Een nieuw paard kopen deel VI

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

monica08

Re: Een nieuw paard kopen deel VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:04

Gefeliciteerd Welmoed! :D

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 17:05

Bedankt!
Pffff ben zo benieuwd hoe het met Lindsey is gegaan.
Het zou toch niet dat ze niks zegt omdat ie afgekeurd is?! Dat ze eerst wil bijkomen?!

Ik hoop het niet!

SuperLiesjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:10

Daar ben ik ook heel benieuwd naar!!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:16

Nee dat hoop ik ook niet voor haar.... Maar geen nieuws is goed nieuws laten we het daar even op houden :-)

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 17:17

Laten we het daar op houden inderdaad.

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:18

@Welmoed, van harte gefeliciteerd. Ik heb jouw zoektocht van begin tot einde gevolgd. Heel veel plezier en geluk met Dondero *\o/*

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 17:24

Eastpak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:28

En wat zijn de toekomstplannen zoal met Dondero welmoed?

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 17:32

Eerst rustig aan opbouwen en misschien in de toekomst wedstrijden.
maar voor nu rustig aan eerst dressuur basis en als dat er goed op zit dan ga ik beginnen met springen.

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:32

_welmoed gefeliciteerd, Veel succes met Dondero. Je hebt de tijd toch, eerst lekker kennismaken.
Ik ben ook benieuwd naar Lindsey.

Eb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:48

Hoihoi
Ben nog steeds op zoek naar leuk pony. Liefst grote C met wedstrijdervaring (dressuur). Uiteraard braaf. Prijs in overeenstemming met type, ervaring en leeftijd. Liefst niet te oud en in het zuiden van Nederland. Ik houd me aanbevolen voor tips.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:49

Gefeliciteerd Welmoed!

smouffies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:56

Ebo, hier wat hoger heb ik een leuke d pony gepost, mss s een kijkje nemen?

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:57

*stille meelezer meldt zich ook.*
Ik volg al een tijdje met grote interesse jullie zoektocht. Ik moet zeggen ontzettend leerzaam en elke keer weer spannend om te lezen of een paard de keuring doorkomt.
Toen ik 24 jaar geleden mijn eerste paard kocht ( als echt pennymeisje) ging het er allemaal veel minder professioneel aan toe ( keuring? welnee, ik vertrouwde men op de blauwe ogen en heb gelukkig jarenlang plezier van hem gehad) en als ik soms de verhalen hier lees op Bokt over paarden met verborgen gebreken en het reilen en zeilen op een handelsstal dan krab ik me weleens achter de oren; durf ik het nog wel aan om zo'n grote aankoop te doen, en wie kun je nog vertrouwen? Voorlopig staan mijn plannen voor opnieuw een eigen paard in de ijskast; we gaan eerste onze 2 huizen in Amsterdam verkopen en hopen daarna een stulpje "buiten" te vinden met voldoende ruimte voor paardjes aan huis. ( ik wil na zoveel slechte ervaringen nooit meer op een pensionstalling staan maar dat terzijde) Aangezien de huizenmarkt helemaal vast zit kan het allemaal wat langer duren dan we gehoopt hadden. Neemt niet weg dat ik me toch stiekem aan het orienteren ben ( en wie weet verkoopt een van de huizen morgen wel ineens, wie zal het zeggen!) en af en toe mijn hart sneller gaat kloppen als ik de advertenties op marktplaats bekijk. Mijn eisenlijstje lijkt niet zo lang maar misschien zijn de eigenschappen die ik zoek juist heel lastig in te vullen. Wat ik zoek:
- 100%bomproef, verkeersmak,kind en diervriendelijk ( aangezien paard aan huis komt te staan)
- L nivo ( ik heb totaal geen wedstrijdambities meer maar wil paard wel correct rond kunnen sturen en hoop thuis in de training af en toe een oefeningetje of een nivo hoger erbij te kunnen pakken)
-toch wel een voorkeur voor Gelders paard. Ik val op de wat "grovere" types.
-min1.65-1.70 ( ik ben zelf 1.83)
-ruin of merrie ( bij interessant papier )
-vos met veel wit <3 maar een goed paard heeft uiteraard geen kleur, al vind ik vieze schimmels poetsen heel ondankbaar werk ;)
-leeftijd navenant aan prijs. Mocht ik een ouder leerpaard tegen komen die ik nog een paar mooie jaren kan geven dan sta ik daar zeker voor open maar liever geen groen paard. ( ik ben geen cowboy meer zoals vroeger :P )
-budget; tot 3000
Omdat ik een paard natuurlijk niet alleen kan staan en ik nog steeds hoop dat mijn dochter van 1,5 besmet zal raken met het paardenvirus ( haar eerste woordje was paard, dus dat is al heel hoopvol!), zal ik tzt ook een kinderpony erbij willen nemen. Ik weet dat een goede kinderpony goud waard is, dus waarschijnlijk zal dit nog best een zoektocht worden. Wat dat betreft vind ik het nivo ook onbelangrijk maar een gouden karakter des te meer! een knuffel, poets en stapritjes pony zal prima voldoen.
*Zo ik ga weer terug in de meelees modus maar mochten jullie iets tegenkomen wat in mijn zoekprofiel past dan hou ik me warm aanbevolen.*
@welmoed; gefeliciteerd! ik vind het een zeer aansprekend paard en zijn naam is juist heel cool! Las ik nou dat je hem gekocht hebt bij Jan Dolfing of was dat iemand anders? Ik heb vroeger veel gereden bij Dolfing ( weekendjes weg) en ik zou ook zo een paard van hem kopen.

Eastpak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:07

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:07

bruceandnoon schreef:
*stille meelezer meldt zich ook.*
Ik volg al een tijdje met grote interesse jullie zoektocht. Ik moet zeggen ontzettend leerzaam en elke keer weer spannend om te lezen of een paard de keuring doorkomt.
Toen ik 24 jaar geleden mijn eerste paard kocht ( als echt pennymeisje) ging het er allemaal veel minder professioneel aan toe ( keuring? welnee, ik vertrouwde men op de blauwe ogen en heb gelukkig jarenlang plezier van hem gehad) en als ik soms de verhalen hier lees op Bokt over paarden met verborgen gebreken en het reilen en zeilen op een handelsstal dan krab ik me weleens achter de oren; durf ik het nog wel aan om zo'n grote aankoop te doen, en wie kun je nog vertrouwen?

Tja, toen ik mijn eerste paard kocht, vroeg ik aan een goede bekende om advies. Zijn antwoord: zegt die man dat het goed is? Ja? Dan is het ook goed.
Het paard heeft zowel de kennis als de verkopende man ruimschoots overleeft.........

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 18:27

bruceandnoon schreef:
@welmoed; gefeliciteerd! ik vind het een zeer aansprekend paard en zijn naam is juist heel cool! Las ik nou dat je hem gekocht hebt bij Jan Dolfing of was dat iemand anders? Ik heb vroeger veel gereden bij Dolfing ( weekendjes weg) en ik zou ook zo een paard van hem kopen.

Ja zeker dat ben ik. Ik rijdt al 12 jaar bij Jan Dolfing. Goede man hoor, heeft alleen soms een gebruiksaanwijzing.

LindseyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:53

Daar ben ik!!!! :):)

sorry dat ik zo lang niets heb laten horen, maar ik heb de hele middag verliefd naar MIJN nieuwe paardje zitten kijken! :j
Hij is helemaal goedgekeurd, ook de foto's van het hoefgebied waren netjes!!!
oooh, ik ben zo blij. :D

hij heet Djep en is een 11-jarige arabische volbloed.
hier twee fotootjes, ze zijn te groot om er direct in te plaatsen:
aankomst, check die smile! :D
https://lh6.googleusercontent.com/-S_sQA-Bcps8/T-HpSEOITDI/AAAAAAAANF4/7a4fsqQUcMQ/s800/IMG_5213.JPG
lekker bijdehand in de losgooibak:
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/545056_354255124645031_297636686_n.jpg

er stond een heel welkomstcomité op stal op ons te wachten en hij is al lekker verwend met een lekkere zak snoepjes en een felblauw halster!
:D

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:54

Gefeliciteerd lindsey!!
Aan je gezicht te zien ben je super blij :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:56

gefeliciteerd lindsey!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:57

Gefeliciteerd Welmoed & LidseyM!! *\o/* Echt super!

Ik ben vandaag bij weer bij het paard geweest dat we willen kopen en heb les gehad van de eigenaresse. Was echt een fijne les waar ik echt iets aan gehad heb en nog aan ga hebben. Paard voelde weer fijn aan en komende week gaan we haar laten keuren :D.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:01

Gefeliciteerd! Geniet van je aanwinst!

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:07

*\o/* GEFELICITEERD!! *\o/* Lindsey en welmoed.
Ik wordt altijd zo vrolijk als het goed uitpakt voor de kopers hier <3

Ben heel benieuwd naar jullie foto's!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:09

Ahh gaaf lindsey! Gefeliciteerd!

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:14

Gefeliciteerd lindsey!