studiemiep schreef:Dat ben ik helemaal met je eens, maar hier ging het om dat een bepaalde afstamming=duurder...en dat is onzin...
Tja, de "fabricage" van een veulen van bepaalde afstamming kan wat meer kosten doordat het dekgeld van "tophengsten" nou eenmaal vele malen hoger ligt. Dan is het niet onlogisch dat een veulen dat daaruit voortkomt ook wat meer moet kosten. Simpele bedrijfskunde.
studiemiep schreef:Ik wilde zelf trouwens ook geen, Jazz, Krack C of Ferro achtig..is gewoon niet mijn ding, zijn vaak te sensibele paarden voor mij en ik ben ook het type dat ook lekker bosritten wel maken met mijn dier, xtje springen etc en dan heb ik gewoon totaal niets aan een dier wat bij ieder takje 3 meter opzij springt..
Mja, kan ik me wat bij voorstellen. Bij mij mag er ook best leven inzitten, maar het hoeft ook niet een complete rilkikker te zijn. Namen als Jazz, Baccarat en Notaris zijn genoeg om mij direct te laten afhaken, Pion en Uniform maken me heel voorzichtig. (Heb dit jaar dus na wat wikken en wegen toch een Voice x Uniform gekocht, en ja, Uniform is nadrukkelijk aanwezig
) Overigens is dat een persoonlijke keuze, het zegt verder niets over de kwaliteit van die hengsten als vader, alleen zijn ze voor mij geen werkbare keuze.