Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 18:17

Afbeelding
Ik had voor m'n verjaardag een ej bon gekregen en wat geld, dat leek me nuttig besteed aan een echt eigen grote meisjes hoofdstel die niet 5e hands is of zo :') zal hem voorlopig nog wel niet gebruiken, maar dan issie er alvast :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 07:31

Mooi! Micklem?

Goed om Unique na te laten kijken, je wilt wel dat ze goed in hun vel zitten.

Hier net begonnen met bit deze week.
Hij had hem al twee keer in onder het touw halster en de laatste keer heeft ze er teugels aan gedaan. Hij vond het maar niks haha.
Heb hem deze week ook een keer aan de longe gepakt met hoofdstel en touwhalster, beetje verdeelde druk zeg maar. En er even naast gelopen en naar beide kanten ingebogen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 08:51

Nee geen Micklem, het is een hoofdstel van QHP :)

Hier komt ook altijd nog protest wanneer er meer druk op het bit komt en hier heeft ze dus al meer dan een half jaar regelmatig een bit in. Ik had in eerste instantie het bit een gaatje te hoog hangen volgens mevrouw

Afbeelding

Ze communiceert iig heel duidelijk wat het probleem is. Want na een gaatje laten zakken vond ze het weer prima :')

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 09:43

@Qimm, Mooi hoofdstel!
Wennen aan het bit ging bij ons ook wat tijd in zitten. Vooral ook omdat hij duidelijk aan gaf vanwege wisselen geen bit in te willen.
@Nobel, Hoe is het nu met Unique?

Wij hebben gisteren weer heerlijk gereden :j

Afbeelding

Afbeelding

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 10:06

@Qimm, dat zijn herkenbare gekke bekken... Hier laten ze het ook merken als het niet goed zit.. Al is de 5 jarige inmiddels al zo goed dat ze in het bit hapt als je het hoofdstel voor dr neus houdt (Of in de neusriem als die binnen bereik is :+)

@Stitchlover, ziet er goed uit!

Met de 4 jarige zijn we nog steeds aan het sukkelen, ze loopt nog niet goed, maar nu is het het andere been dan waar de hoefzweer zat.. We zijn bang dat er in de andere hoef ook een zweer zit, dus morgen komt de smid.

De 5 jarige is echt super, aan de longe gaan stap, draf en galop nu echt goed. Soms is ze nog wat onzeker, maar dat geeft niet. Los is nog wel een uitdaging aangezien t sturen nog niet wil.. aan de longe kan ik haar prima wat naar binnen en naar buiten sturen en houdt ze d'r hoofd recht en de hals meestal al ietsje ingebogen naar de goede kant. Maar zodra we los zijn van de longe kantelt ze dr neus naar buiten. Dus ik ben nog even aan het puzzelen waarom ze dat doet..

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 10:27

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 12:21

Het blijft heerlijk om af en toe bij te lezen en jullie vorderingen te zien.

Zelf kom ik er helaas nog niet aan toe om Roos actief te beleren. Mijn gezondheid speelt me parten waardoor ik ook nog niet af kan vallen. Daarnaast overleed mijn vader waardoor ik wel wat anders aan mijn hoofd had. Ik bedenk me dan elke keer maar dat Roos hier staat om tot laat in de 20 actief te zijn en dat een extra jaar rustig aan niks uitmaakt.

En langzaam aan zie je dat er toch vooruitgang in zit. Ze is veel stabieler geworden in haar gedrag, we zijn echt maatjes aan het worden, ze reageert meestal als een heel nuchter paard. Eerst maar eens even kijken en afwachten en dan reageren.

Zo kon ik pas nog in de hoge hooiak klimmen en heb ik voor het eerst boven haar gestaan. Dat vond ze helemaal prima want ik kon haar zo wel heel goed kriebelen. :') Ik heb toen ook flink druk op haar rug kunnen zetten met als enige reactie van haar dat ze omkeek om te kijken waarom ik nou gestopt was met kriebelen. _O- Echt een heerlijke merrie. Mijn prinses. En ik heb ook een voorproefje kunnen nemen op het uitzicht wat ik straks ga hebben. Ik ben zo verliefd op deze pony. <3

Afbeelding
Afbeelding

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 12:40

@stitchlover even terug te komen op je vraag over het lichtrijden. Ja dit klopt. Dit kreeg ik als tip van mijn instructrice zodat Alano net wat beter zijn rechter achterbeen eronder kan zetten (dit is alleen op de linkerhand). Dit is zijn moeilijke kant en kan ik hem beter helpen. Ook moet iets langer blijven hangen bij het staan zodat het achterbeen net wat meer tijd om goed door te slaan. Hoop dat je snapt wat ik bedoel.

@Nobel01 het zit jullie ook niet mee ;(. Ben je er inmiddels al achter wat is/was? Wel fijn dat het al beter gaat.

@Loran jullie gaan opeens vooruit zeg. Top.

@DenieesB voorzichtig ken ik inderdaad, maar inmiddels durf ik hem wel wat meer op te pakken. Wat gaaf lessen op een andere locatie.

@Qimm whaha wat een grappenmaker. 1x is toch voor nu meer dan genoeg. Je denkt aan je paard en je doet lekker rustig aan, toppie hoor! Mooi hoofdstel.

@loveslimpie balen van de 4-jarige zeg! Hoop dat er snel verbetering in komt. Super van de 5-jarige.

@Malenka wat goed zeg!

--------------

Wij zijn weer twee ervaringen rijker *\o/*. Afgelopen donderdag voor het eest alleen met de trailer weggeweest. Sinds afgelopen november een E rijbewijs en had al 3x gereden met mijn vader erbij en die was heel positief over mijn rij skills. Ik durfde het nu wel alleen aan. Wij hadden namelijk een shoot op de hei. Het was voor Alano alweer ruim een paar jaar geleden dat hij in de trailer had gestaan. Maar hij liep er zo in en was ontzettend rustig op de trailer. Hij had ook geen stress want hij had niet gezweet of iets.

Deze foto is gemaakt door mijn zusje en zelf iets bewerkt. Maar deze foto is al zo mooi dat ik ontzettend benieuwd ben naar het eindresultaat van Nicky :o.

Zaterdag weer lekker gereden en meneer was zo relaxed en los. Lekker licht contact en neusje naar beneden. In het begin wel druk en sterk maar daarna zo fijn. Daarna ook eerlijk rondje buiten uitgestapt en een klein drafje. Hij vind dit zo leuk om te doen, oortjes naar voren en gaan. Dit ga ik langzaam uitbreiden tot dat we alleen naar het bos kunnen *\o/*.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 13:49

Wauw! Prachtig zo op de heide. Het is ook echt een gave haflinger. :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 18:55

Malenka nog gecondoleerd.

Mooie foto zo op de heide zeg!

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 20:55

Malenka gecondoleerd.

_activeme gaaf die foto op de hei.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 21:45

Oef Malenka, kan me voorstellen dat dat wel even alles op z'n kop zet. Maar fijn dat je toch vooruitgang hebt kunnen boeken

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 11:29

Dank jullie wel <3. De eerste foto heb ik al ontvangen van de shoot op de heide.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 16:38

-

DenieesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 16:55

Dat is behoorlijk bijzonder! Hebben jullie een kleurentest gedaan?

Zo niet en jullie willen graag weten welke kleur ze is (want dit lijkt mij niet gewoon zwart) is er op FB een groep met mensen die er veel over weten en het antwoord vast hebben!

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 17:02

[

DenieesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 10:14

Vind het heel gaaf dat je het verschil zo duidelijk ziet van zomer- en wintervacht, echt leuk :j

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 19:31

@Nobel, wat een enorm verschil inderdaad qua kleur!
@Activeme, gaaf zo'n fotoshoot de eerste resultaten beloven veel moois!

Wij hebben vandaag een 'dagtocht' gedaan en dat deed hij heel erg goed. We hebben veel gestapt en een paar stukken gedraafd. We zijn langs veel verschillende plekken gereden en hebben dus heel veel gezien en aan verkeer tegen gekomen. Tussendoor een uur tussenstop met lunch. Voor de paarden hadden we ook lunch laten brengen :j. Ik ben echt super trots, je zou totaal niet denken dat hij nog zo jong is als je hem zo mee hebt.

Kijk vooral even onderstaand filmpje <3
https://www.instagram.com/reel/CTAWKhUI-vU/?utm_medium=copy_link

Afbeelding

Afbeelding

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 19:47

Wat goed zeg! En ook gewoon voorop, super!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 19:59

Super goed zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 22:54

@ Stitchlover: wow knap zeg! Zo jong en al zo braaf meelopen.

@_Activeme: ik zag de foto's al op Instagram voorbij komen. De eerste foto's zijn echt prachtig! ik ben benieuwd naar de rest.

@ Malenka: gecondoleerd zeg Y;( Op zo'n moment staat je hoofd ook een niet naar de paarden.

@ Nobel: Ik zag dat jullie van de ene narigheid in de andere terecht kwamen. Heb je topic ook gelezen. Gelukkig gaat het nu weer de goede kant op maar met paarden blijft het gissen wat ze hebben.

Ik ben een tijdje op de achtergrond geweest in dit topic. Heb wel braaf alles meegelezen maar gezien ik zelf nu helemaal niks kan en er een beetje chagrijnig van wordt had ik niet echt de energie om te reageren.

Lady heeft 3 weken nagenoeg niks gedaan vanwege vakantie van mijn stalgenoot die Lady nu tijdelijk rijd. Sinds vorige week wordt ze weer regelmatig aan het werk gezet onder het zadel en aan de longe. Wij krijgen beide van de zelfde instructrices les dus ze heeft nu ook 2 lessen met Lady meegepakt en dat ging echt super goed. Ze is in een keer flink in de breedte gegroeid dus die vakantie heeft haar denk ik ook wel goed gedaan!

Met mijn voet gaat het nu de goede kant op (denk ik). Ik zit nog steeds in het gips maar mag sinds gisteren voorzichtig lopen met 2 krukken. 7 september zou als alles goed is het gips er af moeten gaan en van de chirurg mag ik 2 weken later weer op het paard stappen. Dat zou betekenen dat ik nog 4 weken moet wachten O:) Het frustreert mij wel dat ik nu zelf echt helemaal niks met Lady kan doen en ik zelfs afhankelijk ben van wanneer ik naar stal gebracht kan worden.

Maarrr het einde is in zicht!

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 09:29

-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 09:54

Nobel01 schreef:
Wat een heerlijk paard heb je Stitchlover!

@Lauraaa, fijn om weer wat van je te horen, en doe vooral rustig aan.
Ruim twee jaar geleden ben ik geopereerd aan mijn rug, nadat ik twee jaar met een rollator heb moeten lopen.
Ik heb toen bijna een jaar moeten revalideren, en heb mij er aardig aan gehouden toen (afgeremd door mijn dochter, anders had ik toen veel meer gedaan). hierdoor wel goed hersteld, en kan ik (bijna) alles weer doen. Het is zwaar, zeker als je zelf niks kan doen en afhankelijk bent van anderen, maar als je te vroeg weer dingen gaat doen wat eigenlijk af te raden is, krijg je daar later spijt van. Sterkte nog met herstel.

Aii een rugoperatie lijkt mij ook zwaar zeg. De eerste week na het ongeval ben ik door de arts teruggefloten omdat ik niet voldoende rust nam en mijn been dus dik bleef. Daarna dus flink gas terug genomen. Na de operatie ben ik zelf ook 2 weken niet op stal geweest zodat ik echt volledige rust kon pakken en om de kans op infectie laag te houden. Toen ook van de arts te horen gekregen dat hij kon zien dat ik mij netjes aan het advies heb gehouden!

7 september word er een nieuwe foto gemaakt en dan zien ze wel hoe het ervoor staat. Ik denk dat ik nog 1 week langer wacht dan het advies van de arts voordat ik op het paard stap.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 10:02

Heel verstandig! Liever iets te lang en helemaal goed dan iets te snel met vervelende gevolgen... (zei de persoon die 2 weken na een galblaasoperatie al weer te paard zat.)

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 10:07

Dankjulliewel! Hij is inderdaad erg braaf, zo fijn om hem op te leiden.

@Lauraa, Fijn om weer van je te horen, rust nemen lijkt mij inderdaad het allermoeilijkste fijn dat je genezing de goede kant op gaat.