Een nieuw paard kopen deel II

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:40

Over zo'n 3 jaar meld ik me hier ook aan.
Ik heb er nu al zin in :D

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:46

Torius16 schreef:
Waarom gaat iedereen zo af op foto's en beelden? En dan vragen naar de mening van een ander? (die iedereen wel heeft en met name negatief)
Hoe vaak gebeurd het niet (is mij ook regelmatig voerkomen) dat je op een foto en film afgaat en denkt wouw!
Kom je daar denk je, is deze ezel echt dat paard van die foto/film?
En andersom natuurlijk, dat het niks lijkt en het toch wat is.
Een foto en film is een moment opname die geplakt en geknipt kan worden en net datgene laat zien wat je wel of niet wil zien.
Idd moet de eerste indruk oké zijn, maar is voor mij niet leidend.
Een ruig paard in de modder met een interessante bloedlijn kan voor mij reden zijn om tóch te gaan kijken........

Bij mij ging het andersom.
Foto sprak niet aan, maar we waren toevallig op stal om naar een andere te kijken waarvan de foto wel aansprak. :')
Paard waarvan de foto aansprak was leuk maar geen 'wow'. Vervolgens toch ook maar 'die andere' bekeken en dat was me toch een wow. :D
Kriebels toen ze begon te draven.
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 25-01-12 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:46

Mara schreef:
Hoi allemaal,

Ik zat zojuist de laatste paar pagina's van dit topic te lezen en ik vroeg me af waar jullie precies naar kijken in een advertentie? Ik heb namelijk mijn paard te koop staan en volgens mij heb ik het allemaal wel goed verwoord, maar toch de twijfel of ik juist niet te veel in mijn advertentie heb staan etc. Dus vandaar dat ik het aan jullie vraag.

Hopelijk hebben jullie wat tips.. alvast bedankt!

Eerlijke reactie? :o
Vind de prijs gewoon te hoog voor een 10 jarige die 'maar' Z1 loopt en ook vrij klein is. Verder vind ik de tekst in de advertentie te lang, dat kan echt wel beknopter en net zo goed informatief zijn.

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:48

Torius16 schreef:
Waarom gaat iedereen zo af op foto's en beelden? En dan vragen naar de mening van een ander? (die iedereen wel heeft en met name negatief)
Hoe vaak gebeurd het niet (is mij ook regelmatig voerkomen) dat je op een foto en film afgaat en denkt wouw!
Kom je daar denk je, is deze ezel echt dat paard van die foto/film?
En andersom natuurlijk, dat het niks lijkt en het toch wat is.
Een foto en film is een moment opname die geplakt en geknipt kan worden en net datgene laat zien wat je wel of niet wil zien.
Idd moet de eerste indruk oké zijn, maar is voor mij niet leidend.
Een ruig paard in de modder met een interessante bloedlijn kan voor mij reden zijn om tóch te gaan kijken........

Ben het helemaal met je eens. Ga net zo goed kijken voor een merrie met goeie bloedlijn, prima maat en waarvan ik alleen een standfoto gezien heb. En tot nu toe heb ik ook alleen nog maar echt wel leuke paarden gezien, dus blijkbaar kan ik best wel selecteren. Alleen de 'echte' (voor mij) zat er nog niet tussen. Maar die zijn ook schaars. Foto's zijn niet zo boeiend. Heb een dondersgoed paard staan, waar ik op een of andere manier nog geen goeie foto van heb kunnen krijgen. Maar dat maakt dat paard niet minder hoor!!

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:50

Mara schreef:
Hoi allemaal,

Ik zat zojuist de laatste paar pagina's van dit topic te lezen en ik vroeg me af waar jullie precies naar kijken in een advertentie? Ik heb namelijk mijn paard te koop staan en volgens mij heb ik het allemaal wel goed verwoord, maar toch de twijfel of ik juist niet te veel in mijn advertentie heb staan etc. Dus vandaar dat ik het aan jullie vraag.

Hopelijk hebben jullie wat tips.. alvast bedankt!

Aan de advertentie tekst stoor ik me niet.
Staat allemaal relevante info in dus niet erg dat het vermeld wordt.
Vraagprijs is misschien iets hoog, maar het lijkt een leuk leerpaard.
10 jaar is iets ouder maar paard kan absoluut nog een tijdje mee in de sport, zeker omdat ze op niveau gehouden is.
Prijs vind ik nog best redelijk, als je vergelijkt met wat er nog meer te koop staat.
Zou er nog een rij-foto bijplaatsen.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 23:39

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 23:39

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 23:50

Maar met een leuke kop alleen kom je niet ver (althans in de sport) maar met een goed onderstel en een die qua bouw goed in elkaar steekt wel ;)

Ik kijk echt nooit naar hoofden, puur bouw, beweging en goede moederlijn (sportstam) en als ze een leuke uitstraling hebben of een leuke kop is dat meegenomen.

MelanieB

Re: Een nieuw paard kopen deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 23:52

Tuurlijk listiglistje, maar een leuk koppie is ook mooi meegenomen. ;)

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 23:53

Listiglistje, niet iedereen hoeft ver de sport in te komen ;)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 23:53

Wauw die bonte vd advertentie :oo Al heb ik gewoon een voorkeur voor bonte paarden O:) maar wauw, wat een mooierd :j

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 23:54

Hoofd interesseert mij ook niet. Tenzij ze een ramshoofd hebben trouwens..

Even over die Dayano; heb RaliR ook al gepbt, maar dat beest is niet in orde, die mankeert wat (ken 'm).

listiglistje

MelanieB schreef:
Tuurlijk listiglistje, maar een leuk koppie is ook mooi meegenomen. ;)

Ja leuk maar het levert niks extra's op....ik kijk dan ook niet naar hoofden, mijn vorige paard had echt een ronduit lelijke ramskop, maar marcheren!
Die ik nu heb heeft verdiend ook geen schoonheidprijs met zijn grote harses :7

welmoed__

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 23:57

MelanieB schreef:
Snoekiej, die 2e is 1.64 staat erbij.

Wbt hoeven, die van mij heeft ook een stijlere voorhoef, helemaal laten nakijken, zijn ook foto's van gemaakt, niks mis mee, paard nooit een pas kreupel.
Dus ik zou daar een paard niet direct op afschrijven :n
Vind alleen het hoofd van dat paard niet echt mooi... beetje apart.

die van mij heeft ook 1 stijlere voorhoef. dezelfde afstammeling bij mij op stal heeft het ook en loopt behoorlijk hoog niveau.
het is niet altijd negatief zo'n voorhoef. ik heb haar ook helemaal laten nakijken/ foto,s en niets te zien.

maar welk mens heeft even grote/brede voeten...? niemand.

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 02:09

Lyydiiax schreef:

Die derde heb ik ook gezien. Ik kreeg deze aangeboden via PB. Vind dit een heel leuk paard en qua maat en type zou hij bij mij passen. Ben nieuwsgierig en zou deze wel in het echt willen zien. Maar 2,5 uur rijden voor mij... Misschien dat ik wel ga kijken dit weekend. Heb ook een filmpje gevraagd: http://www.youtube.com/watch?v=DsgYffvrHdg. Hij lijkt wat kort te bewegen vanuit de schouder, maar ik kan het niet heel goed zien, vind het filmpje een beetje in elkaar (hoe zeg je dat...). Helaas geen filmpje onder het zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 06:48

is nog n jong paard, pollux

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 08:27

Dank jullie wel voor de leuke reacties !!

Ik hoop dat iedereen een heeel leuk paard gaat vinden !!!

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 08:29

Pollux schreef:
Lyydiiax schreef:

Die derde heb ik ook gezien. Ik kreeg deze aangeboden via PB. Vind dit een heel leuk paard en qua maat en type zou hij bij mij passen. Ben nieuwsgierig en zou deze wel in het echt willen zien. Maar 2,5 uur rijden voor mij... Misschien dat ik wel ga kijken dit weekend. Heb ook een filmpje gevraagd: http://www.youtube.com/watch?v=DsgYffvrHdg. Hij lijkt wat kort te bewegen vanuit de schouder, maar ik kan het niet heel goed zien, vind het filmpje een beetje in elkaar (hoe zeg je dat...). Helaas geen filmpje onder het zadel.

Hij heeft een vrij korte rug. ik vermoed dat als je een 18 inch zadel wil, dat niet kan.
(ik doe een cursus en moet opeens op nog meer dingen letten! :D )

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 09:08

Woow... die bonte... :~ :~

De eerste zal vast wel een goeie beweger zijn. Foto's zijn alleen niet zo duidelijk. De derde heeft een hele mooie uitstraling en bouw, lijkt wat kort in de rug, maar dan zou je echt moeten gaan kijken. Foto's kunnen vertekenen.

@ Tassie73
Gefeliciteerd! *\o/* *\o/*

Breitlingh komt zaterdag naar mij toe! *\o/* Heb er zin in!

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 09:10

Aukjee_ schreef:
Aukje: ik had in de eerste instantie ook een budget van ong. 2000,- maar ik kon niet slagen. Nu heb ik een groot en sterk paard nodig omdat ik een maatje meer heb. Mijn budget heb ik verdubbelt en heb nu toch wat meer keus.

Ik ben 1.60 dus een grote pony, of een fjord, of haflinger kan ik nog makkelijk op! Als ik op marktplaats rondkijk zijn de meeste haflingers rond de 1500,- euro. vandaar mijn budget. Mocht ik niets vinden, dan wordt mijn budget sowieso elke maand verhoogd en wordt het aanbod met de maand groter en hoop ik dan wel iets te vinden :D Hoe lang ben jij al op zoek?

Ik ben echt actief aan het zoeken vanaf begin november. Dus valt nog wel mee hoor. Een haflinger kan je idd best voor 1500 vinden, maar is het dan ook echt een leerpony voor je? (Geen idee hoor, idee van leerpony kan per persoon natuurlijk ook verschillen)

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 09:48

driebergen schreef:
Hij heeft een vrij korte rug. ik vermoed dat als je een 18 inch zadel wil, dat niet kan.
(ik doe een cursus en moet opeens op nog meer dingen letten! :D )

dat zou al niet werken met mijn kont :+

Torius16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:47

Idd op een mooi hoofd en papier kun je niet rijden :D
Niet verliefd worden op een foto/video want liefde maakt blind en blind ongelukkig ;)
Een goed paard heeft geen kleur
Hoe meer zielen, hoe meer meningen, hoe moeilijker de keus
En zo ken nog wel een paar uitdrukkingen van mijn buitenlandse leermeester hahahaha
Emotie is mooi, maar niet al je een aankoop gaat doen. Blijf kritisch en zakelijk dat voorkomt een hoop teleurstellingen...
Stel je 'eisenpakket' bij aan je budget. Kwaliteit blijft duur.
Kijk kritisch naar jezelf als ruiter. Iedereen heeft z'n beperkingen (ook ik!) en daarmee kun je een talentvol paard behoorlijk dwars mee zitten.
Maw hij/zij kan het wel en heeft het talent maar jij als ruiter ook?

Laatst zei iemand tegen mij: ze willen een Ferrari die 200/km per uur kan, voor de prijs van een Golf, maar kunnen en durven zelf niet harder dan 120/km per uur. Tja daar had hij een punt vond ik.......

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:53

Daarom heb ik een kritisch iemand meegenomen bij het paarden kijken, filmpjes gemaakt en deze laten zien thuis, aan nog meer kritische mensen.
Ik kon het wel geweldig vinden, maar past het paard bij mij? Hoe kijken andere daar tegenaan?

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:56

Torius16 schreef:
Idd op een mooi hoofd en papier kun je niet rijden :D
Niet verliefd worden op een foto/video want liefde maakt blind en blind ongelukkig ;)
Een goed paard heeft geen kleur
Hoe meer zielen, hoe meer meningen, hoe moeilijker de keus
En zo ken nog wel een paar uitdrukkingen van mijn buitenlandse leermeester hahahaha
Emotie is mooi, maar niet al je een aankoop gaat doen. Blijf kritisch en zakelijk dat voorkomt een hoop teleurstellingen...
Stel je 'eisenpakket' bij aan je budget. Kwaliteit blijft duur.
Kijk kritisch naar jezelf als ruiter. Iedereen heeft z'n beperkingen (ook ik!) en daarmee kun je een talentvol paard behoorlijk dwars mee zitten.
Maw hij/zij kan het wel en heeft het talent maar jij als ruiter ook?

Laatst zei iemand tegen mij: ze willen een Ferrari die 200/km per uur kan, voor de prijs van een Golf, maar kunnen en durven zelf niet harder dan 120/km per uur. Tja daar had hij een punt vond ik.......

dit is echt iets wat ik zelf ondervonden heb...
zelfs een middelmatig paard kost veel geld, kijk maar naar Rumba. Geen bewegingsmonster maar toch iets potentieel in en dat kost gewoon geld.
Ze was wat duur voor een 3,5 jarige die "zadelmak" was maar koop haar misschien binnen 2 a 3 jaar en dan kost ze enkele duizenden euro's meer...