Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 10:09

Kijk maar naar Wonderboy waar Laurens van Lieren op rijdt..is toch ook grotendeels spring gefokt (of helemaal? kan dat nie zo goed beoordelen..) mij interesseert het dus geen bal dressuur/spring gefokt..

En een dressuurproef bestaat uit meerdere onderdelen, stap, draf en gallop...en als je als ruiter ook nog netjes op de letter rijd dan kun je toch al een heel eindje komen hoor.....
Mijn 1ste pony was een simpel D merrie'..heb daar ontzettend veel prijzen mee gewonnen (en ik woon niet in een regio waar de concurrentie nihil is...) niet omdat ze zo spectaculair liep, nee omdat ik zo exact op de letter reed. Kijk uiteraard krijg je het met je simpele diertje vanaf M2 een stuk moeilijker..maar in de andere klasses.

Vriendin van mij is NL kampioen M2 geworden...wat een lelijk beest had die..liep ook niet spectaculair maar wel alles super super netjes...nou ze is er wel NL kampioen meegeworden en volgens mij zat ze in het Z ook nog bij de prijswinnaars... :D.

Vergeet ook niet dat er genoeg paarden zijn op sporthorses die daar "spectaculair"lopen en ga je erzelf kijken en rijden dan valt het spectaculaire eruit rijden heel erg tegen............ of de paarden zijn gewoon te heet om leuk te kunnen worden gereden door de gewone man. En om eerlijk te zijn hoeveel mensen halen het echte hogere niveau? dus op zijn slofjes ZZ-Licht en ZZ-zwaar al niet te spreken van de niveau's daarboven.

@Tita ik vind jouw wel heerl erg wantrouwend..dat jij al op de foto kunt beoordelen dat ze iets te verbergen hebben... ik zou als ik jouw was gaan solliciteren bij Interpol 8-)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 10:23

tita

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:37

@ Studiemiep het verkopen van een paard begint met goede en juiste foto's maken

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:38

Ik moet wel even een ergernisje kwijt: wat staan er soms toch slechte foto's op internet. Wie zet nou z'n paard te koop met een foto zonder z'n hoeven? En dit valt dan nog mee... Soms denk ik wel eens dat ze er dan beter geen foto op hadden kunnen zetten.

Om een willekeurig voorbeeld te noemen:
http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... zoekid/867

Wat moet je daar nou mee?

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:39

@ tita: precies. Alleen zei ik het in iets meer woorden ;) Serieus, met m'n oude nokia maak ik nog betere foto's.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:43

haha die is wel heel erg inderdaad.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:49

@studiemiep

van die 2de heb ik filmpjes gevraagd. Die krijg ik normaal vandaag nog...
Ze mag nog zo mooi zijn maar beweging zegt toch meer.

Vanavond of morgen ga ik eens kijken bij de kempenhoeve (BE)
Ze hadden een paar paarden staan in mijn prijsklasse, dus ik kan maar proberen he :)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:52

Goede foto's maken is idd belangrijk maar dat betekend niet meteen dat er iets "mis"is met het paard en daar ging het mij om............. ;)

Misschien hebben sommige mensen er geen kijk op en zien ze het dus niet.......

Van die oude fokkertjes hebben echt geen kijk op foto's maken hoor als ze al uberhaupt foto's maken.....als je daar gaat kijken wordt er een modderige 2.5 jarige voor je uit het land getrokken met de manen net niet tot aan de knieen.....

(vroeger had je advertentie's in paard en sport..en dat was allemaal zonder foto's ;) )

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:59

@studiemiep: oh nee, dat bedoel ik ook niet. Maar als ik m'n paard zou willen verkopen, zou ik 'm er zo gunstig mogelijk bij zetten. En dan hoeft 'ie echt niet helemaal in de knotten. Ik begrijp gewoon niet dat als je een foto maakt, en het paard staat er maar half op, dat je dan denkt je paard daarmee te kunnen verkopen. En een fokker beoordeelt een paard ook niet als 't beestje met z'n kop aan de grond staat.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 13:10

Ja tuurlijk wij zouden zeker betere foto's maken. Maar Tita had het erover bij 1 advertentie (was overigens een mooi dier..kostte wel 10.000 euro) dat als de foto in haar ogen niet optimaal is..ik vond het mee vallen (zou zelf wel een betere stand foto laten zien maar ala)..dat er meteen wat mis is met het dier omdat de verkoper op deze manier wat probeert te verbloemen..en daarvan zeg ik..zoiets kun je op basis van een foto niet eens zeggen.

En je bent er als koper voor een groot gedeelte nog altijd bij of je wordt bezeken ja of te nee

Die oude boertjes laten dat dier een rondje draven/galoperen..en dan zien ze het wel hoor

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 13:16

Ja, helemaal waar. Je moet het maar eerst in het echt zien, en als het goed is zie je (of een kenner die je meegenomen hebt) dat minpuntje dan echt wel. Maar om de kijkers überhaupt aan huis te krijgen, is zo'n foto nou niet echt een publiekstrekker ;)

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 13:27

@ nathe, hoe is het dan afgelopen met dat paard van wie we allemaal zeiden dat ie niet goed liep? dat was jij toch?

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 13:35

ja die is zaterdag gekeurd!
Spat rechts vanachter in de sprong. (heel negatief voor de eigenares)
Had mij er al niet meer op verheugd :)

Weer wat ervaringen rijker en we zoeken gewoon verder he :)

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 13:50

@adin

jou max budget was 5000? of kan je nog iets meer?

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 13:51

He balen maar niets aan te doen, gewoon verder zoeken!

Wat was ieders budget ook alweer? en de regio waarin jullie zoeken?

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 13:53

mijn "eisen":

-dressuur
- min 1m68
- max 5000
-röntgenologisch gekeurd
- 3 - 7 jaar

blijkbaar mission impossible ;)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 13:59

@nathe je ziet in een wat moeilijkere vijver omdat wat grotere paarden ook vaak wat duurder zijn, is ie op de foto ook nog goed dan komt er ook een x bedrag bij.

Je zou dan echt moeten kijken bij stamboek keuringen of via via, via "echte"dressuurstallen zal het niet makkelijk worden..die mensen moeten er ook nog aan verdienen.

Welke regio ongeveer?

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 14:05

als het maar niet in noorden van nederland is.
Ben namelijk van België.

Ja heb al veel leuke paarden van 165 gezien maar ik ben zelf 1m77 en nogal grof gebouwd en jammer genoeg lijkt het op niets wanneer ik op zo'n "kleintje" zit.
In tegenstelling tot al die "kleine" ruiters die een groot paard willen, is het voor mij een echt noodzaak :D

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 14:06

@ nathe; Jij hebt precies mijn eisenblaadje. Inderdaad erg lastig daar iets GOEDS in te vinden ;)
Jammer van het vorige paardje!

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 14:12

Romanoff schreef:

die tweede was ik ook in geintereseert toen ik nog zocht! ziet er echt uit als een leuk beestje.
ben niet wezen kijken hoor.
Maar die laatste foto is gewoon profesioneel, dat heet een verkoopfoto ;)
zo maken alle goede handelaren etc hun foto's zodat ze echt omhoogkomen,
als je het andersom doet en de camera de andere kant op draait dan valt het paard omlaag op de foto en lijkt hij ook een scheve bouw te hebben terwijl dit dan niet zo hoeft te zijn

als je zorgt dat je bij dat eisenplaatje dan ook echt geen 'goede' afstamming zoekt heb je meer kans stom gezegd dat je binnen die prijsklasse komt

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 14:36

Mjoah dan nog vind ik zijn afstamming niet Superdepuper! Tja sydney is fijne hengst.
Maar dit paard heeft nog niks bewezen (Bproefje gesprongen, geen dressuurervaring, niet verkeersmak e.d.) dan houd het bij mij bij 6500 echt wel op!

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 14:38

heb de indruk dat mensen gewoon veel vragen maar soms ook niet zoveel moeten hebben.
Vorige week nog een mooi paard gezien, vraagprijs was 10000 euro maar ze wouden max zakken tot 7000.

Euhm 3000 euro verschil is wel veel vind ik...

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 14:42

Twilight1 schreef:
Romanoff schreef:

die tweede was ik ook in geintereseert toen ik nog zocht! ziet er echt uit als een leuk beestje.
ben niet wezen kijken hoor.
Maar die laatste foto is gewoon profesioneel, dat heet een verkoopfoto ;)
zo maken alle goede handelaren etc hun foto's zodat ze echt omhoogkomen,
als je het andersom doet en de camera de andere kant op draait dan valt het paard omlaag op de foto en lijkt hij ook een scheve bouw te hebben terwijl dit dan niet zo hoeft te zijn

als je zorgt dat je bij dat eisenplaatje dan ook echt geen 'goede' afstamming zoekt heb je meer kans stom gezegd dat je binnen die prijsklasse komt

Ik vond de foto's bij dit paard ook echt niet slecht hoor, Tita wel..die vond dat het lijkt ofdat de verkopers iets aan het verbergen zijn. Idd heb je met deze foto's mee het berg op idee ;) . maar zoals altijd geldt gewoon in het echt geen kijken.

Soms valt het mee soms valt het tegen en soms is het precies goed

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 14:43

Romanoff schreef:
Mjoah dan nog vind ik zijn afstamming niet Superdepuper! Tja sydney is fijne hengst.
Maar dit paard heeft nog niks bewezen (Bproefje gesprongen, geen dressuurervaring, niet verkeersmak e.d.) dan houd het bij mij bij 6500 echt wel op!

Op afstamming kun je sowieso niet rijden en als je een ruin hebt maakt het al helemaal 0,0 uit.. ;) voor een merrie misschien wel.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 14:52

Haha ja ook nog ja ;)!

Ben benieuwd tot hoever ze willen zakken haha!