Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

CalipsoLover schreef:Coole foto's Serinity! Is het een PRE? Lekker veel body zo te zien.
[...]
Jammer genoeg is het gewoon niet echt een optie om veel verschillende mensen aan Marie te laten komen. Mijn stalgenoten zullen daar absoluut niet voor staan springen, dat weet ik nu al na alle commentaar. En verder, heb ik niet echt iemand buiten mijn lesgeefster. Mijn moeder is bang van Marie, geen optie dus. Verder ook geen vrienden/familie die in de paarden zit. Ben zowat de enige van mijn kring binnen de paarden. Wel heel lief dat jullie willen meedenken. Ja Serinity, ik ga geen afspraken meer maken zonder dat ik er bij ben, dat is wel duidelijk nu. Ik kijk ook wel veel mee langs de zijlijn als ik les heb. Maar ja, ik heb dan ook niet echt een probleem met haar sensibele kant.
Gisteren hebben we lekker gepoetst en geknuffeld, ook weet voetjes gegeven (in het bijzijn van de staleigenares). Want als ik rustig en kalm ben, is zij dat ook.
Citaat:"The Warlander is a horse of Baroque type, produced by crossing Friesian horses with horses of a purebred registered Iberian horse breed such as the Andalusian, Lusitano, or Menorquina. The ideal Warlander combines the Iberian horse's intelligence, facility for collection, flexibility, and powerful hindquarters, with the Friesian's tractability, dramatic leg action, "bone," and strong forequarters.
The crossing of Iberian and Friesian-type horses to produce improved cavalry horses has a history going back to at least the sixteenth century, though the term "Warlander" was coined only in the late twentieth century by the Classical Sportho
rse Stud in Western Australia who named the breed after their association with veterinarian Dr Warwick Vale."
MirandaFuego schreef:Serenity, leuk hoor die kleine!
Mijn kleintje is juist heel schuw en verlegen.
Wat goed het springen, toppertje hoor!
Hij neemt de schaduwbalk ook mee!
En haha, ja, dat viel me ook pas op toen ik de foto later bekeek.
Ik ben nu trouwens van een aantal rechte wilgenstammen "echte" balkjes aan het maken, zodat ook netjes een grondbalk neer kan leggen of meerdere balkjes achter elkaar kan gebruiken.

MirandaFuego schreef:Maar Calipsolover, het gaat er toch om dat andere mensen haar binnen en buiten moeten halen?
Die mensen moeten met haar oefenen lijkt mij.
Berdien schreef:Wat heeeerlijk Fransje, gaaf hoor! Ik kijk daar ook zo naar uit, ritjes met Feyre.
Hij is hoe dan ook prachtig Serenity. Toffe kruising ook, worden veel gebruikt in films of niet?
En ik zou het eerlijk waar eigenlijk niet goed weten. Kan het me wel voorstellen, want ze zijn over het algemeen heel veelzijdig, werklustig en slim. En ze zien er over het algemeen vrij gaaf uit vind ik haha. . Qua kleuren en het voorkomen ervan kun je ze wel vergelijken met het PRE bestand denk ik. Veel schimmels vooral, soms ook bruin en soms ook zwart, maar echt volledig zwart zoals bij de mijne zie je juist niet zoveel, denk dat dat komt omdat zwart minder vertegenwoordigt is bij de PRE's. fransje23 schreef:Wordt een Warlander geregistreerd als Cruzado?![]()
Denk dat ik een kruising Fries met PRE zo zou benoemen in ieder geval.![]()
Joya heeft, zover ik weet, geen goedgekeurde ouders en mag zelfs "de titel" cruzado niet dragen.
Die is un caballo de casa, jardin y cocina.
En feitelijk is het gewoon ook een cruzado hea.
Alleen heeft dit type cruzado een eigen stamboekje gekregen.
fransje23 schreef:Ja, voor dat iets erkend kan worden als stamboek is het nog best een hoop te regelen.
Als het vooral gaat om F1 kruisingen is een cruzado-papier ook voldoende.
Maar met eventuele nakomelingen van hem is het dan lastiger,toch?
Zou je terug moeten kruisen op volle PRE voor cruzado papier.
Heb je een foto van zijn veulen? Uit wat voor merrie?
Maar de nieuwe optie is super mooi! En zo heerlijk zo lekker naar buiten kunnen
Nu een klein maatje 1, het gaat vooruit gelukkig! Ze leeft qua uitgaven wel op grote voet 
Maar dat is niet zo heel raar, ze heeft haar bouw van haar moeder wat dat betreft. Dit is Miep in niet-drachtige vorm

Hij is inderdaad behoorlijk dribbelig op de terugweg, dan is het meteen wel nog meer paard
En zaterdag les, helaas nog steeds aan het prutsen rechtsom
Maar instructrice heeft fijn geholpen dus we knutselen weer verder, en daarna nog buiten stukje uitgestapt 
Haar eerste luchtremmen aflatende en rijdende "vrachtwaggel" ontmoet, gaf ze niks om. Stoere puppy! Helaas op de terugweg werd ze aangevlogen door een stel onopgevoede rothonden...schoot 4 passen in galop weg maar gelukkig had ik de lange leadrope eraan en kwam ze braaf terug op druk, alleen vloog toen aan de andere kant ineens een zwaan op pal naast ons dus toen moest er ook nog even gedribbeld worden. Ik had een hartverzakking...maar na een minuutje of 2 daarna was ze zelfs alweer op haar gemak, spanning afvloeien kan ze wel
Dus al met al erg trots op de muppet 
Dat zit echt als een huis...dus als dressuurzadel terugkomt deze week de zadelmaker maar even vragen ook naar mijn oude springzadel te kijken of die er niet op kan
Mijn grote kerel gaat nog altijd even met alle 4 de hoeven tegelijk los van de grond bij de geluiden van het luchtdruksysteem bij vrachtwagens..
Dapper hoor dat zij er niet van onder de indruk is.
Maar goed dat je daar wel ook zo op let! En fijn dat het met het clickeren zo goed gaat. Begrijp ik het goed dat je oefent met "los" borstelen in de weide/paddock?
nu geen ijzers meer en Duke ook niet maar heb wel zijn hoeven eens gemeten voor eventueel later hoefschoenen en ik kwam zowel breedte als lengte uit op 18,5cm haha. Bij Dexter was dat 21 Granoek schreef:Wow vientje, Dexter had maat 8 van ijzers maar toen die te klein werden kreeg hij er op maat gemaaktnu geen ijzers meer en Duke ook niet maar heb wel zijn hoeven eens gemeten voor eventueel later hoefschoenen en ik kwam zowel breedte als lengte uit op 18,5cm haha. Bij Dexter was dat 21
Ik wist dat de koudbloedjes flinke voeten hadden, maar zo in cm's uitgelegd is het verschil al helemaal huge.. Ik pakte er namelijk even een liniaal bij om te visualiseren hoe breed/lang dat dan eigenlijk is, wauw haha.
Nu is het wat meer gedaald, en wil ik graag mijn berichtje afmaken, want daar word ik blij van
Laatste berichtjes alleen niet meer bijgelezen, sinds vrijdag dan..

Vorige week wilde ik op een heerlijke windstille dag eens iets nieuws proberen en heb ik een zeil opgerold.. waar we zo mee begonnen
:

Geen spier verrekt!!! 0 spanning opgebouwd, dit had ik echt zó niet verwacht! Is zijn vertrouwen in mijn vriend toch enorm gegroeid
Dan hebben ze dus echt 8 maten groter dan Pinda, en dat terwijl Pinda niet zoveel kleiner is
Heerlijke schuiten dan 

Was het onverwacht?
(even een hickupje gehad, eerst was het strook-click-snoep, toen ging hij achteruit lopen om asap die snoep te krijgen, nu is het dus strook-stap naast zijn hoofd-click-snoep)
Mijn oma had een wond aan haar voet, maar door de slechte aderen in haar benen kon haar lichaam de wond niet meer herstellen en werd hij steeds erger, tot op het laatst dat haar voet bijna weggevreten werd... Dat ging gepaard met zóveel pijn
En amputeren ging niet meer, want oma is helaas wat dement, dus dat zou rampzalig worden.. uiteindelijk kreeg oma zoveel pijnstilling dat ze rustig is ingeslapen. Dus het was niet onverwacht, maar wel veel sneller dan ik had gedacht 

xXutopiaXx schreef:DankjulliewelMijn oma had een wond aan haar voet, maar door de slechte aderen in haar benen kon haar lichaam de wond niet meer herstellen en werd hij steeds erger, tot op het laatst dat haar voet bijna weggevreten werd... Dat ging gepaard met zóveel pijn
En amputeren ging niet meer, want oma is helaas wat dement, dus dat zou rampzalig worden.. uiteindelijk kreeg oma zoveel pijnstilling dat ze rustig is ingeslapen. Dus het was niet onverwacht, maar wel veel sneller dan ik had gedacht
En inderdaad, ik ben zó blij met al die lieve diertjes om me heen, die geven me enorm veel rust
Hier ook ervaren hoe iets wat in de verwachting ligt toch ook flink een klap kan geven als het sneller gaat dan je dacht. Merkte dat mensen soms dat onderschatten omdat ze denken dat het minder zeer doet als je het aan ziet komen. Maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Verlies kan een mens op heel veel manieren raken, verwacht of onverwacht. Trakteer jezelf maar op veel tijd-tussen-de-paarden inderdaad, goed voor hoofd en hart zeggen ze wel.
vanuit het hoge noorden.