Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mkango schreef:Wat fijn, Levita!Zelfs uit je posts hier werd al duidelijk hoe leuk je 'r vond, dus superleuk dat dat in de praktijk alleen maar bevestigd wordt!
Kiwiaa: Ach, er zijn zoveel variabelen dat ik daar van tevoren niet over ga nadenken.Paard dat ik mogelijk wil kopen aan het einde van de maand is 4 en heeft als tweejarige een sesambeen gebroken. Waarschijnlijk zullen er hier maar weinig zijn die dat aandurven, maar ik heb wat dat betreft de ruitje benadering: we zien wel waar het schip strandt.
Dilan93 schreef:Hoeft niet, nee, maar die garantie heb je natuurlijk nooit. Het was ook geen "mooie" breuk namelijk - het is echt wel kantje boord geweest.Mkango schreef:Wat fijn, Levita!Zelfs uit je posts hier werd al duidelijk hoe leuk je 'r vond, dus superleuk dat dat in de praktijk alleen maar bevestigd wordt!
Kiwiaa: Ach, er zijn zoveel variabelen dat ik daar van tevoren niet over ga nadenken.Paard dat ik mogelijk wil kopen aan het einde van de maand is 4 en heeft als tweejarige een sesambeen gebroken. Waarschijnlijk zullen er hier maar weinig zijn die dat aandurven, maar ik heb wat dat betreft de ruitje benadering: we zien wel waar het schip strandt.
Maar een gebroken sesambeentje hoeft geen problemen te geven toch?
Mkango schreef:Dilan93 schreef:Hoeft niet, nee, maar die garantie heb je natuurlijk nooit. Het was ook geen "mooie" breuk namelijk - het is echt wel kantje boord geweest.Maar een gebroken sesambeentje hoeft geen problemen te geven toch?
Autumnn schreef:Mijn eerste paard was een 16-jarige merrie die 10 jaar manegewerk erop had zitten. Je kon het zo gek niet bedenken of het deerde haar niet. Ze had onderhand alles wel gezien. Van pimp my ponies tot dauwtrapritten en voltigelessen met alle leeftijden mensen![]()
En ja ze had een eigen karakter en soms moest je het inderdaad 3-voudig schriftelijk indienen voor ze het deed maar dat was niet omdat ze het eng vond. Zo ging ik haar eerste oud en nieuw als eigen paard oefenen met vuurwerkgeluiden maar haar oren vertrokken geen spier. Schriktraining was eerder voor mij want ze vond alles alleen maar leuk en gezellig. Maar eng vond ze niks. Ben je dan een uur bezig met optuigen van alle obstakels![]()
Dus nee, in dat opzicht was haar leeftijd alleen maar een voordeel. Niet qua blessures, maar dat was eerder te wijten aan het manegewerk en haar springcarriere gok ik.
tita schreef:Ojee we hebben eentje niet meer geschikt voor zware sport maar wel goed voor basis ...ja zelf met KS-3 en moet nog ff 8000€ kosten want wij hebben meer betaald
Babootje schreef:tita schreef:Ojee we hebben eentje niet meer geschikt voor zware sport maar wel goed voor basis ...ja zelf met KS-3 en moet nog ff 8000€ kosten want wij hebben meer betaald
Wat bedoel je met KS-3. Bedoel je KS klasse 3 of KS over 3 spinaaluitsteeksels? Want een KS klasse 3 krijgt gewoon een positief advies van de veearts en kan gewoon de verzekering in.
Citaat:Dit topic is aangemaakt om de gehele zoektocht naar een nieuw paard met andere zoekers te kunnen delen. We vinden het belangrijk dat dat de kern blijft van het topic. We willen jullie daarom graag wijzen op enkele regels en alternatieven.
- Het actief aanbieden van paarden is niet toegestaan in het topic. Daarvoor is de Markt, maar mocht jouw paard in het zoekprofiel passen staat het vrij direct persoonlijk contact op te nemen. Ook verkapte advertenties zijn niet toegestaan in het topic.
- Het is niet toegestaan om te vermelden dat je eigen paard of een paard in de omgeving binnenkort in de verkoop gaat.
- Het bespreken van, en linken naar, een advertentie is hier niet toegestaan. Dit topic gaat puur over de ervaringen en het proces van de zoektocht naar een nieuw paard.
- Houd rekening met de huidige eigenaar wanneer je een bezocht paard wil bespreken, dit topic is openbaar en via Google terug te vinden.
- In de HuisKamer loopt een alternatief topic: [HK] Nieuw paard kopen, deel XXI Hier is iets meer ruimte in het actief meezoeken naar een potentieel aankoop, maar lees ook hier de regels goed door voordat je reageert.
Babootje schreef:tita schreef:Ojee we hebben eentje niet meer geschikt voor zware sport maar wel goed voor basis ...ja zelf met KS-3 en moet nog ff 8000€ kosten want wij hebben meer betaald
Wat bedoel je met KS-3. Bedoel je KS klasse 3 of KS over 3 spinaaluitsteeksels? Want een KS klasse 3 krijgt gewoon een positief advies van de veearts en kan gewoon de verzekering in.
Dilan93 schreef:Domme vraag misschien hoor, maar stel je hebt/koopt een paard met KS, kan de ernst hiervan verslechteren of verbeteren met tijd/training?
Dat zou ook nog mee kunnen wegen in of je een paard koopt dat KS heeft denk ik
tita schreef:Maakt niet uit klasse 3 vind ik niet normaal en mijn vriendin krijg haar sport paard destijds niet in de verzekering. Nu was dat ook niet de basis sport paard.
Paarden met KS blijf ik uit de buurt ik heb er genoeg mee gemaakt (stond op grote stal waar veel mensen kwamen) en ik kan zeggen dat er maar 1 is die nog loopt waar ie voor gekocht is.
Ik hoef ze niet.