Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:11

al een tijdje opzoek naar een nieuw leuk paard voor de dressuur.
ik lees zo nu en dan hier mee en post HEEL soms wat.

ik dacht echt dat mijn budget voldoende zou zijn... ik hoef geen bewegingsknaller te hebben, maar gewoon een leuk braaf paard wat leuk kan lopen. een topper kan ik niet betalen ;)

net zoals nathe.... alleen dan max. 1m68.
een goed paard heeft geen kleur... hij moet alleen opvallen en braaf zijn!!! :D
mag onbeleerd zijn..

nathe schreef:
mijn "eisen":

-dressuur
- min 1m68
- max 5000
-röntgenologisch gekeurd
- 3 - 7 jaar

blijkbaar mission impossible ;)

nathe

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:21

paarden rond de 1m65 vindt je voldoende voor dat budget hoor

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:32

Ben jij zelf erg lang dat je specifiek op zoek bent naar een groter paard, Nathe :)?

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:38

nathe schreef:
paarden rond de 1m65 vindt je voldoende voor dat budget hoor

de WAUW heb ik nog niet gevonden... iets aparts is wel zo leuk... :D
en als ik iets zie dan mankeren ze wat... stalgebrek of sensibel..
en dat laatste moet ik echt niet hebben...

ik zag laatst een leuke kruising... alleen die heeft vroeger iets aan zijn been gehad waardoor die nu een dikkere kogel heeft.
dit soort risico's loop ik niet. zeker niet voor mijn max. budget

maargoed we zoeken rustig verder

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:50

studiemiep schreef:
Op afstamming kun je sowieso niet rijden en als je een ruin hebt maakt het al helemaal 0,0 uit.. ;) voor een merrie misschien wel.

Afstamming maakt in die zin uit dat bepaalde eigenschappen in bepaalde lijnen sterk doorvererven, dit kan zowel positief als negatief zijn. Er zijn een paar namen die ik niet in de afstamming van mijn paarden wil zien.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:58

Yelly schreef:
Ben jij zelf erg lang dat je specifiek op zoek bent naar een groter paard, Nathe :)?

ik ben 1m77 en nogal grof gebouwd :)

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 16:15

mijn budget houdt echt op bij 5000, als ik hem nog opnieuw moet laten keuren inmiddels al liever iets lager, maar zo zolang ik nog niets heb probeer ik iets bij te sparen maar daar ben ik niet zo goed in, helemaal niet nu ik een kleine heb.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 16:42

ah ok :)
had een grote Jazz merrie gezien maar ze kost 7500 en de eigenaar wil wel zakken maar niet tot 5000 :D

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 17:04

ik zoek een superbraaf paard Jazz staat niet bekend als braaf volgens mij maar fijn dat je meedenkt

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 17:13

oei ja, mjah hangt toch van paard tot paard af... zal mee verder uitkijken ;)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 17:21

Waratje schreef:
studiemiep schreef:
Op afstamming kun je sowieso niet rijden en als je een ruin hebt maakt het al helemaal 0,0 uit.. ;) voor een merrie misschien wel.

Afstamming maakt in die zin uit dat bepaalde eigenschappen in bepaalde lijnen sterk doorvererven, dit kan zowel positief als negatief zijn. Er zijn een paar namen die ik niet in de afstamming van mijn paarden wil zien.

Dat ben ik helemaal met je eens, maar hier ging het om dat een bepaalde afstamming=duurder...en dat is onzin...

Ik wilde zelf trouwens ook geen, Jazz, Krack C of Ferro achtig..is gewoon niet mijn ding, zijn vaak te sensibele paarden voor mij en ik ben ook het type dat ook lekker bosritten wel maken met mijn dier, xtje springen etc en dan heb ik gewoon totaal niets aan een dier wat bij ieder takje 3 meter opzij springt..

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 17:47

Een mooi gefokt paard is wel meer waard dan een minder interessant gefokte, maar een interessant gefokt maar slecht paard is nog steeds niets waard ;)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 17:56

LETS schreef:
Een mooi gefokt paard is wel meer waard dan een minder interessant gefokte, maar een interessant gefokt maar slecht paard is nog steeds niets waard ;)

Precies ;) , een paard met een super afstamming die krom op de poten staat..werkt ook niet echt voor de verkoop

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 20:07

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 20:13

studiemiep schreef:
Dat ben ik helemaal met je eens, maar hier ging het om dat een bepaalde afstamming=duurder...en dat is onzin...

Tja, de "fabricage" van een veulen van bepaalde afstamming kan wat meer kosten doordat het dekgeld van "tophengsten" nou eenmaal vele malen hoger ligt. Dan is het niet onlogisch dat een veulen dat daaruit voortkomt ook wat meer moet kosten. Simpele bedrijfskunde. ;)

studiemiep schreef:
Ik wilde zelf trouwens ook geen, Jazz, Krack C of Ferro achtig..is gewoon niet mijn ding, zijn vaak te sensibele paarden voor mij en ik ben ook het type dat ook lekker bosritten wel maken met mijn dier, xtje springen etc en dan heb ik gewoon totaal niets aan een dier wat bij ieder takje 3 meter opzij springt..

Mja, kan ik me wat bij voorstellen. Bij mij mag er ook best leven inzitten, maar het hoeft ook niet een complete rilkikker te zijn. Namen als Jazz, Baccarat en Notaris zijn genoeg om mij direct te laten afhaken, Pion en Uniform maken me heel voorzichtig. (Heb dit jaar dus na wat wikken en wegen toch een Voice x Uniform gekocht, en ja, Uniform is nadrukkelijk aanwezig ;) ) Overigens is dat een persoonlijke keuze, het zegt verder niets over de kwaliteit van die hengsten als vader, alleen zijn ze voor mij geen werkbare keuze.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 20:39

@Waratje.. ow het kan best dat mensen denken omdat het hengst x is geweest en het dekgeld was + 1000 euro extra was dan moet het veulen ook + 1000 euro zijn...maar toch werkt het bij mij niet zo. Heeft het dier die kwaliteiten niet..dan zal ik geen cent extra betalen omdat ie die topafstamming heeft..... ;) al vinden al die dressuurstallen van wel natuurlijk ;) maar studiemiep is niet kompleet gek. :Y)

Kwa namen die jij nog meer opnoemt..ben niet zo'n kenner..maar heb bij ieder paard wat ik leuk vond wel even de stamboom lopen googlen en de vaders EN moeders kant ook even heel goed nagelopen, gelukkig is op internet veel te vinden over karakters en werkbaarheid etc. Mijn dame heeft trouwens zover ik kan beoordelen een hele stabiele afstamming....en dat is ook zeker te merken..ze is met der 3 jaar en 4 maanden echt ontzettend mak.

As weekend 1ste buiten ritje *\o/* (vind het stiekum wel spannend hoor..daar zal ik eerlijk over zijn maar heb er wel alle vertrouwen in dat paard en ruiter gaan genieten) maar goed weide maatje van mijn dame gaat mee en de 2 dames zijn ontzettend aan elkaar gehecht dus ook dat zit wel goed 8-)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 20:59

Ik ben het op zich met je eens, hoor. Behalve dat ik bij bepaalde namen afhaak is de prijs die ik wil betalen voor een paard volledig afhankelijk van het paard zelf.
Veel plezier met je buitenritje komend weekend, het is heerlijk om met je paard lekker naar buiten te kunnen. Ik heb goede hoop dat mijn jonkie een goed buitenrijpaard gaat worden, het wandelen van afgelopen weekend was zeer hoopgevend. ;)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 21:23

Vertel mij wat, buitenrijden is het heerlijkste wat er is rust, ruimte en heel veel frisse lucht en je ziet als je geluk hebt nog allerlei leuke dieren :)

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 23:42

Ja buitenrijden! Toch altijd een beetje spannend! Je weet nooit wat je gaat tegen komen! Ik kan echt niet wachten tot vrijdag... ik denk dat ik eerst een weekje piste werk ga doen/wandelen en elkaar wat leren kennen en dan naar buiten ga gaan. Kwil de eerste keer wel niet alleen gaan, paardje is wel heel braaf, maar je weet maar nooit! Ik hoop dat ik eindelijk de moed ga hebben om alleen naar het bos te gaan! Zeker nu dat ik amper verkeer tegen kom (moet alleen langst een pad dat niet gebruikt mag worden door auto's tenzij je er een eigendom hebt. Maar ik laat me altijd afschrikken door men moeder die over bezorgd is *zucht*. De haflinger waar ik op reed was eigenlijk een beetje te pittig voor mij, dus misschien dat dit rustige paardje me voldoende zelfvertrouwen geeft ^^

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 07:17

studiemiep schreef:

:n dat paard heb ik in real life gezien toen ik met Door naar de kliniek ging hij staat daar vlak bij, sterker nog heb hem 2x gezien toen ze met hem bezig waren. Niet de moeite waard

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 09:11

Kun je dan ook aangeven waarom hij niet de moeite waard is?. Ik vind het namelijk wel een aansprekend dier om te zien en ik zeg altijd kijken en rijden kan zeker geen kwaad,

Wat de ene leuk vind, vind de ander weer niets met rijden...

(jouw eisen en budget zijn ook stukken hoger dan andere mensen in dit topic..zou het daaraan kunnen liggen? dat je alle dieren die ik hier post in de categorie tot 6000).

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 09:58

Misschien wel ik kijk sowieso niet in de categorie 2000-4000 onder de 5000 vind ik geen paard die ik leuk zou vinden.
Bovendien vind ik uiterlijk erg belangrijk en hou dus absoluut niet van donkere paarden zonder aftekeningen.

Ben trouwens gister nog bij een paard wezen kijken :o super dier maar over de prijs viel niet te praten vaste prijs 13000 euries 2.5 jaar koffievos
:9 mega galop.

Ik heb het paard los gezien en vond de draf matig, achterhand veel te slap, weinig kracht.
Inrijden zelf ging ook niet zo soepel maar kan paard niks aan doen

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 10:00

haha dacht zoiets al..jij kijkt met een andere bril op. Ik kijk ook een beetje topic gericht voor de mensen die aan het zoeken zijn.
Vind je wat dat betreft ontzettend negatief......

Je kunt een paard van pak hem beet 3000 euro niet vergelijken kwa kwaliteit met 1tje van 12.000

Ik vind het paard wat ik heb gepost iig wel leuk :)

Uiterlijk maakte mij 0,0 uit...

Waarom ben je trouwens nog bij een ander paard wezen kijken..je hebt er toch net 1 ;) of wil je weer een nieuwe?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 10:05

Waarom niet... :D kwam op mijn pad... dan ga ik kijken paard staat niet officieel te koop.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 10:07

Ik ga daar mijn tijd niet aan besteden...(vind het ook zonde van de tijd van de verkopers maar hey dat ben ik......)