Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 07:30

Gefeliciteerd met Dex!

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 07:49

fransje23 schreef:
puppy1128 schreef:
Klopt. Kan ook en dat weten ze zelf ook wel hoor, dat een merrie drachtig kan raken van een hengst. Ze hebben zelf ook gefokt en doen dat soms ook nog. ;)

Als je niet weet dat een merrie drachtig kan raken van een hengst, denk ik niet dat je aan een paard moet beginnen. Of een vriend/vriendin. Want dan zal je dat vast ook niet weten wat er dan gebeurd.. _O-

Ik bedoelde meer dat veel mensen denken dat zo een jonge hengst nog niet vruchtbaar is. Maar ze zijn al vruchtbaar vanaf 1 jaar.
Kan dus zo maar zijn dat het hem in december toch wel gelukt is en er in november een veulen geboren wordt.

Ja ook dat weten ze.

Gefeliciteerd met Dex! *\o/*
Hier nog 1 week en 1 dag. :):)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 08:15

Gefeliciteerd Dex! Y)(^)

Puzzle is pas in juni aan de beurt.
Olivia is al wel jarig geweest.

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 08:30

Gefeliciteerd met Dex!!

gisteren weer even bij m'n mannetje geweest en hij was lekker knuffelig.. snuffelde me wel helemaal af en likt steeds aan m'n hand wat ik eigenlijk niet wil dus niet meer toelaten.. maar hij is in ieder geval op zn gemak.

Gelijk Joya even gefeliciteerd want die staan bij elkaar op stal en die had een heel buffet voor haar zelf :)

Hebben jullie straks trucjes om ze uit het land te krijgen? Of naar je toe laten komen? Ik wil hier gelijk iets voor aanleren maar weet geen alternatief voor snoepjes terwijl ik dat liever niet doe.

Wat ruinen betreft zit ik ontzettend te wikken en te wegen.. Ik durf ook om die reden nog niet zoveel met hem te doen straks breekt die los en bezoekt die de merries.. Maar ik hoef natuurlijk ook nog niets met hem te doen en kan ook op de eigen weide blijven wandelen. Volgend jaar voorjaar wil ik hem sowieso laten ruinen dan is die 3 jaar en dat vind ik een mooie leeftijd. Verder vertoond hij nog niet echt hengstenstreken maar staat in een leuk clubje, ik ben ook bang dat zn rol in de groep misschien veranderd als die ruin is. Of dat die ergens anders heen moet.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 08:55

Die van mij blijft gewoon staan. Soms komt hij naar mij toe. Meestal als ik enkele dagen niet geweest ben doet ie dat.
Geef hem geen snoepjes, alleen zijn voer.

Kwa uitbreken ben ik niet bang. Als we langs paarden lopen hinnikt hij hooguit en als ik vraag door te lopen doet ie dat ook. Als hij schrikt dan kan ik hem met een los touwtje vaak nog tegen houden. Of nouja, dan staat hij al stil.. Laat ik het zo zeggen. Met draven wordt hij hooguit enthousiast. Gaat hij uitsloven en heel af en toe iets te snel. Maarja, hij kent het nog maar net. En liever dat ie het leuk vindt dan dat ie het stom vindt. _O-

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 09:28

Gefeliciteerd met Dex Y)(^)

Ik heb geen trucjes nodig bij Fedde, die komt namelijk altijd zodra hij iemand ziet _O-
Misschien is het een idee om een wortel of zoiets te voeren op de plek waar je hem wilt hebben vanuit een emmer? Dus zodra hij netjes met je mee is gelopen dan een beloning, misschien valt dan het kwartje van hé wanneer ik meeloop krijg ik straks lekker een wortel.

Fedde is al vorig jaar geruind, vlak voor hij 1 werd. Hij liep bij merries in en begon te dekken. We willen geen veulens dus vandaar vroeg gecastreerd. Volgens de DA kunnen ze zelfs voordat ze 1 zijn al vruchtbaar wezen... maar gelukkig geen drachtige merries :o

Fedde begint nu echt te verharen zeg, dus wanneer ik hem gepoetst heb, ben ik zwart van de haren...
Ben zaterdag nog even bezig geweest met netjes meelopen, achterwaarts, beetje wijken voor druk. Hij deed het super. Daarna nog lekker los en met een jollybal en een pilon bezig geweest. Wat vindt Fedde dat mooi. Hij is dan ook echt nieuwsgierig. Loopt er op af wanneer je met iets gooit (apporteren een idee := ) terwijl de merrie die ook in de bak stond er juist vandoor gaat en er niks van wil weten.
Natuurlijk ook wat foto's gemaakt. Heb de vlechten er weer uit gehaald, vind de manen er lelijk van worden en ik vind het ook niet mooi staan, dus voorlopig blijven de manen weer lekker los.
Afbeelding
Knap hoofd <3
Afbeelding
Ik word er moe van :z
Afbeelding
Moet ik daarvan onder de indruk wezen?
Afbeelding
Misschien zit er wel wat lekkers in dat ding :9

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:20

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:09

Tx voor de tip! Op dit moment komt hij ook als ik hem roep maar ik denk zomaar dat dit gaat veranderen en zou nu al iets willen aanleren (conditioneren) misschien werkt dit gewoon het beste met iets lekkers en dit afbouwen nadat het bevestigd is.

Wat een leuke fotos nanda!

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:30

Gefeliciteerd met Dex! Het gaat al snel! :D
Leuke foto's van Fedde!

Jack komt ook nog niet altijd naar mij toe hoor Lamar. Maak moet ik de eerste 20 meter af leggen en hij de laatste 1,5 meter :+
Ik denk ook dat het vanzelf wel komt zodra hij jou beter begint te leren kennen en jullie echt samen (leuke) dingen gaan doen. :j

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 12:18

Nog gefeliciteerd met Joya en gefeliciteerd met Dex! Mooie dagen om jarig te zijn Y)(^)
Nooit gehoord van die vliegjes, het klinkt vervelend. Hoop voor jullie dat het snel weer weggaat.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:22

Vandaag op de planning om te gaan wandelen.. Maar dat werd eventjes wat anders. Meneer lag heerlijk te snurken dus kwam er lekker bij zitten, liggen en ook weer even er bovenop. Hij vond het allemaal weer erg gezellig! <3
Hij vond het ook helemaal niet erg dat ik 30 keer heen en weer rende.. Je moet wat om foto's te maken als je alleen bent en je hebt steeds maar 10 seconde. Zelfs met het snel 'erop' gaan vond ie het prima. :D

Afbeelding
Afbeelding
Hij is straks al ruitermak hoor.. :+

Daarna geholpen met de afrastering achter de berg en de paarden mochten de bergen weer op. Dat was feest! Elano helemaal door het dolle heen met zijn grote vriend.
Spelen, rennen, gek doen etc. geweldig om te zien! :D

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 23:09

Wat een super leuke fotos puppy!! Echt mega Cute!!

Ik had net een voorlichtingsavond van de dierenarts op de manege over ehbo, ontwormen en inenten.. super interessant en mooi even meegepikt! :D

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 08:34

Wat een heerlijke foto's puppy!
Ruitermak is hij zo te zien idd al. :))
Jong geleerd is oud gedaan toch.

Klinkt als een informatieve avond lamar.
Altijd interessant om naar zoiets te gaan. :j

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 09:10

Wat een leuke foto's! Hij blijft zo heerlijk relaxt liggen!

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:12

Lamarxhorse schreef:
Wat een super leuke fotos puppy!! Echt mega Cute!!

Ik had net een voorlichtingsavond van de dierenarts op de manege over ehbo, ontwormen en inenten.. super interessant en mooi even meegepikt! :D

Thanks! :D

Oh leuk! :D
Erg interessant natuurlijk. Ik twijfel om mijne te enten. Er zijn paarden die niet geënt is op het land, maar de een zegt dat als jij je paard wel laat enten wel beschermd is en de ander zegt dat het dan geen bal uit maakt. %)

Renske_W schreef:
Wat een heerlijke foto's puppy!
Ruitermak is hij zo te zien idd al. :))
Jong geleerd is oud gedaan toch.

Haha ja. Alleen niet zo aan de hulpen. Hij blijft maar zo liggen en doet geen stap vooruit. :+

Ja daarom. En hoe meer gekke dingen hij gewend is des te beter. Ben ook erg benieuwd hoe hij het straks doet met beleren.
Is er zo'n iemand bij die er verstand van heeft en vraagt ie nog 'zeker weten dat ie nog zadelmak gemaakt moet worden?' of dan rijd ik zo weg alsof hij al jaren beleerd is ofzo. Want in die tijd zal die wel van alles weten aan stemhulpen natuurlijk. :')

fransje23 schreef:
Wat een leuke foto's! Hij blijft zo heerlijk relaxt liggen!

Ja hij blijft heel relaxt liggen. Maakt hem ook niks uit dat ik even 30 keer op sta en bij hem kom zitten/liggen binnen 10 seconde of snel boven op hem klim.
Ook gelijk goede training voor mezelf. Gelijk conditie en lenigheidstraining. :+

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:04

Zo heb ik wel eens een tinker beleerd.
dat was ook opstappen en wegrijden. :))
Die was zo ongelooflijk braaf. En ik weet zeker dat daar nog niks mee gedaan was. Was eigen fok van die mensen en ik kwam daar wekelijks over de vloer. :))

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:40

Zo, elano is echt heel erg relaxed! Fijn hoor :j Missy was afgelopen week jarig, 2 jaar alweer *\o/* vanmiddag gaan we wandelen of schrikparcourtje doen, ben er nog niet uit. Ik doe dit soort dingen altijd samen met mijn instructrice, zij is een kei met jonge paarden en komt om de week, verder staat mis nog lekker niets te doen, behalve groeien en lief zijn :)

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 17:23

Gekke lieve Elano, ik denk niet dat Jack dat zomaar zou pikken als ik op zijn rug zou gaan zitten :+
Farahdiba nog gefeliciteerd met Missy! Wat leuk dat je een soort van les/begeleiding hebt :)

Vandaag weer langs geweest bij hem en hij was zooooo aanhankelijk vandaag <3
Toen ik aankwam, kwam eerst de hele kudde naar mij toe gegaloppeerd. En vanaf dat moment heeft Jack eigenlijk 100% de aandacht bij mij gehouden. Meestal loopt hij weg of doet hij zijn eigen ding (eten), maar nou kwam hij naar mij toe en bleef hij bij mij. Ik wilde hem borstelen en dat vond hij heerlijk! Vooral onder zijn hals en op zijn borst, zijn innerlijke lama kwam naar boven, hals uitstrekken, gekke bekken trekken :))
En ik mocht niet stoppen, zodra ik stopte met borstelen kwam hij vanzelf weer met zijn hoofd. En als ik zijn zijkant/billen poetste deed hij zelf een paar stappen achteruit, precies zodat hij weer recht voor mijn neus stond en ik weer zijn hals moest borstelen :') Hij is dik een halfuur bij mij gebleven, terwijl de rest van de kudde langzaam naar de andere kant van de wei verplaatste. Hij ging ook niet verder met grazen o.i.d., hij bleef gewoon heerlijk bij mij staan genieten. En dan geniet ik ook echt van hem <3

Daarna nog geoefend met rondlopen aan het halster en dit ging ook goed! Hij loopt al steeds beter mee, ik moet hem op een of andere manier nog leren dat hij wat meer naast mij komt lopen ipv vlak achter. Zodat hij mij niet omverloopt mocht hij een keer schrikken oid. :')

Hier nog een foto van zijn half behaarde hoofd :+ Het donkere deel is nog zijn wintervacht

Afbeelding

Knuffelen
Afbeelding

En zijn lieve puppyhoofd toen ik weg ging <3

Afbeelding

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 17:44

farahdiba46 schreef:
Zo, elano is echt heel erg relaxed! Fijn hoor :j Missy was afgelopen week jarig, 2 jaar alweer *\o/* vanmiddag gaan we wandelen of schrikparcourtje doen, ben er nog niet uit. Ik doe dit soort dingen altijd samen met mijn instructrice, zij is een kei met jonge paarden en komt om de week, verder staat mis nog lekker niets te doen, behalve groeien en lief zijn :)

En te eten.. Mag ik hopen. :))

Annikoe schreef:
Gekke lieve Elano, ik denk niet dat Jack dat zomaar zou pikken als ik op zijn rug zou gaan zitten :+
Farahdiba nog gefeliciteerd met Missy! Wat leuk dat je een soort van les/begeleiding hebt :)

Vandaag weer langs geweest bij hem en hij was zooooo aanhankelijk vandaag <3
Toen ik aankwam, kwam eerst de hele kudde naar mij toe gegaloppeerd. En vanaf dat moment heeft Jack eigenlijk 100% de aandacht bij mij gehouden. Meestal loopt hij weg of doet hij zijn eigen ding (eten), maar nou kwam hij naar mij toe en bleef hij bij mij. Ik wilde hem borstelen en dat vond hij heerlijk! Vooral onder zijn hals en op zijn borst, zijn innerlijke lama kwam naar boven, hals uitstrekken, gekke bekken trekken :))
En ik mocht niet stoppen, zodra ik stopte met borstelen kwam hij vanzelf weer met zijn hoofd. En als ik zijn zijkant/billen poetste deed hij zelf een paar stappen achteruit, precies zodat hij weer recht voor mijn neus stond en ik weer zijn hals moest borstelen :') Hij is dik een halfuur bij mij gebleven, terwijl de rest van de kudde langzaam naar de andere kant van de wei verplaatste. Hij ging ook niet verder met grazen o.i.d., hij bleef gewoon heerlijk bij mij staan genieten. En dan geniet ik ook echt van hem <3

Daarna nog geoefend met rondlopen aan het halster en dit ging ook goed! Hij loopt al steeds beter mee, ik moet hem op een of andere manier nog leren dat hij wat meer naast mij komt lopen ipv vlak achter. Zodat hij mij niet omverloopt mocht hij een keer schrikken oid. :')

Hier nog een foto van zijn half behaarde hoofd :+ Het donkere deel is nog zijn wintervacht

Haha, bij Elano's vriend kan ik niet eens in de buurt komen, dan staat hij al rechtop. Kon dit keer nog wel vrij dichtbij komen, maar er moet dan wel 5 meter afstand zitten tussen hem en mij. Al ging hij laatst naast mij rollen? Ik stond echt van: Ben je wel goed bij je hoofd? Je bent altijd bang dat ik je wat aandoe? :+

Innerlijke lama _O-

Elano mag van mij ook achter mij lopen. Voordeel van hem is, dat ie aangeleerd heeft om rechts te lopen, dus schrikt hij, dan ontwijkt hij mij via rechts. Erg fijn. Want met ernaast lopen kunnen ze ook weer je omver duwen.. Dus hoe ze lopen maakt wat dat betreft niet veel uit. Al loopt Elano steeds vaker echt naast mij, zeker met draven. :P

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 17:58

Missy heeft vanmiddag een schrikparcousje gehad, ze deed het super *\o/*

Afbeelding

jammer genoeg alleen foto van dit, de rest heb ik alleen gefilmd en die erop zetten lukt me niet :o zeil over haar heen vond ze minder eng dan eroverheen stappen. Raar paard maar wat deed ze het goed! *trots*
Laatst bijgewerkt door farahdiba46 op 29-03-17 18:12, in het totaal 2 keer bewerkt

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 18:00

Puppy28, waar denk je dat ze zo van groeit :D

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 18:01

farahdiba46 schreef:

Lucht. :j :+

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 18:06

puppy1128 schreef:
farahdiba46 schreef:

Lucht. :j :+
hahaha wast maar waar er gaat heeeel veel hooi in en daarnaast slobbert ze lekker mee met de aansterk-papjes van haar tante (seniores priores met muesli en lijnzaadolie) alleen tante geven is zielig, dus kind krijgt ook :')

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 18:15

Afbeelding
[/img]

dit dus :D

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 22:21

Aniekoe, ja, ben ook heel erg blij met haar hulp, ik hen zelf een slechte gezondheid, dus kan alle hulp gebruiken! Ik had al les van haar op de moeder van missy en dat "lesschema" zetten we nu door met kleine dingen doen met Missy. Zij gaat haar straks ook beleren en daarna blijf ik met Mis ook bij haar lessen :)