Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cath

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 13:44

Jammer zeg nathe..

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 14:15

vind het ook echt zonde ;(

maarja dan gaat de zoektocht maar gewoon verder he...

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 15:03

zie het wel even allemaal niet meer zitten |o

ik ben die onbetrouwbare verkopers echt moe! Ik durf niemand meer te vertrouwen, ben super achterdochtig
en als ik dan eindelijk een leuk paard vind...

Nu zijn ze nog niet eens aan de keuring begonnen 8)7

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 15:11

Nathe ik denk dat als je je budget opschroeft tussen de 6000-8000 euro je meteen een heel leuk paard hebt,
fijn afgericht en gekeurd en wel, iig een veel leukere dan dat ik voorbij heb zien komen van je ;)

Hier hebben ze ook erg leuke paarden voor een nette prijs :) http://www.stalvandenhurk.nl/paarden.php

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 15:16

dat budget opschroeven gaat momenteel gewoon echt niet...

En deze merrie was alles wat ik zocht dus het is wel mogelijk voor dat budget...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 15:19

Ik vond die laatste merrie helemaal niks :o slappe tod van achter....ze had een zeer traag/flegmatiek achterbeen wat helemaal achter de massa bleef!

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 15:22

paarden met duits bloed bewegen ook anders dan de gemiddelde kwpn'er he.

Maar over dat budget kan je bezig blijven... als ik 10 000 geef heb ik waarschijnlijk ook een tof paard!
En zo blijf je bezig he... mijn eerste paard dat ik liet keuren koste 2750... ben verdubbeld in prijs he!

Ik weet niet wat jullie inkomsten zijn maar ik vind dit al wel veel geld!

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 15:26

he Nathe, echt balen. En we zoeken weer verder, pff om moe van te worden. Maar voor een goed doel!

Het paardje waar ik vandaag voor de 2e keer ben gaan kijken word hem niet. Hij liep niet helemaal rad en had behoorlijk ongelijke voeten, zo zie je maar dat je een 2e keer kijken bepaalde dingen anders ziet als de eerste keer. Ik durf het niet aan. Helaas, kwa karakter was het precies wat ik zocht, echt een leuk paard. Maar ja, zoek ook weer verder. Ga donderdag nog weer bij een paardje kijken.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:41

listiglistje schreef:
Nathe ik denk dat als je je budget opschroeft tussen de 6000-8000 euro je meteen een heel leuk paard hebt,
fijn afgericht en gekeurd en wel, iig een veel leukere dan dat ik voorbij heb zien komen van je ;)

geef er maar enkel door! ben benieuwd ;)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:04

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:08

die van van den hurk vind ik niets ;)
Ale ik weet niet welke jij daar een leuk paard vind maar ik heb hem niet gezien in ieder geval?
Bij 1 van de andere zie ik slechte ervaringen en de andere 2 zal ik eens bekijken.

Edit: bij burgers staat er maar 1tje? en dan nog met jazz bloed dat ik liever vermijd :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:22

Ik wil Adje of Azola best op stal hebben :D dan weet ik niet wat jij zoekt, maar dan vrees ik dat je voor jouw
budget nog heel lang aan het zoeken bent of je komt met een dweil zoals die zwarte aanzetten waar je ook niet verder als het L/M mee komt :o

Burgers heeft veel meer, maar niet alles staat op de site en het aanbod wisselt snel, geldt trouwens voor alle genoemde stallen.

Eb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:28

Een onbeleerd / zadelmak paard tot 6000 is echt meer dan zat. Een ieder die meer vraagt die heeft ofwel écht de toppaarden (maar had ze dan al naar het buitenland verkocht) of dénkt dat hij een toppaard heeft. Van die laatste categorie zijn er veel. En er zijn handelsstallen die menen dat een hoge prijs vragen impliceert dat het dan ook zeer goede paarden zijn. Overigens wel mooie foto's bij van den Hurk. Oh ja, een driejarige van dat formaat is meestal een dweil. Kijk maar eens naar lange pubers, zelfde idee. Ze moeten nog de breedte in en spieren er op.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:39

Ja maar voor net iets meer als 6000 heb je ze helemaal goedgekeurd en al fijn zadelmak/doorgereden...tel dat eens uit als je dat zelf moet doen ;)

Ik vind het echt onzin dat een 3 jarige meestal een dweil is van achteren....er zijn zat 3 jarige met een fijn achterbeen, zonder achter de massa te lopen!

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:40

snap wel niet wat je tegen die 3 jarige hebt, je bent de enige negatieve van al degene die reactie gegeven hebben (ook op andere fora)

niet iedereen ziet graag hakkentrekkers en overdreven voorbeenzwaaiers.
Ik verneem trouwens dat van den hurk ook niet altijd koosjer is

en wat je zegt dat je ze voor iets meer dan 6000 zadelmak en gekeurd vind, is echt zever. Want dat is niet zo. Ik zoek al langer boven 6000 en ben ze nog niet tegengekomen hoor

fortimestwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:42

listiglistje schreef:
Ik wil Adje of Azola best op stal hebben :D dan weet ik niet wat jij zoekt, maar dan vrees ik dat je voor jouw
budget nog heel lang aan het zoeken bent of je komt met een dweil zoals die zwarte aanzetten waar je ook niet verder als het L/M mee komt :o

Burgers heeft veel meer, maar niet alles staat op de site en het aanbod wisselt snel, geldt trouwens voor alle genoemde stallen.

Jee jullie vallen niet op dezelfde paarden dat hoeft niet te zeggen dat haar budget verkeerd is!!
Jullie hebben gewoon niet dezelfde smaak.

Kijk voor 6000 zou ik een leuke tinker kopen bijvoorbeeld !! Maar ja Nathe wil niks in de buurt van een tinker..

Ik vond die laatste wel leuk en ja de achterhand mag het beestje is jong geen spieren niks.
en duitsbloed geloofde ik! Niet ieder paard loopt hetzelfde niet ieder ras is hetzelfde

en tegenwoordig word je net zo goed belazerdt voor 10,000 euro als voor 2,000 euro

fortimestwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:44

listiglistje schreef:
Ja maar voor net iets meer als 6000 heb je ze helemaal goedgekeurd en al fijn zadelmak/doorgereden...tel dat eens uit als je dat zelf moet doen ;)

Ik vind het echt onzin dat een 3 jarige meestal een dweil is van achteren....er zijn zat 3 jarige met een fijn achterbeen, zonder achter de massa te lopen!

Prima !! Maar laat Nathe zelf bepalen wat ze wil haar geld niet de jouwe.

Of je moet zo vrijgevig zijn en zeggen hier Nathe een mooi kado van mij !! voor kerst

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:44

http://www.youtube.com/watch?v=3tMnoomk1ZA

Die is echt waardeloos van achter :7 sorry maar dat is mijn mening......

Ik ken meerdere paarden die bij van den Hurk vandaan komen en die lopen allemaal fijn is de sport...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:45

fortimestwo schreef:
listiglistje schreef:

Prima !! Maar laat Nathe zelf bepalen wat ze wil haar geld niet de jouwe.

Of je moet zo vrijgevig zijn en zeggen hier Nathe een mooi kado van mij !! voor kerst

Dat mag ze zeker ook zelf bepalen, maar ik mag op een openbaar forum ook mijn mening geven ;)

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:47

in je profiel zie ik dat je voornamelijk KWPN'ers hebt, die bewegen anders dan duitsers.
Dat is nu 1maal zo.

Ipv met louche handelsstallen af te komen, geef eens een voorbeeld van een leuk paard van wat meer dan 6000 euro dat goedgekeurd is en onder zadel is?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:48

nathe schreef:
Ipv met louche handelsstallen af te komen, geef eens een voorbeeld van een leuk paard van wat meer dan 6000 euro dat goedgekeurd is en onder zadel is?

Ik blijf niet aan het papagaaien :+ ik heb gezegd welke ik daar leuk vond :evaw:

En dat bedrijf aan de hand van 1 pb als louche te bestempelen is wel erg kort door de bocht :o en kortzichtig!

S_Halley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:50

listiglistje schreef:

Dat is nogal een bewering om zo'n opmerking te maken over een niet zadelmakke slappe 3 jarige.

1 ding is zeker bij de adressen die jij opnoemde betaal je altijd teveel.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:51

de 1ne die je leuk vond is kleiner dan 1m68

en de andere vond ik persoonlijk ook niet zo leuk :s

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:51

Yep dat is MIJN mening :7

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:53

S_Halley schreef:
Dat is nogal een bewering om zo'n opmerking te maken over een niet zadelmakke slappe 3 jarige.

1 ding is zeker bij de adressen die jij opnoemde betaal je altijd teveel.

idd!

achja, als ze tegenwoordig niet showen tijdens hun draf dan is het al niet goed genoeg... zever!

@listingslisje

Ik bedoel gewoon dat je zelf geen leuk paard kan vinden onder de 8000 euro!
Dus je bewering over "iets meer budget" klopt gewoon niet!