Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 21:12

Oke, alles van je omschrijving klopte, haha

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 21:22

Hoe bedoel je nergens in uitblinkt? Juist met bemerking kan heel goed paard in wat lagere prijsklasse komen. Het ligt er ook maar aan wat de bemerking is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 21:38

Het paard is 5 en heeft nog niets bijzonders verricht voor de sport. In hoeverre het rijden bevestigd is valt niet echt te achterhalen uit de advertentie.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 22:14

Dan kan je dus echt niks zeggen of het te veel is of niet. Blijft een jong dier, dus niet uitgebracht hoeft niks te zeggen. Het kan zijn dat het te veel js, het kan zijn dat het een koopje is door de bemerking, omdat het geen echt risico geeft maar wel waardevermindering. Of hij is het gewoon waard.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 22:50

Spaansepony schreef:
Heeft er iemand ervaring met horses Antony op fb. Gaat om dieren uit buitenland.

Deze vraag stelde ik een 1,5 week geleden.
Inmiddels de gok genomen en pony inderdaad daadwerkelijk geleverd gekregen. Wel is de pony 15 cm kleiner dan hij zei :+

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 23:04

Spaansepony schreef:
Spaansepony schreef:
Heeft er iemand ervaring met horses Antony op fb. Gaat om dieren uit buitenland.

Inmiddels de gok genomen en pony inderdaad daadwerkelijk geleverd gekregen. Wel is de pony 15 cm kleiner dan hij zei :+

Hongaarse pony’s handelt hij in toch?
Benieuwd wat je hebt aangekocht?

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 23:16

15 cm kleiner?? Dat is wel heel veel verschil..pas je er wel op dan?

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 23:32

linda_arnold schreef:
Spaansepony"
[quote="Spaansepony schreef:

Hongaarse pony’s handelt hij in toch?
Benieuwd wat je hebt aangekocht?[/quote]

Ja, dit is een Hongaarse pony. Maar had ook meer staan met papieren oa kwpn etc.
Maar dan zijn de prijzen zo hoog dat je ze beter in Nederland kan kopen denk ik. Een kwpner in dat soort landen zet ik wel mijn vraagtekens achter.

Lizenlotte schreef:
15 cm kleiner?? Dat is wel heel veel verschil..pas je er wel op dan?

Nee helaas pas ik er niet op. Pony blijkt uiteindelijk een B pony te zijn ipv grote C. De kinderen zullen komende tijd de pony doorrijden en daarna gaat hij helaas te koop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 00:07

MyWishMax schreef:
Dan kan je dus echt niks zeggen of het te veel is of niet. Blijft een jong dier, dus niet uitgebracht hoeft niks te zeggen. Het kan zijn dat het te veel js, het kan zijn dat het een koopje is door de bemerking, omdat het geen echt risico geeft maar wel waardevermindering. Of hij is het gewoon waard.

In welk opzicht zou het een koopje kunnen zijn?

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 06:29

Jeetje wat een verhaal weer van die Connemara... Echt jammer dat zulke mensen bestaan. Wees gewoon eerlijk, er komt vanzelf iemand op je pad die het wel aan wil gaan met zo'n pony.

Ik staak mijn zoektocht voorlopig! Mijn paard is tegen alle verwachtingen in toch ontzettend opgeknapt, dus ik mag lekker met hem door <3

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 07:46

marley93 schreef:
Jeetje wat een verhaal weer van die Connemara... Echt jammer dat zulke mensen bestaan. Wees gewoon eerlijk, er komt vanzelf iemand op je pad die het wel aan wil gaan met zo'n pony.

Ik staak mijn zoektocht voorlopig! Mijn paard is tegen alle verwachtingen in toch ontzettend opgeknapt, dus ik mag lekker met hem door <3

Dat is goed nieuws! :D

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 08:52

Evamarie schreef:
MyWishMax schreef:

Omdat het ook ligt aan hoe die loopt.

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 09:12

Wat fijn Marley dat je toch verder kunt met je huidige paard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 09:27

Wat een goed nieuws, gefeliciteerd!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 09:33

Evamarie schreef:
MyWishMax schreef:

Wat phonix zegt. Als het een heel goed paard is kan een beperking hem wat minder waard maken, waardoor hij een koopje is voor de kwaliteit. Stel dat hij normaal 30 of 40 zou kosten en nu door bemerking 20, maar wel de kwaliteit van die 30/40.
Zolang je niet bent wezen kijken, niet weet wat de bemerking is en hoe het paard is kan je niet zomaar zeggen dat hij veel te duur is.

Zo was mijn vorige een koopje bij wijze van spreken voor de kwaliteit omdat hij te klein was. Of stalgenootje die paard kocht met bemerking op foto's waardoor hij niet naar buitenland ging en zij hem goedkoper kon kopen. Anders waren beide paarden niet in ons budget geweest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 09:37

Ik begrijp je punt hoor. Toch vind ik 20000 voor een ruin met beperking die niets bijzonders heeft laten zien duur. Voor 13000 staat er ook een paard dat vol zit met ambities waar je direct leuk mee weg kan rijden. Dat maakt voor mij persoonlijk dat paard meer waard.
Het is ook net wat je zelf wilt natuurlijk.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 09:46

Het kan zijn dat het paard te hoog geprijsd is, maar het kan ook een wezenlijk verschil in talent zijn tussen die 2 paarden wat dat prijsverschil gewoon rechtvaardigt. Dat kun je pas beoordelen als je kennis van zaken hebt mbt talent en potentie. Nu zomaar roepen zonder enige kennis van zaken, dat het paard te duur is is eigenlijk gewoon laster....maar goed...what else is new.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 10:02

oji schreef:
Het kan zijn dat het paard te hoog geprijsd is, maar het kan ook een wezenlijk verschil in talent zijn tussen die 2 paarden wat dat prijsverschil gewoon rechtvaardigt. Dat kun je pas beoordelen als je kennis van zaken hebt mbt talent en potentie. Nu zomaar roepen zonder enige kennis van zaken, dat het paard te duur is is eigenlijk gewoon laster....maar goed...what else is new.

Precies. Niks qua wedstrijden vind ik nog niet raar met 5 jaar, juist bij talentvolle dieren en helemaal niet bij ruiter die veel hoger start. Die houden ze vaker thuis tot bepaald niveau mag en kan.
Ik koop liever een 5 jarige die nog niks gepresteerd heeft als 1 die al overal mee naartoe gesleept is.

En pas als je die 2 paarden naast elkaar ziet kan je oordelen of die van 13000 ook echt wel vergelijkbaar is of dat het toch een minder paard is. Hoeft absoluut geen slecht paard te zijn, maar dat kan je van die ander ook niet zeggen als je er niks van weet zoals nu. Dat je dan kiest voor minder duur paard zonder bemerking dat kan, net als dat je voor die duurdere kan kiezen die ineens binnen budget valt door bemerking.

Als je niet weet wat de bemerking is kan je er helemaal niks over zeggen.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 10:20

MyWishMax schreef:
Precies. Niks qua wedstrijden vind ik nog niet raar met 5 jaar, juist bij talentvolle dieren en helemaal niet bij ruiter die veel hoger start. Die houden ze vaker thuis tot bepaald niveau mag en kan.

Als je niet weet wat de bemerking is kan je er helemaal niks over zeggen.

En met 2 jaar corona achter ons vind ik een 5-jarige zonder wedstrijdervaring al helemaal niet raar.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 12:11

Bedankt voor de felicitaties! Iedereen die om een foto vroeg heb ik even een PB gestuurd, mocht iemand ook een foto willen of meer info stuur me dan gerust een PB. Ik ben echt zo blij met dit paard, wat een fantastisch karakter heeft hij. Grappig, lief, betrouwbaar.

Fijn nieuws Marley!

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 12:32

Waarom plaats je je foto niet gewoon hier SCW? Is toch niets mis mee om een paard waar je zo blij mee bent te laten zien?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 13:50

Ik ben ook wel heel benieuwd naar je paard SCW

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 14:02

Ik ben ook heel benieuwd SCW!

Hier een beetje in shock, het is nogal goed mogelijk dat Izarra drachtig is…
Ik ga maar een afspraak maken voor komende vrijdag om te scannen / op te voelen.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 14:07

Ik ben ook mega opgelucht en blij! Ik blijf wel meelezen hoor :o Ik vind het wel een leerzaam en leuk topic. :D

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 14:08

Oh jee Ineke, dus het kan dat je per ongeluk 2 paarden hebt gekocht :=

Ik ben benieuwd wel :D