Ik heb er nu al zin in
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Torius16 schreef:Waarom gaat iedereen zo af op foto's en beelden? En dan vragen naar de mening van een ander? (die iedereen wel heeft en met name negatief)
Hoe vaak gebeurd het niet (is mij ook regelmatig voerkomen) dat je op een foto en film afgaat en denkt wouw!
Kom je daar denk je, is deze ezel echt dat paard van die foto/film?
En andersom natuurlijk, dat het niks lijkt en het toch wat is.
Een foto en film is een moment opname die geplakt en geknipt kan worden en net datgene laat zien wat je wel of niet wil zien.
Idd moet de eerste indruk oké zijn, maar is voor mij niet leidend.
Een ruig paard in de modder met een interessante bloedlijn kan voor mij reden zijn om tóch te gaan kijken........
Mara schreef:Hoi allemaal,
Ik zat zojuist de laatste paar pagina's van dit topic te lezen en ik vroeg me af waar jullie precies naar kijken in een advertentie? Ik heb namelijk mijn paard te koop staan en volgens mij heb ik het allemaal wel goed verwoord, maar toch de twijfel of ik juist niet te veel in mijn advertentie heb staan etc. Dus vandaar dat ik het aan jullie vraag.
Hopelijk hebben jullie wat tips.. alvast bedankt!
Torius16 schreef:Waarom gaat iedereen zo af op foto's en beelden? En dan vragen naar de mening van een ander? (die iedereen wel heeft en met name negatief)
Hoe vaak gebeurd het niet (is mij ook regelmatig voerkomen) dat je op een foto en film afgaat en denkt wouw!
Kom je daar denk je, is deze ezel echt dat paard van die foto/film?
En andersom natuurlijk, dat het niks lijkt en het toch wat is.
Een foto en film is een moment opname die geplakt en geknipt kan worden en net datgene laat zien wat je wel of niet wil zien.
Idd moet de eerste indruk oké zijn, maar is voor mij niet leidend.
Een ruig paard in de modder met een interessante bloedlijn kan voor mij reden zijn om tóch te gaan kijken........
Mara schreef:Hoi allemaal,
Ik zat zojuist de laatste paar pagina's van dit topic te lezen en ik vroeg me af waar jullie precies naar kijken in een advertentie? Ik heb namelijk mijn paard te koop staan en volgens mij heb ik het allemaal wel goed verwoord, maar toch de twijfel of ik juist niet te veel in mijn advertentie heb staan etc. Dus vandaar dat ik het aan jullie vraag.
Hopelijk hebben jullie wat tips.. alvast bedankt!
Lyydiiax schreef:http://sporthorses.nl/advertentie/paard ... kid/449427
http://sporthorses.nl/advertentie/paard ... kid/449427
http://sporthorses.nl/advertentie/paard ... kid/787000
Wat vinden jullie van de volgende paarden? Iemand die ze toevallig kent?
R_ali_R schreef:wat vinden jullie van dit paard: http://link.marktplaats.nl/524553929

MelanieB schreef:Tuurlijk listiglistje, maar een leuk koppie is ook mooi meegenomen.
MelanieB schreef:Snoekiej, die 2e is 1.64 staat erbij.
Wbt hoeven, die van mij heeft ook een stijlere voorhoef, helemaal laten nakijken, zijn ook foto's van gemaakt, niks mis mee, paard nooit een pas kreupel.
Dus ik zou daar een paard niet direct op afschrijven
Vind alleen het hoofd van dat paard niet echt mooi... beetje apart.
Lyydiiax schreef:
Pollux schreef:Lyydiiax schreef:
Die derde heb ik ook gezien. Ik kreeg deze aangeboden via PB. Vind dit een heel leuk paard en qua maat en type zou hij bij mij passen. Ben nieuwsgierig en zou deze wel in het echt willen zien. Maar 2,5 uur rijden voor mij... Misschien dat ik wel ga kijken dit weekend. Heb ook een filmpje gevraagd: http://www.youtube.com/watch?v=DsgYffvrHdg. Hij lijkt wat kort te bewegen vanuit de schouder, maar ik kan het niet heel goed zien, vind het filmpje een beetje in elkaar (hoe zeg je dat...). Helaas geen filmpje onder het zadel.
)
Heb er zin in! Aukjee_ schreef:Aukje: ik had in de eerste instantie ook een budget van ong. 2000,- maar ik kon niet slagen. Nu heb ik een groot en sterk paard nodig omdat ik een maatje meer heb. Mijn budget heb ik verdubbelt en heb nu toch wat meer keus.
Ik ben 1.60 dus een grote pony, of een fjord, of haflinger kan ik nog makkelijk op! Als ik op marktplaats rondkijk zijn de meeste haflingers rond de 1500,- euro. vandaar mijn budget. Mocht ik niets vinden, dan wordt mijn budget sowieso elke maand verhoogd en wordt het aanbod met de maand groter en hoop ik dan wel iets te vindenHoe lang ben jij al op zoek?
Torius16 schreef:Idd op een mooi hoofd en papier kun je niet rijden![]()
Niet verliefd worden op een foto/video want liefde maakt blind en blind ongelukkig![]()
Een goed paard heeft geen kleur
Hoe meer zielen, hoe meer meningen, hoe moeilijker de keus
En zo ken nog wel een paar uitdrukkingen van mijn buitenlandse leermeester hahahaha
Emotie is mooi, maar niet al je een aankoop gaat doen. Blijf kritisch en zakelijk dat voorkomt een hoop teleurstellingen...
Stel je 'eisenpakket' bij aan je budget. Kwaliteit blijft duur.
Kijk kritisch naar jezelf als ruiter. Iedereen heeft z'n beperkingen (ook ik!) en daarmee kun je een talentvol paard behoorlijk dwars mee zitten.
Maw hij/zij kan het wel en heeft het talent maar jij als ruiter ook?
Laatst zei iemand tegen mij: ze willen een Ferrari die 200/km per uur kan, voor de prijs van een Golf, maar kunnen en durven zelf niet harder dan 120/km per uur. Tja daar had hij een punt vond ik.......