Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:13

@Merel___ : hmm lastig zeg.. misschien toch eens mailen en kijken of ze 100% binnen je eisen passen? :)
de zoektocht ligt stil momenteel.. Heb viavia gehoord dat de eigenaar haar niet wil verkopen, maar ze staat iig goed waar ze staat!

@ tita : geen idee.. volgens mij vindt ze het enorm zonde om een pony waar we 7000 voor betaald hebben (prijzen in België liggen hoger dan in Nederland, zeker in de kringen waar wij zitten) voor de helft of minder te verkopen, terwijl hij toch juist meer is beginnen te presteren, meer is uitgegroeid (geen puberteit meer waar hij wel eens last van had), meer wedstrijdervaring etc.

ivy_power89

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:16

zie je wel dat ik alleen maar mooie friezen uitzoek :+

Ik kan niet echt meepraten over pony's omdat ik er gewoon niets mee heb!
Enigste wat ik met pony's zou willen, is een 2 span welsh pony's

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:17

ooohja, een tweespan lijkt me ook wat!
Ik zag laatst 2 schimmel-welshjes van 2 en 3 jaar (volle broertjes!) op internet staan hier in de buurt, ik moest me inhouden hoor :+

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:18

het is gewoon jammer dat je hier bijna 400 euro aan stalling kwijt bent..... per paard!
anders zou het een stuk makkelijker zijn om meerder paarden of pony's kwijt te kunnen

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:20

wow 400 euro, dat is inderdaad veel! wij wonen ook in een dure omgeving (min. 350 euro stalling).

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:20

ivy_power89 schreef:
zucht kom weer een hoop mooie paarden tegen.....

http://www.sporthorses.nl/advertentie/fries/id/2714

Als je die mooi vind, dan vind je de merrie die bij ons staat ook prachtig.
Alleen is dit een merrie en is 4 volgens mij en is beleerd voor de kar en onder het zadel. Dat is ook werkelijkwaar een prachtig dier.
Hij is niet van mij maar van de eigenaar van de stal waar mijn friesje staat. Deze staat volens mij nog niet op internet.
Volgens mij wel dezelfde prijsklasse ik d8 6000 maar dat weet ik niet zeker.
Ik kan telefoonnr vragen voo je als je dat wilt.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:21

Ik vind dat persoonlijk wel echt te veel Joyce, minimaal 7000, neem ik aan?
Je pony is nu al een stuk ouder en voor 6 jaar heeft hij niet echt een hoog niveau. Ook is de markt toch wel wat naar beneden gegaan dus je kan gewoon niet te veel verwachten.
Maar je ziet zoveel pony's net als die van jou staan, die voor minder gaan.. Of die voor hetzelfde gaan en die meer kunnen..

Tweespan welshen :9

Die fries is inderdaad gaaf ja! Ik klikte tijdje geleden per ongeluk op friesen te koop, zag ik ook al zo'n gave staan haha..

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:22

Joycebunny schreef:
wow 400 euro, dat is inderdaad veel! wij wonen ook in een dure omgeving (min. 350 euro stalling).

Dat is echt ongelofelijk veel. Ik betaal 150. Maar moet wel zelf mesten en binnen/buiten zetten

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:25

Anne_mieke88, Ik kan pas over anderhalf jaar op zijn vroegst een paard aanschaffen :)

maar denk dat ik als echt paardenfreak, regelmatig zit te snuffelen op internet :P
en dan elke keer toch denken..... zucht verdorrie wat is die mooi.
gelukkig zijn er nog maar weinig paarden die ik echt het einde vind, dus bedenk mij dan maar weer zo dat ik nog niet veel paarden aan mijn neus voorbij laat gaan :+

daarom niet minder leuk om hier te komen kletsen hoor :)

hier is de duurste 380, zonder wei, zonder molen zonder buitenzetten
dus als je dat allemaal zou willen, ben je al bijna 500 (!) euro per paard kwijt.
Ga je almere uit richting zeewolde etc, dan betaal je 300 euro en dan zit er wel van alles bij.
maarja benzine is ook niet gratis he :)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:28

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:28

@ Lioony : snap ik wel. als het aan mij lag ging hij ook voor een pak minder weg! maar m'n moeder wil het zo. misschien binnenkort toch nog eens met haar praten als het zo blijft aanhouden of we niets van de prijs af kunnen halen.

@ Anne_mieke88 : ik betaal ook 150 euro, volpension dan. Erg handig zo'n oom die een eigen lap grond heeft met pony's. We hebben enkel geen binnenbak maar als puntje bij paaltje komt kan ik mee met de vrachtwagen gaan trainen op een manege, :j

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:30

dat is wel lekker, en 150 euro dan ook echt geen geld!!
zou willen dat we dat hier konden betalen

hebben we wel bijna overal beschikking van een binnenbaan

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:38

@ivy_power. Haha je valt op hengsten :D

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:40

Ik ga straks 220 per maand betalen inclusief voer, stro en hooi. Maar moet dan wel swinters 2 keer in de week en zomers 1 keer in de week voeren samen met een ander stalgenootje. Zomers worden ze dan door degene die voeren buiten gezet en dan moet je ze zelf binnenhalen savonds en voeren. Swinters worden ze 2 keer per dag gevoerd en moet je ze zelf binnen en buiten zetten. En we hebben verder alleen een longeerbak en een bak allebei buiten. Maar het is voor mij wel maar 5 minuutjes fietsen. :)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:44

lijkt mij geen probleem toch? brengt je ook meer in contact met stalgenoten :)

ja ik val echt op hengsten!!! vind het super stoer, en als ik zou willen mag ik ook een hengst starten omdat ik L2 ben geweest :D

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:46

marygoround

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:48

Pfoe dan ben ik toch wel verwend met mijn 160 euro voor volpension.. Maar wij moeten het helaas in de winter wel doen met alleen een buitenbak en paddock, weidegang alleen in de zomer.. Maar gelukkig kunnen ze wel lekker veel de paddock op in de winter, dus dat valt toch mee.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:49

ik ben echt veels te verwend :o
zou echt niet zonder een binnenbak kunnen :o

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:59

ivy_power89 schreef:

je bent niet de enige hoor, hier nog een :P
en de stal waar ik ga staan kost 475,- per maands maar heeft ook echt alles.
2 binnenbakken, 1 groot veld, 1 buitenbak, bos, solarium, wasplaats met warm water, stro/zaagsel,hooi/kuil,brok/haver/zemelen,
gratis naar het CHIO Rotterdam en dit jaar ook EK 2011 (omdat dit op mijn stal is), en alles word voor je gedaan het enige wat je eigenlijk zelf hoeft te doen is voor je paard zorgen
hoebedoeljeverwend :o

hierbij moet ik wel zeggen dat ik in rotterdam woon en er dus niet echt goedkopere of andere goede stalling is.
ojaa het is trouwens een manege dus het is incl. een aantal lessen
Laatst bijgewerkt door Twilight1 op 07-06-11 16:03, in het totaal 3 keer bewerkt

marygoround

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:01

Haha oh dat zou ik niet eens leuk vinden, maar ik houd ook heel erg van ons boerenstalletje ;p
Ieder zijn ding natuurlijk (:

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:01

ik vind friezen dus echt niks aan. Joyce die pony is echt absurd te hoog hoor daar komt geen kip naar kijken.
De pony heeft IMo echter helemaal nog niks gepresteerd laten we eerlijk zijn B is nou niet echt een topniveau en van een 6-7 jarige in die prijsklasse verwacht ik wel wat meer. De pony elke maand laten staan kost ook geld

Prijzen in België duurder nog nooit van gehoord maar ik zit al in de andere prijsklasse dus misschien maakt dat niet uit.

Wij betalen 300 euro per maand voor een pony

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:05

ik had al begrepen dat het in rotterdam/denhaag en omstreken ook nogal duur was.....

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:11

ivy_power89 schreef:
lijkt mij geen probleem toch? brengt je ook meer in contact met stalgenoten :)

ja ik val echt op hengsten!!! vind het super stoer, en als ik zou willen mag ik ook een hengst starten omdat ik L2 ben geweest :D

Nee vind ik ook geen probleem! Voeren duurt niet lang. :) Wil dan liever even voeren dan dat ik langer onderweg ben! Tijdens het voeren ben ik teminste binnen, moet er niet aan denken om een kwartier of langer te moeten fietsen met slecht weer of koudere temperaturen..

ivy_power89 schreef:

Ik ga gewoon swinters naar m'n rijvereniging, daar kan ik ook in de binnenbak rijden als er geen lessen gegeven worden. Is 20 minuutjes met de trailer rijden, dus goed te doen en zo train ik gelijk ook eens op andere locatie. :j
We hebben gelukkig wel een goede bodem in de buitenbak, dus we kunnen eigenlijk altijd wel rijden, behalve als er een ijslaag overheen ligt of sneeuw (sneeuw is ook nog wel te doen overigens, als er maar geen ijs onder ligt). En verder is het natuurlijk eigen keus als je in de regen of met windkracht 10 gaat rijden, is maar net hoe je paard daar op reageert. En aangezien ik toch voor een jong paard ga is dat ook niet zo'n probleem, omdat ik toch niet elke dag rijd en dus zo m'n planning kan veranderen. :)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:13

:wow: 20 minuten rijden om te kunnen rijden...
dat zou mij op den duur opbreken.

De manege ligt over de brug bij mijn huis, met de fiets hooguit 3 minuten, maar daar ben je dus echt hoop geld kwijt.
als ik naar een stal in zeewolde zou gaan dan ben ik 10 minuten met de auto, maar had al het idee om eventueel een scooter te kopen voor de mooie en lichte dagen :)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:23

Ja, maar daar heb je het al, met de auto of de scoot :P Ik kan nog geen rijbewijs halen en een scooter vind ik dan op dit moment geld verspilling.
En is ook niet nodig dus, omdat ik 100 meter van school af woon en met 5 minuten fietsen op stal ben. :)
Haha ja, achja, het is ook niet voor vaak! Alleen voor noodgevallen en dan rijd ik die week natuurlijk niet even vaak als normaal, misschien 2 keer. Ben dan natuurlijk wel afhankelijk van m'n ouders.. En het sneeuwt hier gelukkig (nog niet := ) het hele jaar :')
Maar het is meer zodat m'n paard wat extra beweging heeft en niet druk wordt. Want met ijs etc. in de paddock kan ook niet altijd.