Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 22:24

Lynn_Noname schreef:
MISTRAL94 schreef:
Mijn merrie heb ik in België gekocht. Voor dat geld kom ik hier in nederland niet eens in de buurt van wat ik betaald heb.

Ik heb je merrie voorbij zien komen, ook echt een heel mooi dier! <3

Misschien heb ik er over gelezen (mijn excuses als dit zo is), maar hoe heb jij haar gevonden? Ook via de gekende sites? Ik heb ook een vriendin ingeschakeld die nog wel actief is in de paardenwereld, ik heb door de combinatie studies-werk de laatste jaren gewoon recreatief gereden op paarden bij mensen thuis, dan hoor je ook minder over mogelijke verkopen denk ik. Op één van die paarden ben ik al jaren smoorverliefd ondanks dat hij totaal niet is wat ik zoek (springgefokt en matig qua beweging, maar zo'n ongelooflijke lieverd), maar die mensen willen helaas niet verkopen.

Ja ze is echt een lot uit de loterij <3 ik heb haar via sporthorses gevonden. Was een gebruikte advertentie (al oudere datum en al heel vaak bekeken) ze stond ook niet bovenaan. Ik heb toen een mail gestuurd of ze nog te koop stond. Dus ik denk dat het wel loont om ook oudere advertenties te bekijken. Daarnaast vertelde haar oude eigenaar dat de verkoop toen nog niet hard ging (februari) terwijl het in Nederland wel heel hard ging.
Nu is het natuurlijk ook zo dat paarden in deze tijd wel hard gaan en door de corona misschien nog wel sneller omdat mensen nu alle tijd hebben. Prijzen zijn ondertussen wel verder gestegen als ik marktplaats zo bekijk.

Ik keek ook op marktplaats sporthorses en soms ehorses. En een aantal FB groepen. Blijf hoop houden en wees startklaar, als je 1 ziet dat je bij wijze van direct in de auto kunt stappen.

ArcoIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 00:29

Ketly schreef:
Wie zijn er nu allemaal nog steeds op zoek? En schiet jullie zoektocht wat op? Er staat echt barweinig online, ik ben blij dat ik mijne via via tegen ben gekomen. Als hij niet door de keuring komt zou ik niet weten waar te beginnen met zoeken.. :+

Ik! Zoektocht is voor mij momenteel best bagger... dat ja, online is niet veel te vinden (trust me, de kanalen die ik heb check ik elke dag 3 keer over :') ) maar helaas heb ik ook niet veel connecties dus daar moet ik het wel van hebben helaas.

Lena82

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 08:21

Vraagje aan degenen die ook rontgenolisch laten keuren. Laten jullie dan alleen de benen doen of ook rug en hals. Twijfel een beetje namelijk of ik ook rug en hals foto's zal laten maken of niet. Paard waar het om gaat is een 3 jarige, net onder het zadel en wel al PROK gekeurd op de benen.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 11:20

Domino_2006 schreef:
Net de veearts zelf ook gesproken en het enige wat ze op te merken had was dat het weer tijd voor de smid was (kon volgens verkoper kloppen is nu 7 weken geleden).

Dus bij deze mijn nieuwe aanwinst:

[ [url=m/SH1TtV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Joey Rock.

Een springefokte kwpn-er die (voor mij gelukkig) iets te klein is gebleven.

Dit is ook al zo'n plaatje <3
Gefeliciteerd met je aanwinst.

ArcoIris schreef:
Ketly schreef:
Wie zijn er nu allemaal nog steeds op zoek? En schiet jullie zoektocht wat op? Er staat echt barweinig online, ik ben blij dat ik mijne via via tegen ben gekomen. Als hij niet door de keuring komt zou ik niet weten waar te beginnen met zoeken.. :+

Ik! Zoektocht is voor mij momenteel best bagger... dat ja, online is niet veel te vinden (trust me, de kanalen die ik heb check ik elke dag 3 keer over :') ) maar helaas heb ik ook niet veel connecties dus daar moet ik het wel van hebben helaas.

Ik vind niet dat er perse weinig online staat, maar ik krijg bij veel advertenties ook nog niet echt het gevoel om meteen contact op te gaan nemen met de verkopende partij voor een bezichtiging.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 11:25

ArcoIris schreef:
Ketly schreef:

Wat zoek je?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 11:30

MISTRAL94 schreef:
_shauniheyse schreef:

In België de prijzen iets lager?
Dat denk ik niet hoor :D
Wel staat er bij ons veel minder online geadverteerd..
Hoe dit komt weet ik ook niet.

Mijn merrie heb ik in België gekocht. Voor dat geld kom ik hier in nederland niet eens in de buurt van wat ik betaald heb.

Het is natuurlijk niet omdat je eenmalig een beetje een "domme" verkoper tegenkomt (dom in de zin van niet weten wat de gangbare waarde van het dier is), dat je dan meteen kan concluderen dat prijzen in het ene land lager liggen dan in het andere land. :)

Gefeliciteerd, Domino, heel mooi paard! :)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 11:40

Dit paard was natuurlijk ook het enige paard wat ik gezien heb, waar ik mijn conclusie uit getrokken heb :roll:

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 11:46

Oké!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-20 12:15

Lena82 schreef:
Vraagje aan degenen die ook rontgenolisch laten keuren. Laten jullie dan alleen de benen doen of ook rug en hals. Twijfel een beetje namelijk of ik ook rug en hals foto's zal laten maken of niet. Paard waar het om gaat is een 3 jarige, net onder het zadel en wel al PROK gekeurd op de benen.

Hangt er een beetje vanaf. Ik heb rug en hals niet gedaan omdat je dat beter in de kliniek laat doen, ter plaatsen kan de DA niet de hele onderkant van de ruggenwervels er op zetten. Dierenarts voelt zelf ook wel aan de rug, en als er al iets in die half of rug zit op die leeftijd zie je dat ook wel aan de beweging van een paard. Loopt dat paard mooi doorheen zijn lijf, zijn de benen goed, mooie hoofd en hals houding zou ik de rug en hals er niet extra laten op zetten.

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 12:54

Laat m sowieso op een kliniek keuren, want bij goedkeuren wordt ie meteen gecastreerd daar. Paard loopt mooi soepel door het lijf en verwacht geen problemen in de rug en hals. Voor de verzekering is de benen voldoende, dus misschien laat ik het dan ook bij klinisch, cornage en de benen voor nu.

Amberr1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 12:58

Lena82 schreef:
Laat m sowieso op een kliniek keuren, want bij goedkeuren wordt ie meteen gecastreerd daar. Paard loopt mooi soepel door het lijf en verwacht geen problemen in de rug en hals. Voor de verzekering is de benen voldoende, dus misschien laat ik het dan ook bij klinisch, cornage en de benen voor nu.

Ik heb nu 2 paarden laten keuren die beide door de keuring heen zouden zijn gekomen als ik de hals en rug niet op de foto had gezet.

De ene had kissing spines en de andere dus verkalking van de slijmbeurs achter de oren/ begin van de hals.

Dus ik zou zeggen helemaal op de foto :+

Ik ga zaterdag bij een paardgefokte e pony kijken. Zag op filmpje dat de ruiter wel zaagt, dus hoop niet dat die daardoor een harde/stuge mond heeft gekregen maar we zullen zien.

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 13:28

Vind het echt lastig... Dier is net 3 en voor de hengstenkeuring geweest, verwacht er geen gekkigheid van maar kan pech hebben idd..

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 13:31

Ik ga morgen kijken bij een pony. Hoe doen jullie het met een aankoopkeuring, eigen veearts of daar ter plekke? Het is nogal een eind van huis namelijk.

Lena82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 13:32

Ik zoek een kliniek in de buurt en wil niet de dierenarts van de verkoper. Vind ik geen fijn idee

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 13:57

Bedoel je in je eigen buurt? Of in de buurt van waar de pony staat? Inderdaad niet de eigen dierenarts van de verkoper.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 14:45

LaDonna75 schreef:
Ik ga morgen kijken bij een pony. Hoe doen jullie het met een aankoopkeuring, eigen veearts of daar ter plekke? Het is nogal een eind van huis namelijk.

Wij reden allebei 70km naar elkaar toe en daar laten keuren op de kliniek.

Hier ook weer aan het kijken, er staat een waanzinnig vos op MP maar de prijs Is boven de 10000€ hij is het blijkbaar echt waard maar ik persoonlijk vind dat best pittig.

Ik zoek een lief mak paard voor bosritten of een leermeester die ook naar buiten kan 4000-11000 is mijn budget.
Maar ik moet mijn huidig paard ook verkopen en daar gaat het fout, ik kan het oprecht niet. Maar ik ga met haar nooit buiten rijden en na 9 jaar niet meer op de weg hebben gereden mis ik dat.

Maar mijn merrie is zo vrolijk en lief alleen buiten op de weg ga ik nooit proberen teveel mee gemaakt toen ze jong was en zolang ze zomaar in de bak kan weg springen kan ze dat ook buiten doen.

Maar waar vind ik de kracht om haar te koop te zetten
2 weken terug was er iemand via via echter hebben die mensen niks meer laten horen dus dan niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 15:44

Tita, lastig. Persoonlijk zou ik nooit een paard waar je een klik mee hebt wegdoen in verband met andere ambities. Je gaat daar toch spijt van krijgen. En je hebt nooit garanties dat het met het nieuwe paard wel allemaal goed loopt en dat je er mee naar buiten kan. Of misschien is er wel wat anders wat hij minder fijn doet dan je huidige paard.
Dus kijk vooral wat je wel allemaal kan en hebt, en overweeg de keuze nogmaals. Dat je nu zo twijfelt is niet voor niets.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 15:54

brokjes schreef:
Tita, lastig. Persoonlijk zou ik nooit een paard waar je een klik mee hebt wegdoen in verband met andere ambities. Je gaat daar toch spijt van krijgen. En je hebt nooit garanties dat het met het nieuwe paard wel allemaal goed loopt en dat je er mee naar buiten kan. Of misschien is er wel wat anders wat hij minder fijn doet dan je huidige paard.
Dus kijk vooral wat je wel allemaal kan en hebt, en overweeg de keuze nogmaals. Dat je nu zo twijfelt is niet voor niets.

Ik woon in bosrijk gebied, wil buiten rijden
Dit paard had ik voor de sport laatste wedstrijd was 2015 in zelfde jaar ging ik bevallen en 2018 nog x.
Nu mama van 2 kleine kids sport ga ik niet meer in komende jaren.
Nog 10 jaar doelloos in de bak hobbelen benauwd me

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 16:02

Ik snap het wel Titi. Maar heel lastige keus! Wat mij wel helpt bij alle keuzes: bedenken dat een paard bij de dag leeft, de emoties anders beleeft dan dat wij mensen dat doen en elders het net zo goed kunnen hebben. Jijzelf bent degene die het er moeilijk mee heeft, de emoties beleeft, maar ook daar kom je overheen. Als je liever het bos in gaat en dat kan nu niet, zou ik zeggen, hak de knoop door, zet je huidige paard ook te koop en ga voor een nieuw paard.

Galuppy0546

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 16:27

Hier ook druk bezig met de zoektocht :"D

iemand ervaring met de lijn
van Gogh x Triton

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 17:20

Ik kwam hele leuke E pony’s tegen bij stal Vera Huntink, misschien interessant voor mensen hier? Beide best wel speciaal.. :D

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 18:48

Die bonte? Zien er inderdaad leuk uit :) En Vera is erg aardig!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 18:49

Ketly schreef:
Ik kwam hele leuke E pony’s tegen bij stal Vera Huntink, misschien interessant voor mensen hier? Beide best wel speciaal.. :D

Misschien, maar dan heb ik wel meer info nodig.. Kan geen website vinden op die naam

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 18:50

Je kunt op haar Facebook pagina kijken. Daar staat de advertentie van de bonte ponies ook. Zijn 3-jarige onbeleerde merries.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 18:53

Dat zal het zijn, ik heb alleen Facebook voor m'n werk :') maar ik wil eigenlijk toch geen onbeleerde.. Voor mezelf..