Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik ben er zo gastvrij en belangeloos ontvangen en die ik ken, heeft geen belang bij verkoop, maar wel bij een tevreden koper. Heel belangrijk! driebergen schreef:fortimestwo schreef:je hebt pb
Het zijn voornamelijk ierse waar ik ervaring mee heb (of ben ik nu zo dom en ligt ierland dichtbij engelandzo ja sorry is al uh laat
pffff.... Nee, het was voor mij laat!!!!
Het kwam door dat ik in Engeland ben geweest en daar zo'n lekker engels paardenblad had gekocht. Daar stond een artikel in over hunters en daarin verschillende klasses. Toen ben ik daar eens ingedoken, wat een briljante paarden! waren alleen vrij duur en moeilijk te krijgen. jachtpaard, hunter.... op een laat uur was de connectie zo gemaakt, zeg maar![]()
Jammer dat ze geen site hebben. Maar ik kan eens bellen. graag zou ik eerst wat foto's willen zien of zo.
en zijn ze een beetje betaalbaar? Ik zag op marktplaats een iers jachtpaard te koop en die koste vrij veel, vond ik.

Torius16 schreef:In zowel de WSBH als de WBBH rankinglist (sport en fokkerij) KWPN bovenaan. Beste hengst springen weliswaar BWP. Selectie KWPN niet voor niets zo streng. Adin, sorry als je, je aangesproken voelt door mijn opmerkingen, maar ik kijk wellicht met iets ander oog naar een paard. Wellicht dat steil schouder, laag kruis, zware halsaanzet, overbouwd (ja sorry ik kijk met een andere blik naar paarden denk ik dan de meesten hier ivm fokkerij/sport) maar het is wel een feit dat als een paard een bepaalde bouw heeft en je vraagt prestaties van hem die gezien zijn bouw minder geschikt zijn, je paard dan vaker/sneller (blijvende) blessures kan oplopen. Mensen met zwakke enkels zullen de Elfstedentocht ook moeilijker kunnen volbrengen (dan wel uitvallen ivm blessure) als ze het dan halen is het op wilskracht, maar de gevolgen zullen vaak niet uitblijven. Ik doe dan veel in de sport, maar ik ben de mening toegedaan dat een recreactiepaard (wat dat ook mogen zijn) juist nog meer capaciteiten dient te hebben dan een sportpaard dat alleen in een goede geroutileerde bak loopt en af een toe een buitenrit. Ik bedoel elke dag over verharding lopen komt behoorlijk op de pezen aan. En wat dacht je van paarden die over het zand, door zee, heuveltje op heuveltje af de bossen in moeten? En als ik dan een adv. lees: paard niet geschikt voor sport, wel voor recreatie, dan ben ik misschien blond, maar die link kan ik ff niet leggen....
Ik maak ook buitenritten met de paarden en merk dat ze daar lekker fris van blijven, maar het komt er soms wel op aan en een dagje rust is dan geen overbodige luxe!
Wij fokken zowel spring - als dressuurpaarden. Hebben het geluk gehad dat een DP gefokt paard met SP vader het super doet in de springsport, maar over het algemeen wordt een DP gefokt nooit een SP (karakter is vaak anders) een beetje SP wat niet tot wasdom komt in de springensport wil nog wel eens een leuke dressuurder worden
(ik noem in dat kader even Kigali en Ferro) en als ik dan de berichten in de topic lees dan denk ik wel eens 'zet ff je roze bril af en wees realistisch' kijk naar jezelf, je omgeving, de statistieken etc. Zoals al eerder werd gezegd; zowel de Mercedes als de Fiat brengt je van Ned naar Frankrijk én toch is de prijsklasse anders, zal toch echtik liggen aan de kwaliteit, comfort, zekerheid, veiligheid of zie ik dat echt verkeerd??
gewoon lekker hobbel in bos 1 x in de week voorlopig door ziekte paard fortimestwo schreef:[Nou had gezegt Ierland ligt IN engeland had ik je nog gelooft haha ben een rund met topo.
Weet mijn eigen huis stal en supermarkt te vinden is genoeg
Ja je hetb dure en je hebt minder dure.
Heb een mooie gezien geschikt voor de jacht voor 5000 euro vind dat nog erg mee vallen.
Maar je hebt ze ook van 10,000 euro.
Bij de stal die ik je gaf zijn er niet altijd te koop.
Maar ze kunnen je verder advieseren en kennis laten maken met de verschillende paarden.
Ligt er ook aan wat je wil.
wil je een groentje lekker vers uit ierland?
Of wil je er 1 die ingereden is ?
Of wil je er heen die al ervaring ermee heeft?
Wil je onder de 170 normaal postuur
Of wil je een tank.
Het is ook hier, wie verkoopt het paard wat wil de koper etc etc.
Bel ze eens vraag hun om advies of vraag of je langs kan komen.
Als je serieus ervoor wilt gaan pb dan ff jou dingen waar opgelet moet worden.
dan kan ik even voor je rondbellen.
Zij het alvast voor koop of zij het voor advies en het ras uitproberen.
maar is noord-ierland niet deel van de UK, en Engeland ook? goed, genoeg hierover... 
maar is noord-ierland niet deel van de UK, en Engeland ook? goed, genoeg hierover... 
wreckh schreef:Jeetje, het word echt rustig hier. Ik had me alweer voorbereid om bladzijdes bij te moeten lezen, omdat ik een dag niet gekeken heb, valt wat tegen. Hopen ijk is het een goed teken voor de meesten.
Ik heb flink overleg gehad met instructrice, ze is redelijk positief over het paardje. Helemaal vanwege de maand proeftijd. Ze wil me er graag bij helpen. Dus als het maandag allemaal goed lijkt denk ik dat ik hem koop. Met duidelijk contract erbij dat mocht het toch niet klikken of mocht hij afgekeurd worden, dat hij dan terug gaat. Mijn man wil eigenlijk eerst een deel van het aankoop bedrag betalen, en dan na die maand de rest, maar vind het zelf een beetje raar. Heb zoiets niet vaker gehoord in de paardenwereld, wat vinden jullie?