slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HummerTime

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 10:38

sherwood schreef:
dit vind ik echt niet kunnen hoor. Zo bot is abdoluut niet nodig, ook niet na zo veel posten van mensen die wellicht overdreven reageren. Respecteer toch eens elkaars mening!
Voor de bovenstaanden: tegen de tijd dat jou paard naar de slager is gegaan, en je met tranen op de bank zit te huilen om het verlies van je grootste vriend, hoop ik dat iemand deze woorden die je zelf hier hebt gecshreven, nog even fijntjes wil herhalen.
pin er in, hoppala nek er af, jasje uit en uitbenen maar.
Denk niet dat dat de troostende woorden zullen zijn voor jou op dat moment
Zou je dat dan ook niet hier neer willen zetten. Er zijn namelijk mensen die hun paard verloren zijn, onder andere ik zelf. Mijn paard is niet geslacht en had ook nooit geslacht zullen worden. Maar toch doet het me pijn zulke nare uitspraken te lezen. Zeker als het van mensen komt die een hart voor paarden hebben.

Nu praat ik over mezelf, maar er zijn vast veel meer mensen die hun paard zijn verloren in de afgelopen tijd, al dan niet naar de slager gebracht. Hou eens rekening met deze groep mensen, het is niet nodig om zo vreselijk bot te doen.

Blablablablabla........

Jesus, lees toch eerst het topic eens goed door zeg!!!

Ennuh, ook mijn paard is naar de slacht gegaan, afgelopen Januari. Als je zin hebt om te lezen, link staat in mijn onderschrift. Als het je niet boeit, dan doe je net als met dit topic en lees je gewoon niet.....

Ik voel me nu sooooow sjielugh!! Ik moe allus steeds weer uilegguhhhhhhhh........ ZUCHT!!!!!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:22

vlekkie1 schreef:
Ik heb mijn paard laten afschieten, maar voordat hij er naar toeliep draaide hij zijn hoofd nog eenmaal om en ik voelde mij een verrader dat ik het op deze manier liet doen...
Nu heb ik besloten dat als een van mijn 2 paarden erg ziek zijn ik ze laat inslapen.... dat andere gevoel wil ik nooit meer mee maken.....
Maar een ieder maakt dat voor zichzelf uit wat hij/zij wil en dat is een ieders goed recht..ik wilde alleen maar vertellen wat ik voelde en hij misschien wel dacht....???????

Ik denk dat je je hoe dan ook een verrader voelt naar je paard toe. Dat had ik ook met de mijne toen ik besloten had 'm in te laten slapen. Na de narcose wilde ik heel hard roepen NEEE, niet die laatste spuit, laat hem maar gewoon weer bijkomen. Ik heb het niet gedaan omdat ik wist dat dit voor mijn paard het beste was, maar het gaat om het gevoel dat jij beslist dat ie dood moet. En dat is de moeilijkste beslissing. Ik geloof niet dat de manier (slachten of spuitje) iets aan dat gevoel kan veranderen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:24

Volkomen mee eens Maikeltje. Ik heb het ook op beide manieren meegemaakt, en je voelt je altijd een verrader Verdrietig

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:41

BitchyWitchy schreef:
Blablablablabla........

Jesus, lees toch eerst het topic eens goed door zeg!!!

Ennuh, ook mijn paard is naar de slacht gegaan, afgelopen Januari. Als je zin hebt om te lezen, link staat in mijn onderschrift. Als het je niet boeit, dan doe je net als met dit topic en lees je gewoon niet.....

Ik voel me nu sooooow sjielugh!! Ik moe allus steeds weer uilegguhhhhhhhh........ ZUCHT!!!!!

Jezus schrok ik even toen ik in je profiel keek! Dacht dat je 13 was. daar past je reactie namelijk ook goed bij. Niet te geloven dat iemand van 37 nog zo iets uit kan kramen zeg.
heb dit topic gevolgd hoor, maar tot nu toe niet de dringende behoefte hegad om wat te zeggen. De meeste dingen werden al gezegd, van beide kanten.
Denk dat het niet verkeerd zou zijn voor jou om ook even in mijn profiel te kijken. Vrees dat je een verkeerd beeld van mij hebt namelijk.
Maar ach wat kan het mij ook schelen wat jij van mij denkt. Dingen als sielugh e.d. hoor je niet uit mijn mond komen. Wat ik denk is wat anders.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:44

Als je alles hebt meegelezen, ben ik erg benieuwd hoe je denkt over de reacties van Gipsyboy destijds. Kennelijk voelde je je toen niet geroepen om daar iets over te zeggen, waren toch IMO iets beledigender (en serieus bedoeld) dan wat er nu als geintje wordt geroepen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:46

Sherwood, de leden van DPS hebben respect voor iedereen, OOK BW.
Alleen werden wij zo verschrikkelijk moe van die reacties dat slachten zielig zou zijn. En dat uit de mond van hypocriete penny's.
Daar worden je reacties wel flauw van.

Overigens hadden BW en ik besloten dat we TEGEN doodgaan waren. Haha!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:47

massy schreef:
mijn mening is paarden die naar de slacht gaan ruiken de dood meestal al je zou zelf maar weten dat je zo vermoord word (mijn mening) besluit wat er met mijn paard gebeurd als dat moet staat vast,, verdoven en spuitje (des noods grote)

En wat vind je van deze Sherwood?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:48

lena_girl schreef:
Ik heb wel geen paard maar zou ik een paard hebben zou ik die echt nooit laten slachten.
Hoe veel pijn hij ook heeft.
Ik zou het gewoon niet kunnen.
Veel mensen weten gewoon niet wat ze allemaal doen in een slachthuis.
Dan beter laten lijden met een spuitje
En eigenlijk versta ook niet hoe mensne hun paard kunnen laten slachten...Alleen het idee al , dat je paard word geslacht Verward

Ik versta het eigelijk helemaal niet ...hoe kun je een paard laten slachten.
En zeker als het gaat over jou eigen paardje,die zoveel heeft gedaan voor jou

Dus mijn menig is duidelijk denk ik.....

Of deze.....

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:49

Tessavb schreef:
Ik zou mijn paard nooit laten slachten...

Of deze, lekker gefundeerd.....

Zo maar even in 3 minuten gevonden.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:49

vond de reacties van velen hier niet kunnen.
Weet niet meer wat gipsyboy heeft gezegd, er zijn er zo veel die gereageerd hebben en heb ook niet elke reactie gelezen. Is ook niet te doen met 92 pagina's.
Gaat er om dat ik niet nu pas binnen kom stormen.
En dat ik me nu wel geroepen voel om iets te zeggen is omdat mijn paard net dood is gegaan, en ik er niet tegen kan dan zulke nare uitspraken te lezen. Kun je denken lees ze dan niet... maar ik denk dat typ ze dan niet hier beter op z'n plaats is. Zulke nare dingen typen zou zowiezo niet moeten kunnen.
Ik kan het simpelweg niet meer links laten liggen deze reacties. getuigd van erg weinig respect. En ja ik weet dat de andere kant ook weinig respect heeft, maar zeur er dan niet over. Om je vervolgens tot het zelfde niveau te verlagen en dan mensen onderuit te halen die niks verkeerd hebben gezegd is niet nodig.
Normaal krijg je er een waarschwuing voor, maar hier mag het kennelijk.

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:50

IK BEN HET HELEMAAL MET JOU EENS!! tegewoordig praat iedereen zoals die hoefsmid van jou! maar dat vind ik echt onzin. zelf laat je je hond of kat toch ook rustig inslapen, ipv naar de slager gebracht. waarom een paard dan wel en een hond niet!?? Ik had ook een hele mooie verzorg fries, die was ook ingeslapen, die was gewoon zonder dat ze het merkte rustig dood gegaan, en later hebben ze dr, in het grote weiland begraven! nu staat er een heel groot kruis met allemaal bloemen enzo, DAT is wat een paard wil, en niet na jaren lang trouwe dienst, op een broodje eindige..!

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:51

Zucht Clown .

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:53

tja geen van allen reacties waar ik het mee eens ben.
En zo zullen er meer mensen zijn, die hoef je niet af te rekenen op deze reacties als ze toevallig wel de zelfde mening delen over het niet laten slachten van hun paard.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:53

jUst_eVa schreef:
IK BEN HET HELEMAAL MET JOU EENS!! tegewoordig praat iedereen zoals die hoefsmid van jou! maar dat vind ik echt onzin. zelf laat je je hond of kat toch ook rustig inslapen, ipv naar de slager gebracht. waarom een paard dan wel en een hond niet!?? Ik had ook een hele mooie verzorg fries, die was ook ingeslapen, die was gewoon zonder dat ze het merkte rustig dood gegaan, en later hebben ze dr, in het grote weiland begraven! nu staat er een heel groot kruis met allemaal bloemen enzo, DAT is wat een paard wil, en niet na jaren lang trouwe dienst, op een broodje eindige..!

Je mag geen paarden begraven? En hoe kom je erbij dat een paard in een groot weiland
begraven zou willen worden? Paarden hebben geen menselijk denkvermogen! En nog maar een keer:
je kunt zelf aangeven of je paard voor cosumptie mag worden gebruikt.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:54

Super erg dat je net een paard verloren hebt, dat meen ik. Ik hoop dat het einde voor jullie beiden met respect gegaan is, dat jij vrede hebt met de manier waarop het gegaan is.

Maar als je je hierdoor aangesproken voelt zegt dat meer over jou dan over ons. Dit komt nu misschien een beetje bot over, maar ik weet het niet anders te omschrijven. Bedoel het echt niet bot. De meesten hier hebben al een paard verloren.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:54

Idd je mag je paar dhelemala niet begraven. Heb het hele topic niet gevolgd wel al eerder reacties hier geplaats en mijn mening blijft hetzelfde. Ligt eraan hoe het paard eraan toe is maar ik zou zeggen slacht. (maar wel één waarvan ik weet hoe ze met die dieren omgaan, had namelij de reportage van een bokker gezien en dat vond ik een erg goede slager!)

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:55

lorenzolover schreef:
Ik zou me paard ook NEVER laten slachten

ook omdat ik het idee van dood schieten en opeten niet zo fijn vind.. !!!

dit vind ik netjes geformuleerd en hier ben ik het ook mee eens.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:56

sherwood schreef:
tja geen van allen reacties waar ik het mee eens ben.
En zo zullen er meer mensen zijn, die hoef je niet af te rekenen op deze reacties als ze toevallig wel de zelfde mening delen over het niet laten slachten van hun paard.

Je hoeft het er ook niet mee eens te zijn, maar vertel geen onwaarheden.
BTW: mijn paarden gaan ook niet naar de slager.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:57

Sherwood, je hebt best een punt, maar nogmaals, na 100 keer domme niet lezende mutsen proberen vriendelijk erop te wijzen dat er meer is dan in hun wereldje voorkomt, is mijn geduld meer dan op. En persoonlijk breng ik hjeel wat meer respect op voor mensen als BW en IkbenEllen die lang geduldig zijn gebleven dan
voor die blatende voorbeelden van hierboven. Ik zal je voor de gein de reacties van gipsyboy nog even quoten.

Sherwoord, het gaat me niet om het feit of iemand al of niet voor slachten is, maar wel voor de onnadenkende en vaak beledigende toon waarop het wordt gebracht. Dat is welbewust als een persoonlijke aanval bedoeld, en dat geldt niet voor de flauwe (dat ben ik met je eens) grappen van de laatste pagina's. Ik probeer regelmatig broodjes-aap verhalen overt slachten en spuitjes recht te zetten, maar als iemand nog niet eens de reacties op de laatste bladzijde wil lezen,m vind ik die persoon geen inhoudelijk commenaar meer waard.

En ook in de reactie die jij wel netjes geformuleerd vindt, komt dus weer zo'n broodje aap langs Lips are sealed

/add
I rest my case na de reactie van jUst_eVa Lips are sealed

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:58

IKbenEllen schreef:
Super erg dat je net een paard verloren hebt, dat meen ik. Ik hoop dat het einde voor jullie beiden met respect gegaan is, dat jij vrede hebt met de manier waarop het gegaan is.

Maar als je je hierdoor aangesproken voelt zegt dat meer over jou dan over ons. Dit komt nu misschien een beetje bot over, maar ik weet het niet anders te omschrijven. Bedoel het echt niet bot. De meesten hier hebben al een paard verloren.

hmmm beter even clicken in mijn onderschrift. Kun je zien dat ik er helemaal geen vrede mee heb. En juist DAT is nou de reden dat ik tegenwoordig zo fel ben geworden op nare uitspraken omtrend de dood van een paard.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:59

Lielle schreef:
Als je alles hebt meegelezen, ben ik erg benieuwd hoe je denkt over de reacties van Gipsyboy destijds. Kennelijk voelde je je toen niet geroepen om daar iets over te zeggen, waren toch IMO iets beledigender (en serieus bedoeld) dan wat er nu als geintje wordt geroepen.

Thank you !!!!

Joehoe!!!!!!! 13- jaar!! Go jij! Go jij! Thanks voor het compliment. Zucht.....

Ach Sherwood, ik heb helemaal geen mening over jou persoonlijk want ik ken je helemaal niet. Jij mij ook niet trouwen! Ik heb wel een mening over jouw reactie, dat is wel heeeeeeeeeel wat anders volgens mij.

Maar Lielle heeft het al heel goed verwoord, laat ik het daar maar bij houden....

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 11:59

Lielle schreef:
I rest my case na de reactie van jUst_eVa Lips are sealed

Ja die kwam er mooi tussendoor he Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:01

gipsyboy schreef:
ik heb ook alle filmpjes en foto's gezien.
walgelijk vind ik het.
en ze zijn niet in 1 keer dood, en ook nog ff als ze vel er al af is en een mes in zijn hart is gestoken om leeg te bloeden dan klopt het hart nog steeds. sorry dat ik het zo grof zeg maar het is de waarheid.

en never nooit dat mijn schat daar heen gaat.
alleen al dat hij moet sterven op een andere plek,
die van mij gaat rustig heen op zijn eigen vertrouwde stukje land, met ze vriendje erbij en ik.
en als ze worden ingeslapen krijgen ze eerst een narcose zodat ze slapen en dan de definitiefe prik.
dus dan vechten ze volgens jullie ook als ze worden geopereerd??!!!?

paarden ruiken het ook als ze in een slachthuis komen dan ruiken ze het bloed van de andere dieren/paarden nog.

en als jullie dood zouden moeten wat zou jij dan kiezen??
op een enge plek zijn en een een pin in je hoofd en dat je weet dat er nog meer dode mensen zijn.
of rustig met een prikje en klaar????
geloof dat niemand dood geschoten wil worden? of wel???

en zeg dan niet dat is anders.
want dat is het niet een paard en mens heeft allebei gevoel een hart en ziel, en hersens

gipsyboy schreef:
het is wel duidelijk dat jij hem naar de slacht brengt.
goh goh wat hou jij veel van je paard.
je gunt hem een ''goed'' einde.
triest hoor, terwijl hij wel alles voor jou doet.
maar daar denken jullie natuurlijk niet bij na.
gewoon naar de slacht hoor, mischien VERDIEN je nog wat geld, inplaats van dat het wat kost.
het is natuurlijk ook zonde van je geld als hij toch dood moet en er niks meer mee kan, waarom dan geld uitgeven!! toch?
zo denken jullie toch??

gipsyboy schreef:
@lielle
heb jij ook het filmpje gezien???????
volgens mij niet.
dan ben je echt heel hard/bot als je dan nog steeds voor het slachten gaat.

gipsyboy schreef:
dan weet ik niet waar jij je hart hebt zitten, maar iig niet op de goeie plek.

en die aap zegt ook genoeg over jou!!

gipsyboy schreef:
Snoevie schreef:
misschien moet je je eens wat meer verdiepen in andermans mening voor je zo gaat bleren,gipsyboy.........

ik kan me in beide opties vinden,en je kan niet oordelen voor je zelf voor de keuze hebt gestaan.
gelukkig heb ik het nooit hoeven meemaken.

zei loopt anders ook flink te bleren.
heb het ook nog nooit hoeven doen maar weet wel heel goed hoe het gaat in beide gevallen.
ik kan er gewoon niet bijkomen hoe mensen hun gelieve paard waar ( de meeste) ik in ieder geval wel, veel van houden, en dan naar de slager kunnen brengen.
ik snap dat gewoon niet.
die van mij word ingeslapen en dan laat ik hem cremeren en in een urn, dan heb ik hem nog altijd bij me.

gipsyboy schreef:
Lielle schreef:
ach, dergelijke oordelen kunnen mij werkelijk niet boeiend. Ik weet welke afwegingen een rol hebben gespeeld, en hoe alles is verlopen en dat lijkt me het enige relevante. Mijn 3jarige was weg voor hij door had wat er gebeurde, en dat telt.

Voor beide opties zijn argumenten te bedenken, en als ze goed worden uitgevoerd, zijn zowel spuitje als de kogel (even ter educatie voor gipsyboy, dat is dus geen pistool maar een ijzeren pin die tussen de ogen in de hersenen wordt geschoten) een paardvriendelijke en snelle manier. Het is de eigenaar die bepaalt waar hij/zij beter mee kan leven, en dat is een persoonlijke keuze. Ik vind alleen dat je de plicht hebt om je erin te verdiepen en niet uitsluitend op basis van wat argumenten uit de penny en de vriendinnetjes van de manege te kiezen.

Overigens hebben we nog een heel oudje rondlopen, bijna 30; als zijn tijd gekomen is, weet ik nog niet wat we kiezen. Dat hangt er ook vanaf of hij dan nog vervoerd kan worden, en dat soort zaken. Maar hopelijk kunnnen we nog langer van hem genieten dan de 27 jaar die we al hebben gehad. en zet die kosten van 5 jaar pensioen eens af tegen de slachtopbrengst, dan weet je dat het financiele argument voor de slager ook al rap van tafel is

daaraan is dus wel te zien dat je niet aan het dier denkt.

en aan het laatset wat je zegt dus ook niet!!!
dat wou je horen toch.

nou ik stop hier mee, want word alleen maar bozer, en haat gewoon zulke mensen, die hebben gewoon geen hart, en zien een paard als machine.

veel plezier nog met je paardjes

gipsyboy schreef:
Snoevie schreef:
@ Gipsyboy:kijk,een paard wat in de ochtend heel vroeg naar het abbatoir gaat,is écht zo weg,ik vind dat wel getuigen van liefde,een snelle huma dood,ondanks dat het voor jezelf wel een naar idee is.
en je paard hoeft niet opgegeten te worden,je kan er ook voor kiezen dat je paard niet voor consumptie bestemd is.

kan je het dan zo een beetje begrijpen?

want na een spuitje word je paard opgehaald door een destructiebedrijf,dat gaat er soms ook ruw aan toe hoor,ook niet fijn!

het gaat mij er gewoon om dat een paard op zijn eigen vertrouwde plekje met ze vriendjes erbij mag sterven.
en wat er mee gebeurd als hij dood is dat weet ik. maar dan voelt hij toch niks meer en het gaat mij om het paard zijn laatste minuutjes moeten gewoon rustig verlopen.
en met de slacht moet hij toch de trailer in, een stuk rijden terwijl de meeste toch pijn hebben, ( ze gaan niet voor niks weg) en dan andere omgeving vreemde mensen en moet hij in een klein hokje staan omsingeld met stalen buizen.
en over de gedachte van dat je paard op je bord licht is ook niet lekker nee, en ik zeg ook niet dat dat altijd zo is, dat ze voor consumptie worden gebruikt.
want ik vind het voor een koe net zo zielig als voor een paard.
( ik eet ook geen vlees ff voor duidelijkheid)

wij hebben overschot aan eten waarom moeten er dan dierenlevens afgepakt worden???

maar ik stop nu echt.
mischien dat jullie me nu begrijpen

Sherwood, kun je je er iets bij voorstellen dat ik na dergelijke reacties jouw commentaar niet erg kan waarderen? We hebben in een jaar tijd van een driejarige en een 30jarige afscheid genomen, en in beide gevallen een heel bewuste keuze gemaakt voor de manier waarop. Ik kan het dan weinig waarderen als een of andere snotneus (spijt me zeer) mij komt vertellen dat ik niet van mijn paarden houdt.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:02

weet ik wel, je hoeft je paard niet voor consumtie te laten gebruiken.
En mocht er ooit geschoten moeten worden, dan gaat mijn paard ook zeker niet als consumptie weg.
Maar zo lang het nog gewoon met een spuitje kan kies ik daarvoor.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:03

En dat kan ik me prima voorstellen, al zou ik zelf een andere keuze maken. Maar ik verwacht wel dat ook mijn keuze gerespecteerd wordt.