Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:40

Mag ik me hier ook melden?

Zal me even voorstellen: Ik ben Nathalie, 28 jaar en vorig jaar heb ik een merrie met EMND gekregen van iemand. Nu staat de merrie bij mijn verzorgpaarden en ik heb met de eigenaar afgesproken dat hij de merrie krijgt in ruil voor het eerste veulen. Ze moet nog gedekt worden, maar hopelijk wordt volgend jaar mijn eerste eigen paardje geboren.

Hij of zij zou dan in de toekomst bij mijn ouders aan huis komen staan, we zijn nu druk bezig om het bos te rooien zodat er plaats wordt gecreëerd voor mijn paard(en). Want het is de bedoeling dat er twee komen te staan, anders is het ook zo zielig. Mettertijd willen we een pensionklant zoeken, maar in eerste instantie zal er een van mijn verzorgpaarden bij komen staan voor het gezelschap.

Een heel leuk vooruitzicht dus :D Maar wel veel regelwerk en noeste arbeid (al die dennen omtrekken met een lier gaat je niet in de koude kleren zitten :+) Maar hopelijk is het het allemaal waard!

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:40

Meld me hier ook maar eens,

Over 2 weken wordt ik 18 en we hebben thuis deze week de beslissing gemaakt, pony gaat over een klein maandje de verkoop in, en ik ga opzoek naar een leuk paardje.

Ben ongeduldig, dus al rustig wat aan het rondkijken, maar pony moet wel weg voordat paard komt, en alhoewel ik regelmatig met haar in de knoop lig is het goede moment kiezen voor mij aardig moeilijk, denk dat ik na mijn toetsweek maar eens iemand laat komen voor nette dressuurfoto's, dan kunnen we daar mee verder.

Overigens opzoek naar een 4, 5 of 6 jarige merrie of ruin, max 1.68m. Maar stiekem trekken de 3 jarige me ook wel..
Laatst bijgewerkt door xShanty op 07-06-11 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:44

Ik vind dat ze als je de eerste keer komt kijken gewoon netjes geknot moeten staan eigenlijk, gewoon netjes klaar gemaakt, desnoods in de wei of op stal.
Voor 7000 zou dat ook wel redelijk zijn hoor!

Bij ons stond hij de eerste keer al helemaal klaar en de tweede keer moest hij nog gezadeld worden. Maar hij was wel beide keren netjes geknot etc. Bandageren doen ze daar sowieso altijd en springschoenen ook vaak. Heb wel zelf afgezadeld en hem afgespoten. En de derde keer zelf gezadeld. :)
Ik merk echt wel of een paard normaal reageert op een zadel, ook al is hij al gezadeld. Sowieso is die kans klein als ze al een jaar ohz zijn. :) En anders komt dat toch wel aan het ligt dus verbergen hoeven ze niet eens te proberen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:45

:D lioony ik heb nog wel ff hoor ik sta bij ons op de wachtlijst mijn oude pony is nu aan het aftakelen ik wil nog optimaal dit jaar misschien volgend jaar nog van hem genieten. Met rustige ritjes maken.

Tuurlijk houd ik wel de sites in de gaten zie ik iets wat ik niet kan laten staan dan maak ik een afspraak maar ik kom gemiddeld maar 5x per jaar een paard tegen wat mijn hart sneller doet laten kloppen.
Daarom vind ik het hier leuk om paarden te vergelijken beoordelen wat officieel niet mag. Soms snap ik de vraagprijs niet en dan zou ik dan van willen leren want ik heb nog steeds het idee dat er hoop gewone paarden zijn die echter maar 2500-3500 waard zijn en dat men daar gewoon 8000 voor vraagt.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:46

Tuurlijk! Welkom beide! :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:47

OO paard mag niet klaar staan bij mij ik wil hem zien hoe hij zich gedraagt met zadelen bovendien wil ik een paard los zien in de bak en aan de longe zonder zooi erop en vervolgens hoe hij reageert met hoefjes en zadelen.
Uiterdaad bij alle paarden waar ik ben wezen kijken dat zijn er geloof ik maar 3 (ponies) waren alle geknot.
Toen ik bij 1 2e keer kwam kijken stond ie gewoon in de weide zonder knotjes maar eerste indruk is belangrijk

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:48

Volgens mij zit het verschil 'm echt ook in het land. In Nederland staan ZOVEEL leuke paarden te koop, bijna altijd als ik een leuke zag was het in NL. Bekijk eens wat Belgische sites zoals Kapaza, daar vind je echt zelden knappe of getalenteerde paarden. Dat haalt de prijs van een iets beter paard ook wat omhoog natuurlijk.

MAar goed, het blijft iig wat de gek ervoor geeft.. Die merrie die jullie toonden zegt mij bijvoorbeeld helemaal niets, en al zeker niet voor die prijs :) Smaken verschillen.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:49

tita schreef:
:D lioony ik heb nog wel ff hoor ik sta bij ons op de wachtlijst mijn oude pony is nu aan het aftakelen ik wil nog optimaal dit jaar misschien volgend jaar nog van hem genieten. Met rustige ritjes maken.

Tuurlijk houd ik wel de sites in de gaten zie ik iets wat ik niet kan laten staan dan maak ik een afspraak maar ik kom gemiddeld maar 5x per jaar een paard tegen wat mijn hart sneller doet laten kloppen.
Daarom vind ik het hier leuk om paarden te vergelijken beoordelen wat officieel niet mag. Soms snap ik de vraagprijs niet en dan zou ik dan van willen leren want ik heb nog steeds het idee dat er hoop gewone paarden zijn die echter maar 2500-3500 waard zijn en dat men daar gewoon 8000 voor vraagt.

Klopt, zie is soms ook. Ik val sowieso niet op de *zoals ik ze maar noem* 13 in een dozijn paarden :=
Kan zijn dat iemand anders denkt van, waarom vind je dát nou niks? Tja, te gewoontjes :D De meeste nakomelingen van Flemmingh vallen daar voor mij persoonlijk bijvoorbeeld onder.
Ik merk dus ook duidelijk dat ik wel op nakomelingen van bepaalde hengsten val vaak. En ik zie ook de laatste tijd meteen aan een foto wat er achter zit.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:49

Dank je wel :)

Ik vind dat mensen best wel prijzen durven vragen die aan de hoge kant zijn, als ik kijk en vergelijk bij mijn verzorgpaarden. Daar betaal je 2000 euro voor een gezonde 4-jarige. Ikzelf vind het erg leuk om op internet te struinen naar leuke paarden, maar als ik er echt een zou moeten kopen zou ik toch eerst een paar kleine fokkers afgaan die niet adverteren. Daar kun je mi nog leuke paarden kopen voor een normale of zelfs lage prijs.

tita

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:52

@ Julie dat mag toch die merrie is bij mij ook uiteindelijk afgevallen verder staat er nog een koffievos op sporthores wat een gelderse is... ik kan er niks aan doen ze is niet bijster mooi maar ik denk dat ze heel goed kan fokken ff zoeken

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:53

http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... zoekid/936

Ze heeft voor mijn idee een iets te lange rug en dan vanaf die punt loopt het schuin naar beneden. Tuurlijk is dit verder een waardeloze foto en de merrie wordt ook nog eens matig gereden veel te laag en achter de loodlijn maar toch boeit ze me ergens

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:54

2000 voor een 4 jarige.. Pfoe ik betaal maar een ietsie pietsie meer voor een 4 jarige :=
Maar die is dan wel niet alleen gezond. :)
Tja, ik kan gewoon echt niets vinden voor bedragen onder de 8000!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:54

tita schreef:

Natuurlijk; wat je niet vraagt, krijg je zeker niet.
Er lopen er nogal wat rond die van mening zijn dat alleen dure paarden goed kunnen zijn, dus, tja; als die "gek" dan langs komt.........
Daarnaast zal het zeker van invloed zijn dat mensen met een wat smallere beurs in deze onzekere tijden niet op zoek gaan naar een paard. Op die manier worden bepaalde groep in de markt "uitgedund" om het zo eens te zeggen.

Daarnaast is een paard een paard en wanneer je als koper niet door een smerige vacht heen kunt kijken, wat kom je dan doen?
Ik heb in ieder geval geen bandages, knotjes en andere "opsmuk" nodig om een paard te beoordelen. Al trek je 'm zo uit een modderplas; ik zie toch wel waar de sterke en zwakke punten zitten.

tita schreef:

Ze heeft voor mijn idee een iets te lange rug en dan vanaf die punt loopt het schuin naar beneden. Tuurlijk is dit verder een waardeloze foto en de merrie wordt ook nog eens matig gereden veel te laag en achter de loodlijn maar toch boeit ze me ergens

Mooi basisbloed. Het ruiterke hoef ik er niet bij, om maar eens iemand te citeren, maar op het eerste gezicht niet zoveel mis mee. Zou ik best naar gaan kijken, als ik iets zou zoeken.
Laatst bijgewerkt door ikke op 07-06-11 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:55

Hahah ok, we hebben duidelijk een heeel andere smaak :D

Mallootje

@ ikke: Ik denk dat onze visies meer overeenkomen haha :) Finesse had zich net in de zandbak gerold toen ik voor het eerst ging kijken, en ik vond het nog schattig ook :D

tita

:D als ik 10.000 euries of meer ga neertellen mogen ze er best wat moeite voor doen dan wil ik niet dat ie in de modder staat

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:56

tita schreef:

Tja, ik denk dat kleurtje! Is wel heel gaaf hoor! :j
Als ze alleen al de horizon zouden recht trekken bij de eerste geeft het al een veel beter beeld!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:56

Snob :P

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:58

JulieDR schreef:

8-) 8-) vind je

Lioney het moet echter iid een vos zijn liefst koffievos anders zilvervos en bij hoge uitzondering goudvos maar geen gewone vos met lichte manen .... >;) dat klinkt wel snobsistisch

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:59

ikke schreef:
tita schreef:

Natuurlijk; wat je niet vraagt, krijg je zeker niet.
Er lopen er nogal wat rond die van mening zijn dat alleen dure paarden goed kunnen zijn, dus, tja; als die "gek" dan langs komt.........
Daarnaast zal het zeker van invloed zijn dat mensen met een wat smallere beurs in deze onzekere tijden niet op zoek gaan naar een paard. Op die manier worden bepaalde groep in de markt "uitgedund" om het zo eens te zeggen.

Daarnaast is een paard een paard en wanneer je als koper niet door een smerige vacht heen kunt kijken, wat kom je dan doen?
Ik heb in ieder geval geen bandages, knotjes en andere "opsmuk" nodig om een paard te beoordelen. Al trek je 'm zo uit een modderplas; ik zie toch wel waar de sterke en zwakke punten zitten.

tita schreef:

Mooi basisbloed. Het ruiterke hoef ik er niet bij, om maar eens iemand te citeren, maar op het eerste gezicht niet zoveel mis mee. Zou ik best naar gaan kijken, als ik iets zou zoeken.

Ik kom niet om te tutten, daar rijden wij niet al die km's voor! Ik kom om een paard te beoordelen op z'n gangen, z'n uiterlijk, z'n karakter etc. En ja die knotjes hoeven niet nee, maar ik vind dat voor wat wij neer willen leggen dat gewoon hoort! Het moet gewoon netjes verzorgt zijn en een paard hoort dan niet zo uit de paddock geplukt te worden.

JulieDR schreef:

Haha := Ja, ik kan er verder ook niet zoveel aan doen, smaak blijft smaak! :=

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 18:00

tita schreef:
:D als ik 10.000 euries of meer ga neertellen mogen ze er best wat moeite voor doen dan wil ik niet dat ie in de modder staat

Inderdaad! Ik kom daar niet om te kijken hoe een paard ontmodderd wordt!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 18:01

tita schreef:

En dat is dan het verschil. Ons hele paardenbestand heeft dat nauwelijks gekost.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 18:02

Tja, en toch ben ik ook nog steeds niets tegengekomen voor bijvoorbeeld de helft..
En ik heb dan ook precies in m'n hoofd hoe ik het wil en als het daar niet aan voldoet ga ik over op de volgende advertentie, en zo ga je over op een ander budget, omdat er niets tussen zit :+

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 18:06

Ik zocht ook eerst in de prijs van 6000 tot 9000. Tot ik plots een klik in mn hoofd heb gemaakt, dat je voor minder ook best een leuk paard kan hebben dat misschien wat minder kan, of wat minder spectaculair beweegt, maar je wel gewoon een leuke tijd kan bezorgen. En dat ik het overige geld kan sparen voor een huis, of voor een deeltje kan spenderen aan goede lessen :)

Ik stond er eerst echt niet voor open hoor, van die beesies voor 3000 euro, maar toen ik begon te kijken zag ik er soms best wel eens een leuke voorbijkomen. en ja, daar moet je dan nog wat aan sleutelen maar goed, da's deel van de hobby toch? voor mij althans :)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 18:07

Ja klopt, maar ik vind niet dat ik de ervaring voor sleutelen heb en daar begin ik dan ook niet aan. :)