Aparte Laarzen #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kim2008

Re: Aparte Laarzen #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 08:52

Ben aan het overwegen om de Petrie Polo in zwart lak te bestellen voor op wedstrijd. Iemand ervaring mee?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 09:07

Ja, mijn vriendin heeft ze. Inmiddels al meer dan een,jaar en ze kan er nog niet fujn mee rijde. ze doen pijn, lakleer vormt zich niet zi goed als gewoon leer.,ze piepen met rijden,en schuiven veel over zweet blad waardoor je onrustige beenligging krijgt. Zij heeft daar nu speciale wax voor die ze aan de binnenkant moet doen met rijden.Dramalaars dus en.kost ook nog eens €700!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 09:17

Je kan ook kiezen voor gewoon leer aan de binnenkant bv bij schuine rits voor of polomodel, zie je niks van en rijdt een stuk fijner!

Bij Petrie hebben ze ook van die speciale antislip stukken voor aan de binnenkant :)

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 09:18

Mag ik mij hier ook melden..ik lees zo af en toe mee en heb normaal niet zo'n aparte laarzen. Gisteren een buitenkansje gekregen om tegen een spot prijsje splinternieuwe derby lace up te kopen.. ze passen ook nog eens perfect

kim2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 09:48

Ik neem inderdaad het gewoon leren binnenstuk, tegen piepen en schuiven. Ik heb nu de Anky Elegance (5 jaar oud) voor op wedstrijd en de Athene in cognac voor thuis. Ik wilde dus nieuwe "werklaarzen", de athene in het zwart gaan bestellen, maar toen ik al die laklaarzen zag was ik natuurlijk verpest. Voor de polo met die gesp met strass enzo (weet de naam niet meer) paste ik net niet ind e standaard kuitmaat, en maat werk is niet te betalen. De polo paste wel, is tenslotte zelfde model als mn athene's. Ik ben gewens aan hele stijfe laarzen en wil ook geen soepele, dus misschien heb ik neit zo'n last van de stijfheid die lak met zich mee brengt? En andere lakmodellen zijn me veel te duur.....

Dus twijffel enorm.....polo lak of polo werk????

kim2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 09:49

@maudenmarc: foto??!!

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 10:08

maudenmarc schreef:
Mag ik mij hier ook melden..ik lees zo af en toe mee en heb normaal niet zo'n aparte laarzen. Gisteren een buitenkansje gekregen om tegen een spot prijsje splinternieuwe derby lace up te kopen.. ze passen ook nog eens perfect

Zo doe je goed, ik wil ook wel zo'n buitenkansje :Y)

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 10:14

@ afwasborstel: tsja anders had ik ze niet gekocht ik heb nog een paar goede DeNiro..De laarzen zijn bruin en ik heb alles zwart maar ze zijn zo gaaf!
Foto plaats ik straks even...

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 10:29

Oehhhhh bruine ook nog.... ben enorm jaloers <3

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 10:41

Mijn petrie coventry's zijn van de buitenkant gewoon glad leer (geen lak) ook ik heb een beetje last ervan dat mijn benen wat schuiven (nu heb ik wel enorme wiebelbenen)

Ik kreeg het advies voor eens een stro touwtje tussen mn been te duwen en eens een keertje bij het rijden weinig op de oefeningen van het paard te letten maar alleen maar erop dat dat stro touwtje tussen je been en het zadel blijft. Ik heb het nog steeds niet kunnen oefenen maar volgensmij is succes hierbij gegarandeerd.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 10:44

Voor schuiven of wiebelbenen kan je ook haftspray gebruiken, ideaal spul! gegarandeerd een rustige beenligging :j

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 10:44

ja daar heb ik ook al eens over gehoord! maar is dit niet slecht voor je zadel of laarzen ?

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 10:52

@M_hartje_M: heb je laarzen met rits of zonder? Laarzen zonder rits heb ik gewoon een mooie stille beenligging, bij laarzen met rits wordt het een grote ramp! wiebelt overal heen... omdat ze bij de enkel niet zo stabiel zijn. Pak maar eens laars met rits (schuinvoor heb ik 'm) en gewone laars. Een hand de voet, een hand de schacht en dan naar links/rechts bewegen... die met rits beweegt veel verder en makkelijker opzij dan die zonder rits.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 11:01

Mijn petrie's hebben een rits aan de achterkant. ik vind zonder rits juist niet fijn :) met rits sluiten ze heel nauw tegen mijn enkel aan wat ik persoonlijk weer erg fijn vind! maar dat van de wiebelbenen kan dat best wel kloppen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 11:02

M_hartje_M schreef:
ja daar heb ik ook al eens over gehoord! maar is dit niet slecht voor je zadel of laarzen ?

nee hoor is er ook weer af na het rijden :) ik heb het jaren gebruikt, zonder gevolgen...

AnniekSolana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 16:47

Hmpf, ik baal! Gisteren waren mijn nieuwe Derby Prestiges binnen gekomen, dus vanochtend gelijk naar de winkel om te passen. Zijn ze verkeerd aangemeten! Zat een hele hobbel bij mijn kuit waar ik nog heel veel plek over had, nu gaan ze de laarzen weer aanpassen en is het weer wachten geblazen -O- .

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 20:06

@anniekSolana: dat is wel echt vervelend zeg ! maar derby heeft toch een vrij snelle levertijd? Maar het blijft wel vervelend ja

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 07:46

aiii balen zeg.

AnniekSolana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 18:18

Ja ze hebben inderdaad een levertijd van 3 weken dus dat is niet zo lang, maar toch balen natuurlijk. Maar als het goed is zou het niet zo lang duren om mijn laarzen weer aan te passen, dus daar hoop ik op!

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 15:08

Nou mensen, echt om te huilen dit ;( , mijn laarzen beginnen bij de ingezakt stukjes te scheuren, en ook op het vlakke stuk bij mijn enkel, het leer scheurt gewoon in!! Ik ga dus nu lipica mailen, en heb al degene gemaild waar ik ze heb laten aanmeten, nog niks gehoord. Ik heb er nu hooguit 10x mee gereden, en ik draag ze ook echt alleen wanneer ik rij! (paard stond een maand op rust) en ik heb ze nu zo'n vijf weken.

Iemand ervaring met hoe lipica dit regelt? Ik wil eigenlijk gewoon mijn geld terug nu.. dan maar saaie standaard laarzen ergens anders, maar hier ben ik echt niet blij mee..

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 16:27

'Loes, houd nou eens op met het de hele dag kijken naar rijlaarzen!'

'NEE!'

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:25

Wat k*t Sharona95!! Ik heb geen ervaring ermee maar ik hoop voor je dat ze het netjes oplossen.

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:32

Ja, echt balen dit! Verder zijn ze echt super! Zo mooi, maar dit mag echt niet, zelfs niet wanneer ik door de zee heb gebanjerd, dus denk dat ze hier wel begrip voor hebben/er niet onderuit kunnen. Hoop echt dat ik snel wat hoor.. Zag ook die van tamaramt langskomen, exact hetzelfde maar dan van derby, en dan baal ik echt haha, had ik toch maar voor derby oid gegaan..

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:35

Jeetje wat balen zeg!
dat is dus de reden dat ik iets meer geld uitgegeven heb en voor Derby gekozen heb. Mijn idee is die kwaliteit een stuk beter namelijk.
Ik hoor veel goede verhalen over lipica maar evenveel slechte verhalen maar ja ze zijn wel schappelijk met hun prijzen maar ik heb liever kwaliteit :o

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:42

Ja precies, dat ga ik nu ook maar doen, als ik mijn geld terugkrijg. Ik hoop daar eigenlijk meer op dan op een nieuwe laars, ook ivm de weer extreem lange levertijd! En straks gebeurd dit weer!

Ik heb echt zoveel goede verhalen gehoord, en echt ze zitten fantastisch vind ik, maar ga nu dan toch liever voor een betere kwaliteit denk ik..