Het lief en leed wat een zorgenkind heet.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 14:08

R.I.P Romy Y;(
Ook hier vloeien de tranen en zijn mijn gedachten bij je,
Heel veel sterkte

merrieveulen

Re: Het lief en leed wat een zorgenkind heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 15:46

Heel veel sterkte Lonniejj!

Dat je de mooiste herinneringen aan Romy maar mag koesteren, jullie mogen van geluk spreken dat jullie elkaar hebben weten te vinden. sommigen zoeken een leven lang naar wat jullie al hadden.
Het is hard, keihard, maar bedenk dat Romy jou nodig had om dit voor haar te doen, en je hebt je verantwoordelijkheid genomen. Romy zal je niets dan dankbaar zijn. Jullie wegen scheiden zich hier, maar in gedachten en je hart zullen jullie altijd samen zijn. en zoals ik al eerder zei hoop ik van harte dat Romy een leuk paard op jouw pad zal brengen, zodat je verder kunt groeien in wat je met Romy hebt mogen beginnen.

nogmaals heel veel sterkte!!

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 20:20

Iedereen onwijs bedankt voor alle lieve berichtjes hier.

Romy is vandaag heel rustig ingeslapen om 5 over half 12.. Ik mis haar nu al vreselijk en ik voel me ontzettend leeg van binnen. Na jaren van vechten is het nu voorbij, ze heeft haar rust en ze is pijnvrij. ;(

Het doet zoveel zeer.. ;( Ïk mis haar zo ;(

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 20:57

wat ontzettend fijn dat het goed en rustig is verlopen.
de pijn en leegte die je voelt is niet meer dan normaal maar hou in je achterhoofd dat je voor romy hebt gekozen.
houden van is helaas ook laten gaan...

ik ben helaas erg slecht in de dingen te verwoorden maar ik hoop dat je begrijpt wat ik probeer te zeggen.
dikke knuf. Y;(

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:11

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:34

Y;( Heel veel sterkte Lonneke.

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:59

Ook van mij, ontrouwe bezoekster van dit topic: heel veel sterkte, je hebt meer dan je best gedaan.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 00:17

Lonneke een hele dikke knuffel vrouw :(:)
Het is zo ontzettend moeilijk allemaal............

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 07:23

*Geeft Lonneke nog een knuffel*

Heel veel sterkte, je had de moed om dit voor Romy te doen, de pijn en het verdriet zullen slijten. Neem lekker de tijd voor jezelf, en ik hoop dat je mensen om je heen hebt die er nu voor je zijn.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 08:45

Lonneke,
Neem je tijd, jij mag nu ook uitrusten, je evenwicht gaan hervinden en bijkomen van alle emoties.
Sterkte!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 19:51

Wat heb je goed voor Romy gezorgd, ik wens je heel veel sterkte... :(:)

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 21:34

Meiden, bedankt voor de lieve berichtjes van jullie..

Ik voel me zo ellendig, ik mis Romy zo enorm... Ze zat zo diep geworteld in m'n hele bestaan, alles deed ik voor Romy. Ik werd vannochtend wakker na een uurtje of 2 geslapen te hebben en ik dacht: "oh, het is lekker weer, ik ga lekker naar Romy!".... ;(

Het voelt zo leeg, ik voel me zo alleen zonder haar.. Ben vandaag weer op stal geweest en dan zie je haar lege stalletje, haar lege paddockje, al haar spulletjes... Het doet zoveel pijn. Ik zou er álles, maar dan ook écht alles ervoor over hebben om mijn Romy terug te krijgen.

Ik loop de hele dag als een zombie rond, ik neem haar afgeknipte plukje manen overal mee naartoe, het enigste waar haar vertrouwde geurtje nog aan zit. Heb een armbandje laten maken van wat staarthaar van haar, ik doe hem niet meer af.

Het doet zoveel pijn... Hoe moet ik hier toch mee omgaan.. ;( ;(

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 22:43

;( Lieverd, eerst komt de tijd van wanhoop en rouwen, daarna die van berusting en langzaam komt het ritme en de vreugde over al het moois wat jullie samen hebben gedeeld weer terug.
Geef het tijd, ik heb het helaas al een aantal keer meegemaakt en echt het wordt beter................

blijf posten in dit topic, we zijn er voor je en zullen proberen om je te helpen.
Praat, schrijf, schreeuw en huil, maar vergeet niet en nooit je hebt de juiste keuze gemaakt. Jij bent het beste wat Romy ooit is overkomen.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 00:15

Winston Churchill zei ooit: Als je door de hel gaat, doorgaan, want dat is geen plek waar je wilt stoppen. :(:)
Dat is ook het enige dat ik je kan meegeven, ben ik bang. Het slijt, maar je moet het de tijd geven.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 08:38

Neem de tijd Lonneke, dit is niet iets waar je zomaar overheen komt, en ik weet dat het nu voelt alsof je er nooit overheen komt. vertrouw erop dat dat wel gaat gebeuren, ook al merk je dat niet gelijk.

De tijd zal het verdriet doen slijten, als een ruwe steen in een rivier zal het verdriet slijten tot er alleen een mooie gepolijste kei van eindeloos prachtige herinneringen overblijft.
Ik kan je helaas niet zeggen wat je moet doen en hoe, om het verdriet te verzachten. Zorg alleen wel dat je er zelf niet teveel onder lijdt, praat met mensen, ga lekker met de andere paardjes van de stal rommelen en praat tegen hen over Romy. Praten kan een enorm verschil maken en een enorme opluchting zijn. Probeer er in ieder geval voor te zorgen dat je er niet alleen in staat, je hebt nu steun nodig in welke vorm dan ook.

verder, hoe hard het ook klinkt, laat haar wel los, laat haar gaan. Ik weet hoe moeilijk het is, maar je moet wel accepteren dat je haar niet meer terug kunt krijgen, dat er geen terugweg is. Probeer die ook niet te bedenken/ zoeken, je hebt écht gedaan wat nodig was voor je liefste paardje, wees sterk en blijf daar achter staan!

'And I still wonder, how heaven has died
The skies are all falling,
I'm breathing, but why?
In silence I hold on,
To you and I'

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 14:41

lonniejj schreef:
Meiden, bedankt voor de lieve berichtjes van jullie..

Het doet zoveel pijn... Hoe moet ik hier toch mee omgaan.. ;( ;(

Sterkte.
Liefs Pien.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 04-08-12 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 14:54

Sorry in verkeerd topic gepost. Sterkte!

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 20:02

Weer bedankt voor de steun hier allemaal! Ik waardeer het zo erg he, echt waar. Vanuit de grond van m´n hart, dank jullie wel voor enorme steun :)

Ik weet dat ik het los moet laten, en ik weet dat ik het beste voor Romy heb gedaan. Het verdriet overheerst alleen nog heel erg.

Het gaat heel erg met ups en downs. Heb hele goede momenten (zoals nu.) en dan gaat het wel goed met me, heb ik er vrede mee en kan ik erop terug kijken. Maar ik heb ook mijn hele slechte momenten en dan ga ik over evalueren, dan schiet ik vol met verdriet en mis ik alles aan mijn prachtige Romy. Dan wil ik niets liever dan haar terug hebben en haar weer kunnen knuffelen, aaien, voelen, noem het maar op. Maar als ik dan weer kalmeer wéét ik gewoon dat dit het beste voor haar was..

Denk dat het gewoon er allemaal bij hoort, kost gewoon tijd..

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 20:07

helemaal waar, wat dat betreft kan de tijd nu niet snel genoeg gaan. over een paar maanden voel je je er waarschijnlijk alweer heel anders onder.

Het is nu vooral je eigen gemis, waar je last van hebt. Romy heeft rust, geen pijn, het is goed zo. Voor jou is dat heel anders, jij moet bij jezelf blijven, omgaan met het verlies, de bewustwording dat je haar niet meer bij je zult hebben. Ik hoop dat je iets hebt om je gedachten af te leiden, zodat je niet constant zit te malen.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 20:57

Niemand heeft gezegd dat je het al los moet laten! Dat kost tijd. Je hebt eigenlijk al losgelaten, en dit is het rouwproces.
Als iemand je vertelt "dat het nu wel weer genoeg is" gewoon negeren. Het verschilt per persoon hoe lang ze rouwen.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:49

lonneke,het zou gekker zijn als je romy niet zou missen.
je hebt voor haar gekozen,dat is echt houden van.

neem de tijd meis,het krijgt straks echt een plekje.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 20:29

Laat je verdriet maar zijn gang gaan, dat is beter dan opkroppen. Het is logisch dat je Romy mist, ze was meer dan 'zomaar een paard' voor je. Neem inderdaad je tijd, huil en lach als je daar behoefte toe voelt.

Misschien wat rare sprong nu, maar wil graag even deze grappige foto van mijn stel delen. Isa is dan looptechnisch beslist niet sterker dan Yoob, maar ze is nog altijd duidelijk de baas als er iets gedeeld moet worden. Let vooral op dat slijmende rechteroortje van Yoob :+

Afbeelding

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 20:37

leuk, je hoort Yoob bijna zeggen ah toenou, toe nou, asjeblief, please???????????
Isa; NEE,
Yoob: aaaahhhh, echt niet, ook niet even, toe nou.......
Zwicht ze uiteindelijk toch niet voor hem, hij kijkt bijna smekend?

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 21:02

wat een kenau-kop, haha! Flicka kan ook zo vreselijk lelijk kijken...

gaat het verder goed met Isabella?
En hoe is het eigenlijk met de kleine Puck, Esje?

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 22:04

Ze is en blijft onze kleine Puck, ze kruipt nog steeds onder moeder door maar gaat al wel dapper mee inde kudde, eet hooi en brokjes en vertederd vele harten. Haar hoefjes hebben zich goed herstelt en de smid is tevreden over de ontwikkeling.
Dit weekend de horsefair in Lommel, Belgie en ik heb besloten dat ze mee mag.
Ze is geen dartmoor voor de fok, maar wel een lokkertje bij de stand en daarnaast leren ze er super veel van zo'n dagje mee naar een show.