Ja, ergens wist ik dat ook wel. Maar als een grote dressuurstal een blik aan talentvolle 4-jarigen opentrekt (die al alles kunnen en gezien hebben), ben ik nergens meer. Ach, we gaan vooral voor de ervaring. Bij George en mij ontbreekt het aan talent, maar we vinden het wel heel leuk!
Brandje_04
Geplaatst: 24-02-15 00:07
Soms vraag ik me dan echt af waar ze die paarden allemaal vandaan toveren en soms voel ik (als ik er ooit tegen moet rijden) een boeren meid op een boerenknol maar plezier is het allerbelangrijkste en misschien winnen jullie daar wel op
Ik maak me niet de illusie dat ik me ertussen rijdt, dat zou heel vreemd zijn namelijk... Maar probeer er van te genieten en het een les voor George te laten zijn.
Je gaat toch voor jezelf en je paard. Niet op de rest letten en gewoon gaan rijden
Brandje_04
Geplaatst: 24-02-15 00:22
Als je paard ervan leert en je kunt wat met de dingen die ze zeggen en je hebt plezier lijkt me dat een mooie win win situatie!
(winnen bedoelde ik niet direct op de eerste prijs maar meer op je gevoel, waarschijnlijk ben jij blijer met jouw rondje dan de gene die met de prijs naar huis gaat)
_Anneruth
Geplaatst: 24-02-15 08:55
KarinvdM schreef:
KarinvdM schreef:
Er is vast wel een Mod die de topictitel wil aanpassen?
Heb je daar nog reactie op gehad?
Ik heb even contact gehad en haar antwoord gegeven op een vraag maar daarna niets meer gehoord. Ik heb haar nog maar even een berichtje gedaan.
Pffff anneruth dat heb ik ook, vooral eigenlijk richting galop. Ik drijf dan extra bij want in galop kan hij toch niet hoog bokken..
_Anneruth
Geplaatst: 24-02-15 09:17
Ow, echt, jij ook? Gideon begint al wat bol en ik moet hem echt naar voren rijden en het bokken negeren net zolang tot hij mijn been wel accepteert. Ik drijf dan inderdaad, net als jij, extra bij, Batlow. Zodra hij de GO vanuit zichzelf naar voren heeft, is het klaar.
Kaitlyn
Geplaatst: 24-02-15 09:27
Ketly je staat in uitgelicht.
Picassox; gewoon lekker gaan voor de ervaring en het plezier!
Dat is niet leuk Anneruth Batlow ook al
Ik heb vanmiddag weer les met Gibbie, ben benieuwd hoe het gaat. Van het weekend was ze heel dribbelig door de hengstigheid. Heb dan altijd het idee dat ze niet zo goed weet wat ze met zichzelf aanmoet. Ze wordt dan heel dribbelig en knorrig, als ik haar dan maar fanatiek genoeg rijd dan krijg ik haar wel afgeleid en loopt ze heel fijn. Zo ook zondag, heb toen nog even buiten uitgestapt. Was wederom verbaasd over haar nuchterheid, dit hadden we maanden niet gedaan en ze deed het alsof we dit minimaal een aantal keer per week doen.
Ze had zondag toen ik ging zadelen overigens een klein plukje haren weg aan de onderkant van de schoft. Heb gekeken bij de deken maar die drukt er niet op en met het zadelen lag het dekje er ook niet op en het zadel gewoon mooi vrij. Na het rijden was het iets open gegaan, echt een heel banketstaaf klein plekje. Denk dat het toch het dekje is die iets dubbel is gegaan want in het dekje zag je het zitten. Zag dat ie wat vies was dus heb nu alles maar uitgewassen (was een leuk gezicht; op alle verwarmingen hingen dekjes ). Gisteren was het plekje weer helemaal dicht dus ik durf mijn les wel door te laten gaan. Desnoods tussendoor even kijken of het goed gaat.
Het waaide wel een beetje zondag.
En de stalhond heeft een peesbeschermer van mij kapot gemaakt. Die had ik om te drogen op een schap neergelegd waar iedereen ze neergelegd. Om een of andere mysterieuze reden is er 1 afgevallen en die heeft ze te grazen genomen. Baal wel, had ze net nieuw en het waren geen peeskappen van 20 euro. Stalbaas zegt er niks aan te kunnen doen. Kreeg van een oud collega al de vraag of ze dit niet gewoon via de WA verzekering kunnen doen, maar schijnbaar niet. Ze zijn ook echt niet meer bruikbaar. Ja 1, maar daar heb ik niks aan.
Deze kant is zo goed als helemaal kapot:
Deze kant was denk ik wat lastiger door het klittenband, ik denk dat ze 'm mee het kuil in heeft genomen zo te zien.
Ja maar gisteren kwam de staleigenaar naar mij toe: "Ja hebt een probleem hoorde ik." Dus ik: "Ja eigenlijk wel.. Ik denk dat de hond mijn peesbeschermer kapot gemaakt heeft.."
Ja dat dacht hij ook wel, maar er heeft dus schijnbaar heel lang een papier op het prikbord gehangen dat alles op eigen risico is en dat ze het ook vervelend vinden maar ze niks kunnen doen.
Vraag me dan af of het ook zo makkelijk zou zijn als het andersom was geweest.. Ik had gewoon de verzekering gebeld om het te regelen, kost mij ook niks behalve een telefoontje.
Baal wel, vond ze erg fijn in gebruik maar die krengen hebben toch zo'n 48 euro gekost. Mijn vriend en ik zijn hard aan het sparen voor een huisje en dat geld wat ik nu weer kan uitgeven had ik liever in het potje gedaan.
mja dat soort bordjes kan men wel neerhangen maar die zeggen niet zo veel. Je ziet vaak bij discotheken ed in de betaalde garderobe ook bordjes hangen waarop staat dat schade en of vermissing op eigen risico is. terwijl hun gewoon aansprakelijk zijn wanneer er dan wat met je jas gebeurt.
wat je ook vaak ziet is dat mensen stugger doen bij "kleine"dingen, terwijl als hij met zijn nagels tegen je auto aan had gezeten, het ineens heel normaal is dat je dat via de verzekering regelt.
ik denk dat je het echt op hem kan verhalen, je bent niet nalatig geweest, je hebt ze niet op de grond klaargelegd voor de hond. dat ze zijn gevallen is een ongeluk (wat dan dus vaak binnen de WA valt). Mja tis wel de vraag wat dat met de sfeer doet tussen jou en de stalhouder.
Kaitlyn
Geplaatst: 24-02-15 12:45
Ik ga aanstaande zaterdag verhuizen naar een andere stalling. Niet om deze reden hoor, maar ben blij als ik weg ben. Ga van de week al mijn spullen al weghalen op poetskoffer, zadel, hoofdstel, een paar peesbeschermers, zweetdeken en bak met verbandmiddelen/zalfjes etc.
Gideon was vandaag weer goed te pas. Ik maar heel kort gereden, even om te checken wat de status was. Gewoon een paar rondjes voorwaarts aan het been gemaakt en hij heeft geen bok gegeven .