Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

denisesilver

Re: Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 18:52

Gaan we nu verder met speculeren en aannames? Lijkt me zonde, we hebben hier best interessante discussies gehad.

Over hulpmiddelen, deze worden normaal gesproken de afgrond in vervloekt, terwijl ze naar mijn mening echt wel in sommige gevallen in het voordeel van het paard kunnen werken. Bijvoorbeeld in het begin van een hertrainingstraject. De pony heb ik een tijd met stiek gereden, die zette zijn kop erop en ging rennen, en die bleef rennen. Het paard van mijn zus heb ik twee keer met slof gereden en dat was echt heel lelijk, maar dat was toen noodzaak voor zijn lichamelijke gezondheid op de lange termijn. Hoe tegenstrijdig dat ook klinkt.

Fika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 19:14

Nouja, ik vind als iemand zichzelf zoiets afvraagt, hoe diegene dat dan voor zich ziet.
Ik kan me echt geen enkel scenario bedenken waarin je op die manier iemand 'erin kunt luizen' om een slecht beel van iemand neer te zetten.
De reden van het overmatig zweepgebruik doet er namelijk wat mij betreft helemaal niet toe.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 20:25

Fika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 20:32

Dat is mooi!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 09:11

Sanet schreef:
Ladyson schreef:
Ik zie echt wel kansen voor rijden op een simulator voor beginners!

Ik snap het idee wel, en voor het paard mogelijk beter. Maar daar ging je hart toch niet sneller van kloppen als klein meisje?

Dat kun je natuurlijk prima leuk maken. Ten eerste zijn die kinderen al veel meer digitaal dan wij.
Dan kun je daarnaast heel goed afwisselen tussen stappen op het paard (daar doe je niet snel veel mis) in allerlei varianties zoals voetbal in stap, behendigheid in stap en het draven en galopperen leren op een simulator. Dan nog wat grondwerk er tussendoor en een sessie waarbij je het paard aankleed als unicorn.
Lijkt me niet zo moeilijk om de jeugd op een andere manier te boeien dan door alleen hulpeloos rondjes te bonken op een pony de eerste maanden.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 09:27

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 09:40

Heel goed! Wat een vreselijke zaak is dat zeg. Je paard dood door een DA die er zonder medeweten vanalles in spuit.

Goede ideeën Pol!

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 10:10

Pol013 en Elisa2,
dan is de cirkel weer rond gepraat: opleiding, ecucatie is de basis,

Dierwelzijn is niet alleen hoe we rijden, blijkt maar weer.

en drinken we maar weer een glas doen we maar weer een plas en hopen - misschien tegen beter weten in - dat het niet blijft zoals het was

rien10Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 11:33

Dat bedoelde ik een aantal pagina's terug met "Na het filmpje en de shok van CD die een paard in elkaar mept zijn er alweer een stuk of tig paarden geragd"

Ik heb niet de illusie dat, omdat dit filmpje uit is gekomen, iedereen stopt (althans, iedereen die dit soort dingen deed) met dit te doen.

En nee, dat maakt me geen wappie van een juice kanaal. Dat is gewoon realistisch.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 11:38

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 11:55

rien10 schreef:
Dat bedoelde ik een aantal pagina's terug met "Na het filmpje en de shok van CD die een paard in elkaar mept zijn er alweer een stuk of tig paarden geragd"

Ik heb niet de illusie dat, omdat dit filmpje uit is gekomen, iedereen stopt (althans, iedereen die dit soort dingen deed) met dit te doen.

En nee, dat maakt me geen wappie van een juice kanaal. Dat is gewoon realistisch.

Je doet net alsof dit soort dingen echt heel normaal is om te doen. Nou weet ik niet in wat voor omgeving je zit, maar ik zie dit soort dingen niet in het dagelijkse leven. Wat ik vaker zie zijn onhandige dingen (maar geen directe mishandeling) die mensen doen omdat ze geen ervaring hebben of iets proberen, maar je moet ook foutjes maken om bij te leren. Iedereen maakt fouten en elk persoon vergist zich wel eens, dat hoort nu eenmaal bij het leven.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 12:13

Met dit praat ik de actie zeker niet goed. Maar de haat dat CD over zich krijgt is toch verschrikkelijk. Als wij een fout dot is het mestaal morgen vergeten, maar door internet krijgt ze elke dag doodsbedreigingen, haatbericthen en wat niet.

Maar wanneer stopt dat? Mag ze zoals zo veel andere niet een tweede kans?

Ja het is gebeurt, maar hoe kunnen wij het dan veranderen voor het toekomst? CD hebt zo veel goeds gedaan voor het dressuuur en dat is nu allemaal vergeten.

rien10Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 13:06

Veronica2 schreef:
rien10 schreef:

Je doet net alsof dit soort dingen echt heel normaal is om te doen. Nou weet ik niet in wat voor omgeving je zit, maar ik zie dit soort dingen niet in het dagelijkse leven. Wat ik vaker zie zijn onhandige dingen (maar geen directe mishandeling) die mensen doen omdat ze geen ervaring hebben of iets proberen, maar je moet ook foutjes maken om bij te leren. Iedereen maakt fouten en elk persoon vergist zich wel eens, dat hoort nu eenmaal bij het leven.

Je drukt iets vet in de quote maar leest niet goed Veronica2.
Ik zeg iedereen die die doet. Als in; de mensen die dit doen. Als in mensen die paarden in elkaar slaan. Die zijn er namelijk. Die bestaan. Soms komt het naar buiten, zoals bij CD. Als jij de illusie hebt dat zij de enige is die dit doet, dan zal ik je die illusie niet ontnemen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 14:11

Ja die bestaan, maar hoe bereik je die mensen?
Dat is het probleem denk ik.

rien10Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 14:25

Elisa2 schreef:
Ja die bestaan, maar hoe bereik je die mensen?
Dat is het probleem denk ik.

Niet.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 14:31

Dan blijven de 'slechten' het voor de goede verpesten. :-( Naast het leed wat ze veroorzaken vind ik die gedachte ook heel verdrietig.

rien10Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 14:34

Ja, dat is denk ik een terechte conclusie.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 15:14

Elisa2 schreef:
Dan blijven de 'slechten' het voor de goede verpesten. :-( Naast het leed wat ze veroorzaken vind ik die gedachte ook heel verdrietig.

die bereik je ook niet zijn oostindisch doof en dan moeten de goede daaronder leiden,

ja, eenmaal trek je die conclusie

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 17:21

Fika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 17:24

Auw... :\

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 17:29

Elisa2 schreef:
https://www.facebook.com/10000921886981 ... 7S9Ucbxw6v

Ik zag vandaag deze video, in Frankrijk bij Le Mans. Geen idee wat die vent aan het doen is maar dit vind ik ook niet kunnen.

Zakje suiker er in en dan flink roeren met het bit volgens mij.
Gaat iig niet heel vriendelijk.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 17:31

Ja is een zakje suiker als je het vertaald

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 17:56

Maar hij stopt niks in de mond?

Wat is het doel?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-24 18:01

Elisa2 schreef:
Maar hij stopt niks in de mond?

Wat is het doel?

De suiker gaat de mond in, toch? Ik kan t niet goed zien.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 18:40

Ik kan het ook niet goed zien.. vind het gewoon bizar dat gezaag.