Ik zou het ook wel weten, ze zijn zo gaaf. Kijk die passen dan
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Duke vond het even wennen maar had het na 2 rondjes draven prima door!
ik had letters gezet in een hoek van de wei dus hij had 1 lange en een korte zijde zonder omheining, hij vond het wat gek dat hij ineens midden in de wei moest afdraaien
Maar op een beetje klieren na deed hij het al heel snel prima
Ook met zus nog lekker buiten gaan rijden, dat deed hij ook super chill. Lange teugel zelfs
Morgen gaat hij weer aan de bak, hopelijk kan mijn vriend dan wat foto's maken voor jullie. En mij.

Ze staan bij 3 jonge merries, waarvan 2 behoorlijk wat opvoeding nodig hebben en dat is toevallig echt Dexter en Dina's specialiteit. 1 van de 3 jonge merries (de brave) is een tijdje ziek geweest en stond in de stal naast Dina maar Dina legde altijd haar oren plat naar d'r, ik was dus ook heel verrast toen die twee onmiddellijk samenhokten in de wei!

Dus het was helemaal in het 'diepe' zonder letters gewoon rondjes in de wei. Longeerlijn vastgeklikt, rondje stappen aan de hand en wachten tot hij ging klieren maar er kwam niks. Dus mijn zus zegt wat doe je eigenlijk? "Ja, wachten tot hij vervelend wordt maar hij doet niks
"

Daphara schreef:Zo fijn dat deze past, moest ook bijna wel, want de Beta past mijn Duke. Ik vind de neusriem prima zitten en zou het niet hoger doen.
Nu lekker kilometers maken en conditie opbouwen.

Dus we zijn een 15-tal keer het erf af gegaan en weer terug, na een tijdje kon dat fijn rustig! Ik kan hem tot nu toe ook vrij goed overbluffen met een keer kwaad te zeggen PAS OP! dus zo lang hij dat niet door krijgt moet het goed komen

Lekker een rondje buiten gedaan, dat vindt hij altijd zo fijn. En ik ook wel! Is toch ook wel heel erg fijn voor de afwisseling, een jonge puber en dan zo'n trouwe vriend die lekker met je naar buiten gaat.

Dus geen gekke dingen en echt fijn gereden naar mijn gevoel! Zal nog wel een hoop aan op te merken zijn maar dat hoor ik graag natuurlijk

Ik vind de baardjes prima zo lang het koud is en ze nut hebben maar nu was het tijd voor een frissere coupe 

Is weer een hoop extra werk maar dat heeft me vorige zomer wel gered, na een zware dag nog even snel de paardjes gaan voeren en een aaitje geven
) maar het resultaat mocht er wezen dus uiteindelijk wel tevreden

3 keer zelfs want mijn pivo werkte niet mee dus ben 2x terug moeten afstappen haha, dat geduld toen heeft zich dan toch geloond 
Wilde gewoon even laten zien dat hij niet akkoord ging volgens mij
En dan nog een keer verschrokken van een aanhanger die langs kwam

Vanalles kwam daar ineens langs, paarden, tractors, vrachtwagens gingen ineens pal naast ons parkeren en afkoppelen, pfff
Maar na even aan de longe ging het eigenlijk wel oké.
Verschillende redenen maar ik wil me daar een beetje over zetten en ik weet ook gewoon dat zij prima op Duke kan rijden, mogelijks beter dan ikzelf.
Niemand is gevallen maar hij had wel een beetje een deuk in zijn ego. Fysiek helemaal in orde
En toen was het wel goed geweest! Nog een beetje debiel gedaan toen hij de trailer op moest maar niks wat we niet gewend zijn 

Maar al bij al paste het nog prima bij de gele bloemen in de wei. Toen we klaar waren liet ik Dexter los grazen en maakte ik nog even wat foto's van mijn nichtje tussen de bloemen voor we weer naar huis zouden wandelen, dat was een stukje van 800m.
Hier zie je ook hoe veel voorsprong hij had want ik moest dus nog 400m verder de hoek om en hij was al bijna op stal haha

lekker puh dat ie. En mijn vriend is al niet zo'n fan van mijn paarden omdat ze zich door hem nooit laten pakken
Dexter lijkt er niks aan overgehouden en zweette zelfs geen druppeltje toen ik aan de wei aan kwam. Ik daarentegen kon met moeite nog op mijn benen staan en heb een half uurtje nodig gehad om terug op adem te komen
Wordt een drukke week volgende week