Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 20:22

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 21:48

Vanavond op de golfbaan in Efteling, wolf die ree pakt en zich niet gehinderd voelt door de nabijheid van een auto.

Let op, wolf sleurt
Levende ree met zich mee.

Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://fb.watch/oRPQ7EnAyz/?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 22:04

Die voelt zich zeker wel gehinderd, jeetje wat een actie van die filmer. Pakt zo'n wolf de 'juiste' prooi en ga je hem lastig lopen vallen. Ik zag het filmpje net op FB en kwam eigenlijk kijken wat we er hier van vonden.

Naar natuurlijk om die ree te zien spartelen, maar als je zo'n beest met rust laat ipv je auto steeds erbovenop te zetten dan kan hij het ook af maken in plaats van dat hij steeds weer aan de wandel moet.

Ik blijf het triest vinden voor alle partijen, ik vind het kl*te voor ons als dierhouders dat we de veiligheid van onze dieren niet kunnen garanderen en ik vind het ruk voor die wolven die zich moeten redden in een versnipperd natuur/cultuurlandschap.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 22:09

mooney schreef:
Die voelt zich zeker wel gehinderd, jeetje wat een actie van die filmer. Pakt zo'n wolf de 'juiste' prooi en ga je hem lastig lopen vallen. Ik zag het filmpje net op FB en kwam eigenlijk kijken wat we er hier van vonden.

Naar natuurlijk om die ree te zien spartelen, maar als je zo'n beest met rust laat ipv je auto steeds erbovenop te zetten dan kan hij het ook af maken in plaats van dat hij steeds weer aan de wandel moet.

Ik blijf het triest vinden voor alle partijen, ik vind het kl*te voor ons als dierhouders dat we de veiligheid van onze dieren niet kunnen garanderen en ik vind het ruk voor die wolven die zich moeten redden in een versnipperd natuur/cultuurlandschap.

Ik kan niet anders dan het met je eens zijn.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 22:10

mooney schreef:

Goed verwoord! Helemaal eens!

tienus63

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 10:32

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 14:20

Op diezelfde plek vanmorgen wolf gezien. Getver. Steeds meer meldingen bij mij in de regio, aan beide kanten van waar ik woon. Voor nu van beide kanten nog een km of 10 a 20 uit de buurt, maar dat is een afstand van niks voor een wolf natuurlijk.

En dan lees ik op Facebook reacties op de wolf die is doodgereden door een trein bij Ede. Kan me niet voorstellen dat mensen er zo anders tegen aan kijken. Reacties als rust zacht, en in Afrika leven mensen ook samen met grote roofdieren die hun vee pakken. Ook de haat tegen mensen die anti wolf zijn simpelweg om dezelfde reden die mooney aangeeft. Prachtige dieren maar niet in een landschap zoals wij dat hebben, doorsneden met zoveel (spoor) wegen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 14:27

Ze staan zo ver van de waarheid af.

geloven die leugenveld, wat ik snap want met zijn grote waffel is hij toch de expert.
Geloven dat de hond meer schade aanbrengt, ze hebben geen zicht in de dagelijkse gewonde en dode dieren.
Maar de media verteld dat ook niet.
Journalisten vertellen ook geen verhaal meer, controleren ook geen feiten meer, maar klatsen maar lukraak wat neer.
En ja dan krijg je die domme opmerkingen wel van rip lief wolfje. Het is toch net een knuffel hondje.

Mensen hebben geen idee ook van wat m2 is betreft afrasteren. Wat dat kost. Naast dat het niet helpt.

Jaren terug hebben wij een stuk grond aan de buren verkocht.
Mijn schoonzusje heel bleu....ooh net zo groot als mijn tuin...
Ja troel met een 0 extra ja.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 15:16

SusanH schreef:
Op diezelfde plek vanmorgen wolf gezien. Getver. Steeds meer meldingen bij mij in de regio, aan beide kanten van waar ik woon. Voor nu van beide kanten nog een km of 10 a 20 uit de buurt, maar dat is een afstand van niks voor een wolf natuurlijk.

En dan lees ik op Facebook reacties op de wolf die is doodgereden door een trein bij Ede. Kan me niet voorstellen dat mensen er zo anders tegen aan kijken. Reacties als rust zacht, en in Afrika leven mensen ook samen met grote roofdieren die hun vee pakken. Ook de haat tegen mensen die anti wolf zijn simpelweg om dezelfde reden die mooney aangeeft. Prachtige dieren maar niet in een landschap zoals wij dat hebben, doorsneden met zoveel (spoor) wegen.

Bah! Maar in Afrika hebben deze mensen dus precies dezelfde zorgen om henzelf en hun dieren. En tegelijk willen we niet dat daar alle grote roofdieren worden afgeschoten natuurlijk. Wat een spagaat!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 15:52

SusanH schreef:

Het is een politiek spel, de één valt over de leugens van de ander en jokt zelf net zo hard. Want uiteindelijk denkt iedereen er anders over en vinden we er allemaal iets van. Iets wat in ons eigen straatje past, terwijl het voor vele een ver van hun bed show is. Walk a mile in my shoes…

In de kersttoespraak zal er wel weer een oproep zijn voor verbintenis in gepolariseerde tijden. Onze eigen overheid werkt het notabene in de hand.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 15:52

Laatst bijgewerkt door tienus63 op 11-12-23 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 16:14

josien_m_ schreef:
SusanH schreef:

Bah! Maar in Afrika hebben deze mensen dus precies dezelfde zorgen om henzelf en hun dieren. En tegelijk willen we niet dat daar alle grote roofdieren worden afgeschoten natuurlijk. Wat een spagaat!

Wat een belachelijke vergelijking. Afrika is tig keer zo groot als Nederland en veel minder dicht bevolkt.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 16:17

Afrika is een continent. Geen land.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 16:21

rien10 schreef:
Afrika is een continent. Geen land.

Dat zeg ik toch ook niet? Het is vele malen groter dan Nederland zeg ik.

Maar ik neem aan dat ze met de grote roofdieren vooral leeuwen en tijgers bedoelt dus dan hebben we het vooral over Zuid- Afrika lijkt mij. En dat is dan wel weer een land.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 18:19

Dat is de 2e aanval al hier in Woudenberg...

Ik denk dat ik eens bij de gemeente hier ga horen over subsidie om mijn omheining aan te passen..
Ohja volgend voorjaar verwachten we nog een veulen. Daarna stop ik met fokken

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 18:21

Popstra schreef:
Dat is de 2e aanval al hier in Woudenberg...

Ik denk dat ik eens bij de gemeente hier ga horen over subsidie om mijn omheining aan te passen..
Ohja volgend voorjaar verwachten we nog een veulen. Daarna stop ik met fokken

Dat snap ik. Zeist is er ook al ook al meerdere keren een gespot. Kan dezelfde zijn maar vermoed dat het verschillende zijn. Loop ook niet heel fijn meer in het bos.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 18:26

Dit is ook bij de Zeisterweg.
De schaapjes liepen thuis. Waren een maand behandeld voor die rottige blauwtong. Word ze nog opgevroten! Zo wreed

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-23 19:07

Ik denk dat hij nou in Woudenberg zit ipv Leersum/ Langbroek vanwege de boswerkzaamheden hier.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 19:08

Dreamboy schreef:

Maar ik neem aan dat ze met de grote roofdieren vooral leeuwen en tijgers bedoelt dus dan hebben we het vooral over Zuid- Afrika lijkt mij. En dat is dan wel weer een land.

Ehh, geen tijgers hoor in Afrika...die leven in Azie. Maar ook daar wonen bezorgde mensen uiteraard. Ik was daar ooit op de fiets en hoorde toen van de mensen die in zo'n wildreservaat woonden dat er bedragen stonden op het verleis van een lichaamsdeel door een tijger of panter. Dat waren toen bedragen in de orde van grootte van 100 gulden voor het verlies van een hand....
Het ging mij om de vergelijking over de zorg en angst van de inwoners in gebieden met grote roofdieren. Dan heeft de gtootte van een land of continent daar niets mee te maken.
Of vind je alleen onze zorgen in het kleine en dichtbevolkte Nederland er toe doen? Nee toch, mag ik hopen!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-23 19:09

Ik moet trouwens wel zeggen dat ik voor het eerst in zoveel jaar mee uitkijk naar Oud en Nieuw.

Veel lawaai en rook, hopelijk schrikt dat de wolven ook af.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 19:14

Inderdaad heel sneu, om dan alsnog je schaapjes aan de wolf te verliezen....

Ik ben benieuwd hoe lang het nog duurt voordat de wolf ook in zuid-Holland wordt gespot. Dat zal vast niet zo lang meer duren. (tenminste, op voorwaarde dat ze het verkeer overleven )

Zonet kwam ik nog een oud stukje over de wolf tegen uit 2013. Was een onderzoek van de Wageningse universiteit naar mogelijke vestiging van de wolf in Nederland. Hun conclusie was dat er in Nederland plaats zou zijn voor maximaal 50 wolven. Een hoger aantal achtte ze zeer onwaarschijnlijk vanwege aantal prooidieren en aantal wegen in Nederland. Maar hun verwachting was eigenlijk dat er geen enkele wolf zich in Nederland zou vestigen omdat het hier zo dichtbevolkt is.

Zaten die er even naast met hun voorspelling.... :+

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 19:23

josien_m_ schreef:
Dreamboy schreef:

Ehh, geen tijgers hoor in Afrika...die leven in Azie. Maar ook daar wonen bezorgde mensen uiteraard. Ik was daar ooit op de fiets en hoorde toen van de mensen die in zo'n wildreservaat woonden dat er bedragen stonden op het verleis van een lichaamsdeel door een tijger of panter. Dat waren toen bedragen in de orde van grootte van 100 gulden voor het verlies van een hand....
Het ging mij om de vergelijking over de zorg en angst van de inwoners in gebieden met grote roofdieren. Dan heeft de gtootte van een land of continent daar niets mee te maken.
Of vind je alleen onze zorgen in het kleine en dichtbevolkte Nederland er toe doen? Nee toch, mag ik hopen!

Nee maar je lijkt de zorgen in Nederland nogal te bagatelliseren.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 19:30

Natuurlijk bagatalliseer ik die zorgen niet. Ik heb ze zelf, ik zit met mijn pony's in wolvengebied, heb geinvesteerd in afrasteringen en ben bang om 's morgen mijn dieren te gaan zien.... Ik besef me wel dat ik de enige niet ben, dat al vele jaren veel meer en veel armere mensen diezelfde angsten hebben.
Moet ik er dat echt bij iedere opmerking die ik maak, erbij zetten om een stem te mogen hebben?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 20:33

Woon sinds 3 dagen in Zweden, boerderij gekocht en heb hier werklui rondlopen, heb ze e.e.a vertelt over wat we in NL speelt, die kunnen dat niet geloven! Ze vinden het al helemaal verkeerd dat je hier 2x in de lucht moet schieten voordat je een wolf doodt die je vee aanvalt. Dus dat doen we hier niet, ze komen wel helpen om het gat te graven, :-)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 21:09

Ik geef ze groot gelijk!

Veel woon -en leef plezier in je nieuwe thuisland gewenst.