Mogelijk winterveulentje op komst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 23:00

Ik snap dat het leuk is om te blijven verwachten maar eigenlijk is de kans gewoon 0 nu.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 00:45

Suzanne F. schreef:
Ik snap dat het leuk is om te blijven verwachten maar eigenlijk is de kans gewoon 0 nu.

Ja eigenlijk wel he :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 08:13

De nul kans denk ik ook. Helaas. Zou leuk geweest zijn.

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 08:39

Jammer van alle verstandige mensen. "We" hadden nog even in de bubbel willen vertoeven. -O-

Nee hoor, acceptatie is een geleidelijk proces en in de fases van rouw ben ik zo langzamerhand uitonderhandeld. Als het regenen ooit stopt kom ik wel uit de depressie en dan gaan we samen richting voorjaar en werken aan de beach body *\o/* .

Ts, heb jij ontwenningsverschijnselen nu je moet stoppen met praten tegen de hooibuik? Aan de andere kant, stoppen hóeft niet, tegenwoordig kan iedereen lopen praten overal (want je ziet hun oordopjes niet), is allemaal helemaal normaal. :D

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 08:57

Het proces van rouw hahahaha! _O-

Ik hou toch nog even vast aan het beeld van een lief scheetje in die buik, maar dan vanaf nu misschien eentje van een iets andere aard. :+

Zeker omdat het beeld met het uur kan wisselen. Vet lijkt me dan niet waarschijnlijk, en echt lymfatisch vind ik haar nu ook niet ogen op de foto’s.

Heeft ze kuil gehad bij de boer hiervoor? Misschien heeft Skyla’s darmflora gewoon wat extra TLC nodig.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 09:24

Hahahahaha rouwproces houden we erin.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 10:22

Ik heb 7 maart als uiterste datum... mag dus nog een weekje in spanning zitten... Hup Skyla!

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 11:07

En toch open ik dit topic nog steeds in de ochtend, voor als er een verrassende gebeurtenis is geweest :D

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-24 13:26

Theoretisch gezien zou dracht nog wel kunnen, Shetlanders kunnen net zo goed lang drachtig zijn als grote paarden. En ik heb op een Amerikaans forum voor mini paardjes (zo totaal anders dan bokt maar ik heb dan toch liever direct commentaar dan alleen maar "god bless you" op alles :roll: ) ook diverse topics over hele lange drachten gelezen waar er nog wel een veulentje kwam. Maar ook een topic waarin iemand ruim 400 dagen ging zitten waken bij een pony waarvan ze overtuigd was dat die drachtig was omdat de pony jeukerig was :? bleek luizen te hebben :x En iedereen alleen maar bevestigingen hoe goed ze het deed >;) Ben ik toch blij dat wij een nuchter volkje zijn hoor :D
Ik heb steeds gezegd dat ik uit probeer te gaan van de meest logische optie en dat is dracht nu echt niet meer. Ik heb al vaker gezegd dat het niet logisch is als een pony uitzondering op uitzondering stapelt dus daar ga ik ook niet van uit. Het is ook onzinnig om in dit stadium nog te gaan zitten waken over een merrie die nooit bewezen drachtig geweest is. De enige logische conclusie is nu dat er toch echt geen veulen komt -O-
Ik heb inderdaad ook mijn eigen proces van afscheid van het idee van een veulen had gehad (voor mijn gevoel was mijn verjaardag "de laatste kans") wat nog best een dingetje was want je bent er zo mee bezig... Ik ben er echt wel even verdrietig van geweest. We hadden zo'n lichtpuntje goed kunnen gebruiken want we hebben momenteel best veel nare dingen waar we mee moeten dealen. Maar het is wat het is, het is in iedergeval een fijne afleiding geweest in de donkerste maanden!
Maar nadat ik het los had gelaten begon ik ineens weer heel veel beweging te zien/voelen en veranderde haar buik dus van vorm zoals op de foto's ook te zien is. Dat vind ik nog wel heel lastig te duiden, ik kan niet verklaren hoe het zo anders kan tonen steeds. Haar kling is nog steeds letterlijk twee keer zo lang dan die van onze andere Shetlander en staat regelmatig open. En haar uier is  veranderd ten opzichte van het begin maar zet ook niet door natuurlijk. Staart is nog steeds mega los en soepel... Het is dus niet heel gek dat ze zoveel mensen zo voor de gek heeft gehouden. Wij kunnen het soms ook nog steeds bijna niet geloven dat er geen veulen komt. Wat dat beteft maar goed dat we een duidelijke laatste dek datum hebben zodat het hopen op een gegeven moment ook echt ophoudt. Anders was ik met deze signalen wel blijven waken. Ze is gewoon een bijzondere pony in alle opzichten :))
Ik vind wel dat ze er steeds beter uit gaat zien dus dat is fijn. Vandaag starten we weer met een zandkuur, we gaan de Breed en Grow langzaam vervangen door haar gebruikelijke voer en op 13 maart met de dierenarts kijken wat er eventueel nog moet gebeuren. We gaan de beweging wat opbouwen (al maakt de nattigheid dat lastig) en de buikspieren trainen, op naar een summerbody voor Skyla *\o/* Zal alleen niet heel snel gaan i.v.m. mijn niet meewerkende body :n maar we gaan ons best doen! En duimen dat de tracks snel opdrogen zodat ze ook weer in de kudde kan.

Skyla heeft op haar vorige plek koeienkuil te eten gekregen (echt van dag natte, bruine zurige stinkende spul) maar ik heb haar toen ze bij ons was wel kruiden gegeven om haar darmen te ondersteunen, ik weet niet of ze daar ruim een jaar later nog last van kan hebben?

Nog een keertje foto's om het af te leren en mochten jullie het leuk vinden hou ik jullie graag op de hoogte van Skyla haar proces!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 14:02

Ja ik vind het zeker fijn om op de hoogte gehouden te worden en ben benieuwd naar de bevindingen van de tandarts.
Het is heel jammer en sterkte!

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 14:06

Ik ben heel benieuwd wat er nu daadwerkelijk onder haar wintervacht vandaan komt dus die updates mogen wat mij betreft zeker doorgaan hoor!

Lijkt me leuk om meegenomen te worden in haar opbouw van beweging. Altijd leuk die volgtopics. :j

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 14:09

Natuurlijk willen we weten hoe het met Skyla verder gaat en wat er in die bolle buik zit.

En natuurlijk genieten van haar looks

Mijn sokken zijn nog steeds angstig maar ik heb ze uitstel gegeven tot nadat de dierenarts bevestigd heeft wat er wel in die buik zit.

Afbeelding

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 14:20

Die sokken _O-

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 14:26

Ze zien er echt heel bang uit...
Maar of ze al 100% veilig zijn?
Ik betwijfel het nog steeds ;)

En sterkte met je narigheid, Swift, hopelijk breken er snel betere tijden aan voor jullie :knuffel:

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 14:27

tiwi1969 schreef:
Natuurlijk willen we weten hoe het met Skyla verder gaat en wat er in die bolle buik zit.

Mijn sokken zijn nog steeds angstig maar ik heb ze uitstel gegeven tot nadat de dierenarts bevestigd heeft wat er wel in die buik zit.

[ [url=m/J4xNiw.jpg]Afbeelding[/url] ]

_O-

Het lijkt mij ook heel leuk om op de hoogte te blijven van Skyla! :j

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 14:27

Die sokken _O-

Jaa, graag volg ik ook de verrichtingen in de richting van een zomerSkyla! Nu (bijna) alleen harige foto's gezien. En wel heel interessant te horen of / wat er aan de hand is en of ze wel/niet weer eens de kudde accepteert. :j

De foto's zijn ook grappig met kinderspeltoestellen en een trampoline op de achtergrond. 't Is bijna dat ik mijn achtertuin ook even ga opmeten, hoeveel pony's passen er op een vierkante meter? :D

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 14:33

Die sokken zijn wel lekker dik, kan je veel stukjes uit halen :D

Ik hou niet zo van volgtopics maar Skyla heeft een plekje in mijn hart veroverd dus ik blijf fan.

Sterkte met je gezondheid. Als geest en lichaam er andere ideeën op nahouden is dat niet altijd gemakkelijk.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 14:53

tiwi1969 schreef:

:') _O-

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 15:41

Whahaha het blijft een heerlijk topic dat ik vrijwel dagelijks toch even open.

Die sokken nu ook weer _O-

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 16:50

Die sokken zijn echt geweldig :D

Ben heel lang team veulen trouw geweest, vond het zo klaar als een klontje.
Maar de foto’s van de laatste 1-2 weken? Ik zie echt geen drachtige pony meer. Toch wel gek hoe ze heel veel mensen op het verkeerde been heeft gezet. En die kling, kan dat te maken hebben met hengstigheid die ze verder niet toont?

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 17:11

Ga je haar alsnog een keer laten dekken voor veulen in 2025 of 2026?

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 17:39

tiwi1969 schreef:

Hahahahaha Tiwi _O-

Helaas zul je ze toch helemaal zelf moeten opeten, ik heb zojuist van de dokter te horen gekregen dat ik geen sokken meer mag eten :)* :D

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 18:55

De sokken pas ik ook voor.
Juist een zeer zwaar keelontsteking gehad van dinsdag tot gisteren thuis geweest, slikken doet nog steeds pijn. Eten gaat dus lastig.

Wil wel graag updates blijven ontvangen van skyla en ik hoop mee op droger weer zodat de kudde terug op de track kan. Meer ruimte is sowieso fijner.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 19:00

Swift, we zijn er allemaal wat sip van denk ik.

Tiwi1969, heel leuk gedaan!

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 20:14

Ik vind het ook leuk om Skyla te blijven volgen, heel jammer dat er nog geen veulen is maar we hebben nu al zo lang meegekeken met jullie dat het een dagelijkse routine is geworden om eerst in dit topic te kijken.
Dus mocht je tijd en zin hebben om hier te blijven posten TS, dan graag.