slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HummerTime

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:03

jUst_eVa schreef:
IK BEN HET HELEMAAL MET JOU EENS!! tegewoordig praat iedereen zoals die hoefsmid van jou! maar dat vind ik echt onzin. zelf laat je je hond of kat toch ook rustig inslapen, ipv naar de slager gebracht. waarom een paard dan wel en een hond niet!?? Ik had ook een hele mooie verzorg fries, die was ook ingeslapen, die was gewoon zonder dat ze het merkte rustig dood gegaan, en later hebben ze dr, in het grote weiland begraven! nu staat er een heel groot kruis met allemaal bloemen enzo, DAT is wat een paard wil, en niet na jaren lang trouwe dienst, op een broodje eindige..!

Whoehaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!! Ik pies bijna in mijn broek van het lachen!!!

Toen ik de mijne vroeg wat ze wou, zei ze; Geen bloemen, geen koffietafel, en niet onder de grond please!

*Gaat weer naar de DPS, iemand nog een frikandel?*

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:04

sherwood schreef:
hmmm beter even clicken in mijn onderschrift. Kun je zien dat ik er helemaal geen vrede mee heb. En juist DAT is nou de reden dat ik tegenwoordig zo fel ben geworden op nare uitspraken omtrend de dood van een paard.

In jouw topic is een van de leden van DPS een van de eersten die op je gereageert heeft.

Nogmaals, niet l*llig bedoeld: maar misschien kun je dit soort topics dan beter niet gaan lezen, dan weet je toch dat je je aangevallen gaat voelen?
Terwijl er niemand is die het NIET met jou (persoonlijke situatie) eens is.

Verosjaak

sherwood schreef:
IKbenEllen schreef:
Super erg dat je net een paard verloren hebt, dat meen ik. Ik hoop dat het einde voor jullie beiden met respect gegaan is, dat jij vrede hebt met de manier waarop het gegaan is.

Maar als je je hierdoor aangesproken voelt zegt dat meer over jou dan over ons. Dit komt nu misschien een beetje bot over, maar ik weet het niet anders te omschrijven. Bedoel het echt niet bot. De meesten hier hebben al een paard verloren.

hmmm beter even clicken in mijn onderschrift. Kun je zien dat ik er helemaal geen vrede mee heb. En juist DAT is nou de reden dat ik tegenwoordig zo fel ben geworden op nare uitspraken omtrend de dood van een paard.

Omdat je er geen vrede mee heb ga je dus bepaalde uitspraken persoonlijk opvatten. Iedereen vat een uitspraak anders op en niet iedereen kan rekening met jouw gevoelens houden waar sommige ook totaal geen weet van hebben. Dat je er geen vrede mee heb is heel erg maar moet iedereen zijn opmerkingen dan maar bij zich houden in de hoop dat mensen die er dus geen vrede mee hebben zich niet aangevallen voelen?

sherwood

ja kan me voorstellen dat je bloed daarvan gaat koken.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:07

die reactie was dus bedoeld op de gipsyboy quotes

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:07

Die van ons ook Haha!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:08

haha zat al te denken wat moet ik met die reactie aan Nagelbijten / Gniffelen en idd gipsyboy heeft totaal geen respect voor andermans mening.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:10

sherwood schreef:
ja kan me voorstellen dat je bloed daarvan gaat koken.

Nogmaals al die uitspraken van ons moet je zien als galgenhumor en het jezelf niet zo aantrekken.

Tuurlijk ben je wat emotioneler als je net je paard bent verloren. Maar dan kun je beter misschien op een later tijdstip in een topic als dit gaan lezen....

Wij hebben genoeg oliebol over ons heen gehad inmiddels, vandaar ook de soms bot overkomende reacties Knipoog

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:10

nee ik vatte ze eerst niet persoonlijk op, wou alleen even melden dat ik de gang van zaken niet netjes vond. Terwijl het een heel gevoelig en eigenlijk ook wel belangrijk onderwerp is. Wees dan de verstandigste en verlaag je niet tot het niveau van anderen.
Dat was eigenlijk mijn hele mededeling. Maar dan komt iemand ineens aan met een rare opmerking, en legt mij woordne in de mond als sielugh e.d. daar ben ik niet van gecharmeerd. dat is persoonlijk bedoeld namelijk, en nergens voor nodig.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:11

maar vergeven en vergeten als het aan mij ligt, ik ben niet zo wraak lustig hoor Haha!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:12

Wie heeft er gezegd dat jij sielug was dan? En wanneer Blond

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:13

verography schreef:
Omdat je er geen vrede mee heb ga je dus bepaalde uitspraken persoonlijk opvatten. Iedereen vat een uitspraak anders op en niet iedereen kan rekening met jouw gevoelens houden waar sommige ook totaal geen weet van hebben. Dat je er geen vrede mee heb is heel erg maar moet iedereen zijn opmerkingen dan maar bij zich houden in de hoop dat mensen die er dus geen vrede mee hebben zich niet aangevallen voelen?

Ik ga hier nog even op in. Datzelfde geldt natuurlijk voor grapjes over paardenrookvlees maar ook over de 'penny' reacties (even kort door de bocht opmerking, maar dan weten jullie welke ik bedoel). Ik snap Sherwood's punt wel dat geintjes over paardenvlees niet leuk zijn om te lezen, en mss dat die idd beter beperkt kunnen blijven tot een ander topic, zodat we hier braaf kunnne verder gaan met het rechtzetten van hardnekkige misverstanden.

En nu ga ik lekker naar stal, morgen crossen Ja

/add
mosterd na de maaltijd geloof ik Haha!

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:13

vind een discussie hierover wel belangrijk, ik lees ook mee in de topics van de excursies. Ik reageer niet, maar lees wel mee. Tot het erg bot gaat worden, dan is het niet meer leuk en leerzaam om te lezen, en dan reageer ik wel, in de hoop dat het weer normaal verder gaat.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:14

Ik denk dat Sherwood mij bedoelt Ellen Haha!

Ik zei niet dat jij sjielugh was Sherwood, ik had ff zelfmedelijden!!! Heb jij het opgevat als dat ik jou sjielugh vond of dat jij zou hebben gezegd dat iets sjielugh was???

Hahaha.......... Schiet mij maar lek dan!!! (heel toepasselijk weer trouwens)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:17

seik topic Clown

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:19

tita schreef:
seik topic Clown

Wauw wat een reactie zeg, voegt ook echt iets toe aan het topic Rolleyes
als je je verveelt ga je maar ergens anders heen hoor.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:20

verography schreef:
tita schreef:
seik topic Clown

Als je ff goed kijkt in de rest van dit topic, zie je dat Tita ook al heel veel zinnige bijdrages heeft geleverd aan dit topic en dat haar post als sarcastisch bedoeld is. Staat niet voor niets Clown bij toch??????????

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:23

BitchyWitchy schreef:
verography schreef:

Als je ff goed kijkt in de rest van dit topic, zie je dat Tita ook al heel veel zinnige bijdrages heeft geleverd aan dit topic en dat haar post als sarcastisch bedoeld is. Staat niet voor niets Clown bij toch??????????

moet ik weer een heel topic gaan bijlezen om zo'n reactie Rolleyes het voegt gewoon niks toe, sarcastisch bedoelt of niet.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:24

verography schreef:
moet ik weer een heel topic gaan bijlezen om zo'n reactie Rolleyes het voegt gewoon niks toe, sarcastisch bedoelt of niet.

Je MOET niets....

Ennuh, jouw bijdrage is ook zeeeeeeeeeeer waardevol Knipoog

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:24

We zijn 93 pagina's verder en iedere keer komen er andere bij en beginnen weer over hetzelfde..........

ps en mijn paard eet paardenworst en ik moet zeggen dat ie het heerlijk vindt en Mij gevraagd heeft of ie geslacht mag worden Clown

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:25

BitchyWitchy schreef:
verography schreef:

Je MOET niets....

Ennuh, jouw bijdrage is ook zeeeeeeeeeeer waardevol Knipoog

goed he, wilde met mijn reactie op tita's reactieeven duidelijk maken dat de reactie vrij nutteloos is. Mijn bedoeling was niet om een discussie te voeren met jou over het feit dat ik terug moest/wilde lezen om de zinnige reacties van tita eruit te halen Knipoog

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:30

Goh, misschien moet ik mijn toekomstige paard ook maar een testament op laten stellen... Nagelbijten / Gniffelen. Ben ik nou ook een dierenbeul, omdat mijn vorige paard niet onder groene zoden ligt? Verdrietig

Clown

(Even voor de goede orde: ieder moet voor zich uitmaken of ie z'n paard laat slachten of in laat slapen. Beide methodes zijn paardvriendelijk en gebeuren op een respectvolle manier richting het paard, m.i..)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:30

over dit valt geen zinnige discussie te voeren als je terug gaat lezen.

Paarden kunnen niet praten en mensen beslissen wat er gebeurt met hun leven.
Dat hebben ze maar goed te vinden.
Ene mens kies voor het ozo vriendelijk inslapen en ander kiest voor het ozo slechte slager.
Het is een eindeloze discussie zonder een eind argument

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:31

opzich heb je gelijk tita net als het topic of je je paard mocht schoppen.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:31

verography schreef:
goed he, wilde met mijn reactie op tita's reactieeven duidelijk maken dat de reactie vrij nutteloos is. Mijn bedoeling was niet om een discussie te voeren met jou over het feit dat ik terug moest/wilde lezen om de zinnige reacties van tita eruit te halen Knipoog

Hahaha........

Wat kunnen wij discuzeuren hè. Clown