Een nieuw paard kopen deel II

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 18:45

Gefeliciteerd Seasons! :D
Zag die 1e inderdaad al op sporthorses staan Snoekiej, grappig dat die bij jou op stal staat! Lijkt me een leuke. :j

Valt me op dat er meer dressuurpaarden als springpaarden op sporthorses staan, of ligt dat aan mij?

Rider01

Re: Een nieuw paard kopen deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 18:45

Gefeliciteerd Seasons!!

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:03

Zow, ik heb ondertussen heel wat gemist hier...maar Seasons iig van harte gefeliciteerd! super leuk

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:13

Afbeelding

Dit is onze aanwinst geworden (weet niet hoe ik m klein kan maken of een link of iets haahah)

Zadeltje hebben we niet genomen want daar kwam ze niet met haar voeten onderuit hahahhaa
Heb zelf een barefoot kids voor haar

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:33

Ah goss, wat een leukie!

Aukjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:35

Hallo!
Al een tijdje volg ik jullie topic en vind het erg interessant en leerzaam om te zien hoe jullie allemaal op zoek zijn naar een nieuw paard!
Zelf ben ik me ook een beetje aan het oriënteren.
Ik ben nu heel concreet aan het sparen en wil graag in het voorjaar (maart/april) écht op zoek gaan.
Misschien weten jullie via via al iets en kunnen jullie me helpen, of komen jullie op een site wel iets tegen dat aan mijn wensen voldoet.
Want door het enorme aanbod van paarden en de hoeveelheid sites zie ik door de bomen het bos niet meer!:D

Waar ben ik naar op zoek:
Een eerlijk (niet 'gemeen'!!), betrouwbaar, leuk leerpaard. Een paard dat qua dressuur en springen 'prima' kan lopen (dressuur op L1 niveau, en gewoon een onderlinge wedstrijd kunnen springen vind ik al prima!). Het belangrijkste is dat ik lekker alleen en in een groep met het paard naar buiten kan. Qua leeftijd denk ik van 6 t/m13 jaar. Geslacht, stokmaat, uiterlijk en ras maken me niet zo veel uit (al spreken haflingers mij wel heel erg aan!). budget tot max. 2000,- (ikzelf denk dat dit een reële prijs is voor wat ik vraag, wat denken jullie?)

Ik rijd zelf ongeveer 12 jaar op een manege, maar weet van mezelf dat ik nog veel te leren heb (o.a. aan mijn houding), daarom ben ik echt op zoek naar een paard dat me ook 'laat leren'.

Wat ik kan bieden:
Het paard komt te staan op een pensionstal in Son.
Het paard staat in een ruime stal en beschikt over voldoende ruwvoer.
In de zomer kan ze 24/7 in de wei staan met soortgenoten.
In de winter komt ze sowieso overdag buiten de stal (dat kan zijn in de paddock, binnenbak, buitenbad etc.), ook met soortgenoten.
Aan de stal ligt een mooi groot bos.
Ik ga elke week meedoen in een groepsles, en krijg daarnaast ook 1x per maand privéles.
Voor de website van de stal:
http://www.pscvitanova.nl

Ik ben benieuwd of jullie iets voor me weten/ tegenkomen op internet.
Verder blijf ik dit topic lekker volgen!:)

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:45

Wat een schatje tassie, gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:04

aah, tassie73, wat een moppie. Je dochter ziet er op de foto al happy uit! :-)

Aukje: ik had in de eerste instantie ook een budget van ong. 2000,- maar ik kon niet slagen. Nu heb ik een groot en sterk paard nodig omdat ik een maatje meer heb. Mijn budget heb ik verdubbelt en heb nu toch wat meer keus.

Lyydiiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:05

Lyydiiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:06

Seasons gefeliciteerd.
en tassie73 wat een onwijs leuk ding!

Aukjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:15

wreckh schreef:
aah, tassie73, wat een moppie. Je dochter ziet er op de foto al happy uit! :-)

Aukje: ik had in de eerste instantie ook een budget van ong. 2000,- maar ik kon niet slagen. Nu heb ik een groot en sterk paard nodig omdat ik een maatje meer heb. Mijn budget heb ik verdubbelt en heb nu toch wat meer keus.

Ik ben 1.60 dus een grote pony, of een fjord, of haflinger kan ik nog makkelijk op! Als ik op marktplaats rondkijk zijn de meeste haflingers rond de 1500,- euro. vandaar mijn budget. Mocht ik niets vinden, dan wordt mijn budget sowieso elke maand verhoogd en wordt het aanbod met de maand groter en hoop ik dan wel iets te vinden :D Hoe lang ben jij al op zoek?

Aukjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:17

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:18

Gefeliciteerd, Seasons! Leuk paard, hele leuke combinatie :D! Daar ga je vast veel plezier van hebben!

Onwijs leuke pony, Tassie :D Wat een schattig gezicht zo samen <3

De eerste spreekt me niet zo aan Lydia, maar ik kan niet echt zeggen waarom. Gewoon een kwestie van smaak, denk ik! De derde vind ik wat pony-achtig ogen (moet ik nog zeggen met mijn paardje, maargoed :D). Die bonte vind ik onwijs leuk, maar ik houd dan ook wel van een apart kleurtje! Hij is nog wel wat schraal en ik vraag me af wat ze met de hengstenstreken bedoelen :D

Lyydiiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:26

Aukjee ja is goed stuur maar een PB'tje
Yelly, wat onwijs grappig we hebben precies het zelfde idee, die eerste vind ik ook het minst leuk en waarom geen idee inderdaad zal wel smaak zijn. Vind eerlijk gezegd de ruiter er ook niet zo fijn op zitten. Ja pony achtig viel mij inderdaad ook op, maar dat vind ik op zich geen afknapper. De bonte vind ik ook heel leuk!

saskia79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:32

Tassie wat een mooie pony!!
leuke combi met je dochter.

Lyydia:
vindt die bonte echt gaaf, wat schraal kan ook te maken hebben met de castratie.

Mara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:36

Hoi allemaal,

Ik zat zojuist de laatste paar pagina's van dit topic te lezen en ik vroeg me af waar jullie precies naar kijken in een advertentie? Ik heb namelijk mijn paard te koop staan en volgens mij heb ik het allemaal wel goed verwoord, maar toch de twijfel of ik juist niet te veel in mijn advertentie heb staan etc. Dus vandaar dat ik het aan jullie vraag.

Hopelijk hebben jullie wat tips.. alvast bedankt!

Lyydiiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:45

Ik kijk bij een advertentie altijd eerst naar de foto's. Spreekt het paard me daarop totaal niet aan dan klik ik meteen weg, heb ik dan het gevoel van het zou wat kunnen zijn dan begin ik met het lezen van de tekst.
Ik vind een advertentie met weinig tekst een stuk minder aantrekkelijk dan een advertentie met tekst. Ook kijk ik altijd naar wat voor gevoel ik heb bij hoe het geschreven is, beetje moeilijk uit te leggen. En kijk ik bij het lezen van de tekst of dit is wat ik zoek.
Ik heb jou advertentie even bekeken en het enige wat ik kan bedenken is een vraagprijs, vaak heb ik het gevoel bij een vraagprijs in overleg dat ze er toch ruim boven zitten. Heb vaak genoeg naar een paard gebeld waarvan ik verwachte dat het mijn budget zou zijn en hij toch in de 10.000 zat. Mocht je nou geen prijs er bij willen zetten doe dan een indicatie.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:48

Ik zou kiezen voor wat betere foto's: duidelijke standfoto, rijfoto in draf, rijfoto in galop en eventueel nog een hoofdfoto :) Is het paard al verder in traingen? Welke oefening beheerst ze? Is ze al eens gekeurd? Ook kun je een filmpje toevoegen, dat wordt door veel kopers wel gewaardeerd :)

Mara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:50

Lyydiiax schreef:
Ik kijk bij een advertentie altijd eerst naar de foto's. Spreekt het paard me daarop totaal niet aan dan klik ik meteen weg, heb ik dan het gevoel van het zou wat kunnen zijn dan begin ik met het lezen van de tekst.
Ik vind een advertentie met weinig tekst een stuk minder aantrekkelijk dan een advertentie met tekst. Ook kijk ik altijd naar wat voor gevoel ik heb bij hoe het geschreven is, beetje moeilijk uit te leggen. En kijk ik bij het lezen van de tekst of dit is wat ik zoek.
Ik heb jou advertentie even bekeken en het enige wat ik kan bedenken is een vraagprijs, vaak heb ik het gevoel bij een vraagprijs in overleg dat ze er toch ruim boven zitten. Heb vaak genoeg naar een paard gebeld waarvan ik verwachte dat het mijn budget zou zijn en hij toch in de 10.000 zat. Mocht je nou geen prijs er bij willen zetten doe dan een indicatie.

Dankje wel! Ook dat je gelijk al hebt gekeken, ik heb in de tekst wel een prijs staan, bij de opsomming bovenaan. Ik zou graag 8250 euro voor haar willen krijgen, maar omdat ik vond dat 8000-10000 gelijk weer zo duur toont en 6000-8000 weer veel goedkoper, heb ik 'in overleg' neergezet en in de tekst de echte prijs... Of kan ik dan beter toch een prijs kiezen uit die 2 opties?

Lyydiiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:02

Sorry dan heb ik niet goed gekeken, en dan zou ik inderdaad het gewoon zo laten staan. Vaak zijn er mensen die een budget van bijvoorbeeld 8.000 hebben en die dan niet 8000-10000 selecteren terwijl ze bij die van jou misschien die 250 extra er wel voor over hebben!

R_ali_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:05

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:10

R_ali_R schreef:
wat vinden jullie van dit paard: http://link.marktplaats.nl/524553929

Die spreekt mij zeer aan (als ik op zoek zou zijn dan)
Leuk beestje maar wederom zou ik die graag bewegend willen zien (filmpje of in het echt)

Torius16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:20

Waarom gaat iedereen zo af op foto's en beelden? En dan vragen naar de mening van een ander? (die iedereen wel heeft en met name negatief)
Hoe vaak gebeurd het niet (is mij ook regelmatig voerkomen) dat je op een foto en film afgaat en denkt wouw!
Kom je daar denk je, is deze ezel echt dat paard van die foto/film?
En andersom natuurlijk, dat het niks lijkt en het toch wat is.
Een foto en film is een moment opname die geplakt en geknipt kan worden en net datgene laat zien wat je wel of niet wil zien.
Idd moet de eerste indruk oké zijn, maar is voor mij niet leidend.
Een ruig paard in de modder met een interessante bloedlijn kan voor mij reden zijn om tóch te gaan kijken........

R_ali_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:47

Omdat als je ''verliefd'' bent op de foto van het paard, dan heb je vaak dat je niks ''fout's'' aan het paard kan vinden. Dan kan de mening van andere je weer met beiden benen op de grond zetten.
Zo denk ik er teminsten over

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:55

Inderdaad. Andere mensen laten (mee)kijken die er objectief over kunnen oordelen en je uit de droom kunnen helpen als dat nodig is. :j

Qua beeldmatriaal; het moet je gewoon aanspreken. Een paard wat onder de modder zit kan me net zo goed aanspreken als een paard in het chique met witte bandages, knotjes, spiegelreflexcamera, you name it.. Dat is gewoon persoonlijk en ja, als je een (ruim) aanbod hebt dan ga je al snel naar foto's kijken om zo de meest aantrekkelijke paarden voor jouw ertussenuit te halen.