Deze kan ik al delen. Mijn internet moet werken voor de proeven. (Zit op 4g)
Dit was losrijden voor de tweede proef. Ofja. Stukje los stappen vooral.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
pmarena schreef:Aaah, leuk man
Ik vind het er wel nog wat onrustig uit zien maar ze doet haar best voor je, en er zit zat potentie in![]()
Mooie combinatie zijn jullie zeg
Ze had zoveel dat ze wilde zien.
je ziet ook dat ze wat strak blijft in dat lijf waardoor ze niet helemaal door beweegt en dat kwam ook terecht terug in het commentaar overigens. Af en toe liep ze dan een stukje wel ontspannen en zakte er in. Daar wil ik natuurlijk naar toe maar dat wil ik niet af dwingen. Dus af en toe kwam ze idd even er wat tegen in. Als die rug en achterhand niet soepel zijn is ze vanvoor ook onrustig. Komt goed.
vrijdag mag ze mee naar Chris. 

Beetje werken aan de overgangen vooral en misschien de proeven een paar keer thuis rijden met Sam dat ik er zelf meer bekend mee word. Nu was ik vaak gewoon te laat. 
)
DuoPenotti schreef:Dat is knap gedaan zeg!
Super zo voor een eerste keer.
Daar gaat de rest het moeilijk tegen krijgen in de toekomst.
voor nu besteden ze nog weinig aandacht aan haar maar dat doen ze met al mijn paarden in het begin.
Ik trek ze nooit meteen in de houding. Wil dat ze de rust vinden om daar zelf in te zakken dus zeker Rêve bewoog nu echt veel korter dan thuis. In de losrijpiste kwam ze er met momenten wel echt in dus is gewoon een kwestie van tijd en kilometers en ik heb eigenlijk wel vertrouwen dat áls ik haar krijg waar ik haar wil, Rêve een paard is dat heel stabiel gaat zijn…. Sam is niet heel betrouwbaar kwa reactie. (Elk uur kan een geheel andere aanpak vergen en hij kan een heel seizoen nergens van op kijken en ineens steil overeind komen bij de eerste groet.
)
ben door verschillende mensen aangesproken toen ik buiten kwam met een grote smile en Rêve aan een los teugeltje alsof we het al jaren deden,
dát deel hebben we al onder de knie.
nu de proeven nog.
) misschien heeft ze meer aandacht gelokt dan ik beseft heb. 
petraaken schreef:Vond het onrustige nog goed meevallen voor een paard dat zijn eerste wedstrijd loopt. Heb echt al slechter gezien. Bij eerste keer al 60 % rijden vind ik best goed. Gewoon kilometers maken.
Sam liep 48% bij poging 1. 
)
hoe loyaal wil je ze hebben?
pmarena schreef:Precies, die onrust is niks geks en er zit duidelijk zat potentie in
Ze zal Sam wel heel wat te vertellen hebben gehad bij thuiskomst
eerst rollen. Daarna hebben ze een bak hartog senior luzerne mix gedeeld met wat balancer er doorheen. 
)
Mars schreef:Zoo zeg, zie die oortjes draaien met dat zadelen. Ze geeft haar ogen en oren goed de kost, wat een indrukken zal ze te verwerken hebben gekregen vandaag! Lekkere galop zit er in joh![]()
Wat zal ze lekker slapen vannacht met alles wat ze heeft gezien. Als ze eenmaal meer wedstrijdkilometers achter de rug heeft gaan jullie echt wel shinen. Echt respect hoe je rond bent gekomen zo een eerste keer.

ik hoop dat ze ten volle beseft hoeveel haar bericht betekende voor me. (Ik weet dat ze mee leest hier. Nogmaals dank.
)
als ze eenmaal bevestigd is ben ik wel echt benieuwd naar hoe ze gaat zijn. Ze zit iig nu al heerlijk.
twee proeven met haar waren minder vermoeiend dan 1 proef met Sam gewoon omdat Rêve zoveel fijner zit,Maflinger_S schreef:Woehoe! Goed gedaan dames. Jullie zijn een mooi team. Nou nog lekker blijven trainen en wedstrijdkilometers maken en de rest kan niet meer om jullie heen.
komend weekend is het IPK dus geen wedstrijden voor het klootjesvolk.
de 31e heb ik medicatie dus die wedstrijd daarna ska ik ook over maar 11 september gaat ze terug mee,
ben echt helemaal over mijn vrees heen. 
mijn man bleef ook gewoon rustig zeggen ‘ontspannen en elke oefening die ze doet is een overwinning, punten boeien niet, vertrouwen geven en krijgen en haar leren kennen op wedstrijd en dat is het hem hè? Ik ken haar thuis. Maar wat ze op wedstrijd nodig heeft moet ik ook gewoon leren.. ik merkte zelf dat ik de 2e proef al meer reed ipv mee lifte.. ik hoop echt dat ik die 1e er ook op krijg,
Dat en mijn ‘oh sh*t’ uitdrukking die al snel een smile werd. 
duurde net een paar seconden te lang voor ik snapte waarom ze bleef staan ondanks de losse teugel. 
jokari schreef:Kijk nu toch. Het Satanspaard tussen de witte balkjes.![]()
Jullie doen het toch maar !
ze wist niet goed wat ze van de ingang moest vinden. 
Maflinger_S schreef:Nou, dat gaat behoudens wat zijwaartse gangen in het eerste rondje toch heel netjes.
laat haar eigenlijk ook bewust in stap het rustig in zich op nemen. Ik weet als ze het eenmaal gezien heeft dat ze dan oké is. 
N_B_N schreef:Ahw jou moeder “goed gedaan meisje”
die zag allerhande horror scenarios voor zich.
Die was al helemaal verbaast dat ze zo braaf was met zadelen.
maar er op was ze bang voor. 
ze moest zich echt even herinneren dat ik er ook nog was en been aanleggen had ik al gedaan dus kreeg ze even een waarschuwende tik die trouwens meer geluid had dan kracht.
het is ook het geluid dat haar uit haar ‘ik ben weg’ State of mind haalde.
)pien_2010 schreef:Geweldig dat je dit met Rêve hebt bereikt. Ik vind dat je daar ongelooflijk trots op mag zijn.
dankjewel! Ben gewoon erg trots dat ik het met haar kan doen… mijn eerste eigen gefokte meisje… 
petraaken schreef:Aha dat was dus toch een tik die ik hoorde. Hoewel hij eerder als een stevige mep klonk moet ik zeggen.Niet dat ik je daarvoor veroordeel want jij kent je paard het best.
Ik heb dat ooit eens moeten doen midden in mijnproef en ik werd er voor op het matje geroepen van de jury.
ze bokt al als ik gewoon de zweep tegen haar heup aan leg. Want hoe dúrf ik!