[VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia9

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 19:09

Verassend....

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 19:10

purny schreef:
We weten allemaal waar dit heen gaat. Limo word niet weggebracht, we geven allemaal slechte adviezen en ts zal weer gaan zeggen dat ze van bokt gaat. En over een jaar is ze nog geen mm vooruit gegaan.

Je hebt nog gelijk ook :(

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 19:11

Art_Ificious schreef:
Heb ik gezegd heel België dan? Nee toch!!

Ik ga echter nergens nog op in. Ben al dat gemoeid echt verschrikkelijk beu.

Ik ontstip dit topic en of ik nog terugkomt ligt eraan of jullie ook wat gaan opletten over de manier waarop jullie reageren. Afbreken en me onzeker maken dàt kunnen jullie anders wel zeer goed.
Hopelijk beseffen jullie dat het net zo erg is als gepest worden in RL. Ik heb vaak aangegeven snel onzeker te zijn, en doen jullie er gewoon een dikke schep bovenop.

Gevolgis dat het steeds te zien is aan mij en dat merkt mijn nieuwe vriend ook.

Bedankt alweer

Kom op art nu ga je ook echt weer in de slachtofferrol zitten. Lees je eigen reacties is na en kom tot de conclusie dat het nu eigenlijk wel een beetje aan jezelf gaat liggen in plaats van aan ons. Wij geven je alleen maar goed bedoelde adviezen en jij slaat ze in de wind. Echt ongelooflijk dit

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 19:21

Gadver art, en weer de schuld bij een ander leggen.. man man man, kansloos zou rob geus zeggenz
Neem eens verantwoordelijkheid ipv steeds de schuld leggen bij een ander!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 19:27

Ik denk dat het verstandig is dat niemand meer gaat reageren in haar topics. Want, ondanks dat het nu bijna 100 pagina’s duurde, Art wil niets maar dan ook helemaal niets aannemen. Als er maar genoeg mensen haar wijzen op iets dan gaan de luiken dicht en springt ze heel diep in de slachtofferrol. Jammer voor haar maar zeker voor Limo.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 19:28

Ik heb nog een stukje terug gelezen om te kijken of ik niet iets gemist heb. Maar ik kan echt niks bespeuren dat op pesten lijkt. Alleen maar advies, waar je overigens zelf steeds om vraagt.

Maar goed, ik begrijp dat het niet meer gaat gebeuren. Ontzettend jammer.
Ik ontstip ook maar. Volkomen nutteloze tijd om hier nog aandacht aan te besteden.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 19:30

Wat een banketstaaf reactie van jou, Art. Als je geen gemoei wil had je het topic niet opnieuw actief moeten maken, je zei zelf dat je afstand nam van Bokt in het geheel en toch begon je er weer aan. En dan nog gaan zeggen dat wij je pesten, of toch handelen met dezelfde bedoeling, is helemaal te gek. Denk je echt dat wij al onze reacties in dit topic geven met het doel om jou onzeker te maken? Als je het niet kan hebben, blijf dan gewoon weg van dit topic en Bokt in het geheel. Je bent duidelijk niet klaar om advies (regelmatig kordaat gegeven, maar dat is begrijpelijk gezien we hier al meer dan een jaar proberen om je vooruit te helpen) aan te nemen zonder je aangevallen te voelen. Waarom begin je dan in godsnaam weer met dit topic? Bescherm dan jezelf en doe dat soort dingen niet meer. Maar dat zal ook wel voor een groot stuk liggen aan een stuk zelfkennis dat ontbreekt, je ziet van jezelf blijkbaar niet dat je echt niet openstaat voor advies. Ga dan lekker je eigen ding doen 'in real life' en sluit dit topic voor goed. Maar vergeet dan ook niet dat het krijgen van bevestiging/waardering over de dingen die je bereikt ook niet meer zo talrijk zal zijn. Dan heb je enkel de mensen in je nabije omgeving die je kunnen motiveren en steunen. Want in dit topic vraag je erg vaak (indirect) om bevestiging of goedkeuring van wat je onderneemt. Daar wordt dan op in gegaan en lang niet altijd op een negatieve manier. Maar dat valt dan ook allemaal weg.

Dus neem voor jezelf de beslissing, ofwel stop je met het topic en doe je gewoon op jezelf verder. Ofwel blijf je hier posten met als gevolg dat we in cirkeltjes blijven rondgaan.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 19:41

Art_Ificious schreef:
Heb ik gezegd heel België dan? Nee toch!!

Ik ga echter nergens nog op in. Ben al dat gemoeid echt verschrikkelijk beu.

Ik ontstip dit topic en of ik nog terugkomt ligt eraan of jullie ook wat gaan opletten over de manier waarop jullie reageren. Afbreken en me onzeker maken dàt kunnen jullie anders wel zeer goed.
Hopelijk beseffen jullie dat het net zo erg is als gepest worden in RL. Ik heb vaak aangegeven snel onzeker te zijn, en doen jullie er gewoon een dikke schep bovenop.

Gevolgis dat het steeds te zien is aan mij en dat merkt mijn nieuwe vriend ook.

Bedankt alweer

Volgens mij probeer vrijwel iedereen je hier juist te steunen? Misschien soms wat recht voor zijn raap maar de meeste zijn dan ook Hollanders.

Je durft het niet m.i. aan de laatste stap te zetten en Limo in training te zetten. Ik vermoed onder invloed van mensen van je huidige stal. Als uitlaatklep om je boosheid over je eigen onzekerheid te overstemmen plaats je dit soort berichten.
Iedereen hier heeft het beste met jou en Limo voor. Er wordt ge-pusht, dat is waar, maar dat is als steun in de rug bedoeld.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 19:47

Je wordt niet gepest, je voelt je gepest. Dat is iets anders. Iedereen wil je helpen, jij roept dst je gepest wordt. Tof hoor.
Weet je, ik voel me genegeerd. Even erg. Ik voel me genegeerd want als sinds het begin van dit topic probeer ik allerlei concrete en praktische tips te geven waar je direct mee aan de slag kunt.
Wat zeg, al lang voor dit topic deed ik dat al, bij je vorige pony, veel via pb ook als je me dingen vroeg.
Maar je vraagt wel, maar je doet er niks mee.
Ik voel me genegeerd en ik ben er eigenlijk ook wel klaar mee.
Succes in de toekomst joh.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 19:52

Vervelend voor je dat je je zo voelt en dat het je zo beperkt in je dagelijks leven. Ik denk dat ontstippen dan goed is, en ik zou dit topic nu dan ook echt laten voor wat het is. Misschien heel bokt wel.

Heel veel succes verder!

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 20:24

Stille meelezer hier... Verrassend inderdaad weer.

Ik snap niet waar die onzekerheid opeens vandaan komt. Je was toch best enthousiast over de trainingstal? Iedereen in dit topic leek er enthousiast over. Alleen jouw stalbaas was niet enthousiast... Vanwaar komt ineens het gedachte dat deze mensen hun paarden in de krul trekken? Zowel op hun website als op hun Facebookpagina zie ik echt geen choquerende foto's! Ik denk dat deze stal echt ideaal is voor Limo. Ik zag op hun FB iets van schriktraining, er komen denk ik best wel wat mensen over de vloer aangezien ze ook lessen geven en het een fokkerij is, dus dat zijn allemaal nieuwe indrukken voor Limo, wat zeker niet slecht kan zijn aangezien hij nu (bij wijze van) schrikt van zijn eigen scheet. ;)

Ik denk Art, dat je eens moet stoppen met alles gelijk negatief te zien. In dit topic heb ik adviezen gezien, geen pesterijen. Je moet gewoon die stap durven zetten om Limo uit handen te geven. Het is toch maar tijdelijk? En valt het tegen, dan haal je hem toch gewoon terug? Maar geef het gewoon een kans! Ik denk echt dat Limo hiermee gebaat is en dat jij er dan een fijne rijpony aan overhoudt. Want nu modder je gewoon maar aan en binnen 5 jaar rijd je nog steeds op hem aan de longe.

Ik hoop echt dat je er nogmaals goed over nadenkt en uiteindelijk beslist om hem weg te brengen. Blijf bij je eerste gedachte en geef het aub een kans! Volgens mij is die stal echt het beste voor jou en voor Limo.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 21:05

Dus de pony gaat niet in training?

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 22:00

ts ik heb je tot nu toe elke keer gesteund als er overdreven reacties kwamen. Maar in deze kan ik je niet steunen. En zie dit zeker niet als pesten. Ze proberen je juist te motiveren om limo in training te zetten omdat je twijfelt. En ik (en meerdere) snappen niet waarom je nu ineens twijfelt over de stal. Heb je van andere mensen slechte ervaringen gehoord? Heb je tijdens je bezoek dingen gezien waar jij je niet prettig bij voelt? Het kan natuurlijk dat je geen goed gevoel bij de stal hebt dan snap ik volkomen dat je hem er liever niet in training zet. Maar dit komt wel een beetje uit de lucht vallen. Eerst was je zo positief over de stal en degene die hem in training zou nemen. En nu is het ineens allemaal niks meer. En zonder uitleg of om de reden dat limo last van zijn been heeft gaat hij niet meer in training omdat het een slechte stal is. Is het dan vreemd dat mensen het niet snappen? Ik volg het in ieder geval niet meer.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 22:01

Art ik ken je miet en heb ook niets met jou. Enigste reden van reageren op je topics is het feit dat ik je paardenkennis nihil vond en dit gun ik geen enkel paard. Terechtkomen bij een eigenaar die niet over haar eigen onzekerheid en ego heen kan stappen om het beste voor dat dier te doen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 23:31

Laten we allemaal gewoon niet meer reageren, misschien is dat beter voor Art en voor ons. :D

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 23:38

Laatste ooit wat ik ga reageren:

Art: de enige die hier iets zou moeten veranderen in gedrag ben jij. Je doet Limo echt tekort met je houding en maakt dit een "never ending story". Je zoekt de schuld bij iedereen en alles behalve bij jezelf. We zijn weer terug bij waar we 18 maanden geleden begonnen en de enige die hier slechter van wordt is jouw paard. Daarnaast ben je zeer defensief en beledigend naar mensen die je (in mijn ogen) enkel proberen te helpen. Zodra het vuur je te heet wordt onder de voeten maai je alles over één kam, ben je grof en zweer je nooit meer te reageren. En dan prompt een week later kom je weer met de mooiste verhalen. Niemand kan je iets wijs maken, terwijl het hier wel de uitgelezen kans is ervaringen op te doen. Jammer. Zoveel mensen die je hier oprecht proberen te helpen en je kansen geven waar anderen slechts van kunnen dromen. Je wilt (of kan) er niet aan. Ik ga je geen raad meer geven, dat kost me inmiddels teveel moeite. Ik hoop voor Limo dat je toch snel het licht gaat zien.

Ook ik ontstip dit topic.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 23:43

Art sorry maar je wordt nu echt niet gepest. Mensen wijzen je op je eigen wisselende gedrag en snap dat het niet leuk is om te horen maar misschien kan je er toch iets uit halen?

Met heel mijn hart hoop ik dat je toch de beste keus voor limo maakt en hem door laat rijden. Met de uitleg van jou erbij dat ze dierenarts mogen bellen als hun denken dat er onderzoek nodig.

Kom op limo verdient nu ook een goede opleiding en hoe graag je ook wilt dit gaat jou ondanks al je goede bedoelingen niet lukken.

Probeer meer vertrouwen in je medemens te krijgen en gun hem deze training.

(En misschien voor je eigen rust jezejf voorlopig even bannen van bokt)

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 23:47

Art ik lees je topic al lang mee en heb bijna alles gevolgd.

Je hebt Eerder aangegeven dat je onzeker bent en nagenoeg alle bokkers weten dit.
We weten ook door wat je post dat je snel beïnvloedbaar bent.

We gunnen limo en jou het beste En juist daardoor krijg je deze adviezen.
Niet om jou de grond in te boren, maar om je te helpen.
Niet om je te pesten omdat je het niet goed doet , maar om je te helpen omdat het alleen niet lukt.

Dit is echt een topic vol mensen die jou en limo eeen mooie toekomst wensen!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 08:32

Afbeelding

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 09:48

Kijk Art, je kunt nu heel zielig gaan lopen doen, maar lees je eigen posts eens terug, misschien dat je dan een lampje gaat branden waarom mensen jou op deze manier aanspreken.

Jij noemt het pesten, maar het is geen pesten, het is jou aanspreken op JOUW gedrag ten opzichte van je pony (s) en ten opzichte van iedereen die je eerst om hulp vraagt om ze vervolgens weer af te branden.

Want dat is wat je doet. Het is gewoon onfatsoenlijk hoe jij spreekt over de mensen die jou begeleid hebben, die jou of op stal of hier van raad hebben voorzien en zelfs, in het geval van sommige bokkers daadwerkelijk live hulp hebben aangeboden. Het is gewoon triest.

En dan nu een zielig verhaal. Jammeren het ligt niet aan mij maar ik twijfel aan de gezondheid van Limo. Grote flauwekul! Als je daadwerkelijk je zorgen maakte om de gezondheid van Limo was je niet nu zelf aan weer het rijden, dan liet je hem onderzoeken en tot die tijd onbelaste beweging. Maar daarentegen ben gewoon aan het rijden en je voor je eigen gevoel weer “Back on track with my Limo”.
Tja waar leidt die track naartoe, dat weten we inmiddels….ellende voor Limo! En ja, idd op dat punt ben je Back on track. Geweldig hoor, ga zo door!

Heel jammer voor iedereen die tijd aan jou heeft besteed, maar nog veel meer, heel jammer voor Limo (en Harvey en Spirit) dat ie jou als eigenaar heeft getroffen.
Ik heb je een aantal keer het voordeel van de twijfel gegund, maar dat is klaar. Het is totaal zinloos.

Kansloos!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 10:45

Oji wat je nu neerzet is wel kwetsend aanvallend en onnodig. :n Neerzetten ben het niet met je eens is net zo duidelijk.

Maar Art wat is de werkelijke reden dat je nu twijfelt of neerzet dat je twijfelt in dit topic? Je stalhouder of iemand op je huidige stal die heeft lopen zagen?, het moeten loslaten even van Limo en bang dat er iets gebeurd, dat je de controle kwijt raakt? Daar ben ik best benieuwd naar. :j

En hoe wil je vanaf nu verder met Limo?

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 10:58

Tsja, het is jouw pony en jouw leven. Moet je zelf weten wat je ermee doet. Maar ga dan geen hulp zoeken op bokt en vervolgens geen tips aannemen en ons ook nog eens overal de schuld van geven. Daar ga je in mijn ogen toch wel te ver in. Ben je er niet mee eens, prima, maar hou het dan lekker voor jezelf.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 11:17

oji schreef:
En dan nu een zielig verhaal. Jammeren het ligt niet aan mij maar ik twijfel aan de gezondheid van Limo. Grote flauwekul! Als je daadwerkelijk je zorgen maakte om de gezondheid van Limo was je niet nu zelf aan weer het rijden

Dus is Art gewoon een potje aan het liegen hier. Wie behandelt wie nu slecht dan?
Je moet je echt diep diep schamen Art. Mensen die jou al lange tijd volgen en je met raad (en soms daad) bijstaan op deze manier te behandelen. Echt slecht vind ik dat.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 12:22

Hmm een beetje een dejavu gevoel hier, met haar vorige pony..

Jammer!

Nu wachten tot het topic op slot gaat- pony weg gaat (want niet gezond en te lastig, zeker niet ts haar schuld, zucht..) -er een nwe pony komt (opnieuw jong en onbedorven waar het zeker nu wel goed mee gaat..)- en de bokt mensen haar weer goedbedoelend gaan proberen te helpen .. en .. en...

Iemand zin in een wedje over het verloop???

Enorm verdrietig dit!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 12:24

Jongens, stop eens. Dit soort berichten van jullie maakt het niet beter. Boodschap is duidelijk, natrappen als iemand al op de grond ligt is niet nodig. Zou je zelf ook niet leuk vinden in een eigen topic toch?