Het lief en leed wat een zorgenkind heet.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lonniejj

Re: Het lief en leed wat een zorgenkind heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:31

Iedereen bedankt voor de lieve berichtjes.

Ik heb er echt heel veel moeite mee, maar het is voor Romy gewoon beter. Ik heb vandaag nog voor 14 dagen pijnstillers opgehaald. Over een weekje belt de dierenarts weer even. Ik heb nog geen datum, ik weet dat ik dat beter wel kan gaan 'kiezen', maar op dit moment lukt me dat nog echt even niet. ;(

Romy gaat nog 1x mee naar het strand, dat is iets wat ik áltijd heb willen doen. We zouden in de zomer van 2010 gegaan zijn, helaas kreeg Romy in mei 2012 haar blessure en zijn we nooit meer gegaan. Dan gaat er ook een vriendin van mij mee, die vaak foto's van Romy maakt. Ze maakt prachtige foto's. (Zo'n beetje alle foto's die ik hier plaats van Romy zijn of van haar, of van mij :) ).

Een echt fotoshoot wil ik ook nog doen, ben een beetje aan het rondkijken welke fotograaf ik graag langs zou willen hebben.

Ik heb er vandaag nog eens uitgebreid over gesproken met de dierenarts. Hij was op de kliniek toen ik de pijnstillers kwam halen. We hebben nog doorgesproken welke onderzoeken er nog zouden kunnen, maar dat zijn allemaal vergaande onderzoeken waarvoor Romy onder narcose zou moeten gaan. En eerlijk is eerlijk, hoe graag ik het allemaal zou willen laten uitzoeken, voor Romy is dat niet eerlijk, niet prettig en niet haalbaar. Ze is niet meer de jongste en ik denk niet dat ik haar al die stress nog moet laten doorgaan. Plus het feit dat het dan nog niet eens zeker is dat we iets vinden, en áls we al iets vinden is het hoogstwaarschijnlijk toch hetgeen waar we bang voor zijn, de kruisbanden.

We hopen nu nog op een wonder van moeder natuur, maar dat zal niet meer komen. (Lekker ironisch, met een tattoo 'never stop believing'..) -O-

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:34

Iemand overigens behoefte aan een kleine dartmoor merrie met stamboek, kan enkelspan en tweespan lopen...?

http://dieren.marktplaats.nl/pony-s/578 ... -pony.html

Wel dient erbij gezegd te worden: ze heeft een consequent baasje nodig dat zich echt als leider op kan stellen zonder agressief te worden. Ze is namelijk heel dominant en erg gevoelig voor wat ze wel en niet kan maken. Ze weet ook precies bij wie ze met wat weg kan komen... :') Maar het is een schatje en tot nu toe geen zorgenkindje! Alleen niet te veel gras in één keer geven, krijgt ze buikpijn van.

Lonniejj: Groot gelijk hoor! Het is heel goed dat de DA volgende week nog even belt en je nog voor 2 weekjes pijnstilling meegeeft. Dan krijg jij de tijd om dit te verwerken en hoef je niet meteen een datum kiezen op een moment dat dat niet kan. Strategie klinkt me overigens bekend, mijn DA wou me ook een weekje geven om afscheid te nemen van mijn konijn... toen koos ik zelf om haar meteen daar in te laten slapen omdat ik d'r echt heel slecht vond en me er toch al mee had verzoend.

Qua fotografen heb ik geen advies, ik heb geen dieren om mooie foto's van te maken. -O-
Je woont geloof ik te ver van Zoetermeer af, anders raad ik bokker Fee_ aan maar die is op het moment ook even op vakantie (2 weekjes). Ze is jong maar erg goed!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 19:41

Lieve Lonneke vrouw,
Tuurlijk heb je het er moeilijk mee het is ook niet niks zeg waar je voor staat op het moment :(:) .
Als het nog niet lukt een datum te prikken laat het dan gewoon vanzelf komen.
Je hoeft helemaal niets.
Volg je gevoel dan ga je goed en jij voelt het beste aan wat te doen.
Wat leuk dat je Romy mee neemt naar het strand is ze daar al eens geweest?
Je bent zo dapper dat je Romy meer leed bespaard en ik heb bewondering voor je.

Ik raad je natuurlijk als fotograaf mijn boktvriendinnetje Suus aan.
Ze heet Goof op bokt en dit is haar pagina: http://www.fotosuus.nl

Mar wat een leuke pony heb je daar.
Niet voor mij hoor ik moet nog even geduld hebben met paarden/pony´s.
Ik hoop dat er snel een goed en fijn huisje voor haar komt.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:06

Romy is nog nooit op het strand geweest, maar ik heb heel veel moeite om een chauffeur te vinden die mee wilt, dus het is nog niet zeker of we kunnen gaan.. -O-

Mijn knappe Roomsje vandaag:

Afbeelding

Hoe moet ik nou in godsnaam afscheid van Roomsje gaan nemen. ;( Sorry, heb even een moeilijk momentje..

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 20:22

Oh lieve Lonneke,
Het is zo moeilijk vrouwtje en Romy is zo prachtig |(
Je hoeft geen sorry te zeggen daar is dit topic voor dat je je hart kunt luchten.
Een trailer moet toch wel te regelen zijn via bokt en we moeten toch wel iemand kunnen vinden die jullie een dagje mee naar het strand wilt nemen.
Of heb je zelf een trailer maar kan je niet rijden?
Als je wilt ga ik wel op zoek naar iemand, open gewoon een topic.
Deze laatste wens moet je in mijn ogen wel waar maken vrouwtje.
Ik zou willen dat ik in Nederland woonde en je even kon knuffelen en we hadden je ook zeker meegenomen naar het strand dan.
Heel heel veel sterkte :(:)

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 21:48

lonniejj@ gaat het alleen om de chauffeur of om de hele combi?

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 21:53

Alleen om de chauffeur.

In principe zouden we gaan met papa en mama, maar mama kan nu nog geen strandwandeling maken vanwege haar operatie. Maar papa wilt dan weer niet zonder mam, want dan moeten ze zolang op ons wachten. Snap ik helemaal, dus ik probeer nu nog te overleggen of papa toch wilt rijden en dat dan m'n broer meegaat oid.

Ik hoop echt dat ze willen, en anders ga ik inderdaad via bokt nog op zoek naar iemand die zou willen. Trailer hebben we op stal staan. :)

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 22:03

als je ook een trekkende auto hebt zou ik in uiterste nood kunnen rijden.
liever gewoon je vader want je zit niet bij me om de hoek. :o

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 23:55

Ahh Mariska wat ontzettend lief van je. :+:
De tranen schieten in mijn ogen.........
Zie je Lonneke behalve Mariska zijn er vast mensen die het willen doen voor je.
Ik snap dat je vader niet wil ivm je herstellende operatie van je moeder.
Maar hoe dan ook dat jij met Romy naar het strand gaat dat gaat gebeuren ookal moet ik iets regelen vanuit spanje.
Nu ik weet dat het alleen om een chauffeur gaat.
Laat me weten als je vader echt niet wil wat begrijpelijk is dan bel ik wel even iemand dacht nl dat je ook een trailer nodig had.
Mijn broer kan vast wel iets regelen.
Het gaat helemaal goed komen vrouw, stuur je even een pb.
Een dikke knuffel :*

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 07:16

dat gaat je vast wel lukken Lonniejj, moet gewoon! Ik weet zeker dat er iemand is die dat voor jullie wil doen.

definitief afscheid nemen is onmogelijk, Romy zal altijd in je hart bij je zijn.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 07:42

Lieve Lonneke:
Kom net terug van vakantie en lees het vreselijke nieuws.
Jouw dappere vrolijke Romy, je maatje heeft een dapper en verstandig baasje die een hele moeilijke maar respectvolle beslissing heeft genomen.
Geniet deze laatste tijd, maak foto's en volg je hart
Knuffel Es

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 14:13

Op zulke momenten vind ik het jammer dat ik dan niet een trailerrijbewijs heb, want ik zou je ook graag helpen Lon! :(:) Hopelijk kan je vader/broer alsnog...

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 19:15

Merrieveulen ik ben er ook van overtuigt dat dat moet gaan lukken.
En inderdaad definitief afscheid is er pas als er niet meer over gesproken word en geen plekje in het hart heeft.
Romy zal net als alle andere paarden en Flash die we ondertussen al verloren zijn voortleven omdat we niet stoppen over ze te praten en van ze te houden.
Maar het is natuurlijk niet makkelijk en het doet zoveel pijn |(
Mar misschien toch maar gaan denken om een trailerrijbewijs te gaan halen.
Zei zij die niet een een rijbewijs heeft :o

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 19:48

Ja hee Bren, lekker makkelijk. ;) Ik studeer nog minstens 3,5 jaar als het zo blijft, moet al een klein beetje langstudeerboete betalen omdat ze dat leuk vinden hier in Nederland, en ik verdien ook nog eens niks. :P

Ik denk dat dat trailerrijbewijs hem niet wordt de komende... 10 jaar ofzo. _O-

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 20:10

Tjeetje wat erg. :oo
Ze hadden dat eigenlijk wel bij je opleiding inclusief kunnen doen want dat is wel zo makkelijk.
Jij hebt gelukkig een engelengeduld :j

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 23:38

Inclusief! Wat een idee! :D
Komt er vast niet door, geen idee waarom hoor, stelletje krenten... -O-

Edit: Wacht even vinden jullie dat ik engelengeduld heb?!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 00:00

Ja ik vind echt dat jij engelengeduld hebt maar dat is helemaal niet verkeerd hoor!! :D

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 00:01

Oh ik ben eigenlijk heel ongeduldig namelijk, daarom vond ik het zo gek. :=

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 00:14

Maar jij wacht op alles toch geduldig af altijd tenminste dat lijkt zo :j

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:02

Dat lijkt gewoon zo. ;) Ik weet dat het niet sneller komt dan dat het komt dus ik heb weinig keus.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 18:05

geen rijbewijs, herkenbaar, haha! ik moet nu ook altijd maar hopen dat iemand ons kan rijden. ik zweer ook plechtig dat ik altijd voor anderen mijn best ga doen als die een keer een chauffeur nodig hebben, weet hoe lastig het is.

leuk nieuwtje: Zneddie heeft afgelopen maandag voor het sleepje gelopen! ik ben zó trots en heb het ook op film, als het geupload is zal ik het laten zien.

ik heb ook een nieuw wagentje voor hem besteld, wordt nog gebouwd maar als het klaar is... gna gna

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 18:11

Wauw merrieveulen ik ben benieuwd.
Tuurlijk ben je trots op hem jullie gaan zo lekker de laatste tijd.
Zo word er speciaal een wagen voor jullie gebouwd wat gaaf!!

Mar knap hoor!!

Lonneke vrouwtje het is zo stil vanaf jouw kant.
Ik hoop dat je op stage bent en dus geen tijd hebt om te bokken.
Blijf aan je denken lieverd :(:)
Een hele dikke knuffel :*

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 18:17

hihi ja HCA klarenbeek bouwt een sulky voor Zned. hij wordt zwart met blauw. Maar Flicka mag er eerst nog voor, kan ik 'm vast inrijden en goed aanvoelen en als Znedje er dan klaar voor is...

In september kan hij dan sowieso mee naar Chris Irwin, ik hoop dat ik hem dan sowieso kan inspannen, al is het maar voor de eerste keer. op het moment gaat het zo goed dat ik stiekum hoop dat het voor die tijd al kan, maar goed dat bepaalt m'n Zned.

ik heb er wel ook op gereden, haha! was meer voor de grap eigenlijk maar hij vindt het geweldig dus ik heb ook een zadeltje voor hem. ik ben zelf wel te groot officieel maar de fysio heeft gezegd dat het zou moeten kunnen, als ik goed rekening met hem houd.

rijden vindt hij helemaal leuk, dus dat is mooi heeft hij in ieder geval vast weer wat nieuws te doen haha!

Schiet me niet af, maar zo ziet dat eruit (eerste keer met het zadeltje):

Afbeelding

@ nemurin, mijn zusje heeft dat dus al, die moet de langstudeerboete betalen. echt een onwijze rotstreek, want zij heeft in overleg met school toen besloten een halfjaar uit te rekken wegens omstandigheden. toen leek dat een superoptie, nu niet zo meer...

Ik hoop ook dat Lonniejj zich nog een beetje redt, en vooral dat het lukt om Romy mee te nemen naar zee. het is daar het perfecte weer voor nu.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 18:40

Ben echt benieuwd hoe jou sulky eruit gaat zien tegen die tijd.
Als ik weer aan een paard begin wil ook een paard wat beleerd is voor de wagen dat lijkt me zo koel er samen op uit trekken.
En ook de afwisseling is gaaf en anders moeten we het maar leren misschien tegen die tijd kan je ons komen helpen. :=
Ik hoop dat het je gaat lukken met Zned voordat je naar Chris kan maar daar heb ik wel een goed gevoel over. :j
Grappig dat je hem ook gereden hebt en dat hij het leuk vind.
Hahaha het ziet er wel grappig uit, hij kijkt echt wat doe jij nou. _O-
Leuk zo´n echt Nederlands plaatje te zien. Die boerderij en het uitzicht heerlijk. <3

Tjeetje die langstudeerboetes is inderdaad belachelijk las er hier op bokt ook een stuk over.
Schandalig dat je zusje nu ook moet betalen. :(

Inderdaad hoorde dat jullie mooi weer hebben in Nederland.
Ik hoop ook dat het Lonneke en Romy gaat lukken!!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 20:03

Vind het ook naar dat die langstudeerboete inderdaad gewoon op de mensen van nu opgelegd wordt.
Ik heb destijds 4 maanden iets anders gestudeerd "omdat ik toch wat moest" en toen bleek dat ik echt echt echt mezelf van kant zou maken als ik iets anders dan diergeneeskunde ging doen. ;) Maar het telt dus wel als een vijfde keer inschrijven voor een bachelor nu.
Alleen TOEN was het zo dat je gewoon 7 jaar recht op studiefinanciering had, mits je die 7 jaar binnen 10 jaar haalde. Dus TOEN kwam het uit.

Nu dus niet.
Gelukkig is het wel zo dat die boete gewoon over een vol jaar verdeeld wordt. Dus als ik maar 1 maand ingeschreven sta nog als bachelor dan betaal ik 1/12 van die 3000 euro, plus collegegeld voor die ene maand. :)

Zal wel niet 1 maand worden, maar ach...