Hoewel, ik heb een hele leuke merrie haha. Waarom wil je persee geen merrie?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kaja schreef:Torius16 schreef:@Kaja hoeveel toppaarden en/of dekhengsten wil je van mij horen die top presteren met OC/OCD? En hoeveel nakomelingen? Denk dat ik dan aan 100 blz niet genoeg heb.....
Niet nodig hoor, i am well aware of the facts... Al vraag ik me wel af welke kant je uit wilt?
Overigens is dit niet de reden wat me 'dwars' ZAT aan je reactie.
Het gaat erom dat de cijfers NIET kloppen én dat keuren an sich nuttig is.
Natuurlijk niet om blind op te varen, wat ook blijkt uit de huidige tendens in uitspraken van diverse rechtzaken.
Bovendien zekerheid heb je nooit. Er is maar één zekerheid in het leven....
Echter sluit een keuring wel het één en ander uit. Mocht jij jezelf capabel genoeg vinden om niet te keuren, prima.
Maar om dit min of meer indirect "aan te moedigen" kan toch niet de bedoeling zijn?Torius16 schreef:En zolang er mensen bij mij op stal komen die theoretisch alles goed weten maar tijdens het rijden niet eens een paard dat L1 loopt en veel zelfhouding heeft in de aanleuning kunnen krijgen, op het verkeerde been lichtrijden en het niet voelen wanneer ze contra aanspringen, tja dan sta ik liever als paardenmens met beide benen op de grond en laat alle mooie verhalen maar over me heen komen (en hoop dat ze mijn paard maar niet willen kopen omdat ook hier dan geldt dat de beste stuurlui aan wal staan)
Torius16 schreef:@Ikke ik kon mij helemaal vinden in het stuk van de schrijver (net als jij zag ik) maar goed misschien zijn wij paardenmensen de anderen mensen met paardenTorius16 schreef:Maar daarom is dit topic zo leuk om te volgen, ik verbaas mij iedere keer weer, maar leer ook iedere keer weer!
Bovenstaande quote is bijzonder denigrerend jegens de zeer enthousiaste mensen (kopers) in dit topic.
Jammer dat het zo moet. Als je je frustraties hier bot komt vieren omdat je paard niet goed in de markt ligt, lijkt me dit niet de plaats
Pollux schreef:Pion, waar heb jij die dan gezien? Deze ben ik nergens tegen gekomen. Had wel een andere Johnson x calypso gezien, een vos, maar te groot (1.70)
Welmoed: ik zoek een (bij voorkeur) dressuurgefokt paardje. Leeftijd 3-6. Deze lijkt me iets teveel richting springen en crossen gereden.
Snoekiej: een echt talentvol dressuurpaard kan ik niet betalen, vermoed ik en ben ik ook de ruiter niet naar. Maar een paardje die lekker makkelijk kan bewegen, met iets bovengemiddelde kwaliteit hoop ik wel te kunnen vinden (uiteindelijk, haha)
Noon schreef:
Ilsemarie schreef:Noon schreef:
site ziet er netjes uit. Goede foto's. Goed filmpje. Vind het ook netjes dat ruiter met cap rijdt. Maakt een goede indruk vind ik!
Vind het altijd wel jammer dat er weinig prijzen bijstaan, maar dat is helaas vaak is. Ik vind het er namelijk wel "duur" uitzien, maar dat komt ook omdat foto en video gewoon goede kwaliteit zijn.
Of bedoelde je een specifiek paard? want dan is je link niet goed