Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-22 23:39

Kay_Kim schreef:
Jullie gaan knallen op wedstrijd! Helaas kan ik niet komen kijken… maar ik hoop op een uitgebreid verslagje

Verslag en filmpje. Ongeacht of we in de ring blijven. _O-

Ik werd echt even emotioneel van haar naam op de startlijst :o ik ben zo’n watje. :o
Ben zo trots op dat paard… Reve is net als Joy helemaal van mij… ik heb haar geboren zien worden. Met bloed zweet en tranen role haar karakter gemanoeuvreerd om er een opgevoed paard van te maken (want er zat van nature een karakter in die dame…) Zadelmak en ruitermak gemaakt (met vertraging omdat mijn grondpersoon ineens bang voor haar was en wilde dat ik haar verkocht. :? ) en door gereden… en nu gaat ze mee op wedstrijd. :+:
Het is zó’n mooi dier…. Ik denk elke keer als ik haar zie ‘Jezus wat ben jij toch goed gelukt…’

Haar eerste wedstrijdnummer is 42 :+:

Maflinger_S schreef:
Wat er ook gebeurt zondag, jullie hebben samen een mooie ervaring. Dat kan niemand je meer afnemen. Jullie zijn toppers.

Als het nog lukt gaan we overmorgen nog trainen op een locatie en anders gaan we gewoon zo….
Inderdaad… We moeten ergens beginnen. Als ze bang is. Dan is ze bang. Dan probeer ik haar te kalmeren en meer kan ik ook niet doen. Rijtechnisch is ze meer dan klaar maar je weet nooit wat ze in wedstrijdomstandigheden doen..

Mars schreef:
*\o/* Rêve in de ring *\o/*
Jullie gaan het vast goed doen, sowieso een hele speciale ervaring voor beiden en super leerzaam voor haar. En voor jou natuurlijk top dat je mensen die er niet in geloofden en nakijken geeft :D

Ja! Leuk en spannend en en… trots!! Niet dat ik veel verwacht maar ik ben zeker dat ze voor me gaat willen proberen dus ik ben nu al trots… :+:
Ze kan een bitch zijn maar op het eind van de dag is ze mijn moppie. :+:

Ze zijn ook niet verwend hier.,.. O:)
Ze hebben een nieuwe bal… (groter. :)) )

Afbeelding

Afbeelding

Mars

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 11:18

Als je niet de druk hebt dat je voor punten gaat maar om haar een leuke nieuwe ervaring mee te geven dan heb je nu al iets gewonnen :j

Frieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 11:21

Ooh is het zo ver? Rêve in de ring!
Ik ben echt benieuwd hoe ze het gaat doen.
Maar ik denk dat jij, ongeacht de uitkomst, sowieso trots op haar zal zijn, en terecht!

Veel succes zondag! *\o/* *\o/*

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-22 15:53

Mars schreef:
Als je niet de druk hebt dat je voor punten gaat maar om haar een leuke nieuwe ervaring mee te geven dan heb je nu al iets gewonnen :j

Nee, natuurlijk ga ik ook niet verdrietig zijn als we wel punten krijgen. _O- Maar ik wil vooral weten wat ze doet en haar rond gereden krijgen. Als ik mijn proef kan af maken is het een geslaagde dag. :) De rest komt wel als ze kilometers gemaakt heeft.

Frieke84 schreef:
Ooh is het zo ver? Rêve in de ring!
Ik ben echt benieuwd hoe ze het gaat doen.
Maar ik denk dat jij, ongeacht de uitkomst, sowieso trots op haar zal zijn, en terecht!

Veel succes zondag! *\o/* *\o/*

Jep. :j Ze mag de wereld der witte hekjes gaan verkennen. :+:
Ik ben ook benieuwd hoe ze het gaat doen. _O- Ik had afgelopen nacht gedroomd dat ze in de losrij ring de boel op stelten gezet had maar dat ze daarna in de proef wel braaf was. _O-

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 15:58

Misschien kan je voor de eerste wedstrijd een rood strikje in haar staart doen. Het zou niet het eerste paard zijn dat ineens begint te meppen naar andere paarden uit angst om in die groep terecht te komen. Zullen hopelijk de andere ruiters niet de benen van onder haar rijden. Dat laatste heb ik zelf nog meegemaakt en dan is een paar wedstrijden met een rood strikje rijden de uitkomst dat ze wat uit je buurt blijven.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-22 16:13

petraaken schreef:
Misschien kan je voor de eerste wedstrijd een rood strikje in haar staart doen. Het zou niet het eerste paard zijn dat ineens begint te meppen naar andere paarden uit angst om in die groep terecht te komen. Zullen hopelijk de andere ruiters niet de benen van onder haar rijden. Dat laatste heb ik zelf nog meegemaakt en dan is een paar wedstrijden met een rood strikje rijden de uitkomst dat ze wat uit je buurt blijven.

Ik denk niet dat ik echt hoe te twijfelen dat Rêve o m zich heen mept als ze te dicht komen. Maar Rêve is nogal een buldozer dus in tegenstelling tot Sam heb ik er vrij veel vertrouwen in dat die haar plaats niet laat af nemen. :=
Sam zou me nog entree geld doen betalen voor het gebruik van de losrijpiste als ie kon. :roll:

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-22 18:35

Omdat Terror niet echt van de camions is vandaag geoefend. :+ ze vond het niet grappig dat we haar lieten staan tot ze ontspande. _O- “je zit daar…. Haal mij hier af!’ _O-
Afbeelding
Morgen nog eens en tegen zondag hebben we haar wijs gemaakt dat ze er maar even op moet en gaat ze gewoon. _O-

De gevolgen van dat plan zijn voor op de wedstrijd. Als we haar ‘s morgens maar mee krijgen. _O-

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 18:39

Ah slim :D
Mocht ze op wedstrijd niet meer in willen ga je gewoon onder de vrouw naar huis. Rent ze er volgende keer zo in :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-22 18:41

Mars schreef:
Ah slim :D
Mocht ze op wedstrijd niet meer in willen ga je gewoon onder de vrouw naar huis. Rent ze er volgende keer zo in :D

Nee hoor…. We hebben haar al ooit te voet naar huis laten gaan….. := en als ze bang was zou ik het nog begrijpen maar ze is niet bang. Ze vindt het gewoon niet leuk. :+

Heel eerlijk. Ze krijgt een tik met de menzweep nu om haar voorwaarts te houden zonder dat we binnen trap/bereik moeten komen. :=

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 19:29

Ik vind het een slimme oplossing!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-22 19:36

Ze had voer in de voerbak (liefde gaat door de maag immers.) en ze moest blijven staan tot ze genoeg ontspande om te eten. :D

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 20:20

Ayasha schreef:
Ze had voer in de voerbak (liefde gaat door de maag immers.) en ze moest blijven staan tot ze genoeg ontspande om te eten. :D

Als je dat verhaal in je voorgaande bericht niet zou lezen zou je dr bijna zielig gaan vinden. Maar in dit geval…. }:)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 20:23

't Is dat de wedstrijden die jij rijdt zo'n eind uit de richting zijn, maar anders kwam ik je aanmoedigen in een T-shirt met opschrift: "Terror rulez".

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-22 20:48

friendly schreef:
Ayasha schreef:

Als je dat verhaal in je voorgaande bericht niet zou lezen zou je dr bijna zielig gaan vinden. Maar in dit geval…. }:)

_O- Er is niks dat we haar flikken dat ze niet ruimschoots zelf gezocht heeft. :))

Ze krijgen hier echt veel kansen voor we over gaan op minder positieve benaderingen. :))
Rêve is alleen wel uitzonderlijk goed in die kansen in record tempo op te gebruiken. Ze is ook het eerste paard dat de hengstenketting om krijgt hier bv… dat soort dingen heb ik nooit gebruikt maar Terror…. Tsja…

En nog steeds heb ik compassie met haar als ze dan zo staat te kijken want ze is gewoon wie ze is uiteindelijk. := Ze kan het niet helpen.. :+

Maflinger_S schreef:
't Is dat de wedstrijden die jij rijdt zo'n eind uit de richting zijn, maar anders kwam ik je aanmoedigen in een T-shirt met opschrift: "Terror rulez".

Moedig haar nog wat aan. :)) Ik blijf er bij dat ze bedoelt was als paard van Lucifer maar dat hij haar zelf niet wilde opvoeden. :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 20:55

Kan je als lokkertje niet die hooibal ophangen O:)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 21:08

Ieder paard krijgt de behandeling die er bij past, zeker bij jou.
Een hengstenketting ..., die heb ik ook wel gebruikt bij mijn zeer aardse mafje die buiten de nare gewoonte had door elk groen polletje mega-afgeleid te raken. Dat was niet chill. Met zo af en toe, wanneer het nodig was, een rukje aan die hengstenketting, wist ze ineens weer dat ze niet alleen aan de wandel was.

Ik geef Lucifer groot gelijk dat hij een bevallige assistente heeft ingehuurd om Terror de eerste paar jaar te begeleiden en op te leiden. Ik vermoed maar zo dat jij meer kwaliteiten hebt dan hij wanneer het om paarden gaat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-22 23:05

pmarena schreef:
Kan je als lokkertje niet die hooibal ophangen O:)

:n ze doet het niet voor hooiballen of voer. Ze doet het hoofdzakelijk uit loyaliteit en omdat ze ergens in de diepste krochten van haar brein een vorm van zelfbehoud heeft en weet dat er veel onaangenamere tijdsbestedingen zijn dan voer eten in de vrachtwagen als ze bepaalde grenzen overtreed. _O- Al moeten we haar daar wel aan herinneren. :+

Maflinger_S schreef:
Ieder paard krijgt de behandeling die er bij past, zeker bij jou.
Een hengstenketting ..., die heb ik ook wel gebruikt bij mijn zeer aardse mafje die buiten de nare gewoonte had door elk groen polletje mega-afgeleid te raken. Dat was niet chill. Met zo af en toe, wanneer het nodig was, een rukje aan die hengstenketting, wist ze ineens weer dat ze niet alleen aan de wandel was.

Ik geef Lucifer groot gelijk dat hij een bevallige assistente heeft ingehuurd om Terror de eerste paar jaar te begeleiden en op te leiden. Ik vermoed maar zo dat jij meer kwaliteiten hebt dan hij wanneer het om paarden gaat.

Rêve heft mij gewoon op zonder ketting. Letterlijk voeten van de grond. :roll: met ketting loopt ze als een schaap langs me aan een los touwtje. :+ één keer heeft ze aangevallen met de ketting aan. Dat was ook met laden maar met de oude vrachtwagen nog. Dat is een heel verhaal. Maar toen is haar wel duidelijk gemaakt dat er grenzen zijn en consequenties…. Sinds maakt ze haar onvrede wat subtieler duidelijk en dat is prima. Ze mag een mening hebben, ze mag die alleen niet uiten via poging tot moord. :=

Er zijn momenten dat ik op zijn minst betaald zou willen worden met verdoemde zielen ofzo voor mijn werk met haar. _O- of in de vorm van iets van magische krachten die me wat tools geven voor mijn hellepaard. _O-

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 10:04

Ik heb reclame van een paardencoach met brainstormsessies en teambuilding in dit topic. Ideetje van / voor Rêve? _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-22 10:13

_O- Ze heeft een tikkeltje anger management issues. _O- Die had ze als veulen al. :))

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 10:19

Anger management? Ik zou haar naar Jack Nicolson sturen }:) O:)

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 10:44

Moest zo lachen om "t paard van Lucifer' hihihi.
Ik wens jullie heel veel succes morgen en ben heel erg benieuwd hoe ze het gaat doen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-22 14:40

Zo. Nog een keer gevlochten. Nog een keer getraind met knotten. Daarna heeft ze professioneel mijn werk in twee minuten ongedaan gemaakt met rollen en een schaafwonde op haar heup terug open gehaald (denk gebeten van Sam). Zilver spray er op en hopelijk is het morgen weer korst. :x

Ze schrok een paar keer van de mais maar bleef braaf bij me. :j nu moet ik even proeven leren. :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 16:43

Nou, hopelijk wordt het een hele saaie dag morgen +:)+

Jammer hè als paarden niet gevoelig zijn voor voedsel als lokkertje of beloning. Maakt zoveel dingen zoveel makkelijker als ze er wèl gevoelig voor zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-22 17:07

Vrachtwagen is geladen. Rêve ook nog eens op de camion gezet. Eerste poging moest mijn man even laten zien dat hij er was maar verder niks. Ik had nu snoep bij die ze kreeg zodra ze er op ging. De volgende pogingen draafde ze er haast op en stond mijn man uit het zicht. :+

Vooralsnog lijkt ons plannetje te werken. Ik denk alleen wel dat Sam ons aan het verraden was daarnet. Er was ogenschijnlijk een kort overleg toen ik haar terug op weide zetten en daarna keek ze erg lang in de richting van de vrachtwagen. >;) >;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 18:05

Zou dat eigenbelang zijn van Sam, dat hij het er niet mee eens is dat madam aan de beurt lijkt te zijn...?