Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CalipsoLover schreef:Coole foto's Serinity! Is het een PRE? Lekker veel body zo te zien.
[...]
Jammer genoeg is het gewoon niet echt een optie om veel verschillende mensen aan Marie te laten komen. Mijn stalgenoten zullen daar absoluut niet voor staan springen, dat weet ik nu al na alle commentaar. En verder, heb ik niet echt iemand buiten mijn lesgeefster. Mijn moeder is bang van Marie, geen optie dus. Verder ook geen vrienden/familie die in de paarden zit. Ben zowat de enige van mijn kring binnen de paarden. Wel heel lief dat jullie willen meedenken. Ja Serinity, ik ga geen afspraken meer maken zonder dat ik er bij ben, dat is wel duidelijk nu. Ik kijk ook wel veel mee langs de zijlijn als ik les heb. Maar ja, ik heb dan ook niet echt een probleem met haar sensibele kant.
Gisteren hebben we lekker gepoetst en geknuffeld, ook weet voetjes gegeven (in het bijzijn van de staleigenares). Want als ik rustig en kalm ben, is zij dat ook.
Citaat:"The Warlander is a horse of Baroque type, produced by crossing Friesian horses with horses of a purebred registered Iberian horse breed such as the Andalusian, Lusitano, or Menorquina. The ideal Warlander combines the Iberian horse's intelligence, facility for collection, flexibility, and powerful hindquarters, with the Friesian's tractability, dramatic leg action, "bone," and strong forequarters.
The crossing of Iberian and Friesian-type horses to produce improved cavalry horses has a history going back to at least the sixteenth century, though the term "Warlander" was coined only in the late twentieth century by the Classical Sportho
rse Stud in Western Australia who named the breed after their association with veterinarian Dr Warwick Vale."
MirandaFuego schreef:Serenity, leuk hoor die kleine!
Mijn kleintje is juist heel schuw en verlegen.
Wat goed het springen, toppertje hoor!
Hij neemt de schaduwbalk ook mee!
MirandaFuego schreef:Maar Calipsolover, het gaat er toch om dat andere mensen haar binnen en buiten moeten halen?
Die mensen moeten met haar oefenen lijkt mij.
Berdien schreef:Wat heeeerlijk Fransje, gaaf hoor! Ik kijk daar ook zo naar uit, ritjes met Feyre.
Hij is hoe dan ook prachtig Serenity. Toffe kruising ook, worden veel gebruikt in films of niet?
fransje23 schreef:Wordt een Warlander geregistreerd als Cruzado?![]()
Denk dat ik een kruising Fries met PRE zo zou benoemen in ieder geval.![]()
Joya heeft, zover ik weet, geen goedgekeurde ouders en mag zelfs "de titel" cruzado niet dragen.
Die is un caballo de casa, jardin y cocina.
fransje23 schreef:Ja, voor dat iets erkend kan worden als stamboek is het nog best een hoop te regelen.
Als het vooral gaat om F1 kruisingen is een cruzado-papier ook voldoende.
Maar met eventuele nakomelingen van hem is het dan lastiger,toch?
Zou je terug moeten kruisen op volle PRE voor cruzado papier.
Heb je een foto van zijn veulen? Uit wat voor merrie?
Granoek schreef:Wow vientje, Dexter had maat 8 van ijzers maar toen die te klein werden kreeg hij er op maat gemaaktnu geen ijzers meer en Duke ook niet maar heb wel zijn hoeven eens gemeten voor eventueel later hoefschoenen en ik kwam zowel breedte als lengte uit op 18,5cm haha. Bij Dexter was dat 21
xXutopiaXx schreef:DankjulliewelMijn oma had een wond aan haar voet, maar door de slechte aderen in haar benen kon haar lichaam de wond niet meer herstellen en werd hij steeds erger, tot op het laatst dat haar voet bijna weggevreten werd... Dat ging gepaard met zóveel pijn
En amputeren ging niet meer, want oma is helaas wat dement, dus dat zou rampzalig worden.. uiteindelijk kreeg oma zoveel pijnstilling dat ze rustig is ingeslapen. Dus het was niet onverwacht, maar wel veel sneller dan ik had gedacht
En inderdaad, ik ben zó blij met al die lieve diertjes om me heen, die geven me enorm veel rust