Een nieuw paard kopen deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:36

Deze nog voor iemand die recreatief wil rijden met eens een wedstrijd? Leuke Groninger, komt van een bokker, weet vanuit een ander topic dat eht paard een goed karakter heeft. Staat volgens mij ook ergens op de Bokt Markt.
http://www.sporthorses.nl/advertentie/paard/id/93292

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:37

Iris: klinkt niet verkeer en wat rijden betreft denk ik dat je meestal wel een half jaar moet uittrekken om echt een combinatie te gaan vormen, vooral als het paard al langere tijd door een ander of anderen is bereden.
Het paard moet aan zoveel nieuwe dingen wennen, nieuwe stal, nieuwe wei, ander eten, andere vriendjes, nieuwe baas en berijder die waarschijnlijk toch weer anders rijdt dan hij/zij gewend is.
We moeten ons wel realiseren dat wij blij zijn met ons nieuwe paard wat door ons is uitgezocht, maar het paard heeft er helemaal niet om gevraagd om te verhuizen, om een nieuwe baas en een andere berijder, het paard heeft het maar te accepteren en dat zal voor het dier misschien best moeilijk en verwarrend zijn en zich soms verdrietig of boos voelen en zich verzetten tegen wat wij allemaal van hem/haar willen.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:39

grenen schreef:
hallo,

Ik ben fan van het prachtige tinkerras en nu de kids ouder zijn en zelf ook rijden en mijn man er weg van is, gaan wij op zoek naar het juiste vriendje.

Mijn oog is al gevallen op een prachtige zwarte merrie die ook nog eens ontzettend lief is, ook met de kids, heerlijk relaxed dier, de eigenaresse heeft haar al heel lang, dit is dus alleen maar fijn en geeft ons een goed gevoel.Via via kregen wij te horen dat de tinker te koop is.

Morgen gaan we kijken en wie weet????

spannend :D succes en laat maar weten hoe het is gegaan :j

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:40

Dat is inderdaad zo Ulfeino, alleen ik denk dat je mn berichtje verkeerd begreep, bij mij was ze namelijk ontzettend lief alleen bij de huidige bijrijder niet.
Vandaar dat ik van het weekend bij die wedstrijd ga kijken (ook al heb ik een paasbrunch, maja deze kans kan ik niet laten gaan!) en ik zeer benieuwd ben hoe ze daar reageerd en hoe de ruiter rijdt!
Opzich is het wel een kanshebber, zo lief dat ze was en lekker knuffelig enzo.. maja we zien wel!

Wil eigenlijk nog een ander paard zien alleen na een aantal keer vragen willen ze geen filmpje maken :( Tja en dan denk ik, als dat al te veel moeite is??...

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:41

Spannend Grenen!! Ben benieuwd wat je gaat uitzoeken

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:43

Yelly, sterkte!

Ik heb ooit een paard zonder papieren gehad. Voor het rijden heb je de papieren ook niet nodig, maar bij de verkoop was het wel een probleem. Ik wilde het paard gewoon voor recreatie verkopen, was schaapmak, maar bijna iedereen struikelde over het feit dat hij geen papieren had.........Daarom heb ik sindsdien nooit meer een paard zonder papieren gekocht. Je weet nooit in wat voor situatie je komt dat je je paard moet verkopen en dat gaat nu eenmaal makkelijker met papieren...(is mijn ervaring).

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:46

grenen schreef:
hallo,

Ik ben fan van het prachtige tinkerras en nu de kids ouder zijn en zelf ook rijden en mijn man er weg van is, gaan wij op zoek naar het juiste vriendje.

Mijn oog is al gevallen op een prachtige zwarte merrie die ook nog eens ontzettend lief is, ook met de kids, heerlijk relaxed dier, de eigenaresse heeft haar al heel lang, dit is dus alleen maar fijn en geeft ons een goed gevoel.Via via kregen wij te horen dat de tinker te koop is.

Morgen gaan we kijken en wie weet????

Je gaat hopenlijk niet kijken in NH ?

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:54

bertine37 schreef:
Je gaat hopenlijk niet kijken in NH ?

Ik moest ook meteen denken aan jou toen ik zag 'zwarte tinker merrie'. :o

Zo ging Welmoed ook kijken naar een zwarte ruin.. zo ga ik er ook 2 af in het land.. hoop ook niet dat Welmoed naar dezelfde gaat kijken ;)

welmoed__

Re: Een nieuw paard kopen deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:55

Calypso welke bedoel je?

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:58

Yelly, heel veel sterkte vandaag!!

Ik moest bij de zwarte tinker merrie ook gelijk denken aan de ander die bij een zwarte tinker merrie ging kijken!!

Edit: Dat vind ik persoonlijk het enige nadeel van dit topic, bang dat iemand je paard wegkaapt ;) haha

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 13:15

welmoed__ schreef:
Calypso welke bedoel je?

jij zou toch bij een zwarte ruin gaan kijken? Ik weet niet welke jij bedoelde, want ik had nog gevraagd aan je welke? maar jij gaf hier geen antw op :P
maar maakt ook niets uit hoor. Het kan idd zomaar dat je naar hetzelfde paard gaat kijken :j

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 13:54

@ Iris, ik wil wel graag het filmpje zien! Ik was afgelopen weekend ook bij een paard die ontzettend grof met de hand werd gereden, die voelde dus ook aan als een blok beton. Dat is wel een reden waarom ik ze kan laten staan want ik denk dat je dat er heel moeilijk uitkrijgt. Maar als dit paard niet zo voelde zou ik het niet als een probleem zien (behalve dat het natuurlijk "zielig" is). En ideaal dat je kan gaan kijken bij de wedstrijd! Weet je ook meteen hoe die op vreemd terrein is enzo!!

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 14:27

Hm oke, beetje vreemd wel allemaal. Maar als zij nu een paspoort hebben staat
daar toch ook in als het paard gewoon geent is? Dat van die leeftijd schatten vind
ik ook wel apart, hoelang hebben ze hem? want in die tijd is er dan toch ook wel een
tandarts bij geweest neem ik aan, hadden ze het daar aan kunnen vragen? zou het
echt allemaal even goed uitzoeken :j

Calypso84 schreef:
Ik weet (nog) niet wat er voor deze 2 jaar is gebeurd met dit paard. Deze mensen hebben hem gekocht toen hij nog niets kon. wel gechipt, geen paspoort destijds. Door herkeuring alsnog paspoort gekregen en leeftijd is geschat. Ik weet dus nog niets van entingen enzo. Ga ze vanavond bellen dat ik graag wat meer achtergrond info wil hebben over deze kanjer. Hoop dat ze mij, maar vooral ook mijn vriend gerust kunnen stellen met evt. chipnummers en paspoortnummers. Dan kunnen we het 1 en ander checken ;)

Mijn vriend wilt het liefst een paard met afstamming, gewoon omdat hij dat weet dat het goed zit. Aangezien wij hem toch voornamelijk recreatief willen gebruiken, zal dit mij een worst wezen. Maar het moet wel in orde zijn snappie ;)

@ Bertine, Dank je wel!!

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:29

Vandaag een leuke ruin doorgestuurd gekregen door een vriendin.

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 14:31

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:45

Inderdaad: "help"
Net wel bevestigd gekregen dat het NH is. maar verder geen info.

Het kan gebeuren allemaal. Maar de eigenaresse had haar gereserveerd voor me. Ik zit nu in de zenuwen. Dochtertje ook. |(

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:52

kippiekipp schreef:

mooi dier idd! Alleen btje ver weg voor mij.

bertine37 schreef:

Het kan gebeuren allemaal. Maar de eigenaresse had haar gereserveerd voor me. Ik zit nu in de zenuwen. Dochtertje ook. |(

Ach, hoe groot is die kans? Gewoon er vanuit gaan dat het niet zo is. De kans is zoooo klein joh.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 15:02

Iris: ik zou de paasbrunch ook laten schieten om een kanshebbend paard in actie te kunnen zien op een wedstrijd, kun je gelijk zien hoe hij op ander terrein is enzo.

ik zit te wachten op de uitslag van de kl. keuring, zo spannend en ik hoop zo dat ze helemaal goedgekeurd wordt.
Ze wordt gekeurd door de dierenarts van de verkoper, ik lees hier allemaal berichten over oneerlijke keuringen, maar ik kan me toch niet voorstellen dat een dierenarts een keuring niet goed doet?
Ik heb destijds mijn paard ook laten keuren door onze dierenarts toen een koper hem wel wilde, hij is toen niet helemaal goedgekeurd en onze dierenarts heeft gewoon heel eerlijk alles naar waarheid ingevuld.
Maar misschien ben ik wel veel te goed van vertrouwen en ik moet eerlijk zeggen dat ik het idee had dat de verkoopster ook heel eerlijk was.

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 15:03

bertine37 schreef:

Heeft "grenen" bevestigd dat het in NH is? Misschien zegt de eigenaresse het er wel bij (dat ze haar eeft gereserveerd)?

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 15:06

coroosje schreef:
bertine37 schreef:

Heeft "grenen" bevestigd dat het in NH is? Misschien zegt de eigenaresse het er wel bij (dat ze haar eeft gereserveerd)?

ja. ik hoop dat maar

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 15:15

Ik ook! Je hoort het vast ook via 'grenen'. Heb even niet paraat wanneer zij gaat kijken... al snel?

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 15:17

ja,morgen.
ik heb de afspraak pas staan op 14 april. ik kan momenteel alleen in het weekend kijken en dit was de eerste mogelijkheid.

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 15:20

Ik hoop dat ze jullie gegund is. Duimen....

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 15:23

Ulfeino schreef:
Iris: ik zou de paasbrunch ook laten schieten om een kanshebbend paard in actie te kunnen zien op een wedstrijd, kun je gelijk zien hoe hij op ander terrein is enzo.

ik zit te wachten op de uitslag van de kl. keuring, zo spannend en ik hoop zo dat ze helemaal goedgekeurd wordt.
Ze wordt gekeurd door de dierenarts van de verkoper, ik lees hier allemaal berichten over oneerlijke keuringen, maar ik kan me toch niet voorstellen dat een dierenarts een keuring niet goed doet?
Ik heb destijds mijn paard ook laten keuren door onze dierenarts toen een koper hem wel wilde, hij is toen niet helemaal goedgekeurd en onze dierenarts heeft gewoon heel eerlijk alles naar waarheid ingevuld.
Maar misschien ben ik wel veel te goed van vertrouwen en ik moet eerlijk zeggen dat ik het idee had dat de verkoopster ook heel eerlijk was.

Ik wil je niet bang maken, maar het gaat zo vaak fout met keuringen.. Een dierenarts van de verkopende partij kan een paar passen extra kreupel na een buigproef heel anders beoordelen dan een andere DA zou doen te meer omdat die eigen DA zijn geld moet verdienen aan zijn klanten en dus de verkopende partij en ik denk dat dit altijd toch een klein beetje meespeelt. Het kan natuurlijk meevallen...

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 15:31

Ulfeino schreef:

Helaas zijn er nog steeds artsen welke de boel belazeren. Je kan er dus nooit 100% van uit gaan dat een paard in orde , zeker als je zelf niet bij de keuring aanwezig bent.

Er zijn natuurlijk ook uitzonderingen maar als je het een keer hebt meegemaakt denk je er anders over. Ik dacht ook ja dat zal wel totdat ik het zelf meemaakte en het is me niet 1 keer overkomen.

Ga er vanuit dat er niets aan de hand is Ulfeino en dat je paard er glansrijk doorheen komt.