Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
jessie84 schreef:proeftijd hoor je zeker niet vaak.Welke handelaar is dat ik zoek nl ook een paard en mijn voorkeur gaat ook uit naar een proeftijd.
Er zitten echt leuke paardenTorius16 schreef:Ja ik ken ook handelaren die paarden 3 maand meegeven op proef. Na 3 maanden zijn sommige vrouwen zo gehecht aan de paarden, dat ze, ze niet meer kwijt willen, ook al zijn ze kats verrot. Maw een 'verkooptruc' die vertrouwen moet uitstralen. Ja handige jongens die handelaren!
Dees schreef:Torius16 schreef:Ja ik ken ook handelaren die paarden 3 maand meegeven op proef. Na 3 maanden zijn sommige vrouwen zo gehecht aan de paarden, dat ze, ze niet meer kwijt willen, ook al zijn ze kats verrot. Maw een 'verkooptruc' die vertrouwen moet uitstralen. Ja handige jongens die handelaren!
Mijn paarden gaan never-nooit-niet met iemand die ik niet persoonlijk ken mee op proef. Echt niet. Lang niet iedereen kan zo goed voor een paard zorgen als degene zelf zegt en ik zit er echt niet op te wachten dat een ander mijn paard in een week of 6 even 'aan een nieuw knopje helpt'. En al helemaal niet door diens 'instructeur'. Of even gaat testen hoe lang mijn paard alleen kan staan op een wasplaats. Of wat die doet als je hem eens met scherpe ophoudingen op zijn achterbeen zet. Of hoe deze het doet op beschimmeld voer.... Je wilt ze de kost niet geven die een paard volledig laten flippen tijdens zo'n proeftijd, in het kader van 'uitproberen'. Proefrijden geschiet op mijn terrein en anders niet. Pas als je gekocht hebt, mag je zelf bepalen wat je er mee doet.
Je zou gezien bovenstaande quote kunnen stellen dat verkopers die een goed paard hebben en daar zuinig op zijn, niet zullen meewerken aan 'verkoop op proef'.
Het beste beeld over hoe een paard het bij jou zal doen, krijg je overigens wanneer je het uitprobeert in een omgeving die voor het paard vertrouwd is. Proefrijden op je eigen locatie heeft helemaal geen zin: zo'n paard heeft toch gauw 14 dagen nodig om uberhaupt aan de nieuwe stal te wennen en de heimwee duurt langer als er geen vertrouwde mensen meegaan naar de nieuwe stal. Dus wat zegt het je, als proefrijder?
Als een paard helemaal niet reageert op zijn nieuwe omstandigheden heb je echt wel een ongelooflijke sukkel in voorlopige koop. Als je daar van houdt, heeft Batavus ook nog wel legio goedkopere vervoermiddelen voor je in de aanbieding.
nathe schreef:nee ben via via bij haar terecht gekomen.
Ze komt net 2 dagen van de opfok. Vandaag had ze al een deken op, bandages aan, manen in knotjes, hoofdstel aan en ze was super braaf.
http://www.youtube.com/watch?v=3tMnoomk1ZA
hopenlijk is het oog niet erg en kan ze gekeurd worden.
Wel fijn dat de verkopers dezelfde dierenarts als ons hebben

nathe schreef:ja
ze is nog maar juist uit opfok en ze is zo'n 1m73 dus beetje groot en slungelig
Nathe !! Inderdaad leuk pareltje!!
nathe schreef:ja ze is al wel bijna 4 ondertussen![]()
Zwakke rug, zwakke gewrichten... valt niet echt te voorspellen nu he.
De moderne kwpn'er is ook zo groot tegenwoordig he. En ze is wel geen smal poppemieke maar een forse duitse merrie