Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 18:04

Pompiedompiedom.... :D

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 20:23

@pattypaard, welkom!

@Kabayo, Zilver is idd ook echt een flink en braaf paard hé! Hier ook zo'n braverd die alles goed oppikt, zalig toch.

@xAppie, ja dat zal wel vervelend aandoen. Mijn tweede paard heeft ook een geschiedenis met zomereczeem, maar de laatste jaren staat hij op een ruimer weiland en heeft hij minder last. Bij mij komt hij nog ruimer, ben benieuwd wat het gaat geven dan. Hopelijk geen deken nodig. Hij zal misschien nog wel een beetje doorgroeien? Hoe oud is hij nu?

@murosh, dat gevoel ken ik ook wel wat, maar dat heeft ook met het weer te maken hé. In de zomer gaat dat allemaal veel vlotter en heb je vanzelf zin om goed aan de slag te gaan hé.

Hier heb ik een tijd terug besloten wat trager te gaan en rustiger aan te doen. Ik ben zelf soms wat te braaf/ onzeker of ik het juist doe enz, waarvan hij durft te proberen profiteren, maar dat neem ik hem niet kwalijk natuurlijk. Is mijn eigen schuld. Moest hij stout zijn hij zou mij zo omver lopen :+ en dat doet ie niet. Maargoed, aan dat te brave kantje van mij ga ik aan de slag! Er is hier namelijk een tweede paard op komst *\o/* deze keer wél een flink ervaren leerpaard zoals ik eerst van plan was en toen bij Floyd terecht gekomen was hihi :') . Zo kan ik terug eigen ervaring opdoen zodat ik wat zelfzekerder ben in mijn instructies en hulpen naar Floyd toe. Dus met Floyd ga gewoon op gemakje de basics blijven herhalen en als we ons toevallig klaar voelen voor een stapje verder ga ik mij daarvoor niet laten tegenhouden, maar ga er ook niet persé al naar toe gaan werken. De eerste maanden had ik soms ook twijfels of ik niet al teveel verlangde van hem enzo, dan doe ik het liever rustiger aan zodat ik geen zorgen hoef te hebben. Hij is ook nog maar 3 hé.

Maar ik blijf hier volgen en zal proberen af en toe eens vorderingen met Floyd te plaatsen :o

melissa_93

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 22:26

Hallo, zou ik hier mee mogen lezen/kletsen?

Sinds afgelopen week ben ik in het bezit van een bijna 3-jarige merrie welke ergens waarschijnlijk in april zadelmak gemaakt gaat worden.

Zou het leuk vinden om hier ervaringen van anderen te lezen en te delen!

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 22:27

Nog gelongeerd murosch? Lijkt me leuk om keer fotos te maken ja! Als het wat beter weer is kunnen wel wel een keertje afspreken :j

Ilsey : leuk een nieuw paard! Al een ''uitgezocht"?

Melissa : Welkom! Wat voor paardje is het? Heb je een foto?

Hier vandaag weer gemend, ben morgen hele dag van huis en zondag wordt het rotweer.. Dus dacht vandaag maar even wat zon meepakken nog. Linksom is haar beste kant dus die gaat echt ontzettend goed! Zijn al druk bezig met tempo wisselingen en van draf naar stilstaan etc. Rechtsom zijn we echt aan het oefenen dat ze netjes haar hoofd recht erop houdt en de heoken doorrijdt. Maar die kant is een stukje moeilijker voor haar. Merk ook dat ze haar hoofd snel scheef voor haar lijf plaatst. Maar dat zal straks wel beter worden als we lange stukken rechtuit gereden hebben :)

Lekker wachten met inspannen
Afbeelding

Billen kijken
Afbeelding

En ze is lekker onder ongevoerde deken, ze begon weer lekker te rennen en te springen dus volgens mij was ze er blij mee :)

Afbeelding
Afbeelding

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 00:36

@Nynkster, dankje! Ja, een 16-jarige brave reus, hij komt eind april maar zijn spullen zijn al besteld :+ billen kijken... net zo leuk als oortjes kijken! leuke foto's, ziet er netjes uit *D

@melissa, welkom!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 00:44

Ilsey wat gaaf en het klinkt ook als een heel goed plan zo. Wanneer komt je nieuwe aanwinst? Mogen we daar hier ook een foto van zien, ondanks dat het geen jonkie is? Klopt trouwens helemaal wat je zegt hoor.

xApple klopt, ik heb ze ook thuis staan. Hoe vaak het wel niet gebeurt dat er iets tussen komt als ik weer een poging wil gaan wagen.. Of er staat bezoek voor de deur, of ik steek mijn neus om de hoek van de deur en het begint te plenzen, of ik word afgeleid door 3 kippen die als halve garen aan komen sjezen als ik de achterdeur open trek en die dan schooien om broodjes, of ik ben gewoon moe als ik de stallen en alles heb gedaan.

Maar.. het is toch nog gelukt vandaag hoor!

Blondie is back in business na haar winterpauze!
Afbeelding

Afbeelding

De cap is omdat ik net ervoor mijn andere paard had gereden en omdat ik van plan was om een beetje te gaan leunen op Veroon
Afbeelding

Ik ben niet zo'n baasje die altijd brokjes in haar zak heeft hoor.. en dat weten mijn paarden ook echt niet... :+ :Y)
Afbeelding

Mission accomplished!
Afbeelding

Afbeelding

Melissa welkom!

Nynkster prima, leuk om ook eens echt kennis te maken dan. Dat wordt dus oefenen met recht richten (neem aan dat dat bij mennen niet anders is dan onder het zadel).

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 09:12

**ik ga straks even bijlezen hoor heb veel gemist **

Heeeey ben even stil geweest ivm medische onderzoeken bij Limo.

Maar ik mag het trainen oppakken dus zijn we weer aan de slag gegaan.

Gisteravond mijn zinnen gezet op dubbele longe. En limo heeft me aangenaam verrast.

Eerst desensibiliseren en daarna uiteindelijk de longe langs rechts (de kant waar hij sneller schrikt) over de rug gehaald en dan beetje bij beetje opschuiven tot over de billen, net voor de staart.

Ik hou hem kort bij mij in een cirkel zodat de lijn niet plots toch achter de benen valt en korthouden voorkomt ook dat limo plots kan wegschieten.
Gaat vanzelf draven maar is niet weggeschoten in galop waar ik zeer trots over ben.
Door het draven gleed de buitenste lijn wel van de kont terug naar de rug maar ook hierop geen schrikreactie. *\o/*

Helaas donkere binnenhal dus is de lijn niet zó goed zichtbaar

Foto toont hoe de lijn zit, als je goed kijkt zie je de lijn.
Afbeelding

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 11:21

Even een vraagje:
De pony's hier hebben een poosje alleen op hooi gestaan met kleine uitloop. Vanochtend heb ik een stuk aan de uitloop gemaakt, zodat ze weer wat gras hebben. Lian en Mirza vonden het geweldig; bokken, rennen en begonnen te eten. Kylie bleef in de schuur staan, ik heb haar gepakt, buiten gezet, ze keek even en ging weer naar binnen hooi eten. Ze is best wel sloom en normaal zou zij ook mee bokken. Ik heb haar wat extra vitamine brok gegeven en ook een hooibak buiten gezet zodat ze wel in de frisse buitenlucht komt. Heeft iemand tips? Ik ga vanmiddag met haar wandelen en normaal is ze dan heel enthousiast, dus ik ben benieuwd. Maar ik vind het wel vreemd en maak me toch wel ietsjes zorgen. Ik weet niet of ze op dit moment gras staat te eten of ze weer binnen staat...

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 14:31

Nanne ze kan er ook geen zin in hebben.. ik ken de pony verder niet dus kan je helaas niks zinnigs melden...

Welkom terug Marijke. Ziet er goed uit!

Claudia super goed!! Mooie foto's ook :) Is al klaar voor het echte werk :)) ze lijkt ook heel rustig met het hangen

Super goed Nynke! Komt allemaal wel. Ze zijn niet na 3 keer Z :P Ze is echt relaxt met inspannen. Zo fijn . En wat een mooie deken!

Tuurlijk Melissa! Welkom. Heb je meer info?

Dankje ilsey! Ja dat is super fijn!
Heel erg verstandig!! Als je bang/onzeker bent moet je inderdaad eerst daar aan werken. Dan weer verder.

Dankje faline! Ja klopt :) Oh dat is fijn! Ook voor de beleerder haha. Ben benieuwd! En beterschap nog. Of heb je er geen last van?

Ik ben zó ontzettend trots <3 Eerste keer in de buitenbak. Heel even aan de longeerlijn gehad , dat vond ze maar saai. Dus opgestapt. Bleef uitmuntend goed stilstaan. Had geen hulp. Was wel iemand in de bak aanwezig. Wat stap draf galop gedaan. Ging erg goed! 2 keer bokken maar daarna was het ook klaar.
Daarna heerlijk de weg uit!! En echt zo super braaf. Was braver dan de andere paarden haha. Liep constant voorop en vond helemaal niks eng!! Ik ben in de wolken <3
Trekker proof
Afbeelding
Afbeelding
Ik ben de linker
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 14:55

Nynkster het is een 3 jarige merrie van Ferguson x Kennedy. Linkje naar een foto. Ze is nu een week of 3 van het land. In omgang heel fijn, houd van veel (heel veel :P) aandacht. Op stal nog wel wat onrustig maar dat zal de komende dagen wel beter worden.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

Wat een knappe pony heb je!

Murosch dat ziet er braaf uit!

Nanne dat is idd wel gek ja. Verder merk je niet veel aan haar? Anders voor de zekerheid even temperaturen?

Kabayo, zie hierboven :)
Wauw, heerlijk zo relaxt!

Ken heeft de afgelopen dagen mogen wennen aan het poetsen, deken op en af. Keer dekje erop en eraf. Deken op blijft nog wat spannend, dekje na 2x al niet meer. En poetsen vind ze heerlijk.
Vanmiddag maar eens een rondje wandelen in de bak, kijken wat ze daarvan vindt.

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 15:33

@Melissa
Ik weet het niet, ze was eerder/nu nog echt te dik, vandaar dat ik ze op alleen hooi heb gezet, ze is hierdoor wel afgevallen. Heb net met haar gewandeld toen was ze heel vrolijk, dus ik hou het gewoon een beetje in de gaten! Als het idd aankomende week nog zo is, zal ik even temperaturen!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 15:44

<3 <3 <3 Geen stap verkeerd <3 <3 <3

Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 15:49

Geen verkeerd beeld vind ik. Meestal is het bovenlichaam te lang maar vind.ik bij jou goed meevallen. Tis ook een stevige fjord (bedoel dan niet zo een slank sporttype) en zal dus wel breder worden nog.

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 16:04

Past prima Apple en wat zal je trots zijn!! :D

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 16:24

Art_Ificious schreef:
Geen verkeerd beeld vind ik. Meestal is het bovenlichaam te lang maar vind.ik bij jou goed meevallen. Tis ook een stevige fjord (bedoel dan niet zo een slank sporttype) en zal dus wel breder worden nog.

Lars is voor een fjord juist best wel smal en slank :') Maar niet zo hoog geen sporttype nee.

Bedankt voor je feedback ik vond het beeld zelf ook meevallen.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 16:40

@Ilsey; Wat leuk dat je er 1 bijkrijgt! Wel blijven posten hoor :D
@Melissa; Welkom!
@Nynkster; Wat goed zeg. Al echt lekker verder aan het trainen dus. Wat fijn he dat ze het zo goed oppakt en dat je nu gewoon al echt dingen kan oefenen :D Mooie deken !
@Murosch; Wat leuk. Het ziet er relaxt uit hoor. Volgens mij kun jij ook zo opstappen straks. Lekker om het zo te oefenen en rustig alle stapjes door te nemen.
@Limo; Welkom terug! Fijn dat je weer een beetje kunt oppakken. Ik hoop dat die stijgende lijn zo blijft voor jullie.
@Nanne; Dat klinkt niet echt goed nee, ik zou dat goed in de gaten houden, misschien even temperaturen en goed in de gaten houden hoe hij eet en drinkt.
@Kabayo; Wat braaf! :D Doet ze goed hoor. Ik wil ook snel naar buiten (lekker rechtdoor). Wat zul je trots zijn.
@Anneteflame; Ik ben suuuuper trots :):) :):) Hij was zo braaf.. Had het wel een beetje verwacht hoor maarja je weet nooit :D Morgen nog even een paar rondjes stappen en dan volgende week zaterdag weer.

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 16:55

@Apple, idd, gelukkig heb ik hem wel gewoon zien eten en drinken, maar ik ga het zeker even in de gaten houden!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 16:55

Ik lees nog bij, maar heb even een vraag tussendoor. Ging vandaag naar Callista en ze stond in de weide al constant te schudden. Vond het al vreemd maar niet veel bij na gedacht. Heb haar dan uit de weide gehaald en steeds maar schudden schudden niet normaal. Op de poetsplaats binnen dan weer beter. Ff geprobeerd wat ze deed aan de longe maar ook echt hopeloos. Heb dan maar afgezadeld en gekeken wat ze helemaal los deed, net hetzelfde dus.. herkennen jullie dit?? Hoop echt dat het niets medisch is maar vrees er voor. Echt zo gek dit heeft ze nog nooit eerder gedaan en er is niks gek gebeurd.

Het leek net of ze jeuk aan haar neus had, die ging ze los ook door het zand halen enz. Maar in de weide dan weer niet.. of iets met pollen oid?? Ben hier echt niet mee bekend.

Heb nog een 2de filmpje los in de piste. Hier zie je der ook schrapen en jeuken:

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 17:11

Ik heb even geen tijd om te reageren.. ik moet weg nu namelijk, maar ik wil jullie dit niet onthouden:Afbeelding

*\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 17:34

Geen idee k_m wat vaag!

Yaaay murosch!! Jij ook vast zo trots al een pauw! Zo leuk om dit van iedereen te zien!

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 19:34

@Ilsey
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Klinkt als een goed plan, fijn dat hij wat ouder is. Voordat ik Estrella kreeg heb ik ook een halfjaartje van haar oude eigenaar een 19-jarige geleend/onderdak geboden. Was echt goed.

@Melissa
Welkom, ben benieuwd naar een foto!

@Nynkster
Gaaf hoor! Echt leuk om de vooruitgang te zien.

@Mursoch
Toffe foto's, ziet er relaxed en fijn uit.

@Art
Had je idd gemist! Gaaf om te zien hoe je met Limo aan het werk bent. Ook mooi dat zijn hele hoofd halshouding wat lager, langer en meer ontspannen lijkt. Knap werk hoor! Nog een toevoeging; kijk uit met zoveel draven op een klein rondje, want dat is voor jonge paarden gewoon echt niet goed. Verder vind ik het een heel tof filmpje!

@nanne
Vervelend! Goed in de gaten houden.

@Kabayo
*\o/* *\o/* *\o/*
Voordat ik en Estrella zo ver zijn mag je nog wel wat jaren vooruit denken. Wat een heerlijk braaf paard en dat zegt ook iets over hoe je haar begeleidt! Heel goed werk!

@Apple
Wat fijn zeg!! Vind je echt niet te groot.

@K_M
Wat bijzonder... Er bestaat toch zoiets al headshaking syndrome?

@Murosch
Super, te gek! Gefeliciteerd!

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 19:38

Wat leuk murosch! Was ze braaf?

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 21:36

Heerlijk Apple!

KM wat gek zo in een keer. Ik zou in eerste instantie ook denken aan pollen..

Wauw wat super Murosch!!

Brecht ik zal even proberen een foto te uploaden

Vanmiddag voor het eerst in de bak geweest, even half afgezet. Ze liep eigenlijk al heel braaf haar rondjes aan de longe. Nog wel heel druk met roepen, ze voelt zich gauw eenzaam :') Maar snapte al best aardig wat de bedoeling is :)

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 21:39

Gelukt :)

Afbeelding

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 21:42

Melissa : knappe merrie! Ik houd wel van zwart!
murosch : whoehoeeeee!!!! Hoe voelde het!!
Elina : knappe zilver!!! Lekker bos in straks!
Km: vaag. Ik dacht ook aan headshaking. Heb je een speciaal netje voor dacht ik zo

Ik heb vandaag bij de hengst gekeken! Ontzettend gaaf dier! Ik denk dat ik wel uit Mn keuze ben :D eind april is de planning

Afbeelding
Afbeelding