Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mooney schreef:Die voelt zich zeker wel gehinderd, jeetje wat een actie van die filmer. Pakt zo'n wolf de 'juiste' prooi en ga je hem lastig lopen vallen. Ik zag het filmpje net op FB en kwam eigenlijk kijken wat we er hier van vonden.
Naar natuurlijk om die ree te zien spartelen, maar als je zo'n beest met rust laat ipv je auto steeds erbovenop te zetten dan kan hij het ook af maken in plaats van dat hij steeds weer aan de wandel moet.
Ik blijf het triest vinden voor alle partijen, ik vind het kl*te voor ons als dierhouders dat we de veiligheid van onze dieren niet kunnen garanderen en ik vind het ruk voor die wolven die zich moeten redden in een versnipperd natuur/cultuurlandschap.
mooney schreef:Die voelt zich zeker wel gehinderd, jeetje wat een actie van die filmer. Pakt zo'n wolf de 'juiste' prooi en ga je hem lastig lopen vallen. Ik zag het filmpje net op FB en kwam eigenlijk kijken wat we er hier van vonden.
Naar natuurlijk om die ree te zien spartelen, maar als je zo'n beest met rust laat ipv je auto steeds erbovenop te zetten dan kan hij het ook af maken in plaats van dat hij steeds weer aan de wandel moet.
Ik blijf het triest vinden voor alle partijen, ik vind het kl*te voor ons als dierhouders dat we de veiligheid van onze dieren niet kunnen garanderen en ik vind het ruk voor die wolven die zich moeten redden in een versnipperd natuur/cultuurlandschap.
SusanH schreef:Op diezelfde plek vanmorgen wolf gezien. Getver. Steeds meer meldingen bij mij in de regio, aan beide kanten van waar ik woon. Voor nu van beide kanten nog een km of 10 a 20 uit de buurt, maar dat is een afstand van niks voor een wolf natuurlijk.
En dan lees ik op Facebook reacties op de wolf die is doodgereden door een trein bij Ede. Kan me niet voorstellen dat mensen er zo anders tegen aan kijken. Reacties als rust zacht, en in Afrika leven mensen ook samen met grote roofdieren die hun vee pakken. Ook de haat tegen mensen die anti wolf zijn simpelweg om dezelfde reden die mooney aangeeft. Prachtige dieren maar niet in een landschap zoals wij dat hebben, doorsneden met zoveel (spoor) wegen.
SusanH schreef:Op diezelfde plek vanmorgen wolf gezien. Getver. Steeds meer meldingen bij mij in de regio, aan beide kanten van waar ik woon. Voor nu van beide kanten nog een km of 10 a 20 uit de buurt, maar dat is een afstand van niks voor een wolf natuurlijk.
En dan lees ik op Facebook reacties op de wolf die is doodgereden door een trein bij Ede. Kan me niet voorstellen dat mensen er zo anders tegen aan kijken. Reacties als rust zacht, en in Afrika leven mensen ook samen met grote roofdieren die hun vee pakken. Ook de haat tegen mensen die anti wolf zijn simpelweg om dezelfde reden die mooney aangeeft. Prachtige dieren maar niet in een landschap zoals wij dat hebben, doorsneden met zoveel (spoor) wegen.
josien_m_ schreef:SusanH schreef:Op diezelfde plek vanmorgen wolf gezien. Getver. Steeds meer meldingen bij mij in de regio, aan beide kanten van waar ik woon. Voor nu van beide kanten nog een km of 10 a 20 uit de buurt, maar dat is een afstand van niks voor een wolf natuurlijk.
Bah! Maar in Afrika hebben deze mensen dus precies dezelfde zorgen om henzelf en hun dieren. En tegelijk willen we niet dat daar alle grote roofdieren worden afgeschoten natuurlijk. Wat een spagaat!
Popstra schreef:Dat is de 2e aanval al hier in Woudenberg...
Ik denk dat ik eens bij de gemeente hier ga horen over subsidie om mijn omheining aan te passen..
Ohja volgend voorjaar verwachten we nog een veulen. Daarna stop ik met fokken
Dreamboy schreef:Dat zeg ik toch ook niet? Het is vele malen groter dan Nederland zeg ik.
Maar ik neem aan dat ze met de grote roofdieren vooral leeuwen en tijgers bedoelt dus dan hebben we het vooral over Zuid- Afrika lijkt mij. En dat is dan wel weer een land.
josien_m_ schreef:Dreamboy schreef:Dat zeg ik toch ook niet? Het is vele malen groter dan Nederland zeg ik.
Maar ik neem aan dat ze met de grote roofdieren vooral leeuwen en tijgers bedoelt dus dan hebben we het vooral over Zuid- Afrika lijkt mij. En dat is dan wel weer een land.
Ehh, geen tijgers hoor in Afrika...die leven in Azie. Maar ook daar wonen bezorgde mensen uiteraard. Ik was daar ooit op de fiets en hoorde toen van de mensen die in zo'n wildreservaat woonden dat er bedragen stonden op het verleis van een lichaamsdeel door een tijger of panter. Dat waren toen bedragen in de orde van grootte van 100 gulden voor het verlies van een hand....
Het ging mij om de vergelijking over de zorg en angst van de inwoners in gebieden met grote roofdieren. Dan heeft de gtootte van een land of continent daar niets mee te maken.
Of vind je alleen onze zorgen in het kleine en dichtbevolkte Nederland er toe doen? Nee toch, mag ik hopen!