Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. De merrie in de advertentie van ikke vind ik ook nog niet zo gek. Je kunt niet zoveel van die foto's zeggen, maar ze is niet slecht gefokt en als ze verkeersmak is zal het ook wel gaan met dat hele sensibele.. Irmy schreef:Ik heb even een vraag, die hopelijk wel op dit topic beantwoord kan worden.
De eigenaren van mijn (overleden) verzorgpony zijn nu op zoek naar een nieuwe pony. Het liefst een D-pony, ze wilden eerst een haflinger maar ze zijn bang dat ze hier te weinig gras voor hebben. Het weiland is groot en in 3 stukken verdeelt waarvan 2 stukken gras zijn en 1 stuk 'gewoon' grond. Wat is nu een goed perceel oppervlakte grond voor een D/E-pony?
Twilight1 schreef:Dat is per paard verschillend maar ik vind wel dat een paard niet alleen op de wei mag staan (waar hij geen contact heeft met soortgenoten)

Romanoff schreef:@ ikke; Tis dat het een merrie is en dus erg sensibel is, aangezien ik snel een schijterd benAnders was het een leuk paardje geweest!
@ Jatoma; Ik hoop echt voor je dat ie er zo doorheen komt.. ene paard naar de ander afgekeurd of kreupel, geloof me.. daar word je humeur niet beter van.

Kaitlin schreef:Romanoff schreef:@ ikke; Tis dat het een merrie is en dus erg sensibel is, aangezien ik snel een schijterd benAnders was het een leuk paardje geweest!
@ Jatoma; Ik hoop echt voor je dat ie er zo doorheen komt.. ene paard naar de ander afgekeurd of kreupel, geloof me.. daar word je humeur niet beter van.
Ik weet niet sinds wanneer merrie's bij vanzelfsprekendheid sensibel zijn? Heb tot nu toe alleen maar merrie's gereden, en als je ergens op kon vertrouwen....

Vind het bij hem alleen maar fijn.
xJasmijn schreef:Nog even een vraag : hoe groot is jullie stal? Die van osn is 5 meter bij 3 meter... Dnk dat dat wel groot genoeg is voor 1 fjord, en hij staat toch alleen snachts op stal de rest van de dag buiten bij z'n maatje en met schuilstal

Maar ik heb een boekje laten maken over mijn merrie, over alle foto's en uitspraken die ik tijdens onze 'carriere' heb verzameld die iets vertelden over onze ups and downs. Ik was net in dat fotoboek aan het bladeren, en daar stond een uitspraak waarbij ik aan jou moest denken! (en ik ken je helemaal niet, gek he)

Op de eerste pagina staat het gedicht 'slechts een paard', zo mooi! Mijn lievelings uitspraak mbt mijn merrie is: Omnia vincit amor' - liefde overwint alles.
(Wat bij mij wel voor de hand liggend is, omdat er gemiddeld per maand 1000 foto's bij komen en ik ben te lui om de slechte te verwijderen
)