Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 17:19

HorsePassion schreef:
Janneke2 schreef:
:o ...en ik hecht zeer aan mijn anonimiteit op bokt, neem het niet persoonlijk dat ik je niet uitnodig.

Ik begrijp dat niet helemaal.
Je profileert je op Bokt als alwetende en komt eigenlijk best belerend over.
En zo te zien besteed je hier veel tijd en aandacht aan.

:o
... dat zal mijn onderwijs bloed zijn.
(Gelukkig had ik wel een vader die schaterlachde als hij als schoolfrik dacht het bij het juiste eind te hebben en hij er naast zat.)
Citaat:
Waarom dan geheimzinnig doen?

...lang geleden, al jaren voor ik mij aanmeldde op bokt, maar op een ander forum actief was, heb ik besloten dat ik alle vrijheid wil hebben om te zeggen wat ik wens te zeggen, op politiek terrein, mijn eigen psyche en familie, en op bokt dus over paarden -
maar dat ik wel anoniem wens te zijn.
(Ooit vroeg iemand of mijn paard soms Knollie heette. Nee, maar als ik haar naam publiceer is het een kwestie van drie muisklikken naar het PRE stamboek...)

Citaat:
Als je toch de rijkunst wil verbeteren dan is er toch niks mooiers dan ruiters het voorbeeld te geven en ze instructie te geven?

...er zijn een aantal ruiters die mij dagelijks aan het werk zien, en daar blijft het bij.
De rest zal het moeten doen met tekst.
(En tja, ik ben ouderwets, tien pagina's lezen hoort er gewoon bij.)
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 13-08-24 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 17:19

Ik heb overigens zelf ook wel eens op Joker gereden omdat ik zelf de wissels bij mijn huidige paard lastig vond.
Maar die galopwissels op Joker strookte echt niet met de werkelijkheid.
Nadat ik op Joker had gezeten ben ik meteen op mijn paard gestapt en die snapte werkelijk niets van wat ik bedoelde.
Het rijden op Joker is wel een eye-opener omdat ik nu zelf zag dat ik niet helemaal recht zat maar met paardrijden heeft het verder weinig van doen.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 17:25

Aha, je rijd op een PRE @Janneke,
Dat is nogal een verschil met een warmbloedpaard.
Ik ken topruiters die dagelijks met spaanse en portugese paarden op europees nivo rijden maar die met een KWPN-er helemaal niets kunnen.
Zit toch wel een beetje verschil tussen deze rassen.
Een KWPN-er bijvoorbeeld zal je veel meer kwalijk nemen dan een Barok paard en ook de beweging en de lichaamsbouw zijn heel verschillend.

Maar weer terug naar Charlotte.
Het blijft tot nu toe erg stil en ik ben benieuwd naar het vervolg.

rien10Jarig

Re: Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 17:28

…hetgeen allemaal geen donder te maken heeft met CD die een paard staat af te raggen :+

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 17:38

HorsePassion schreef:
Ik heb overigens zelf ook wel eens op Joker gereden omdat ik zelf de wissels bij mijn huidige paard lastig vond.
Maar die galopwissels op Joker strookte echt niet met de werkelijkheid.
Nadat ik op Joker had gezeten ben ik meteen op mijn paard gestapt en die snapte werkelijk niets van wat ik bedoelde.
Het rijden op Joker is wel een eye-opener omdat ik nu zelf zag dat ik niet helemaal recht zat maar met paardrijden heeft het verder weinig van doen.

Op Joker kon ik amper aangalopperen. Naast dat die machine de halve ophouding niet kent, kan ik mijn been niet ver genoeg terug leggen om de galop knop in te duwen :')

Logisch dat ze zich stil houdt. Dat wordt je ook aangeraden bij een lopend onderzoek.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 17:52

HorsePassion schreef:
Aha, je rijd op een PRE @Janneke,
Dat is nogal een verschil met een warmbloedpaard.
Ik ken topruiters die dagelijks met spaanse en portugese paarden op europees nivo rijden maar die met een KWPN-er helemaal niets kunnen.
Zit toch wel een beetje verschil tussen deze rassen.
Een KWPN-er bijvoorbeeld zal je veel meer kwalijk nemen dan een Barok paard en ook de beweging en de lichaamsbouw zijn heel verschillend.

Ik werd op mijn twaalfde laten we zeggen verliefd op de Spaanse Rijschool.
(En ik realiseerde mij dat wat ik op de manege leerde mij daar niet ging brengen.)

Ik heb trouwens na pensionering van mijn Arabiertje (jong en onbezonnen kocht ik een projectpaard) een tijdlang een KWPN'er van een vriendin gereden.
(Kon ik tijdens de Londense olympische spelen naar eer en geweten zeggen 'dat mijn rijdier vijf neven en nichten op de OS had lopen'. Ze was een kleindochter van Cocktail, en beslist een portret. Maar wel een heerlijk rijdier.)

En ja, er zit verschil tussen de verschillende rassen.
Maar als je op leeftijd raakt en graag Spaans rijdt is de aanschaf van een PRE zo stom nog niet.
(Sommigen riepen 'dat ik een Fries moest nemen'. Nu is dat een barok ras, maar wel ooit gefokt als harddraver annex all round werkpaard.)
En ja, ik heb zeer beslist moeten wennen aan een paard dat ooit gefokt werd voor stierengevechten....

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 22:57

Want? Je hebt een koeienpaard en geen dressuurpaard?

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 07:27

Een PRE, Paint of Andalusiers is niet raar gedacht maar niet te vergelijken met een warmbloed paard.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 08:04

Grappig dat de PRE en Andalusier in 1 zin wordt gebruikt. :+ En wat doet een paint hier bij?

Het is zo dat Iberische paarden een andere manier van training nodig hebben dan de gemiddelde warmbloed. Maar ook geen warmbloed is gelijk aan de ander. Er is geen een methode of manier die op ieder paard past dat maakt het ook zo leuk vind ik want zo is het bij ieder paard puzzelen wat het beste past.

En om dan weer ontopic te komen, puzzelen is precies wat er mistte in de les van CD. En juist dat puzzelen onderscheid een goede trainer van een slechte imo.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 09:05

ben heel benieuwd of dit geregiseert in scene is gezet om zo later iemand te kunnen beschadigen, anders zou je denk ik niet zo lang gewacht hebben met openbaar maken

mogelijk komt de ware reden uit het onderzoek naar boven

laat onverlet dat CD beter had moeten weten en hoop dat het voor het paard een eenmalige actie is geweest,

Elise, denk dat je gelijk hebt en direct een punt van aandacht

zoekt de puzzelaar het in het vinden van hulpmiddelen, of in het echt rijtechnisch oplossen dat zou voor mij de manier zijn

alhoewel ik blij ben met de tip van Ruitje , de Cornell Colar kan een goed hulpmiddel zijn,

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 12:42

Elisa2 schreef:
En om dan weer ontopic te komen, puzzelen is precies wat er mistte in de les van CD. En juist dat puzzelen onderscheid een goede trainer van een slechte imo.

Het is op het filmpje inderdaad niet te zien, maar we weten niks over de context en wat er vooraf gebeurde tijdens deze les.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 12:46

rien10 schreef:
…hetgeen allemaal geen donder te maken heeft met CD die een paard staat af te raggen :+

Het dwaalt lekker af inderdaad. Al is dat wel wat er in het algemeen gebeurt. Ik hoor er nu al niemand meer over, heb ook weinig andere topruiters een statement zien maken. Het lijkt wel alsof dit simpelweg wéér iets is wat gewoon overwaait.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 13:29

Veronica2 schreef:
Elisa2 schreef:

Het is op het filmpje inderdaad niet te zien, maar we weten niks over de context en wat er vooraf gebeurde tijdens deze les.

Nee klopt maar geweld hoort sowieso niet bij gepuzzel imo.

Dat komt voort uit onmacht of frustratie oid.

Eigenlijk zou iedereen die met paarden omgaat en rijdt wel lesjes emotie regulatie kunnen gebruiken denk ik.

rien10Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 13:29

nevica schreef:
rien10 schreef:

Het dwaalt lekker af inderdaad. Al is dat wel wat er in het algemeen gebeurt. Ik hoor er nu al niemand meer over, heb ook weinig andere topruiters een statement zien maken. Het lijkt wel alsof dit simpelweg wéér iets is wat gewoon overwaait.

Inderdaad. Sterker nog; in de tussentijd zijn er alweer minstens 30 paarden afgeragd.

En juist dat gepuzzel maakt dat ik dressuurrijden zo verschrikkelijk leuk vind.
Wat past , wat werkt, wat lukt, wat is paardvriendelijk, hoe ga ik dit doen, en wat als..... Dat is voor mij de sport. Niet die KNHS winstpunt pakken. Dat vind ik een "meetmoment".

Brix is in de lappenmand geweest. Dochter heeft vanavond voor het eerst weer les. Reken naar dat ik daar bij ben. Hartstikke leuk!
Laatst bijgewerkt door rien10 op 14-08-24 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 13:31

Welke dan?

rien10Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 13:32

xmarliez schreef:
Welke dan?

Het is een gok. Een aanname. Ik weet geen namen, daders, slachtoffers, tijden en adressen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 14:55

Elisa2 schreef:
Veronica2 schreef:

Eigenlijk zou iedereen die met paarden omgaat en rijdt wel lesjes emotie regulatie kunnen gebruiken denk ik.[/quote]

Paardrijden en paardentrainen én combinaties begeleiden ís emotie regulatie - je wordt toch continu met jezelf geconfronteerd??

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 15:37

rien10 schreef:
xmarliez schreef:
Welke dan?

Het is een gok. Een aanname. Ik weet geen namen, daders, slachtoffers, tijden en adressen.

Vreemde reactie dan, om zoiets te verkondigen, een juice kanaal waardig.

rien10Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 15:49

Je verdient hiermee een sticker en een kus van de juf.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 15:57

rien10 schreef:
Je verdient hiermee een sticker en een kus van de juf.

:o :o Nou is me dat even een beloning. Laat de kus maar zitten, sticker is meer dan welkom.

rien10Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 16:15

Maar ff serieus. Heb jij de illusie dat na het uitkomen van het CD schandaal er geen mensen zijn geweest die een paard in elkaar hebben gemept?

Fika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 16:30

mce schreef:
ben heel benieuwd of dit geregiseert in scene is gezet om zo later iemand te kunnen beschadigen,

Hoe zou zoiets überhaupt mogelijk zijn? Door een 'lui paard' in een les van CD te laten lopen en haar zo uit te lokken om te slaan, of wat?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 16:58

knollentuin schreef:
Elisa2 schreef:

Eigenlijk zou iedereen die met paarden omgaat en rijdt wel lesjes emotie regulatie kunnen gebruiken denk ik.

Paardrijden en paardentrainen én combinaties begeleiden ís emotie regulatie - je wordt toch continu met jezelf geconfronteerd??

Ja maar genoeg mensen die dat niet altijd goed kunnen handelen. Degenen die niet door hebben dat ze gespannen zijn en dat hun paard op hun reageert en zij boos worden op het paard. Degene die teleurgesteld zijn als een proef niet goed gaat en dat afreageren op hun paard. Nouja zo kennen we denk ik allemaal wel voorbeelden.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 17:14

Fika schreef:
mce schreef:
ben heel benieuwd of dit geregiseert in scene is gezet om zo later iemand te kunnen beschadigen,

Hoe zou zoiets überhaupt mogelijk zijn? Door een 'lui paard' in een les van CD te laten lopen en haar zo uit te lokken om te slaan, of wat?

daarover ga ik niet speculeren, alleen alle betrokkenen kunnen daar antwoordt op geven, mogelijk komt dat met het onderzoek naar buiten.
CD geeft zelf aan een inschattingsfout gemaakt te hebben, in welke context zet ze dat!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 18:40

mce schreef:
Fika schreef:

daarover ga ik niet speculeren, alleen alle betrokkenen kunnen daar antwoordt op geven, mogelijk komt dat met het onderzoek naar buiten.
CD geeft zelf aan een inschattingsfout gemaakt te hebben, in welke context zet ze dat!

Je begint letterlijk zelf met de speculatie dat het mogelijk in scène is gezet? :') :o?