Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-22 15:50

Deze kan ik al delen. Mijn internet moet werken voor de proeven. (Zit op 4g)
Dit was losrijden voor de tweede proef. Ofja. Stukje los stappen vooral. :+

jokari

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 18:11

Super dat ze het zo stoer heeft gedaan !

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 19:43

Wauw top gedaan hoor!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 19:43

Kijk die theemuts rondgaan, ze kijkt er inderdaad bij alsof ze het wel vermakelijk vindt....nadat ze die zwarte even een lik op stuk beleid gaf :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-22 19:45

Ik hoopte beide proeven te kunnen plaatsen zodat de groei te zien was van proef 1 naar proef 2 maar mijn internet deed het maar net lang genoeg om 1 proef te uploaden en dat was de tweede. :x

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 20:18

Aaah, leuk man :+:

Ik vind het er wel nog wat onrustig uit zien maar ze doet haar best voor je, en er zit zat potentie in :j
Mooie combinatie zijn jullie zeg +:)+

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 20:34

Zo die pakken ze niet meer af. Dat gaat wat worden als jullie kilometers maken. Mooie combi.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-22 20:58

pmarena schreef:
Aaah, leuk man :+:

Ik vind het er wel nog wat onrustig uit zien maar ze doet haar best voor je, en er zit zat potentie in :j
Mooie combinatie zijn jullie zeg +:)+

Dier was voor het eerst op wedstrijd, 3e keer op verplaatsing en nooit tussen andere paarden gelopen. Beetje onrust is niet gek lijkt me. :(:) Ze had zoveel dat ze wilde zien. :(:) je ziet ook dat ze wat strak blijft in dat lijf waardoor ze niet helemaal door beweegt en dat kwam ook terecht terug in het commentaar overigens. Af en toe liep ze dan een stukje wel ontspannen en zakte er in. Daar wil ik natuurlijk naar toe maar dat wil ik niet af dwingen. Dus af en toe kwam ze idd even er wat tegen in. Als die rug en achterhand niet soepel zijn is ze vanvoor ook onrustig. Komt goed. :j vrijdag mag ze mee naar Chris. :D

Ben vooral blij dat ze bleef luisteren. Ook al vond ze dingen dood eng. In het filmpje van proef 1 zie je hoe eng ze het stiekem vond. En toch blijven lopen. :+:

Dat ze wilde lopen voor me en dat ze zo stoer naar het juryhokje ging op het einde. Met Sam ben ik de eerste keer vanuit X schuin naar de hoek moeten rijden of ik was niet van de X af geraakt, _O-

Voor een goede proef krijg je hier 72 tot 75%. Daar zitten we dus ook nog een heel eind van af. :D Beetje werken aan de overgangen vooral en misschien de proeven een paar keer thuis rijden met Sam dat ik er zelf meer bekend mee word. Nu was ik vaak gewoon te laat. :(:)

Iemand vroeg een keer naar filmpjes van ons op wedstrijd. Mijn moeder heeft vandaag het zadelen gefilmd, proef 1:

Proef 2 (ja ik kreeg de singel niet te pakken. _O- )

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 21:47

Precies, die onrust is niks geks en er zit duidelijk zat potentie in :j

Ze zal Sam wel heel wat te vertellen hebben gehad bij thuiskomst :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 22:03

Zoo zeg, zie die oortjes draaien met dat zadelen. Ze geeft haar ogen en oren goed de kost, wat een indrukken zal ze te verwerken hebben gekregen vandaag! Lekkere galop zit er in joh :oo

Wat zal ze lekker slapen vannacht met alles wat ze heeft gezien. Als ze eenmaal meer wedstrijdkilometers achter de rug heeft gaan jullie echt wel shinen. Echt respect hoe je rond bent gekomen zo een eerste keer.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 22:12

Woehoe! Goed gedaan dames. Jullie zijn een mooi team. Nou nog lekker blijven trainen en wedstrijdkilometers maken en de rest kan niet meer om jullie heen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 22:19

Dat is knap gedaan zeg!
Super zo voor een eerste keer.
Daar gaat de rest het moeilijk tegen krijgen in de toekomst.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 22:25

Vond het onrustige nog goed meevallen voor een paard dat zijn eerste wedstrijd loopt. Heb echt al slechter gezien. Bij eerste keer al 60 % rijden vind ik best goed. Gewoon kilometers maken. :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-22 23:03

DuoPenotti schreef:
Dat is knap gedaan zeg!
Super zo voor een eerste keer.
Daar gaat de rest het moeilijk tegen krijgen in de toekomst.

:+: voor nu besteden ze nog weinig aandacht aan haar maar dat doen ze met al mijn paarden in het begin. }:) Ik trek ze nooit meteen in de houding. Wil dat ze de rust vinden om daar zelf in te zakken dus zeker Rêve bewoog nu echt veel korter dan thuis. In de losrijpiste kwam ze er met momenten wel echt in dus is gewoon een kwestie van tijd en kilometers en ik heb eigenlijk wel vertrouwen dat áls ik haar krijg waar ik haar wil, Rêve een paard is dat heel stabiel gaat zijn…. Sam is niet heel betrouwbaar kwa reactie. (Elk uur kan een geheel andere aanpak vergen en hij kan een heel seizoen nergens van op kijken en ineens steil overeind komen bij de eerste groet. :+ )

Ik denk als ik Rêve tijd geef om zelf vertrouwen op te bouwen dat zij dat type paard wordt dat echt loopt met een mentaliteit van ‘als jij zegt dat het goed is. Is het goed.’ Puur kwalitatief zit het haar ook veel meer mee natuurlijk, ze is kort maar lenig dus dat zit haar niet in de weg. En IRL is het echt een powerhouse kennelijk (aldus een concurrente die blij was haar eens IRL te zien. Nu ik er bij stil sta waren er toch wel veel mensen die haar proeven zijn komen kijken, _O- ben door verschillende mensen aangesproken toen ik buiten kwam met een grote smile en Rêve aan een los teugeltje alsof we het al jaren deden, _O- dát deel hebben we al onder de knie. :)) nu de proeven nog. :)) ) misschien heeft ze meer aandacht gelokt dan ik beseft heb. _O-

petraaken schreef:
Vond het onrustige nog goed meevallen voor een paard dat zijn eerste wedstrijd loopt. Heb echt al slechter gezien. Bij eerste keer al 60 % rijden vind ik best goed. Gewoon kilometers maken. :j

Ik ook. Met mijn eigen paarden, :+ Sam liep 48% bij poging 1. :o
Pretty deed nog beter met 41.2% (dat is mijn record tot nu toe. En dat waren vijf verliespunten. :=)
Rêve heeft een eerste winstpunt binnen met haar debuut. :+: hoe loyaal wil je ze hebben?
En ze is een op kropper. Dus ik ben de hele proef lang zachtjes aan het gerust stellen of bemoedigen. Dan draaide dat oortje even naar mij en kwam ze weer bij me. :+:

Mijn grootste fout was onderschatten hoe kort de overgangen elkaar op volgen. Daar had ik haar en mezelf beter op moeien voorbereiden want daar ben ik veel punten op verloren.

pmarena schreef:
Precies, die onrust is niks geks en er zit duidelijk zat potentie in :j

Ze zal Sam wel heel wat te vertellen hebben gehad bij thuiskomst :D

:j eerst rollen. Daarna hebben ze een bak hartog senior luzerne mix gedeeld met wat balancer er doorheen.

Afbeelding
(Rêve haar neus zit hier in de bak terwijl Sam op zijn beurt wacht.)

Normaal zou ik ze naar de grote weide gebracht hebben maar nu er na die droogte regen gevallen is durf ik ze niet te lang op het gras laten dus ze hebben twee uurtjes bij ons mogen grazen. Daarna terug met volle hooinetten en gevulde hooi ballen in de paddock. Om rond een uur of acht nog een portie slobber met elektrolyten er door te krijgen (op de terugweg had ze zich wel erg opgejaagd om een of andere reden en ze was erg bezweet toen ze vd vrachtwagen kwam. :(:) )

Volgens mij heeft ze iig wel veel te verwerken ja. :j

Mars schreef:
Zoo zeg, zie die oortjes draaien met dat zadelen. Ze geeft haar ogen en oren goed de kost, wat een indrukken zal ze te verwerken hebben gekregen vandaag! Lekkere galop zit er in joh :oo

Wat zal ze lekker slapen vannacht met alles wat ze heeft gezien. Als ze eenmaal meer wedstrijdkilometers achter de rug heeft gaan jullie echt wel shinen. Echt respect hoe je rond bent gekomen zo een eerste keer.

Net sattelietjes hè. :))

Een bokker was komen kijken en had hele lieve woorden voor me… :+: ik hoop dat ze ten volle beseft hoeveel haar bericht betekende voor me. (Ik weet dat ze mee leest hier. Nogmaals dank. :* )

Ze heeft een hele goede galop maar doseren valt nog niet mee. _O- als ze eenmaal bevestigd is ben ik wel echt benieuwd naar hoe ze gaat zijn. Ze zit iig nu al heerlijk. :+: twee proeven met haar waren minder vermoeiend dan 1 proef met Sam gewoon omdat Rêve zoveel fijner zit,

Maflinger_S schreef:
Woehoe! Goed gedaan dames. Jullie zijn een mooi team. Nou nog lekker blijven trainen en wedstrijdkilometers maken en de rest kan niet meer om jullie heen.

:j komend weekend is het IPK dus geen wedstrijden voor het klootjesvolk. _O- de 31e heb ik medicatie dus die wedstrijd daarna ska ik ook over maar 11 september gaat ze terug mee, :j ben echt helemaal over mijn vrees heen. :o

En dát heb ik voor een groot deel aan mijn man en twee beste vrienden te danken. Eentje had op het werk zelfs gewisseld van post zodat hij kon komen. :+: mijn man bleef ook gewoon rustig zeggen ‘ontspannen en elke oefening die ze doet is een overwinning, punten boeien niet, vertrouwen geven en krijgen en haar leren kennen op wedstrijd en dat is het hem hè? Ik ken haar thuis. Maar wat ze op wedstrijd nodig heeft moet ik ook gewoon leren.. ik merkte zelf dat ik de 2e proef al meer reed ipv mee lifte.. ik hoop echt dat ik die 1e er ook op krijg,

Jury zei na afloop van de eerste ‘dat ging beter dan je vreesde hè?’ Maar ze had een ‘NOPE.NOPE. NAH-AH ik ga terug naar de losrijpiste!’ Momentje toen ze de ring in moest. Ik denk dat dat ons verraden heeft, O:) Dat en mijn ‘oh sh*t’ uitdrukking die al snel een smile werd. _O-

Ze staat bij de af groet ook echt een beetje verloren te kijken, Sam stapt gewoon weg. Rêve was echt aan het wachten op mijn hulpen. _O- duurde net een paar seconden te lang voor ik snapte waarom ze bleef staan ondanks de losse teugel. :))
Dus na jaren Sam is het voor mij ook gewoon even aanpassen. Heb te lang geen onervaren paarden meer uitgebracht. Voor mijn infarct deed ik dat elk seizoen maar nu doe ik alleen nog mijn eigen jonge/onervaren paarden ivm risico enzo en dat merk ik toch wel.

Hoewel ik de kans reeel acht dat Vigo ook naar mij komt om te beleren. N blíjft hinten. _O-

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 00:05

Ah ja je ziet ook aan haar lopen hoe ze op je leunt. Hoe hard die oren ook draaien gaat er toch steeds weer eentje naar jou terug. Mooi om te zien!
Door hoe braaf ze oogt zou je bijna vergeten dat het zo’n satanspaard is :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-22 14:54

Dit was proef 1

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 14:59

Kijk nu toch. Het Satanspaard tussen de witte balkjes. :D <3 Jullie doen het toch maar !

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 15:22

Nou, dat gaat behoudens wat zijwaartse gangen in het eerste rondje toch heel netjes.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 15:23

Ahw jou moeder “goed gedaan meisje” <3

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 17:44

Geweldig dat je dit met Rêve hebt bereikt. Ik vind dat je daar ongelooflijk trots op mag zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-22 19:36

jokari schreef:
Kijk nu toch. Het Satanspaard tussen de witte balkjes. :D <3 Jullie doen het toch maar !

:j :D ze wist niet goed wat ze van de ingang moest vinden. _O-

Maflinger_S schreef:
Nou, dat gaat behoudens wat zijwaartse gangen in het eerste rondje toch heel netjes.

Ze moest even kijken. :j laat haar eigenlijk ook bewust in stap het rustig in zich op nemen. Ik weet als ze het eenmaal gezien heeft dat ze dan oké is. :j

N_B_N schreef:
Ahw jou moeder “goed gedaan meisje” <3

Mijn moeder was bezorgd. _O- die zag allerhande horror scenarios voor zich. :)) Die was al helemaal verbaast dat ze zo braaf was met zadelen. :)) maar er op was ze bang voor. :))
En de eerste minuten zette ze het dan ook nog op een rennen (daarom grijp ik even vrij snel in als ze wil draaien. Ik wist als ik haar daar niet ging corrigeren dat ik terug in de losrijpiste zou staan. := ze moest zich echt even herinneren dat ik er ook nog was en been aanleggen had ik al gedaan dus kreeg ze even een waarschuwende tik die trouwens meer geluid had dan kracht. := het is ook het geluid dat haar uit haar ‘ik ben weg’ State of mind haalde. :+)

pien_2010 schreef:
Geweldig dat je dit met Rêve hebt bereikt. Ik vind dat je daar ongelooflijk trots op mag zijn.

:+: dankjewel! Ben gewoon erg trots dat ik het met haar kan doen… mijn eerste eigen gefokte meisje… :+:

Vandaag nog de smid gebeld voor Sam en die heeft ook weer een beetje een chagerijnige ik gehad. :o

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 21:53

Aha dat was dus toch een tik die ik hoorde. Hoewel hij eerder als een stevige mep klonk moet ik zeggen. :o Niet dat ik je daarvoor veroordeel want jij kent je paard het best. :j Ik heb dat ooit eens moeten doen midden in mijnproef en ik werd er voor op het matje geroepen van de jury.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-22 21:58

petraaken schreef:
Aha dat was dus toch een tik die ik hoorde. Hoewel hij eerder als een stevige mep klonk moet ik zeggen. :o Niet dat ik je daarvoor veroordeel want jij kent je paard het best. :j Ik heb dat ooit eens moeten doen midden in mijnproef en ik werd er voor op het matje geroepen van de jury.

Ik sloeg op mijn laars. Doe ik altijd met haar. Dat geeft idd een hels kabaal maar voelt zij niks van.

Als ik haar zo zou slaan krijg ik gegarandeerd een bok. :+ ze bokt al als ik gewoon de zweep tegen haar heup aan leg. Want hoe dúrf ik! >;)
Zoals ze ook uit slaat als je achter haar drijft met de zweep. Minste aan raking slaat ze uit. Dat doet ze onder het zadel ook. Geluid gaat ze op voorwaarts omdat ik haar dat zo geleerd heb omdat aanraken dus zo’n felle reactie geeft.

Bij het losrijden zei mijn man ook ‘tik haar eens aan als ze trapt’ waarop ik ‘ja want daar gaat dees minder van trappen…’

Vandaar dat ik de kunst van op mijn laars meppen geperfectioneerd heb. _O-

Edit: heel leuk allemaal tot je eens zonder laarzen rijdt overigens. :x :x

Manlief meteen ‘wat doe jij nou?!!’ Toen ik haar stil zette en naar mijn been greep en ik nogal geërgerd: ‘vergeten dat ik geen f*cking laarzen aan heb!! ‘

Ze heeft echt de zweep al wel gevoeld in haar leven. Dat geef ik eerlijk toe. Maar zondag niet. :D

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 22:31

Hé die ga ik onthouden om op je laars te slaan. :)* Maakt inderdaad veel kabaal. Ik heb al eens een paar keer op mijn Eigen billen geslaan. Deed ook geen deugd. :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 22:33

_O- _O- dat vind ik niet verstandig. Die laars is sympathieker.