Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Laux

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 13:34

Hmm, sensibel vind ik ook niet al te fijn. Ik geef wel hele fijne hulpen hoor, maar voor mijn gevoel heb ik dan amper controle ofzo. Ik weet niet, is iets aparts. Ik heb liever dat ik wat aan moet drijven dan dat ik ze in moet houden, bij wijze van spreken.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 13:37

@bit: Spannend, veel succes!
@Kaitlin: Ooooooooh ik ben zo benieuwd naar beeldmateriaal van Che! Als je het maar niet durft te vergeten.. >;)

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 13:57

Ik vind sensibel ook niet erg. Ze mogen ook best eens wat doen, als ze maar niet uit 'valsigheid' op hun achterbenen staan. Ik hou wel van wat hete loperige paarden. Niet té natuurlijk, maar dat is met alles ;). De merrie in de advertentie van ikke vind ik ook nog niet zo gek. Je kunt niet zoveel van die foto's zeggen, maar ze is niet slecht gefokt en als ze verkeersmak is zal het ook wel gaan met dat hele sensibele..

bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 13:59

Pony was leuk maar te groen voor mij. En zo ontzettend sterk! Echt een tank.

@ Romanoff: wat balen zeg!

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 13:59

Irmy schreef:
Ik heb even een vraag, die hopelijk wel op dit topic beantwoord kan worden.
De eigenaren van mijn (overleden) verzorgpony zijn nu op zoek naar een nieuwe pony. Het liefst een D-pony, ze wilden eerst een haflinger maar ze zijn bang dat ze hier te weinig gras voor hebben. Het weiland is groot en in 3 stukken verdeelt waarvan 2 stukken gras zijn en 1 stuk 'gewoon' grond. Wat is nu een goed perceel oppervlakte grond voor een D/E-pony?

Dat is per paard verschillend maar ik vind wel dat een paard niet alleen op de wei mag staan (waar hij geen contact heeft met soortgenoten)

Irmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 14:06

Twilight1 schreef:
Dat is per paard verschillend maar ik vind wel dat een paard niet alleen op de wei mag staan (waar hij geen contact heeft met soortgenoten)

Is er ook niet echt een richtlijn? Wat is bijvoorbeeld te klein?
Klopt, daar ben ik het mee eens. Ze zijn dan ook op zoek naar een paardje die erbij komt te staan. Waarschijnlijk een van kennissen, want die zoeken ook nog een plekje dus dat wordt geregeld.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 14:10

Voor 2 pony's? Een halve hectare is dan meer dan genoeg, ligt er een beetje aan hoe nat het stuk grond is, ivm in de winter naar buiten kunnen/vetrappen etc. Hier zouden 2 pony's aan minder dan een halve ha. al genoeg hebben, maar het is hier dan ook altijd droog..

Irmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 14:13

Ja, 1 pony is dan wel een mini-shetlander. Maar het is nog niet zeker of dat door gaat, anders moeten we een andere oplossing zoeken.

1 stuk is echt droge grond. 2 stukken zijn met gras, waarvan 1 vrij schraal is en op het andere stuk groeit het gras snel.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 15:47

Romanoff schreef:
@ ikke; Tis dat het een merrie is en dus erg sensibel is, aangezien ik snel een schijterd ben :+ Anders was het een leuk paardje geweest!

@ Jatoma; Ik hoop echt voor je dat ie er zo doorheen komt.. ene paard naar de ander afgekeurd of kreupel, geloof me.. daar word je humeur niet beter van.

Ik weet niet sinds wanneer merrie's bij vanzelfsprekendheid sensibel zijn? Heb tot nu toe alleen maar merrie's gereden, en als je ergens op kon vertrouwen....

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 15:56

@romanoff: i know, daarom zie ik ook erg tegen de keuring op. Ik ben nu zo dichtbij! Zou een grote telleurstelling zijn. De eigenaren zijn ook zijn fokkers, ze zeggen dat hij nooit kreupel is geweest en hijus nooit op concour uitgebracht. Qua training en belasting heb ik het idee dat dat wel goed moet zitten. Op 't land staat hij ook maar een paar uur per dag. Maar ja, een verkeerde beweging of trap van een ander paard kan al funest zijn.
En anders begint de zoektocht weer opnieuw.

Ik vind merries ook niet sensibel, maar wel wispelturiger dan ruinen. Een ruin vind ik over het algemeen wat constanter in zijn gedrag. Geldt niet voor alle merries en ruinen natuurlijk ;)

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 15:57

Nog even een vraag : hoe groot is jullie stal? Die van osn is 5 meter bij 3 meter... Dnk dat dat wel groot genoeg is voor 1 fjord, en hij staat toch alleen snachts op stal de rest van de dag buiten bij z'n maatje en met schuilstal :)

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 15:58

Jotoma: Ik hoop dat de keuring goed gaat! veel duimendraaien, haha!
Ik vind dat merrie's echt kunnen pieken, dat je de ring uitkomt en de video terug kijkt en dan 'Wauw' denkt! Maar je hebt gelijk dat veel rijtechnisch gevoel en geduld zeer van belang is... :P
Heb nu een ruin gekocht, dus ben benieuwd! :D

Maurent

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 16:01

Jasmijn dat is supergroot jouw paardje heeft dan echt een goed leven!

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 16:02

@Jasmijn: Dat is groot genoeg hoor. :j

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 16:03

Kaitlin schreef:
Romanoff schreef:
@ ikke; Tis dat het een merrie is en dus erg sensibel is, aangezien ik snel een schijterd ben :+ Anders was het een leuk paardje geweest!

@ Jatoma; Ik hoop echt voor je dat ie er zo doorheen komt.. ene paard naar de ander afgekeurd of kreupel, geloof me.. daar word je humeur niet beter van.

Ik weet niet sinds wanneer merrie's bij vanzelfsprekendheid sensibel zijn? Heb tot nu toe alleen maar merrie's gereden, en als je ergens op kon vertrouwen....

Ze doelde niet op merries in het algemeen, maar in de advertentie staat dat het om een sensibele merrie gaat. :)

Sensibel tja, bij het ene paard vind ik het heerlijk, bij de ander niet. Kwestie van gevoel van vertrouwen. Courage is ook wel wat sensibel, is vooral in het begin goed voorwaarts van zichzelf en dan moet ik hem echt bij me proberen te houden, ook erg gevoelig aan het been en als ik er een zweepje bij pak wordt hij best heet := Vind het bij hem alleen maar fijn. :)

xJasmijn schreef:
Nog even een vraag : hoe groot is jullie stal? Die van osn is 5 meter bij 3 meter... Dnk dat dat wel groot genoeg is voor 1 fjord, en hij staat toch alleen snachts op stal de rest van de dag buiten bij z'n maatje en met schuilstal :)

5 bij 3 is groot zeg! Courage heeft de op 1 na grootste box in het grote stallengebouw. Ik denk dat die zo'n 3 bij 3 is.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 16:07

Bij ons thuis is geloof ik 3.5 x 3.5.
We hebben thuis 2 boxen, dus niet grootschalig ofzo, haha. :P
Maar wel een 22.5 x 50 buitenbak, paddock, longeercirkel, wasplaats en heel veel weidegang.
Dus ik mag niet klagen. :D

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 16:09

En jullie hebben ook zulke mooi hekken! :o

Courage proof zullen wemaar zeggen..
Laatst bijgewerkt door Lioony op 10-07-11 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 16:09

Bij ons ook 3.5 x 3.5 als ik het goed heb! :P

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 16:30

Lioony:
Heel ander onderwerp :P Maar ik heb een boekje laten maken over mijn merrie, over alle foto's en uitspraken die ik tijdens onze 'carriere' heb verzameld die iets vertelden over onze ups and downs. Ik was net in dat fotoboek aan het bladeren, en daar stond een uitspraak waarbij ik aan jou moest denken! (en ik ken je helemaal niet, gek he)

''Courage is the magic that turns dreams into reality''

haha! mooi he.. :o

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 16:30

Haha, kei mooi :p

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 16:35

Ja die is echt gaaf zeg! Die gaat in mijn OS :o :o

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 16:36

Ik ga dat trouwens ook doen, fotoboekje met al m'n toekomstige protocollen en dat soort dingen erin. :j

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 16:45

Mooi he!
Ik heb gewoon een word bestand bijgehouden de afgelopen 4 jaar, en alles wat ik hoorde en las dat met ons te maken had heb ik bewaard, en daar heb ik pas een boek van laten maken :D Op de eerste pagina staat het gedicht 'slechts een paard', zo mooi! Mijn lievelings uitspraak mbt mijn merrie is: Omnia vincit amor' - liefde overwint alles.
Ik heb zelfs een nummer opgedragen aan mijn merrie (klinkt stom!) Sting - every little thing she does is magic, als ik dat nummer (met orkest) opzet, kan ik het bijna nooit drooghouden, haha!

En over mijn liefde voor paarden(sport) in het algemeen: 'You make the bad times good and the good times unforgettable'

Een fotoboek met je protecollen???? Ik heb een hele lade vol met protecollen van het B tot Z2, haha! Dat gaat m niet worden.. Ik heb wel wat kranten artikeltjes, baal achteraf dat ik die niet heb ingescand en erin heb gedaan!

Nu komt er een nieuw word bestand voor [***], met op de voorpagina denk ik de tattoo van mijn vader (de handtekening van [***] Guevara)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 16:49

Vind ik zo'n gedoe in een word bestand haha! En stel dat je pc crasht! :oo (Wat bij mij wel voor de hand liggend is, omdat er gemiddeld per maand 1000 foto's bij komen en ik ben te lui om de slechte te verwijderen :o :o )

Maar wel gaaf! Ik kom dat soort uitspraken nooit tegen eigenlijk haha!

Het is niet echt een fotoboek haha! Het is een map, alleen dan zonder de kaft met allemaal hoesjes erin, gekocht bij de hema voor school, maar heb er nu 1 over, en die ga ik dan daarvoor gebruiken. Ik denk inderdaad dat de protocollen er op een gegeven moment uit groeien, maar wil ze sowieso wel bewaren!

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 16:54

Ja je móet ze ook bewaren, want de knhs is niet altijd up to date. Ow dat word bestand is 4 pagina's hoor met wat tekst! Dus niet heel veel! En al mn wedstrijdfoto's of shootfoto's staan op een losse hardeschijf!

Die teksten lees ik op bokt, verzin ik als ik zit weg te dromen op school, en veel uitspraken van 'paardenvolk' dat ik ontmoet! :D