Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
oji schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik het beschreven gedrag meer bij merrie als bij ruin vind passen. Zeker omdat het fenotypisch ook een merrie is, zou ik het toch eerder haar als hem noemen. Maar het belangrijkste is natuurlijk wat Avalanche voor gevoel erbij heeft.
pien_2010 schreef:Je praat nu over hij, maar ik vind het echt wel , zoals jij het beschrijft een man en vrouw in een. Dat beledigende→ vind ik echt iets van vrouwen, net als die lange tenen hebben. Dat ondeugende, voorzichtig zijn met je dat vind ik echt iets van een hengst.
oji schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik het beschreven gedrag meer bij merrie als bij ruin vind passen. Zeker omdat het fenotypisch ook een merrie is, zou ik het toch eerder haar als hem noemen. Maar het belangrijkste is natuurlijk wat Avalanche voor gevoel erbij heeft.
Babootje schreef:oji schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik het beschreven gedrag meer bij merrie als bij ruin vind passen. Zeker omdat het fenotypisch ook een merrie is, zou ik het toch eerder haar als hem noemen. Maar het belangrijkste is natuurlijk wat Avalanche voor gevoel erbij heeft.
Daar moest ik ook om glimlachen. Want ik heb ook precies zo-een... merrie.
pol013 schreef:Dat is mij echt te eendimensionaal Pien
Ik heb hier 1 'standaard' ruin en een standaard merrie. Zoals je ze uit zou tekenen.
Maar ook zo'n super sensibele, heel teergevoelige, snel in de war, in een shutdown gaande en/of exploderende ruin staan. En een rete knuffelige, koele, hete (ja dat kan blijkbaar samen gaan) ruige, zelfstandige merrie.
Die passen geen van beide in de standaard karakter dingetjes die we toe schrijven aan de geslachten. En dat zijn 'gewone' jongetjes en meisjes.
Sintara schreef:Tja. Eigenlijk is geslacht niet zo boeiend, en aangezien wat er onder de staart ziet vrouwelijk uit ziet, het wrs zo op het paspoort staat zou ik denken lekker laten.
Maarja, niet mijn paard en voor ts is het duidelijk wel een dingetje, en dat is ook primaHet is tenslotte Avas paard
ruitje schreef:omdat merries met een hogere testosteron spiegel natuurlijk lichamelijke voordelen hebben tegenover merries in gelijke competitie.
Rex_Rolfo schreef:ruitje schreef:omdat merries met een hogere testosteron spiegel natuurlijk lichamelijke voordelen hebben tegenover merries in gelijke competitie.
Is dat wel zo?
Bij mensen hebben mannen in de meeste sporten een voordeel ten opzichte van vrouwen. Bij paarden is dat veel minder gezien het aantal op top niveau presterende merries en ruinen.
Als hengsten over vertegenwoordigd zijn kon dat wel eens een belangrijk deel marketing zijn, dat er meer in de opleiding wordt geïnvesteerd vanwege dekgelden.
ikke schreef:En dat laatste is ook precies waarom die tip "eerst longeren, dan is de energie eraf" zich vooral tegen je keert als dat de enige oplossing is die je hebt.
Het is niet per se onzinnig maar je moet wel na blijven denken waarom je het doet. Alleen maar een beetje moe maken, keert zich heel snel tegen je
ruitje schreef:In de VS en Australie weet ik dat er bijv. Wat meer producten gangbaar zijn om in te brengen die wat doen met de hormoonhuishouding van merries.
Ik zou het bij dit dier enorm boeiend vinden om de hormonen te prikken en dan te zien of hij( even wennen hoor ) veranderd qua gedrag als je daarin bijstuurt.