[VOLG] van onhandelbaar tot? We gaan het zien.....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Avalanche

Re: [VOLG] van onhandelbaar tot? We gaan het zien.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-22 21:29

Een Pausmobiel :D

_O- maar dat zou wel echt serieus helpen he :')

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 21:32

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 22:16

Er is een Brenderup die ook een raam aan de voorkant heeft, geen idee of het ding verder nog een modelnaam heeft oid.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-22 22:23

Ja, zoiets zou erg fijn zijn.

Eerst ga ik op zoek naar een comfortabele trailer, want ik denk dat dat deel van het probleem is. Bij de andere trailer was de klep het probleem. De laadvloer zelf was prima, maar de klep op een paar plaatsen niet goed. Anyway....... even nadenken en overleggen wat wijsheid is.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 22:28

Avalanche schreef:
Ja, zoiets zou erg fijn zijn.

Eerst ga ik op zoek naar een comfortabele trailer, want ik denk dat dat deel van het probleem is. Bij de andere trailer was de klep het probleem. De laadvloer zelf was prima, maar de klep op een paar plaatsen niet goed. Anyway....... even nadenken en overleggen wat wijsheid is.

Wat we ooit eens ontdekt hebben bij een paard van een kennis: die vond het niet ok dat de trailer bewoog op het moment dat ze van de klep in de trailer stapte (dan zakt vrijwel elke trailer iets door z'n veren).
We hebben toen twee stapels stenen onder de achterbalk van de trailer gelegd en dat paard liep zo de trailer op.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 22:35

En zo kan het ook helpen om behalve netjes aankoppelen ook het neuswiel omlaag te draaien. Dan elimineer je de vering van de auto. Bij eventueel wegrijden uiteraard niet vergeten weer omhoog te draaien :+

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-22 22:41

Ja, ik weet niet goed wat het nu was. Kan ook zijn dat het gewoon weer moeilijk was hoor, vorige keer liep hij er zo op en bleef ook gewoon binnen in staan, dus kan zijn dat deze keer gewoon lastig was.

En anders reizen we maar niet hoor.

Bah, ik voel me er kút over gewoon. Het ging zo goed.......

Oh well. Bit inhappen zelf is ook gelukt, dus dit ook.

Ik voel me gewoon even rot op zo'n moment. Tegelijk weet ik dat ik al gewoon heel lastige paarden ook van alles heb geleerd, en gisteren bedacht Monster dat ie wilde bokken met longeren, herinnerde zich dat dat ook weer niet mocht, en..... liep door..... vooruit ook.

En dat zijn dan van die momentjes dat ik denk: joh, we komen er wel, zelfs met deze idioot.

Probleem is ook dat ie zo klote sensibel is. Dat is leuk met rijden, maar nu word ik er even niet zo blij van, want eigenlijk is ernaast staan al teveel druk, en dan doe je nog niks.

En gepaste druk is oké nu, daar kan ie mee omgaan, maar íets teveel en je krijgt gelijk weer een ENORME tegenreactie, en je hebt serieus het gevoel dat je weer op nul begint. En af en toe frustreert me dat een beetje.

Ik ben ook maar een mens. En zeker met die grote reacties heb ik echt de neiging om een flinke tik tegen de kont te geven, dat ie nu even normaal moet gaan doen en niet OVERAL zo'n drama van moet maken.
Hij is ook gewoon mega snel beledigd, en af en toe word ik er gestoord van, echt.

En dan ben je op een plek die wel leuk is, en fijn, en is ie ook gewoon het liefste paard ever, kan je spelletjes doen, en lekker knuffen en kriebelen (het is echt een enorme knuffel) en dan smelt ik weer gewoon he........ vandaag ook, wandelen, en gewoon braaf op de weg ook, gewoon langs auto's, en de tractor was ook niet eng, en dan denk ik: dat hebben we dan toch mooi bereikt.

En tuurlijk hebben we in een jaar al onwijs veel bereikt. Halster omdoen, en mooi hoofdje laag (ik vind mezelf nog altijd briljant dat ik dat aangeleerd heb) want anders kan ik er niet bij :+

Netjes meelopen, en tegenwoordig ook netjes los mee lopen :j

Waakpaard zijn :D
Die moet ik even uitleggen: af en toe is Monster waakpaard, en als er iemand komt loopt ie hard weg, en dan weten wij dat er iemand is die we niet kennen :') heel erg grappig, Monster heeft dat zelf bedacht en wij vinden het goed :D

Longeren, zonder te bokken en steigeren :)

Stilstaan bij het krukje.
Voet in de beugel
Erop zitten.

Stilstaan op de poetsplaats, en genieten van gepoetst worden :D

Komen als je geroepen wordt :)
Netjes wegsturen aan welke kant je wil :)

Aan de hand werken, en al een beetje buiging en stelling :)

Héél hard galopperen :')
En aan de longe galopperen, en echt netjes al :)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 07:28

Wat goed dat je een positief lijstje hebt opgeschreven.

En zo raar is het toch niet dat je je soms gewoon even klote voelt dat het niet lukt? Als dat niet zo zou zijn zou het ook een beetje vreemd zijn. Kijk, wij beschouwen je wel een beetje als een soort SuperAva, maar als jij dat nou ook nog gaat doen, wordt het misschien een beetje arrogant.

Monster helpt jou gewoon even terug naar Aarde O:) Dus eigenlijk was hij ook op dat moment gewoon heel lief bezig. De uitkomst is alleen wat jammer, af en toe _O-

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 07:51

Haha, briljante analyse Prairy _/-\o_

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-22 07:55

<3

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 08:07

Het komt goed Ava maar monster zal nooit een bomproof Hercule worden en dat is maar goed ook want dat vind jij niet leuk.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-22 08:47

Nee, en het zal echt nooit een braaf paard worden ook. Maar Monster was wel weer superlief deze morgen <3

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 08:52

Rex_Rolfo schreef:
Haha, briljante analyse Prairy _/-\o_

Dank u, dank u. I live to serve. Of zoiets 8-)

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 14:10

Wat is nu de officiële naam van Monster? Of noem je hem voortaan zo?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-22 14:24

Hij is omgedoopt :D

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 16:02

Avalanche schreef:
Hij is omgedoopt :D

Haha, leuk op wedstrijden :D

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-22 16:27

Ja, dat wordt humor. Misschien verzin ik nog wel een leuke wedstrijdnaam, maar ik ben vrij goed in idiote namen :')

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-22 17:25

Toch is het bijzonder hoe je een paard na een jaar kunt leren kennen.

Dit wordt gewoon geen braaf paard, dat zit er niet in. Wat het wel is: een opgevoed paard, en nu best een heel beleefd paard, en daar ben ik dan wel weer trots op :D

En toch is dat ook wel iets wat erin zit. Dit paard is zo sensibel dat ie van mensen verwacht dat ze net zulke kleine signalen nodig hebben als hijzelf, en zeer beledigd is wanneer dat niet het geval blijkt. En óók erg beledigd is wanneer je grotere hulpen geeft dan strikt noodzakelijk :')

En er zit geen rem op.
Wat we dan wel weer merken, is dat als je duidelijk maakt dat je luistert en hem echt probeert te snappen, en liefdevol bent en geduldig, die reacties wel steeds kleiner worden en meer beheerst.

Gisteren eigenlijk een heel mooi momentje gehad, en ik vergat dat in mijn frustratie: een schrik, en halverwege begon ie na te denken, en kwam zélf terug, en dat zijn van die momenten die hoopgevend zijn. Uiteindelijk komen we er wel denk ik.

Maar de realiteit is ook gewoon dat het geen simpel paard is, dat hij heel heet kan worden, ontzettend sensibel is, hele lange benen heeft die achter de oren kunnen...... maar ook dat ie gisteren per ongeluk tegen mij aan kwam en 'sorry' zei :D en dat vind ik dan mooi he.

Want hij is ook gewoon zo gaaf. En ik vertrouw hem, hij is zo eerlijk, en is supervoorzichtig met me, en we zijn zo wijs met elkaar <3 en die heerlijke momenten aan het eind van de dag, als ik bij hem ga zitten met een bak slobber (FibreBeet tegenwoordig) en als ie klaar is, aai ik over zijn gezicht en kriebel ik 'm achter de oren.
Favo kriebelplek is op de schouder, precies waar het schouderblad overgaat in de hals. Maar zo heel zacht aaien vinden we allebei heel fijn, en hij aait terug, met zijn neus over mijn gezicht.

En dat zijn ook de momenten dat ik denk: wat kan het me ook verrotten of hij nooit in de trailer gaat, of ik er nooit op kom....... die momenten samen, die knuffels...... die connectie, daar doe je het toch uiteindelijk allemaal voor......

En op die momenten vergeet ik alles he. Dan is er alleen nog maar dat grote zwarte paard, en heel, heel veel liefde.

Ik heb dat ook met rijden. Op zeker moment 'klikt' het, dan weet mijn lijf precies hoe het moet, en dan gaat rijden als vanzelf, en dan is het of de benen van je paard jouw benen worden, en is er een connectie, en vergeet ik alles.
Mijn vorige paard vond rijden echt geweldig.......

ik hoop dat ik het nog een keer voor elkaar krijg...... en anders is er een bak slobber en een fluwelen neus <3

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 20:06

Aaaaaaaah wat mooi Ava! Zo is het maar net.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-22 22:17

<3 thanks <3

Ik heb dat ook nodig he, om vol te houden, want oh oh, want kan je ook gek worden van dit paard :=

Maar wat is ie lief :+:

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 22:26

Avalanche schreef:
Toch is het bijzonder hoe je een paard na een jaar kunt leren kennen.

Dit wordt gewoon geen braaf paard, dat zit er niet in. Wat het wel is: een opgevoed paard, en nu best een heel beleefd paard, en daar ben ik dan wel weer trots op :D

En toch is dat ook wel iets wat erin zit. Dit paard is zo sensibel dat ie van mensen verwacht dat ze net zulke kleine signalen nodig hebben als hijzelf, en zeer beledigd is wanneer dat niet het geval blijkt. En óók erg beledigd is wanneer je grotere hulpen geeft dan strikt noodzakelijk :')

En er zit geen rem op.
Wat we dan wel weer merken, is dat als je duidelijk maakt dat je luistert en hem echt probeert te snappen, en liefdevol bent en geduldig, die reacties wel steeds kleiner worden en meer beheerst.

Gisteren eigenlijk een heel mooi momentje gehad, en ik vergat dat in mijn frustratie: een schrik, en halverwege begon ie na te denken, en kwam zélf terug, en dat zijn van die momenten die hoopgevend zijn. Uiteindelijk komen we er wel denk ik.

Maar de realiteit is ook gewoon dat het geen simpel paard is, dat hij heel heet kan worden, ontzettend sensibel is, hele lange benen heeft die achter de oren kunnen...... maar ook dat ie gisteren per ongeluk tegen mij aan kwam en 'sorry' zei :D en dat vind ik dan mooi he.

Want hij is ook gewoon zo gaaf. En ik vertrouw hem, hij is zo eerlijk, en is supervoorzichtig met me, en we zijn zo wijs met elkaar <3 en die heerlijke momenten aan het eind van de dag, als ik bij hem ga zitten met een bak slobber (FibreBeet tegenwoordig) en als ie klaar is, aai ik over zijn gezicht en kriebel ik 'm achter de oren.
Favo kriebelplek is op de schouder, precies waar het schouderblad overgaat in de hals. Maar zo heel zacht aaien vinden we allebei heel fijn, en hij aait terug, met zijn neus over mijn gezicht.

En dat zijn ook de momenten dat ik denk: wat kan het me ook verrotten of hij nooit in de trailer gaat, of ik er nooit op kom....... die momenten samen, die knuffels...... die connectie, daar doe je het toch uiteindelijk allemaal voor......

En op die momenten vergeet ik alles he. Dan is er alleen nog maar dat grote zwarte paard, en heel, heel veel liefde.

Ik heb dat ook met rijden. Op zeker moment 'klikt' het, dan weet mijn lijf precies hoe het moet, en dan gaat rijden als vanzelf, en dan is het of de benen van je paard jouw benen worden, en is er een connectie, en vergeet ik alles.
Mijn vorige paard vond rijden echt geweldig.......

ik hoop dat ik het nog een keer voor elkaar krijg...... en anders is er een bak slobber en een fluwelen neus <3

Wat ontzettend mooi geschreven!!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-22 22:44

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 07:33

Je praat nu over hij, maar ik vind het echt wel , zoals jij het beschrijft een man en vrouw in een. Dat beledigende→ vind ik echt iets van vrouwen, net als die lange tenen hebben. Dat ondeugende, voorzichtig zijn met je dat vind ik echt iets van een hengst.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 09:59

Dat is mij echt te eendimensionaal Pien

Ik heb hier 1 'standaard' ruin en een standaard merrie. Zoals je ze uit zou tekenen.
Maar ook zo'n super sensibele, heel teergevoelige, snel in de war, in een shutdown gaande en/of exploderende ruin staan. En een rete knuffelige, koele, hete (ja dat kan blijkbaar samen gaan) ruige, zelfstandige merrie.
Die passen geen van beide in de standaard karakter dingetjes die we toe schrijven aan de geslachten. En dat zijn 'gewone' jongetjes en meisjes.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 10:32

Tuurlijk Pol, dat soort opmerkingen van mij gaan voorbij aan het individu. Eens. Ik ging wat generaliserend over de grote groep.