Mijn stalhoudster kijkt voor me mee, heb eigenlijk ook een budget van rond de 5 maar alles wat ik zie is een stuk duurder of inderdaad bemerkingen. De prijzen stijgen de pan uit.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Badeendje schreef:Wat leuk Ketly!
Ik kom even binnenvallen maar ik studeer dit jaar af en m'n moeder vind het nu wel een goed idee om voor ons samen naar een paard te kijken. We hadden eigenlijk als budget 7,5k maar ik vind dat er echt bizar weinig voor te koop is? Wel veel stukke paarden, zo zonde. Ik wil er eigenlijk ook niet meer aan uitgeven, gewoon het idee dat hij morgen een peesblessure kan krijgen schrikt me enorm af om er zó veel geld in te investeren. Op MP/SH staat er echter zo weinig voor dat budget te koop, of er is iets mis mee, dat het misschien toch beter is om voor wat meer geld een paard te kopen... ik weet het niet. Ik lees hier iig lekker mee!
CalipsoLover schreef:Badeendje schreef:Wat leuk Ketly!
Ik kom even binnenvallen maar ik studeer dit jaar af en m'n moeder vind het nu wel een goed idee om voor ons samen naar een paard te kijken. We hadden eigenlijk als budget 7,5k maar ik vind dat er echt bizar weinig voor te koop is? Wel veel stukke paarden, zo zonde. Ik wil er eigenlijk ook niet meer aan uitgeven, gewoon het idee dat hij morgen een peesblessure kan krijgen schrikt me enorm af om er zó veel geld in te investeren. Op MP/SH staat er echter zo weinig voor dat budget te koop, of er is iets mis mee, dat het misschien toch beter is om voor wat meer geld een paard te kopen... ik weet het niet. Ik lees hier iig lekker mee!
Laat je niet afschrikken, mijn budget was hetzelfde en heb uiteindelijk een goedgekeurde ontzettend gaaf dressuurpaard met goede bloedlijn gekocht zelfs nog onder mijn oorspronkelijk budget. Dat terwijl er paarden van dezelfde bloedlijn en leeftijd te koop staan voor 25kEn paard mankeert niks! Ik heb zelf advertenties geplaatst met 'paard gezocht' en ben 2 paarden gaan bezichtigen die niet op internet stonden. Dus het is zeker niet onmogelijk.
CalipsoLover schreef:Ik heb op mijn eigen facebook pagina geadverteerd, in verschillende groepen op facebook en op 2dehands.be. Uiteindelijk heb ik ze gekocht via iemand die mij gecontacteerd had via 2dehands. Hij had achteraf ook wel spijt dat hij niet meer vroeg hoor. Maar zo zie je maar, het is niet onmogelijk om een gaaf dressuurpaard met een X-factor te kopen.
Edit, dit is ze btw:
[ [url=m/PnoLgF.jpg]Afbeelding[/url] ]
CalipsoLover schreef:Ik heb op mijn eigen facebook pagina geadverteerd, in verschillende groepen op facebook en op 2dehands.be. Uiteindelijk heb ik ze gekocht via iemand die mij gecontacteerd had via 2dehands. Hij had achteraf ook wel spijt dat hij niet meer vroeg hoor. Maar zo zie je maar, het is niet onmogelijk om een gaaf dressuurpaard met een X-factor te kopen.
Edit, dit is ze btw:
Domino_2006 schreef:Net de veearts zelf ook gesproken en het enige wat ze op te merken had was dat het weer tijd voor de smid was (kon volgens verkoper kloppen is nu 7 weken geleden).
Dus bij deze mijn nieuwe aanwinst:
[ [url=m/SH1TtV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Joey Rock.
Een springefokte kwpn-er die (voor mij gelukkig) iets te klein is gebleven.
Domino_2006 schreef:Net de veearts zelf ook gesproken en het enige wat ze op te merken had was dat het weer tijd voor de smid was (kon volgens verkoper kloppen is nu 7 weken geleden).
Joey Rock.
Lynn_Noname schreef:CalipsoLover schreef:Ik heb op mijn eigen facebook pagina geadverteerd, in verschillende groepen op facebook en op 2dehands.be. Uiteindelijk heb ik ze gekocht via iemand die mij gecontacteerd had via 2dehands. Hij had achteraf ook wel spijt dat hij niet meer vroeg hoor. Maar zo zie je maar, het is niet onmogelijk om een gaaf dressuurpaard met een X-factor te kopen.
Edit, dit is ze btw:
Na een tijdje stiekem meelezen kom ik even meepraten.
Wat een prachtig paard. Goede tip ook om zelf te adverteren, op 2dehands.be vind ik zelf moeilijk paarden die aan m'n wensen voldoen, of ik kijk misschien niet goed
.
Ik was eigenlijk niet actief op zoek naar een paard. We hebben net een woning gekocht dus we zouden het nog even afwachten, maar in het begin van de lockdown wat rondgekeken online en dat was een zeer slecht idee. Zo zag ik een leuke jaarlingmerrie en heb ik contact gehad met de eigenaar, alles klinkt super goed en ik krijg de merrie ook niet uit m'n hoofd. Alleen: ik woon in België, het paard staat in het buitenland en wij mogen de grens niet over. Momenteel is het paard nog niet verkocht, maar ik verwacht dat dit ook niet lang meer zal duren.
Ik kijk vooral naar jonge dressuurpaarden, max. 4-5 jaar, budget < €5000.
Joey Rock.
_shauniheyse schreef:Waar kijk jij voornamelijk rond? Of ook op sporthorses etc?
Ik ben ook van België en ik zoek eigenlijk het zelfde als jouw, in die prijsklasse en leeftijd ..
Ketly schreef:Ze is echt zo gaaf en past zo leuk bij jeZe is wel iets kleiner toch? Dat scheelt natuurlijk wel weer iets, maar hij heeft haar sowieso te goedkoop verkocht..
Joey Rock.
Lynn_Noname schreef:_shauniheyse schreef:Waar kijk jij voornamelijk rond? Of ook op sporthorses etc?
Ik ben ook van België en ik zoek eigenlijk het zelfde als jouw, in die prijsklasse en leeftijd ..
Ik kijk voornamelijk op Sporthorses, Marktplaats en nu en dan 2dehands.
Ik heb eerder het idee dat de prijzen voor dressuurpaarden in België een stuk hoger liggen dan in Nederland. Of ik heb dan mijn bedenkingen bij de advertentie...Ik ben snel wantrouwig, dus dat vermoeilijkt alles wel doordat ik hierdoor een strenge (misschien onterechte) eerste selectie maak. Daarom is het enorm frustrerend dat we de jaarling niet kunnen gaan bekijken, ik ga vaak op m'n gevoel af en het contact met die mensen voelt gewoon goed. Maar kan natuurlijk niet verwachten dat ze ze vasthouden tot de tijd dat de grenzen open gaan... Ah, verder heb ik geen haast...
_shauniheyse schreef:MISTRAL94 schreef:Wauw Domino gefeliciteerd!
In België liggen de prijzen toch iets lager?
In België de prijzen iets lager?
Dat denk ik niet hoor![]()
Wel staat er bij ons veel minder online geadverteerd..
Hoe dit komt weet ik ook niet.
MISTRAL94 schreef:Mijn merrie heb ik in België gekocht. Voor dat geld kom ik hier in nederland niet eens in de buurt van wat ik betaald heb.