Aparte Laarzen #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

Re: Aparte Laarzen #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:43

Die polo's hierboven zijn machtig mooi :oo

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:46

M_hartje_M schreef:
Die polo's hierboven zijn machtig mooi :oo

Je haalt me de woorden uit de mond.
Prachtige laarzen :))

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:51

Ik vind ze alleen niet fijn zitten.
Die aangehad, en daarna DeNiro's... Dan is de keuze makkelijk. haha

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:52

Needje schreef:
Ik vind ze alleen niet fijn zitten.
Die aangehad, en daarna DeNiro's... Dan is de keuze makkelijk. haha

heb met opzet geen DeNiro's gepast :) dan wist ik het waarschijnlijk ook sneller
mijn petrie's zitten heerlijk, zou geen andere meer willen :D

bentejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:57

Natuurlijk moeten elke laarzen ingelopen worden! Ik heb zelf nog een paar Petrie's en ook ik zou niet anders meer willen! Ik vind ze echt heerlijk zitten! Ieder het zijne! :D

Grandeur2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 08:17

Bij laarzen is het belangrijk dat ze goed zitten. Je wilt er immers jaren mee doen.

De Niro's zijn van zachter leer gemaakt dan de Petrie en Derby.
Het voordeel is dat je ze aantrekt en ze zitten alsof je een pantoffel aan hebt.
Het nadeel is dat ze minder stevig zijn en daardoor minder stevigheid geven en sneller slijten.
Dit zelfde effect kun je krijgen bij Derby of Petrie door kalfsleren laarzen te bestellen.
Kalfsleer is zachter, maar slijt veel sneller dan gewoon leer.

Voor wat betreft de afwerking, kleuren en leersoorten, een niet geheel onbelangrijk keuze, zit je bij alle drie de fabricanten goed.
De Niro werkt met standaard maten, Petrie en Derby hebben dit ook, maar kunnen ook laarzen op maat maken.
Derby heeft de snelste levering van de twee, en mijn ervaring met reparaties is dat ze snel te werk gaan zodat je je laars niet zo lang kwijt bent.
Persoonlijk vind ik het belangrijk dat een laars stevingheid bied maar hij moet ook nog eens lekker zitten en natuurljk mooi zijn.
Ik heb alledrie de merken geprobeerd en heb een voorkeur voor Derby, maar dat doet niets af aan de Petrie en de De Niro.
Is gewoon mijn persoonlijke mening.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 08:30

wat mij betreft is kalfsleer een must.
En dat het sneller slijt? Als je er netjes op bent en ze goed verzorgd kunnen ze heel lang mee.
Maar gezien de aanschafprijs ben je er vanzelf wel zuinig op!

XNonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 19:14

Ik heb vandaag derby rijlaarzen aan laten meten! :D
Het worden zwarte soft jumpers met een struisvogelleren sierkap, neusje, ritsbeschermer en rondom bij de veters.
En een houten zool, overal lichte stiksels i.p.v. zwarte en een zilvere D.
Ben erg benieuwd hoe ze er in het echt uit komen te zien!
Lijkt een beetje hier op, maar dan in het zwart en met lichte stiksels en dan ook het leer bij de veters in struisvogel
Afbeelding

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 19:16

ik verkoop mijn laarzen met jachtkap, mochten er geinteresseerden zijn zie mijn onderschrift.

plus dat ik nu dus andere zoek, dus als je iets leuks tegen komt laat het me weten. ik zoek iets aparts. dus een felle kleur of met een jachtkap ofzo.

de maat die ik moet hebben is(ongeveer) 39/50/41

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 19:26

Afbeelding

Mijn laarzen. Derby softjumper cognac. Alleen zijn ze niet echt cognac :+ Ze zijn echt kamelenkleur ofzo.. :') Ach, hopen dat ze nog donkerder worden :)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 19:27

Hij is toch echt de Derby cognac.
Elk merk heeft wel een beetje z'n eigen kleur heb ik het idee.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 19:32

Ja, het is hem echt :+ Inderdaad, elk merk heeft zijn eigen cognac. Ik vind die van DeNiro eigenlijk mooier, want daar is de kleur bij de naden en stiksels wat donkerder...

Eeffii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:10

Ik heb ook nog een paar zwarte derby's te koop in voetmaat 37, hoogte 50 (incl. boog) en kuitmaat 37. Slechts 3 keer aangehad maar ze hebben me een verkeerde maat verkocht. Iemand interesse? :o

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:57

XNonnetje schreef:
Ik heb vandaag derby rijlaarzen aan laten meten! :D
Het worden zwarte soft jumpers met een struisvogelleren sierkap, neusje, ritsbeschermer en rondom bij de veters.
En een houten zool, overal lichte stiksels i.p.v. zwarte en een zilvere D.
Ben erg benieuwd hoe ze er in het echt uit komen te zien!
Lijkt een beetje hier op, maar dan in het zwart en met lichte stiksels en dan ook het leer bij de veters in struisvogel
[ Afbeelding ]

Mag ik vragen wat de prijs van jou uitvoering is??(hoeveel gaan de laarzen kosten bedoel ik)

XNonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 22:53

In de winkel stond hetzelfde model met dezelfde extra's in het bruin, in een standaardmaat en die was € 434 (maar het verschilt wel wat per winkel)
Voor mij wordt het waarschijnlijk maatwerk, en dan betaal je ook nog iets meer.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 07:52

mooie laarzen zie ik weer voorbij komen!!

Hoe gaat het hier met iedereen die zijn nieuwe laarzen al heeft ;qua inlopen/inrijden?

Eerste keren deden ze erg pijn maar heb ze nu 4 keer aangehad en de pijn word minder al ; 1 laars zit alleen nog niet helemaal fijn qua pasvorm en ik heb er nog totaal geen gevoel in en mijn paard maakt daar erg gretig misbruik van ~~}>
Nog maar ff doorzetten en hopen dat ze binnen een week al weer wat fijner zitten.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 08:40

Al mijn Derby laarzen waren aantrekken en weglopen. Noooooit hoeven inlopen :n

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 08:45

Jij hebt derby polo's toch tamaramt?
Die deden bij mij de eerste paar x ook wat zeer en zaten niet helemaal fijn, maar nu niet meer last van. (met name bij het aantrekken op de wreef)Daar heb ik met mn softjumpers en goldjumpers nooit last van gehad :=

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 08:49

Ik ben al sinds het begin van deel 1 meelezer met dit topic en nu meld ik me toch maar eens :o
Als ik afgestudeerd ben (komende zomer) mag ik van mijn moeder een paar op maat gemaakte laarzen laten maken. Ik denk dat ik óf voor Derby's ga, óf voor Stivalera Secchiari. Nu is mijn vraag (eigenlijk voor Grandeur maar natuurlijk ook voor iemand anders die het weet :P ), doen ze bij Derby ook een rits aan de schuine binnen-voorkant bij een laars met veters? Op jouw website lijkt het net zo of dat het geval is bij het Gold Class two tone model (heb de foto er maar even bij gezet) maar in de omschrijving staat dat er geen rits in zit.
Afbeelding

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:49

roxiie schreef:
Jij hebt derby polo's toch tamaramt?
Die deden bij mij de eerste paar x ook wat zeer en zaten niet helemaal fijn, maar nu niet meer last van. (met name bij het aantrekken op de wreef)Daar heb ik met mn softjumpers en goldjumpers nooit last van gehad :=

ja, ik heb de derby polos;ze doen voornamelijk erg pijn bij mijn hak.
Ik heb ze nu paar keer aangehad en de pijn word wel iets minder al. Alleen 1 laars zit qua pasvorm niet zo fijn maar daar hoor ik nog meer over. KOmt wel goed :o
Ik heb ook de derby goldjumper en die hebben nooit pijn gedaan maar heb ook de derby style en die hebben een jaar lang pijn gedaan(waren ook wel verkeerd aangemeten).

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 10:50

Sabine schreef:
Ik ben al sinds het begin van deel 1 meelezer met dit topic en nu meld ik me toch maar eens :o
Als ik afgestudeerd ben (komende zomer) mag ik van mijn moeder een paar op maat gemaakte laarzen laten maken. Ik denk dat ik óf voor Derby's ga, óf voor Stivalera Secchiari. Nu is mijn vraag (eigenlijk voor Grandeur maar natuurlijk ook voor iemand anders die het weet :P ), doen ze bij Derby ook een rits aan de schuine binnen-voorkant bij een laars met veters? Op jouw website lijkt het net zo of dat het geval is bij het Gold Class two tone model (heb de foto er maar even bij gezet) maar in de omschrijving staat dat er geen rits in zit.
[ Afbeelding ]

ja, dat doet Derby inderdaad ook; die laarzen met de rits zo geplaatst heeft grandeur als haar eigen rijlaars en volgens haar helemaal ideaal.
Dus zo n laars word mijn volgende laars(pas over paar jaar :o )

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 12:28

Ah kijk dat is goed om te weten! *\%/* Dankjewel tamaramt! Ik vind het ook ideaal, zo'n rits schuinvoor. Ik vind alleen een laars zonder veters voor mezelf niet mooi. En meestal wordt het niet gecombineerd.

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 12:41

Grandeur2011 schreef:
Bij laarzen is het belangrijk dat ze goed zitten. Je wilt er immers jaren mee doen.

De Niro's zijn van zachter leer gemaakt dan de Petrie en Derby.
Het voordeel is dat je ze aantrekt en ze zitten alsof je een pantoffel aan hebt.
Het nadeel is dat ze minder stevig zijn en daardoor minder stevigheid geven en sneller slijten.
Dit zelfde effect kun je krijgen bij Derby of Petrie door kalfsleren laarzen te bestellen.
Kalfsleer is zachter, maar slijt veel sneller dan gewoon leer.

Voor wat betreft de afwerking, kleuren en leersoorten, een niet geheel onbelangrijk keuze, zit je bij alle drie de fabricanten goed.
De Niro werkt met standaard maten, Petrie en Derby hebben dit ook, maar kunnen ook laarzen op maat maken.
Derby heeft de snelste levering van de twee, en mijn ervaring met reparaties is dat ze snel te werk gaan zodat je je laars niet zo lang kwijt bent.
Persoonlijk vind ik het belangrijk dat een laars stevingheid bied maar hij moet ook nog eens lekker zitten en natuurljk mooi zijn.
Ik heb alledrie de merken geprobeerd en heb een voorkeur voor Derby, maar dat doet niets af aan de Petrie en de De Niro.
Is gewoon mijn persoonlijke mening.

Ik heb mijn DeNiro's wel op laat laten maken omdat ik nooit in de standaard maten pas :( en volgens mij kan je ze tegenwoordig ook in hardleer bestellen speciaal voor de dressuur liefhebbers (heeft een vriendin van mij namelijk laten doen)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 13:10

DeNiro heeft een optie extra harde buitenkant, extra zachte binnenkant.
De dressuurlaars is al standaard zo. En zonder bijbetalen kan je dat ook op de polo krijgen.
Rest vd laarzen is het een optie.

DEEJAYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 08:17

CoronaLime schreef:
Ik zeg lipicas in de kleur seahorse, die is denk ik geweldig bij je zadel :j

[ Afbeelding ]
Hier zie je de kleur goed :j

Waauw, wat een heeeeeele mooie foto!