Een nieuw paard kopen deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Typhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:25

Wat een leuk topic is dit!

Leuk om mee te lezen!

Iedereen gefeliciteerd met zijn/haar nieuwe aanwinst!

Evony

Re: Een nieuw paard kopen deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:37

Ik weet nog een fijne sandro hit die te koop komt. Rustig en betrouwbaar karakter. 6 jaar, M2. Indien er iemand interesse heeft moet je even PB sturen dan zal ik meer info opvragen want is van een kennis.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:48

Ik heb helemaal niet onderhandeld, gewoon akkoord gegaan met de prijs :)

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:13

Ik denk dat reageren op een paard wat 7000 moet kosten terwijl je budget 5000 is, dat het vrij zinloos is. Tenminste bij mij zou dat vrij zinloos zijn. Over het algemeen is het denk ik wel zo dat je bij duurdere paarden wel iets meer marge kan verwachten, maar dat gaat niet altijd op. Met een prijsklasse van 5 a 6000 euro moet je niet te veel onderhandelingsruimte verwachten. Ik reageer zelf niet als een paard meer dan 1000 euro boven budget ligt. Ik wil niet graag dat een verkoper mijn tijd verdoet en ik wil ook niet de tijd van een verkoper verdoen. In zon geval bedank ik iemand dat ze mij te woord hebben willen staan en wens ze succes met de verkoop. Ik werd vorig jaar horen dol van de paarden die al bij de eerste pas stokkreupel waren of bij de eerste auto de sloot in vlogen. En zo heeft een verkoper ook geen zin om een hele zondagmiddag thuis te bijven voor iemand waarvan achteraf blijkt dat ze ver onder je vraagprijs gaan zitten.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:14

welmoed__ schreef:
ik heb net reactie terug van stal Eursing over de zwarte merrie, spreekt me zeker wel aan.
Emma heb jij al reactie terug?

Ja ik heb ook net reactie terug, hij is duurder dan ik had verwacht. Maar je kan altijd onder bieden en wij kunnen ortas nog inruilen. Haha samen kan inderdaad bijna!
Zou handig zijn als ze beide bevallen. Hoeven we maar 1x te traileren. }>

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:29

Toevallig niemand die een leuke 2,5 jarige NRPS merrie zoekt :Y) ?

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:36

Precies, Johnnydepony, als ik eenmaal zou besluiten te gaan kijken wil ik zowel mijn eigen tijd als die van de verkoper niet nodeloos in beslag nemen. Maar weten waar ongeveer de grens ligt, is wel handig. En inderdaad, ik zou eerst vragen of het zin heeft om te komen als we wat verder uit elkaar liggen qua prijs. Je gaat er wel van uit dat er bij beide partijen wat rek in zit. Wat het paard betreft heb ik al gemerkt dat die informatie al een stuk minder objectief kan zijn!

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:44

Martie schreef:
Precies, Johnnydepony, als ik eenmaal zou besluiten te gaan kijken wil ik zowel mijn eigen tijd als die van de verkoper niet nodeloos in beslag nemen. Maar weten waar ongeveer de grens ligt, is wel handig. En inderdaad, ik zou eerst vragen of het zin heeft om te komen als we wat verder uit elkaar liggen qua prijs. Je gaat er wel van uit dat er bij beide partijen wat rek in zit. Wat het paard betreft heb ik al gemerkt dat die informatie al een stuk minder objectief kan zijn!

Gelukkig ligt de bonte ruin wel in onze prijsklasse. Maar inderdaad, het is ook niet eerlijk tegenover de verkoper vind ik.

cindyst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 22:34

@martie,
toch kan het wel ik ging voor mijn paard kijken, vroegen 9500 voor maar kon over gehandeld worden ze wist dat ik niet veel had liet mij toch komen.
leuk dier maar bleek later dat ze niet veel wilde zakken tot 8000 was nog te duur.
koop niet gesloten en 2 maanden later mailde ze of ik al voorzien was nu mocht ze voor de helft weg want ze wilde er toch wel van af
tja je moet gewoon geluk hebben kwa prijs en kwa gezondheid.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 22:38

Dan heb je zeker geluk gehad cindy

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 22:55

Mijn vader zei altijd dat je het meest schandalige bod moet doen dat je maar durft.
Soms heb je dan pech en soms geluk.Bij mij is het niet anders,heb gewoon een max.
Heb zo wel eens een paard gekocht voor 1500 gulden.Toch maar mooi nog Z mee gereden!

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 23:01

ambre schreef:
Mijn vader zei altijd dat je het meest schandalige bod moet doen dat je maar durft.
Soms heb je dan pech en soms geluk.Bij mij is het niet anders,heb gewoon een max.
Heb zo wel eens een paard gekocht voor 1500 gulden.Toch maar mooi nog Z mee gereden!

Helaas durft niet iedereen schandalig te bieden. :+
Mooi meegenomen! Probeer het nu maar eens voor 750 euro een toekomstig Z paard te kopen.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 23:03

Ach,mijn lt paard heb ik zelfs gekregen...

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 23:10

Nou, er is dus hoop, vooral als je geen haast hebt :D

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 23:13

Het is soms ook maar net zoals al genoemd is, hoe graag wil de eigenaar er vanaf of hoe belangrijk vind hij het wasr het paard komt...

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 23:33

Torius16 schreef:
@Kaja hoeveel toppaarden en/of dekhengsten wil je van mij horen die top presteren met OC/OCD? En hoeveel nakomelingen? Denk dat ik dan aan 100 blz niet genoeg heb.....

Niet nodig hoor, i am well aware of the facts... Al vraag ik me wel af welke kant je uit wilt := ?

Overigens is dit niet de reden wat me 'dwars' ZAT aan je reactie.
Het gaat erom dat de cijfers NIET kloppen én dat keuren an sich nuttig is.
Natuurlijk niet om blind op te varen, wat ook blijkt uit de huidige tendens in uitspraken van diverse rechtzaken.
Bovendien zekerheid heb je nooit. Er is maar één zekerheid in het leven....
Echter sluit een keuring wel het één en ander uit. Mocht jij jezelf capabel genoeg vinden om niet te keuren, prima.
Maar om dit min of meer indirect "aan te moedigen" kan toch niet de bedoeling zijn?

Torius16 schreef:
En zolang er mensen bij mij op stal komen die theoretisch alles goed weten maar tijdens het rijden niet eens een paard dat L1 loopt en veel zelfhouding heeft in de aanleuning kunnen krijgen, op het verkeerde been lichtrijden en het niet voelen wanneer ze contra aanspringen, tja dan sta ik liever als paardenmens met beide benen op de grond en laat alle mooie verhalen maar over me heen komen (en hoop dat ze mijn paard maar niet willen kopen omdat ook hier dan geldt dat de beste stuurlui aan wal staan ;))

Torius16 schreef:
@Ikke ik kon mij helemaal vinden in het stuk van de schrijver (net als jij zag ik) maar goed misschien zijn wij paardenmensen de anderen mensen met paarden

Torius16 schreef:
Maar daarom is dit topic zo leuk om te volgen, ik verbaas mij iedere keer weer, maar leer ook iedere keer weer!

Bovenstaande quote is bijzonder denigrerend jegens de zeer enthousiaste mensen (kopers) in dit topic.
Jammer dat het zo moet. Als je je frustraties hier bot komt vieren omdat je paard niet goed in de markt ligt, lijkt me dit niet de plaats :n

galopje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 09:14

Holla
Ben zondag bij een paardje wezen kijken.
Is een mooi paardje maar loopt met dresuur nog wel met haar hoofd omhoog
Voor de rest een heel mak paardje en kan goed springen. Iemand nog tips om een
Paard nageeflijk te leren rijden?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 09:27

Het bekende antwoord: goede les nemen! ;)

Pizzazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 11:07

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 11:15

@galopje2000: rij je momenteel? heb je vaste instructie? Misschien is het handig om die mee te nemen naar de pony, die kan vast goed een inschattig maken of dat te verbeteren is.

Ik wil nog niet teveel verklappen maar heel onverwacht is gister de vonk overgesprongen tussen mij en een ontzettend leuke fries. Ik ga in ieder geval er deze week nog een keer op, hopelijk klikt dat weer net zo goed... en wie weet heb ik dan binnenkort ook wel leuk nieuws na een wel hele korte zoektocht ;) de adrenaline stroomt me in ieder geval goed door het lijf :')

Pizzazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 11:19

Oooh, wat spannend Ilsemarie! Ik ben heel benieuwd of het de tweede keer ook zo goed bevalt :)

Gerjanne_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 11:27

Voor jou is het vanavond oo zover he pizzazz ;)

Pizzazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 11:34

Gerjanne_s schreef:
Voor jou is het vanavond oo zover he pizzazz ;)

:j :D
16u!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 11:35

Dan is de keuring? spannennnnnnnd! Ik duim voor je!
Komt ze/hij ook direct bij je? en om welke ging het nog maar? :D

edit: mijn vragen zijn al beantwoord zie ik! Spannend dus :D Leuk paard in ieder geval!

Gerjanne_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 11:51

Succes! Wel foto's maken en laten zien natuurlijk he!