Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 16:18

Kimberley_ schreef:
De 12 jarige die ik zaterdag gaat bekijken gaat helemaal op de foto. Wil zover mogelijk alles uitsluiten.

Maar dat zou je met n 8- of 4- jarige toch ook doen?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 16:27

Veraaaaah schreef:
Ik haak ook vaak af als ik pré zie staan. Vaak omdat er toch wel iets speelt (trauma/kapot). Ik heb ook geen idee of het ras wel bij mij past.

Maar ze zijn zo leuk!
Ik ben nog steeds hééél blij met mijn paard. Hij is hier nu een krappe maand.

Hij is heel dapper en braaf. Wel een tikje dominant, maar prima te corrigeren.

Afbeelding

tita

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 16:29

Koersen is natuurlijk anders dan iemand op je rug laten.
Hele andere belasting

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 16:35

Getup schreef:
Kimberley_ schreef:
De 12 jarige die ik zaterdag gaat bekijken gaat helemaal op de foto. Wil zover mogelijk alles uitsluiten.

Maar dat zou je met n 8- of 4- jarige toch ook doen?

Haha ja. Elk paard zal hier gekeurd worden

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 16:37

tita schreef:
Koersen is natuurlijk anders dan iemand op je rug laten.
Hele andere belasting

Klopt. Maar volgens de osteopaat hebben flink wat dravers rugklachten omdat ze gereden worden met het hoofd hoog en rug weggedrukt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 16:37

Kimberley_ schreef:

Gelijk heb je.
Ik ben na ellende vlak na aankoop met enkel klinische keuring zo naïef en stom geweest om bij mijn jonkie niet röntgen te laten keuren omdat ze nog zo groen was en pas 2 maanden onder het zadel.
Wederom een dure en verdrietige les.
Ik koop nooit meer zonder röntgen te laten keuren!

mpc_rijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 17:03

Mijn geplande bezichtiging is afgezegd. Verkoper had hem zelf laten keuren, is afgekeurd en nu eerlijk doorgegeven.

Baal stiekem wel een beetje want het leek een leuk dier, maar ik ben ook wel blij om tot nu toe alleen maar eerlijke verkopers tegen te komen

*is niet bijgelovig, maar gaat toch maar een stuk hout zoeken om dit af te kloppen* :o

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 17:11

Ik ben ook met een aantal draver verkopers in contact geweest en kwam wat onfrisse dingen tegen...
Welke draver gaat t hier om?( mag per pb)

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 17:23

Bedoel je die van mij?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 17:44

Ik kon in 1 x raden om welke stal het ging, heb dit verhaal vaker gehoord al. Hoop dat je wat hebt aan mijn PB.

In het wissen bij de NDR geloof ik niet, dan is er gewoon iets verkeerd gegaan bij het in en uitschrijven en staat het nog in het buitenland getegistreerd. Wissen in de NDR database levert helemaal niks op en heb ik nog nooit van gehoord en ik ken een heleboel dravers verhalen.

KS komt weinig voor bij dravers. Je osteo klinkt als iemand die een gevolg zelf aan een oorzaak plakt. Veel dravers met rugproblemen in het recreatiesegment lijkt mij dan weer een gevolg van het feit dat ze jaren gefokt zijn op stuwen ipv op dragen en ik veel dravers naar de wat minder getrainde ruiters zie gaan die ' een rondje in het bos' prima vinden en dan niet beseffen dat een draver, meer dan een rijtypisch ras, hulp nodig heeft om zijn rug goed te kunnen gebruiken.

Voor die stelling echter, heb ik net zoals jouw osteo voor de hare, geen bewijs :D

Wel weet ik dat koersdravers echt zelden( echt zelden) rugproblemen hebben. Over beenproblemen kan ik een boek schrijven.
Maar als er iets weinig belast word bij een koersdraver is het de rug :D

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 17:49

Ik denk ( leken kennis hoor ) inderdaad dat je een aantal verreden dieren wel weer op de rit krijgt met correct trainen. ( heb het dan over de dravers die niet goed getraind zijn).
Maar ik heb ook al wat minder fijne ervaringen gehad alleen al over de mail en messenger over enkele te koop staande dravers.
Eeuwig jammer.

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 17:56

Ik heb haar een pb gestuurd.
Ik heb geen idee wat er na het koersen met hem gebeurd is, als ik zo eens zie hoe hij in de bak is en buiten verrekte weinig. Hij lijkt sociaal ook nogal beperkt te zijn geweest. En hij heeft echt pijn aan zijn rug. Hij geeft nergens om, maar kom aan zijn rug en hij haalt uit. Zou dat met rust en veel vrije beweging dan niet beter moeten worden? Hij staat hier al zes weken te luieren.
Maar goed, ik hoop dat het geen KS of iets dergelijks is, dan valt er nog wel eea op te lossen met de juiste training.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 18:09

Lichte ks kan met echt goede training ook te managen zijn.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 18:27

Ik vind het een heftige uitspraak, om te zeggen dat er waarschijnlijk iets van KS zit. Dat is toch niet het enige wat er tegenwoordig met een paardenrug mis kan zijn? Mijn paard bokte soms wat bij het aanspringen en volgens de osteopaat zat er een wervel scheef. Toen deze recht stond heeft hij nooit weer een bok gegeven. Ik zou het echt niet waarderen dat de osteopaat deze uitspraak doet. Dat hij er zelf twee heeft staan betekend toch niet dat elk paard met rugpijn meteen KS heeft?

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 18:47

Tsja, hij reageerde zo heftig dat hij het verstandig vond om eerst er maar eens in te kijken voordat hij er mee bezig ging. En dat lijkt me een prima advies. Hij benoemde KS en nog een aantal rugproblemen die alleen op een foto of echo te zien zijn.
Hoeft niet zo te zijn, maar dan is dat wel uitgesloten.
Ik vind het idee dat ik op een paard ga zitten dat wellicht een ernstig probleem heeft vreselijk. Dan wil ik dat eerst uitgesloten hebben voordat ik verder ga kijken of een behandeling start die niets voor het paard doet.
Laatst bijgewerkt door MairiMacBran op 11-03-21 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 18:49

Het kan natuurlijk ook echt vanalles zijn.
Van pijn in een voet tot ergens iets in de hals.
Pijn in de rug ( reageren op palperen van de rug) hoeft niet te betekenen dat het probleem ook daar zijn oorzaak vindt.

Edit: war niet wegneemt dat ik het goed vind van je dat je het laat checken.

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 18:51

Hij heeft alles onderzocht, bewogen en gedraaid. Hij heeft hem zien lopen. Van hoofd tot staart behandeld. Alleen op de rug gaf hij reactie.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 18:53

Jongens vallen jullie nou die osteo aan

Ik vind juist goed dat die beste man zegt maak maar eerst eens foto’s hier ga ik mijn handen niet aan branden

Osteo kan paard ook onnodig pijn laten leiden of meer schade aanrichten

En als echte gecertificeerde en gediplomeerde osteo is kan ie wel inschatting maken kwa heftig heid en gevolgen

Wellicht heeft ie niet gesuggereerd maar als een optie benoemt en KS kun je iid alleen ziener rontgen of scan

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 18:55

Ik val niemand aan?
Ik vind het juist super goed om verder te kijken.
Ik zeg alleen: het kan vanalles zijn. Dat maakt het soms lastig om te vinden wat er nou daadwerkelijk aan de hand is.
That’s all.

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 19:10

Dat is het ook. Astrid Bos zit in Emmeloord en ik heb gehoord dat als er iets te vinden is, zij dat dan ook vindt op foto of echo. Dat zou dan mooi zijn, want dan kunnen we verder.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 19:37

tita schreef:
Jongens vallen jullie nou die osteo aan

Ik vind juist goed dat die beste man zegt maak maar eerst eens foto’s hier ga ik mijn handen niet aan branden

Osteo kan paard ook onnodig pijn laten leiden of meer schade aanrichten

En als echte gecertificeerde en gediplomeerde osteo is kan ie wel inschatting maken kwa heftig heid en gevolgen

Wellicht heeft ie niet gesuggereerd maar als een optie benoemt en KS kun je iid alleen ziener rontgen of scan

Ben ik helemaal met je eens hoor. Liever eerst even de veearts laten kijken.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 20:19

MairiMacBran schreef:
Dat is het ook. Astrid Bos zit in Emmeloord en ik heb gehoord dat als er iets te vinden is, zij dat dan ook vindt op foto of echo. Dat zou dan mooi zijn, want dan kunnen we verder.

Astrid vertrouw ik blind, enorm kundige vrouw en veel ervaring met dravers.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 20:20

Hopelijk valt het mee.

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 20:31

We hebben begin april een afspraak met haar staan om hem helemaal door te lichten.

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 21:17

MairiMacBran schreef:
We hebben begin april een afspraak met haar staan om hem helemaal door te lichten.

Ik vind het top dat je zo begaan bent en hoop dat het allemaal mee valt