Een nieuw paard kopen deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Re: Een nieuw paard kopen deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 23:40

Ja hier zie ik hem ook onduidelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 06:41

Hoipiepeloii schreef:
Ik vind hem niet echt fijn bewegen. Maar ik zal ook wel andere eisen hebben! Een braaf, gezond paard is ook al heel wat waard natuurlijk. En voor veel mensen heel geschikt :)

Ik wilde het niet zeggen, maar voor de recreatie vast een heel fijn dier!

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 06:57

Alja schreef:
ismy schreef:
Kreeg net een filmpje van driebergen opgestuurd, dit was Leroy een half jaar geleden, al wel zadelmak maar stond min of meer stil:

http://www.youtube.com/watch?v=OpE_2JCS ... e=youtu.be

precies wat je zegt, dat was een mooi stukkie :)

:D ja sorry voor het geklets....

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 08:05

Ik vind die vosruin op het eerste filmpje niet gek bewegen, maar op het tweede filmpje lijkt het alsof hij zich verhoudt.. Want dit is hetzelfde paard toch?

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 08:15

Jaa, zelfde paard..

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 08:21

Was het je zelf ook opgevallen? Heb je hem wel eens laten nakijken?

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 08:24

Nog nooit na laten kijken. Qua filmpjes het vdrschil wel gezien maar ik denk dat het ook aan de ondergrond ligt. Eerste filmpje is de grond zwaar en erg nat.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 09:01

He spannend wij gaan woensdag bij een paard kijken! Niet zo idioot ver weg dus dat scheelt.

Wat ik wel persoonlijk erg jammer vind is dat veel verkopers niet de moeite nemen om iets te laten horen. Ik spreek in, geen reactie, heb diegene al een keer of vier gebeld, wordt niet opgenomen maar inmiddels wel een nieuwe advertentie....

Volgende paard, leuk mailcontact met een halve afspraak maar tijdstip moet nog afgesproken worden en vervolgens geen reactie meer.

Derde paard, ook leuk mailcontact, continu gelijk reactie terug totdat een definitieve afspraak gemaakt moet worden en er ineens niet thuis gegeven wordt.

Zo raar.....wil je nou je paard verkopen of niet??

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 09:09

Spannend daffodil! Succes!

Wij hadden het juist andersom. We hadden een afspraak voor die dag. Ze zou nog even iets van haar laten horen over adres en de tijden etc. Niks meer gehoord, we hadden ze ook niet echt meer verwacht maar ja het paard toch wel even netjes gemaakt. Nooit meer wat van ze gehoord.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 09:21

Ja dat is toch ook raar, fatsoen is soms ver te zoeken....jammer!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 09:25

Ja best wel..

SalliBalli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 09:49

Tja zo ken ik ze ook helaas..
Mail contact met een bokker om haar paard..we willen afspreken voor een paar dagen later, kon het niet want ze had een prive les. We konden alleen zaterdag maar vrijdag en zondag kwamen er al mensen voor haar paard. Denk dan gaat het maar over. Nog geen week later mailt ze me weer of ik nog interesse had, want ze wilt dat paard graag voor me vast houden. We bellen voor een afspraak en toen klonk het heel raar en zei ze dat het niet uitkwam. Maar ze zei ook niet wanneer het wel uit kwam dus ik ben er klaar mee.
Kreeg het gevoel dat ze niet serieus dr paard wilde verkopen.
Ben ook eens bij een verkoper geweest waar ik om 1 uur mee afgesproken had en toen was het paard 10 min geleden verkocht. Kwamen we dan van Limburg naar Belgie wat een uur rijden was.
Gisteren een heel goed passend paard gezien is er helaas iemand voor me.. die komt as donderdag met dr instructeur terug en beslist dan. Dus donderdag hoor ik of ik haar kan kopen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 10:11

Kopers kunnen er ook wat van hoor :roll:

Wij zaten eens klaar met thee en koekjes omdat eem gezin voor de tweede keer wilde komen kijken. Kwamen gewoon niet opdagen! Kregen ze ook niet te pakken.. zo asociaal vind ik dat.

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 10:50

Haha ja kopers kunnen er ok wat van..

Vragen films op.. ik gestuurd met daarbij of ze nog een reactie willen geven of ze het wat vinden..
Geen reactie!!!

SalliBalli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 11:27

Ja natuurlijk kunnen kopers ook zo zijn. Ik werd ziek toen ik 2 afspraken had staan en heb het af moeten zeggen. Bleek dat ik een longontsteking had en naar het ziekenhuis moest. Heb ze netjes gemaild dat de afspraak af gezegd moest worden. Nu ben ik weer beter en met 1 van die mensen heb ik opnieuw een afspraak gemaakt en dat was dus het paard waar we gisteren zijn wezen kijken. Die is goed gekeurd maar er is iemand voor me helaas. Dus hangt allemaal van die persoon af of ik het paard kan kopen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 11:32

Spannend udessa!
Heb je wel al een foto?
Linkje?

SalliBalli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 11:45

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 12:31

leuk, ze lijkt wel erg groot :P

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 12:42

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 12:59

vervelend dat er niet bij staat waar de paarden staan. En zie bij de eerste die ik bekijk ook geen prijs staan GRRRRR

edit, via een omweg gevonden groningen (valt met 3,5 uur rijden helaas niet in ons zoekgebied)

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:11

Iemand nog een idee waar ik kan gaan kijken? Heb er al een aantal gezien maar nog niet mijn droompaard gevonden helaas!

* Ruin of merrie geen hengst
* Warmbloed met papier
* Leeftijd tussen de 6-9 jaar maar een jonger paard die aan mijn wensen kan voldoen mag ook, iets ouder is ook geen probleem maar wel MAXIMAAL 11 jaar
* Minimaal 1.65
* Niveau B/L, eventueel M
* Kleur maakt niets uit
* Braaf met rijden, goed aan het been, mag voorwaards zijn, zeker niet sterk in de mond, niet schikachtig/rennerig
* Verkeersmak en/of al veel op vreemd terrein geweest, eventueel ook al concours gelopen heeft (dit is meer voor de ervaring van het paard met vreemd terrein en vreemde dingen)
* Budget rond de € 4500,- ligt er natuurlijk ook een beetje aan wat de ervaringen van het paard zijn etc en of het paard al gekeurd is

Kortom een paardje die mij de ontspanning in het rijden weer terug kan geven, ben helaas een tikkeltje onzeker geworden van mijn huidige paard. Heb wel aardig wat rijervaring ben dus geen echte beginner.
Laatst bijgewerkt door Mchll__ op 29-05-12 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:14

Wat zoek je Uria?

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:14

Pletje123 schreef:
Wat zoek je Uria?

Heb ik er net bij geplakt hihi!

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:16

jury schreef:
vervelend dat er niet bij staat waar de paarden staan. En zie bij de eerste die ik bekijk ook geen prijs staan GRRRRR

edit, via een omweg gevonden groningen (valt met 3,5 uur rijden helaas niet in ons zoekgebied)

De meeste paarden staan in de buurt van Assen. Voor een prijsindicatie kan je het best contact opnemen met Frans.

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:16

daffodil schreef:
He spannend wij gaan woensdag bij een paard kijken! Niet zo idioot ver weg dus dat scheelt.

Wat ik wel persoonlijk erg jammer vind is dat veel verkopers niet de moeite nemen om iets te laten horen. Ik spreek in, geen reactie, heb diegene al een keer of vier gebeld, wordt niet opgenomen maar inmiddels wel een nieuwe advertentie....

Volgende paard, leuk mailcontact met een halve afspraak maar tijdstip moet nog afgesproken worden en vervolgens geen reactie meer.

Derde paard, ook leuk mailcontact, continu gelijk reactie terug totdat een definitieve afspraak gemaakt moet worden en er ineens niet thuis gegeven wordt.

Zo raar.....wil je nou je paard verkopen of niet??

nou zo raar vind ik dat niet..
ik zou dit thuis en waar de paarden staan ook moeten overleggen wanneer dit voor hun eventueel past.
mijn man zou bv ook graag erbij zijn als er mensen zouden komen dus zou k moeten vragen wanneer hij thuis is.