Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 10:20

iig sparen ... je moet maar denken zo had het moeten zijn

@ Adin dat is iid vervelend

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 10:22

Njah misschien. Slaagt echt wel tegen aangezien we alles mooi hadden uitgerekend en de "wat als ie ziek wordt" in rekening hadden genomen enzo. Vriend had wel gebeld naar de mensen om te vragen of we misschien niet iets konden regelen, maar ik heb er geen goed oog in aangezien mijn vriend een beetje te... opdringerig was (allez, kweet niet goe hoe ik het moet uitleggen)

@Tita: we hadden het geld hoor, er is gewoon iets onvoorziens misgelopen. Das gewoon pech hebben!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 10:26

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:36

Wow... dit is snel gegaan. Paardje is goedgekeurd én we hebben een overeenkomst gemaakt en hij lomt vrijdag. Wat gaat het plots snel!

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:48

leuk!

goedgekeurd bij klinische keuring?

@tita leuk paard en nog leukere prijs :D
helaas is mijn budget nog niet eens de helft :D

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:49

Yup! Volgende week vrijdag komt ie en de eigenaar neemt natuurlijk alles mee. Ooh en ik dacht er net nog dat het nix ging worden. Waauw ik ben zo blij!
Iedereen vroeg altijd of hij gekeurd mocht worden en dus hebben ze hem zelf laten keuren!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:52

>;) niks is zo veranderlijk als het weer oonee aprella ook.. eerst kon niet ivm werk en nu ineens heb je hem gekocht en gekeurd?

iig van harte en heel veel plezier

@ nathe ik moet mezelf echt tegenhouden om niet te mailen ben helemaal weg van dat paard...dat zou betekenen dat ik of mijn pony weg moet doen of 3 paarden moet gaan onderhouden.

Edit
Hebben ze hem zelf laten keuren? en jij was daar niet bij? en hoe zit het nou met je werk?
Vind heel erg raar..zou nooit zomaar een paard laten keuren door een verkoper..daar wordt je altijd voor gewaarschuwd

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:08

tita schreef:
>;) niks is zo veranderlijk als het weer oonee aprella ook.. eerst kon niet ivm werk en nu ineens heb je hem gekocht en gekeurd?

iig van harte en heel veel plezier

Edit
Hebben ze hem zelf laten keuren? en jij was daar niet bij? en hoe zit het nou met je werk?
Vind heel erg raar..zou nooit zomaar een paard laten keuren door een verkoper..daar wordt je altijd voor gewaarschuwd

Het probleem zat em niet in mijn werk, maar dat in men vriend, maar we hebben samen iets opgelost.
De verkoper heeft em laten keuren, en hij neemt het attest mee, hij is niet eens gekeurd door zijn vaste dierenarts.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:34

het lijkt er op dat we het niet eens gaan worden over de prijs dus ben nog steeds zoekende naar een braaf groot paard!

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:35

aaw zonde :(
Ach je zult er wel eentje vinden ^^

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:41

zo is het, er komt wel weer een op mijn pad. Zoek pas 2mnd, vorige x deed ik er 6 mnd over.

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:47

Njah ik heb net ontzettend veel geluk gehad, anders had ik ook verder moeten zoeken. Om eerlijk te zijn had ik echt niet verwacht dat ik in oktober al een paard ging hebben. Het is nog niet helemaal doorgedrongen :s

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:49

Dat ken ik wel Aprella als je in deel 1 kijkt schrijf ik dat ik pas in 2013-2014 een 2e wil en toen was het sept dus 2011 en nu............................. zie ik leuke vosruin op bokt :P

@ Adin pb me eens wat jij geboden heb.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 18:17

@Adin : wat heb je geboden (mag pb!)

@ Aprella; Keuring door eigenaar zelf, bij hun DA? Zonder jou erbij? Phoe.. ik hoop dat het goed uitpakt voor je ;)

@ Tita; Jaa die ruin had ik ook al gezien, alleen is de prijs wat te hoog voor mij haha :D

ittakesmore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 22:38

Kom net thuis van stal aangezien het de topas ruin; Justus goed gekeurd is vandaag! :D
Na een lange trailer reis van twee en een half uur staat ie na eerst een halfuurtje bang zijn voor de stal er toch finally in lekker op zn hooi te knabbelen!

Ben zo blij dat het eerste paard wat ik bekeken heb en stiekem al verliefd op geworden was meteen goedgekeurd werd! :D

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 22:41

Ooh dat is fantastisch! Heel veel plezier met je nieuwe vriend!

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 22:44

@ ittakesmore: wat een geluk zeg... gefeliciteerd met je nieuwe vriendje! Hopelijk hebben meer van ons geluk de komende tijd :j

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 22:45

gefeliciteerd!
ik hoop idd op meer geluk :)

ittakesmore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 22:50

Hoop het ook voor jullie allemaal en zal het goed in de gaten houden hier maar durfde de afgelopen dagen ff niet meer te kijken, hoe vaker ik over afkeuren las hoe meer gestrest ik raakte haha :D

Blijf sowieso duimen dat iedereen die hier al wat langer zoekt ook snel wat vind en er lekker van kan genieten :j

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 06:39

Hoi dames,
Mijn paardje is gister ook goedgekeurd (even positief nieuws over keuren voor degene die nog zoekende zijn) :)

marloes1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 07:28

Ik lees af en toe stiekem een mee op dit toppic. Ik wil volgend jaar vanaf april/mei gaan zoeken naar mijn eerste paardje. Ik kijk nu ook al wel af en toe om een beeld te krijgen van het aanbod. Ik zoek een spring veulen met een beetje potentie, lekker paar concoursjes, L/M niveau.

Ik zie hier dat bijna iedereen een volwassen paard zoekt en die ook laat keuren, helemaal mee eens. Maar moet je een veulen (tot 1,5 jaar) ook laten keuren en wat voor zin heeft dit?

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 10:30

Nee, veulen is nog niet veel op te zien, is nog in de groei etc je weet niet hoe alles gaat uitpakken.
Ja, > ouder als 12 maand, na leeftijd van 1 jaar kan je een paard op OCD controleren ;). Dus mocht er twijvel zijn, kan je dit voor het beleren doen, maar dan zit je dus met een paard dat je al dik 2,5 jaar hebt ,eindelijk beleerd kan worden die dus eerst een OK moet ondergaan (als dit uberhaupt mogelijk is om te verwijderen) mocht het dus irriteren! OCD komt voor in Alle gewrichten..Dus ook hals,rug, knieën, sprong, kogel e.d.
Klinische keuring word lastig met buigproeven e.d. want dat beestje is natuurlijk niet veel gewend.. Wel kan de DA even zijn alg. controle uitvoeren (hoeven, voelen op de rug, knieën voelen etc.)

marloes1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 13:07

Thanks voor de info romanoff, Had zelf ook al zoiets in gedachten, met jonge paaedhes heb je natuurlijk altijd bepaalde risicos maar ik zal tegen die tijd mijn dierenarts eens raadplegen, lijken wat hij er van zegt.
Zijn er nog andere bokkers die hier een idee over hebben?

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 13:09

Veulens kun je echt heel weinig van zeggen, wat dan ook meteen de reden is dat ik geen veulen koop. En ik niet zo lang wil wachten :D

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 14:49

Ja ik was ook eerst een veulen aan het overwegen tot ik besefte dat ik eigenlijk niet zo lang wilde wachten om er mee te rijden etc...

Vandaag even naar de Decthalon geweest om een setje borstels aan te schaffen en een bus antiklit. Oh ik ben echt super nerveus voor vrijdag. Ik ben bang dat er iets gaat mislopen ofzo (maar dat heb ik met bijna alles) dus ik ga echt weer gerust kunnen ademen als paardlief bij mij staat.