Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:29

ivy_power89 schreef:
ik had al begrepen dat het in rotterdam/denhaag en omstreken ook nogal duur was.....

Als je een binnenbak wilt hebben is het idd duur (vanaf €300). Heb je aan een buitenbak genoeg, betaal je €240. :)

Mallootje

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:39

Ik betaal 250 per maand voor volpension.. Alles wordt gedaan, ook in de molen zetten ed als je dat wil.
Moet er ook wel 15min voor in de auto hoor, ik woon vlak aan het strand dus moet toch een paar kilometer het binnenland in voor een stal.. Er is er wel eentje heel dichtbij maar daar is geen weidegang dus dat was ook helemaal geen optie :)

7000 voor een pony op B niveau is inderdaad wel veel.. Ik vraag zoveel voor m'n 7jarige merrie op M niveau..

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:43

@JulieDR, nu ik je onderschift zie ben ik eigenlijk wel benieuwd waarom je haar wilt verkopen,
omdat je eind april schrijft dat je van de zomer wedstrijden wilt rijden?!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:47

:= ook voor die merrie vind ik het nogal veel en nee ik ben niet iemand die voor weinig een paard koopt want ik zoek boven zulke bedragen

Mijn poon staat ruim 17km verderop 2-3 en 4 km bij mijn huis zijn stallen maar ik wil gewoon beste van het beste voor hem dus moeten we ff een stukkie rijden gelukkig hoef ik niet elke dag

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:48

Hallo,

Ik ben ook sedert een weekje terug op zoek naar een paardje. Ging eigelijk nog wachten maar nu
ik weet dat ik zoveel grond aan huis heb vanaf 1 oktober is de drang toch te groot.

Ben al gaan kijken vorige week (4u rijden enkele rit) naar paardje via bokt. Lief dier, leuk om te rijden, super braaf maar voor mij klopte het plaatje niet. Ik film altijd zodat ik achteraf kan kijken hoe ik er zelf opzat.

Vanavond ga ik kijken naar een paardje wat meer in de buurt, 10 jaar, ruin Z dressur, zeer braaf ook met buitenrijden. Ben benieuwd.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:51

ik weet dat het te duur is, maarja. we zien nog wel he :=

De stalling waar ik ga staan (die van 150 euro) is van thuis uit 15 km en van bij ons zomerverblijf 18km :j

@ siddieqje : veel succes vanavond!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:56

Mallootje

@ Twilight: Ik heb een alsmaar drukker wordende baan en ik kom er niet aan toe om echt dagelijks en fanatiek te trainen. Ze is echt een paard dat wil werken en nieuwe dingen wil leren, en met mijn werk doe ik haar tekort. Daarom hebben we iets gezocht die met wat minder training ook prima tevreden blijft :) Plus dat m'n vriend vorig jaar is beginnen rijden en hij wilde ook graag met een eigen paard rijden, maar daarvoor is Finesse te fijn gereden. Hij kan beter op een paard dat wat minder enthousiast is :)

@ Tita: Het is ook nog altijd een vraagprijs. Verder vind ik dat je voor een merrie met capaciteiten, een mooi papier en netjes gereden toch wel een bedrag boven 5000 euro kan vragen..

Lioony

tita schreef:
:= ook voor die merrie vind ik het nogal veel en nee ik ben niet iemand die voor weinig een paard koopt want ik zoek boven zulke bedragen

Ik ben het wel een beetje met je eens, ook omdat de merrie niet meer recentelijk op M niveau gepresteerd heeft. :)
Maar ik zoek zelf inderdaad ook boven die bedragen en ben meer gericht op die markt en op mijn eigen mening. :)

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:58

@JulieDR, oke, het lijkt me zo vreselijk op mijn paard/pony te koop te moeten zetten,
ik heb dan wel mijn pony gehad maar die is uiteindelijk ingeslapen is ook zeker niet leuk gegaan maar toch verkopen lijkt me ook erg vervelend ook omdat je niet in de gaten kan houden waar hij/zij heen gaat

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:09

Wat vinden jullie dan wel een correcte vraagprijs?
Belgie is duurder dan NL, daar zit ook een verschil..

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:16

Naja ik moest haar niet echt te koop zetten, maar mijn vriend betaalt mee in het paard en is er ook veel mee bezig, dan vind ik het wel zo leuk als hij ook een keer per week met ons paard les kan volgen.. Plus dat we door een ouder, minder enthousiast paard wat meer ademruimte hebben om dingen samen te doen. Daarom vind ik het gewoon een slimme keuze om haar te verkopen :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:18

@ Julie ik weet niet of België duurder is en het is heel vervelend als anderen tegen jou gaan zeggen wat je merrie waard is. Zou dat zelf ook heel pijnlijk vinden.
Maar ik zou het er niet voor over hebben omdat ik haar aan de zware kant vind met name het hoofd. Ik denk iid dat je vraagprijs kan doen van rond de 5000 euro maar ik denk dat ze weg gaat voor 4300 dat vind ik dan wel nette prijs...ligt nog wel even aan de leeftijd en hoe ze rijdt maar ik val gewoon op hele chique paarden zal ff kijken of het paard nog kan vinden waar ik naar wilde kijken

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:21

Juist een sms gekregen van de verkoper.
Ze heeft besloten het paard toch maar niet te verkopen.

Ik dacht dat je eerst nadacht voor je een paard op internet zwiert.Niet dus blijkbaar.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:21

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:23

Het hoofd?! Haha, dat vind ik wel grappig, ze heeft namelijk echt een fijn hoofdje :)
En helaas, ik denk toch echt dat ze meer waard is dan 4300 euro. Ze is trouwens 7 :)

Ik schrik er niet voor terug om andermans mening te vragen en te horen, heb me dan ook uitgebreid geinformeerd bij oa. mn lesgever voor ik de prijs bepaald heb. In elk geval denk ik niet dat ik haar voor veel minder dan 5000 laat vertrekken.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:27

:D succes met de verkoop je zult zelf gauw merken of ze in de markt ligt of niet je kunt altijd nog zakken..eerst lager vragen en dan opschroeven is moeilijker.

De foto's in je onderschrift zijn nogal rommelig misschien toont ze iid heel anders met knotjes en oornetje af.
Heb je haar al officieel in de verkoop staan dan?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:30

Knotten maken haar niet een ander paard, ik hou er zelf eigenlijk ook niet van als ik een paard ga proberen dat daar helemaal in de knotten staat met een wit dekje, witte bandages, .. dan denk ik meteen dat ze wat willen verdoezelen.

Ze staat nu 2 weken in de verkoop ja, krijg regelmatig reacties, dus we bekijken het nog wel ff.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:31

Goh en ook nog een sms sturen, dat vind ik echt laf!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:32

Citaat:
dan denk ik meteen dat ze wat willen verdoezelen.

duuhhhhh denken jullie belgen zo???
Door knotten kunnen haar hoofd en hals beter uitkomen je verdoezelt niks je zorgt voor beter zicht. Als jouw fotos van je onderschrift op sporhorses zouden staan zou ik er nooit op reageren omdat het zo slordig is.
Maar goed iedereen is anders

succes vind het zelf moeilijk of ben je er nuchter onder.
Wat is de reden van verkoop...sorry ik ben graag nieuwschierig

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:35

Siddieqje schreef:
Juist een sms gekregen van de verkoper.
Ze heeft besloten het paard toch maar niet te verkopen.

Ik dacht dat je eerst nadacht voor je een paard op internet zwiert.Niet dus blijkbaar.

Das ook vaag!

@ Julie
Ik zou het niet weten, aangezien ik de markt in België ook niet ken.
Ik denk wel dat een paard die in een advertentie staat met een mooie blackfoto vanuit de juiste hoek genomen etc, daar meer mensen op af komen. Je kan een paard nog veel mooier laten lijken op die manier.
Maar het ligt er ook aan op wat voor soort paarden je valt. En ik heb zelf al wel gemerkt dat ik voor mijn smaak meer geld moet neer leggen.. Die merrie die tita plaats, valt bij mij ook in de smaak.

@ tita
Gelukkig heb ik de mijne al gevonden, anders was het nog vechten om een paard haha! Want ik denk dat wij een beetje naar het zelfde op zoek zijn en ook in de zelfde prijsklasses :=

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:35

@JulieDR, ik vind het dat bij de meeste paarden wel veel aantrekkelijker staan aangezien door de witte bandages het been werk beter uit komt, en zonder oornetje en met knotjes kan je beter de verhouding zien en dat trekt denk ik meer (is gewoon als tip)

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:36

@tita dat heeft ze net gezegt de reden van verkoop

sorry foutje

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:37

tita schreef:
Citaat:
dan denk ik meteen dat ze wat willen verdoezelen.

duuhhhhh denken jullie belgen zo???
Door knotten kunnen haar hoofd en hals beter uitkomen je verdoezelt niks je zorgt voor beter zicht. Als jouw fotos van je onderschrift op sporhorses zouden staan zou ik er nooit op reageren omdat het zo slordig is.
Maar goed iedereen is anders

succes vind het zelf moeilijk of ben je er nuchter onder.
Wat is de reden van verkoop...sorry ik ben graag nieuwschierig

Ik zou persoonlijk ook niet op dat soort foto's af gaan :o
Veel kun je niet verdoezelen met knotjes etc hoor.
Als ik ergens ga kijken vind ik dat dat wel hoort eigenlijk, mooi geknot, netjes opgepoetst en mooi in de witte bandages met witte springschoenen. :j
Maargoed, daar is de prijs ook naar ;)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:40

Balen siddieqje! Dat heb je ook echt veel, als het positief is kunnen ze bellen, maar als ze iets moeten zeggen waar ze zich niet zo comfortabel bij voelen slaan ze al snel aan het smsen!

Jah als je inderdaad naar een paard van 15.000 gaat kijken is het weer wat anders, maar ik vind het in elk geval niet erg als ze nog uit de wei gehaald moeten worden, dan zie ik ineens hoe ze aan de hand doen en bij het poetsen e.d..
Alles heeft zn voor-en nadelen!