Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fransje23 schreef:puppy1128 schreef:Klopt. Kan ook en dat weten ze zelf ook wel hoor, dat een merrie drachtig kan raken van een hengst. Ze hebben zelf ook gefokt en doen dat soms ook nog.
Als je niet weet dat een merrie drachtig kan raken van een hengst, denk ik niet dat je aan een paard moet beginnen. Of een vriend/vriendin. Want dan zal je dat vast ook niet weten wat er dan gebeurd..
Ik bedoelde meer dat veel mensen denken dat zo een jonge hengst nog niet vruchtbaar is. Maar ze zijn al vruchtbaar vanaf 1 jaar.
Kan dus zo maar zijn dat het hem in december toch wel gelukt is en er in november een veulen geboren wordt.
Lamarxhorse schreef:Wat een super leuke fotos puppy!! Echt mega Cute!!
Ik had net een voorlichtingsavond van de dierenarts op de manege over ehbo, ontwormen en inenten.. super interessant en mooi even meegepikt!
Renske_W schreef:Wat een heerlijke foto's puppy!
Ruitermak is hij zo te zien idd al.
Jong geleerd is oud gedaan toch.
fransje23 schreef:Wat een leuke foto's! Hij blijft zo heerlijk relaxt liggen!
farahdiba46 schreef:Zo, elano is echt heel erg relaxed! Fijn hoorMissy was afgelopen week jarig, 2 jaar alweer
vanmiddag gaan we wandelen of schrikparcourtje doen, ben er nog niet uit. Ik doe dit soort dingen altijd samen met mijn instructrice, zij is een kei met jonge paarden en komt om de week, verder staat mis nog lekker niets te doen, behalve groeien en lief zijn
Annikoe schreef:Gekke lieve Elano, ik denk niet dat Jack dat zomaar zou pikken als ik op zijn rug zou gaan zitten
Farahdiba nog gefeliciteerd met Missy! Wat leuk dat je een soort van les/begeleiding hebt
Vandaag weer langs geweest bij hem en hij was zooooo aanhankelijk vandaag
Toen ik aankwam, kwam eerst de hele kudde naar mij toe gegaloppeerd. En vanaf dat moment heeft Jack eigenlijk 100% de aandacht bij mij gehouden. Meestal loopt hij weg of doet hij zijn eigen ding (eten), maar nou kwam hij naar mij toe en bleef hij bij mij. Ik wilde hem borstelen en dat vond hij heerlijk! Vooral onder zijn hals en op zijn borst, zijn innerlijke lama kwam naar boven, hals uitstrekken, gekke bekken trekken
En ik mocht niet stoppen, zodra ik stopte met borstelen kwam hij vanzelf weer met zijn hoofd. En als ik zijn zijkant/billen poetste deed hij zelf een paar stappen achteruit, precies zodat hij weer recht voor mijn neus stond en ik weer zijn hals moest borstelenHij is dik een halfuur bij mij gebleven, terwijl de rest van de kudde langzaam naar de andere kant van de wei verplaatste. Hij ging ook niet verder met grazen o.i.d., hij bleef gewoon heerlijk bij mij staan genieten. En dan geniet ik ook echt van hem
Daarna nog geoefend met rondlopen aan het halster en dit ging ook goed! Hij loopt al steeds beter mee, ik moet hem op een of andere manier nog leren dat hij wat meer naast mij komt lopen ipv vlak achter. Zodat hij mij niet omverloopt mocht hij een keer schrikken oid.
Hier nog een foto van zijn half behaarde hoofdHet donkere deel is nog zijn wintervacht
puppy1128 schreef:hahaha wast maar waar er gaat heeeel veel hooi in en daarnaast slobbert ze lekker mee met de aansterk-papjes van haar tante (seniores priores met muesli en lijnzaadolie) alleen tante geven is zielig, dus kind krijgt ookfarahdiba46 schreef:Puppy28, waar denk je dat ze zo van groeit
Lucht.![]()