Mijn opa en oma wonen in Drenthe (Hooghalen), dus ik was gisteren nog in het hoge noorden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Serenity350 schreef:Granoek schreef:Wow vientje, Dexter had maat 8 van ijzers maar toen die te klein werden kreeg hij er op maat gemaaktnu geen ijzers meer en Duke ook niet maar heb wel zijn hoeven eens gemeten voor eventueel later hoefschoenen en ik kwam zowel breedte als lengte uit op 18,5cm haha. Bij Dexter was dat 21
Ik wist dat de koudbloedjes flinke voeten hadden, maar zo in cm's uitgelegd is het verschil al helemaal huge.. Ik pakte er namelijk even een liniaal bij om te visualiseren hoe breed/lang dat dan eigenlijk is, wauw haha.
![]()
Ik draag bij mijn kerels eigenlijk altijd al versterkte neuzen (volksmond stalen neuzen genoemd), ook omdat ik meestal sowieso op werkschoenen/werklaarzen rondstap. Doe jij dat ook? Want dat moet toch wel even gigantisch doorbijten zijn als zo'n kerel op je teen/voet gaat staan.
Granoek schreef:Heel eerlijk gezegd niet, ondanks dat ze beide best lomp kunnen zijn![]()
Maar met zo’n klompen heb ik ook het idee dat ze dan misschien de teen wel overslaan maar een deel van de klomp staat dan toch op mijn wreef oid haha.
Heb er wel aan gedacht maar is er tot nu toe nog niet van gekomen.
Meestal gaan ze ook op mijn hiel staan trouwens, random fact
goldenarrow schreef:Gecondoleerd Utopia! Klinkt ook heel naar van die wond, hopelijk heeft ze het op het einde niet meer gevoeld. Sneu ook voor je opa.
Hier staan ze ijzerloos, maar laatst moest er 1 wel beslagen worden, die had dus maat 00Heb trouwens wel ooit gehoord dat je beter geen stalen neuzen kan nemen, want als er ineens flink gewicht op komt kan dat dan indeuken, met alle gevolgen voor je voet van dien.
Prazani heeft net dus voor het eerst een zadel opgehad! Erop leggen boeide hem niet, aansingelen ook niet. Hij stapte ook heel rustig en braaf weg en toen ik hem na een paar rondjes stap aan wilde laten draven veranderde hij in een rodeostierPaar rondjes later deed hij wel weer normaal trouwens, zodra hij zich ontspande zijn we ook gelijk gestopt en heb ik hem meteen afgezadeld. Nu dit even blijven oefenen tot het goed bevestigd is
Heb nog wel een filmpje (zadel is door het bokken naar voren geschoven)
[ Video ]
MirandaFuego schreef:Golden Arrow ja snap ik hoor!![]()
Het is ook niet dat ik het speciaal wil bestuderen, heb zelf ook zo'n geval!![]()
Granoek ja precies, wij hadden zo'n tinker.![]()
Heb ook heel lang geleden gehad dat mijn paard op mijn hand ging staan toen ik bij hem in de stal zat.
Gelukkig leunde hij er niet vol op, maar hij wilde er ook niet af en ik kon niet veel beginnen zo, toen had ik maar in zijn been gebeten en deed hij zijn been omhoog.