Mijn opa en oma wonen in Drenthe (Hooghalen), dus ik was gisteren nog in het hoge noorden
Is altijd een speciaal plekje voor mij geweest. Opa is er nu nog natuurlijk, maar heel erg dement. Die zal dus ook niet alleen thuis kunnen blijven wonen (want ze woonden samen nog thuis
met thuiszorg) en geen idee hoe lang hij het alleen nog uit kan houden. Zo'n raar idee dat ik straks niet meer mijn heilige plekje in het noorden zal hebben... straks sowieso al niet het huis waar ik al 30 jaar vol liefde word ontvangen, maar een tehuis, waar we nu niet eens naartoe mogen.. raar....

nu geen ijzers meer en Duke ook niet maar heb wel zijn hoeven eens gemeten voor eventueel later hoefschoenen en ik kwam zowel breedte als lengte uit op 18,5cm haha. Bij Dexter was dat 21
Ik wist dat de koudbloedjes flinke voeten hadden, maar zo in cm's uitgelegd is het verschil al helemaal huge.. Ik pakte er namelijk even een liniaal bij om te visualiseren hoe breed/lang dat dan eigenlijk is, wauw haha.

Heb trouwens wel ooit gehoord dat je beter geen stalen neuzen kan nemen, want als er ineens flink gewicht op komt kan dat dan indeuken, met alle gevolgen voor je voet van dien.
Veiligheidsneus is een meer officiele term als je doelt op de versteviging in de voorkant aan de bovenzijde van de schoen maar wordt in spreektaal minder gebruikt. Het is trouwens een beetje een broodje aap dat een stalen neus je voet eraf kan snijden, of dat het indeuken een risico is. Is het voorwerp dat op je voet terrecht komt zo zwaar, of komt het met zoveel kracht op je voet terrecht, dat het de stalen neus platdrukt, ga er dan maar van uit dat met ander materiaal of zelfs geen bescherming de voorkant van je voet ook verbrijzeld wordt/afgesneden wordt. Maar vergis je niet, dan moet het wel echt zeer uitzonderlijk zwaar/veel druk erachter zitten. Wel is het zo dat in bepaalde beroepsgroepen stalen neuzen verboden zijn, bijvoorbeeld wanneer je met electriciteit werkt, dit omdat staal heel goed geleid. Of dat het afgeraden wordt vanwege extreme kou of warmte. Dan wordt er dus ook gebruik gemaakt van een composieten neus, zoals van kevlar of glasvezel.

Maar ondanks dat rechtsom nog steeds wat moeilijk begon hebben we echt weer stappen vooruit gemaakt, brave Pinda
Dat ik die link niet eerder heb gelegd! Gelukkig al een stuk minder last dus nu, blij dat ik haar de afgelopen anderhalve week even rustig aan heb laten doen ipv te denken er doorheen te moeten werken
Ook sportscholen zijn nog steeds dicht, dus aerobics en spinning lessen etc kan ook nog niet neem ik aan. Buitensporten mogen wel inmiddels weer mits voldoende afstand geloof ik.