nogmaals @ Yelly, sterkte

ik wil graag nog meer reacties horen van het paard waar we vandaag naartoe zijn gegaan. (link op vorige pagina) Ik lees morgen alles bij!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Calypso84 schreef:ja mijn gevoel is wel goed. Hij is idd voor recreatie ja
af en toe een onderlinge en heeeeel misschien een officiele wedstrijd.
Hoe zit dat met een paard die pas later een paspoort heeft aangemeten gekregen? (hij had wel een chip bij aankoop van de eigenaar)
emil01 schreef:Even over het klinisch keuren door de eigenaar;
ik vind het helemaal niet raar. Ik heb het zelf ook eens gedaan met een paard. Ik had het al heel lang en het was bij mij altijd gezond geweest, nooit bij stil gestaan dat mensen daar anders over denken en het willen keuren. Aangezien ik zei dat het paard gezond was, vond ik dat ik dat ook met een keuringsrapport moest kunnen staven en daarom heb ik het paard toen zelf laten keuren (je wilt niet voor leugenaar uitgemaakt worden). Dit wel gedaan bij een gerenomeerde kliniek als de Lingehoeve. Lijkt mij dat je niet aan hun expertise hoeft te twijfelen dan.........
Calypso84 schreef:thnx allemaal..
@Fwest23, als we nog een keer gaan kijken, gaan we dit ff uitpluizen. Hoe ziet zijn huidig paspoort eruit (want dit zal uitgegeven zijn door de KNHS), chipnr opvragen en ff kijken bij zijn gegevens.. maar das wel een puntje waar vriendlief over valt.
Ikzelf vind het een leuk paard en ik zou er best de komende jaren mee uit de voeten kunnen. Alleen 2 'kleinigheiden', dat paspoort dus.. en cornage..
Calypso84 schreef:thnx allemaal..
@Fwest23, als we nog een keer gaan kijken, gaan we dit ff uitpluizen. Hoe ziet zijn huidig paspoort eruit (want dit zal uitgegeven zijn door de KNHS), chipnr opvragen en ff kijken bij zijn gegevens.. maar das wel een puntje waar vriendlief over valt.
Ikzelf vind het een leuk paard en ik zou er best de komende jaren mee uit de voeten kunnen. Alleen 2 'kleinigheiden', dat paspoort dus.. en cornage..
Ilsemarie schreef:Om de enting zou ik me inderdaad niet zo'n zorgen maken. Chip inderdaad controleren. Persoonlijk zou ik me drukker maken om de leeftijd. Schatten is nogal wat... en ze kunnen wel zeggen dat hij 6 jaar is geschat maar dáár zou ik wel werk van maken. Zou toch een tandarts daar naar laten kijken als je overweegt hem te kopen. Volgens mij hebben tandartsen daar het beste zicht op. Als die hem ook jong schat prima, als die hem oud schat net zo prima maar dan weet je wel waar je vermoedelijk aan toe bent. En dan kan je daar ook met de prijs naar kijken.
Verder lijkt het me een leuk beestje! Hoog op de benen inderdaad, wat een stelten!Hoe was hij voor het been? Diegene die erop zit lijkt nogal veel te drijven? Was hij wel enigzins voorwaarts?
kippiekipp schreef:Calypso84 schreef:ok thnx. Niet dat ik veel naar officiele wedstrijden wil, maar het moet wel in orde zijn. Dit is ook een puntje van aandacht mocht de koop willen doorgaan.
Verder lijkt het een leuk paardje he!?? hihi
Die mensen hebben hem dus niet laten enten?
Waratje schreef:Ilsemarie schreef:Om de enting zou ik me inderdaad niet zo'n zorgen maken. Chip inderdaad controleren. Persoonlijk zou ik me drukker maken om de leeftijd. Schatten is nogal wat... en ze kunnen wel zeggen dat hij 6 jaar is geschat maar dáár zou ik wel werk van maken. Zou toch een tandarts daar naar laten kijken als je overweegt hem te kopen. Volgens mij hebben tandartsen daar het beste zicht op. Als die hem ook jong schat prima, als die hem oud schat net zo prima maar dan weet je wel waar je vermoedelijk aan toe bent. En dan kan je daar ook met de prijs naar kijken.
Verder lijkt het me een leuk beestje! Hoog op de benen inderdaad, wat een stelten!Hoe was hij voor het been? Diegene die erop zit lijkt nogal veel te drijven? Was hij wel enigzins voorwaarts?
Tot en met zes kun je nog heel nauwkeurig de leeftijd bepalen, daarna wordt het wat lastiger. Als je hem laat keuren kan de DA die leeftijd bevestigen. Vergeet niet ook een bloedje te trekken bij de keuring, deels voor het risico van doping, maar ook om te bepalen of er sprake is van zomerexceem (het seizoen is aanstaande) en om gewoon een beeld te hebben van zijn basis gezondheid.
Vanaf het filmpje is niet heel veel te zeggen, het lijkt een braaf dier, inderdaad erg hoog op de benen.
coroosje schreef:Waarom wil je vriend een paard met afstamming? Wat denkt hij 'dat dan wel goed zit'?