gipsyboy schreef:ik heb ook alle filmpjes en foto's gezien.
walgelijk vind ik het.
en ze zijn niet in 1 keer dood, en ook nog ff als ze vel er al af is en een mes in zijn hart is gestoken om leeg te bloeden dan klopt het hart nog steeds. sorry dat ik het zo grof zeg maar het is de waarheid.
en never nooit dat mijn schat daar heen gaat.
alleen al dat hij moet sterven op een andere plek,
die van mij gaat rustig heen op zijn eigen vertrouwde stukje land, met ze vriendje erbij en ik.
en als ze worden ingeslapen krijgen ze eerst een narcose zodat ze slapen en dan de definitiefe prik.
dus dan vechten ze volgens jullie ook als ze worden geopereerd??!!!?
paarden ruiken het ook als ze in een slachthuis komen dan ruiken ze het bloed van de andere dieren/paarden nog.
en als jullie dood zouden moeten wat zou jij dan kiezen??
op een enge plek zijn en een een pin in je hoofd en dat je weet dat er nog meer dode mensen zijn.
of rustig met een prikje en klaar????
geloof dat niemand dood geschoten wil worden? of wel???
en zeg dan niet dat is anders.
want dat is het niet een paard en mens heeft allebei gevoel een hart en ziel, en hersens
gipsyboy schreef:het is wel duidelijk dat jij hem naar de slacht brengt.
goh goh wat hou jij veel van je paard.
je gunt hem een ''goed'' einde.
triest hoor, terwijl hij wel alles voor jou doet.
maar daar denken jullie natuurlijk niet bij na.
gewoon naar de slacht hoor, mischien VERDIEN je nog wat geld, inplaats van dat het wat kost.
het is natuurlijk ook zonde van je geld als hij toch dood moet en er niks meer mee kan, waarom dan geld uitgeven!! toch?
zo denken jullie toch??
gipsyboy schreef:@lielle
heb jij ook het filmpje gezien???????
volgens mij niet.
dan ben je echt heel hard/bot als je dan nog steeds voor het slachten gaat.
gipsyboy schreef:dan weet ik niet waar jij je hart hebt zitten, maar iig niet op de goeie plek.
en die aap zegt ook genoeg over jou!!
gipsyboy schreef:Snoevie schreef:misschien moet je je eens wat meer verdiepen in andermans mening voor je zo gaat bleren,gipsyboy.........
ik kan me in beide opties vinden,en je kan niet oordelen voor je zelf voor de keuze hebt gestaan.
gelukkig heb ik het nooit hoeven meemaken.
zei loopt anders ook flink te bleren.
heb het ook nog nooit hoeven doen maar weet wel heel goed hoe het gaat in beide gevallen.
ik kan er gewoon niet bijkomen hoe mensen hun gelieve paard waar ( de meeste) ik in ieder geval wel, veel van houden, en dan naar de slager kunnen brengen.
ik snap dat gewoon niet.
die van mij word ingeslapen en dan laat ik hem cremeren en in een urn, dan heb ik hem nog altijd bij me.
gipsyboy schreef:Lielle schreef:ach, dergelijke oordelen kunnen mij werkelijk niet boeiend. Ik weet welke afwegingen een rol hebben gespeeld, en hoe alles is verlopen en dat lijkt me het enige relevante. Mijn 3jarige was weg voor hij door had wat er gebeurde, en dat telt.
Voor beide opties zijn argumenten te bedenken, en als ze goed worden uitgevoerd, zijn zowel spuitje als de kogel (even ter educatie voor gipsyboy, dat is dus geen pistool maar een ijzeren pin die tussen de ogen in de hersenen wordt geschoten) een paardvriendelijke en snelle manier. Het is de eigenaar die bepaalt waar hij/zij beter mee kan leven, en dat is een persoonlijke keuze. Ik vind alleen dat je de plicht hebt om je erin te verdiepen en niet uitsluitend op basis van wat argumenten uit de penny en de vriendinnetjes van de manege te kiezen.
Overigens hebben we nog een heel oudje rondlopen, bijna 30; als zijn tijd gekomen is, weet ik nog niet wat we kiezen. Dat hangt er ook vanaf of hij dan nog vervoerd kan worden, en dat soort zaken. Maar hopelijk kunnnen we nog langer van hem genieten dan de 27 jaar die we al hebben gehad. en zet die kosten van 5 jaar pensioen eens af tegen de slachtopbrengst, dan weet je dat het financiele argument voor de slager ook al rap van tafel is
daaraan is dus wel te zien dat je niet aan het dier denkt.
en aan het laatset wat je zegt dus ook niet!!!
dat wou je horen toch.
nou ik stop hier mee, want word alleen maar bozer, en haat gewoon zulke mensen, die hebben gewoon geen hart, en zien een paard als machine.
veel plezier nog met je paardjes
gipsyboy schreef:Snoevie schreef:@ Gipsyboy:kijk,een paard wat in de ochtend heel vroeg naar het abbatoir gaat,is écht zo weg,ik vind dat wel getuigen van liefde,een snelle huma dood,ondanks dat het voor jezelf wel een naar idee is.
en je paard hoeft niet opgegeten te worden,je kan er ook voor kiezen dat je paard niet voor consumptie bestemd is.
kan je het dan zo een beetje begrijpen?
want na een spuitje word je paard opgehaald door een destructiebedrijf,dat gaat er soms ook ruw aan toe hoor,ook niet fijn!
het gaat mij er gewoon om dat een paard op zijn eigen vertrouwde plekje met ze vriendjes erbij mag sterven.
en wat er mee gebeurd als hij dood is dat weet ik. maar dan voelt hij toch niks meer en het gaat mij om het paard zijn laatste minuutjes moeten gewoon rustig verlopen.
en met de slacht moet hij toch de trailer in, een stuk rijden terwijl de meeste toch pijn hebben, ( ze gaan niet voor niks weg) en dan andere omgeving vreemde mensen en moet hij in een klein hokje staan omsingeld met stalen buizen.
en over de gedachte van dat je paard op je bord licht is ook niet lekker nee, en ik zeg ook niet dat dat altijd zo is, dat ze voor consumptie worden gebruikt.
want ik vind het voor een koe net zo zielig als voor een paard.
( ik eet ook geen vlees ff voor duidelijkheid)
wij hebben overschot aan eten waarom moeten er dan dierenlevens afgepakt worden???
maar ik stop nu echt.
mischien dat jullie me nu begrijpen
Sherwood, kun je je er iets bij voorstellen dat ik na dergelijke reacties jouw commentaar niet erg kan waarderen? We hebben in een jaar tijd van een driejarige en een 30jarige afscheid genomen, en in beide gevallen een heel bewuste keuze gemaakt voor de manier waarop. Ik kan het dan weinig waarderen als een of andere snotneus (spijt me zeer) mij komt vertellen dat ik niet van mijn paarden houdt.