Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mallootje

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:12

Oei hadden ze al afgebeld?

Da's echt een pest aan het worden, mensen die reageren en vanalles afspreken, en vervolgens hun afspraken niet nakomen.. Krijg er wat van!

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:17

Ze moest het eens vragen aan haar vriend, daarom dat ik ook zei dat hij besproken was en dat ze misschien morgen kwamen kijken :). Ach ja dan zoeken we gewoon verder.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:21

Hoihoi!

Dat afzeggen ken ik ook helaas.. Met een man afgesproken om te komen kijken + proefrijden, uur en datum afgesproken etc, had me al helemaal voorbereid, krijg ik de dag van tevoren een mail dat ze een andere pony gekocht hadden. Nu met m'n nieuwe advertentie kreeg ik reactie van precies dezelfde man met precies dezelfde vragen als vorige keer (vraagprijs, verkeersmak ed). Heb maar niet geantwoord..

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:27

Dat is knap lastig. We hadden nog niets concreets afgesproken omdat ze het met haar vriend moest bespreken, natuurlijk is het wel balen. Maar zo erg vind ik het.
Als ik nu echt zeker had geweest dat ze gingen komen dat had wat anders geweest.. :)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 22:30

Vervelend zeg!

Hier was vandaag Votown en ik had ook kaarten en het was uiteraard heeeel gezellig en heb met een vriendin op paardje geproost dus dat gaat wel goed komen hahaha! :D

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 09:07

hobbyboerin schreef:
gister twee paarden bekeken maar helaas de eerste was erg lief maar miste vooral de klik (volede me erg lomp op deze) de tweede liep echt niet lekker leek van alles mis mee en was dressuurmatig niet genoeg voor m'n dochter.
dus weer verder op zoek.
merk wel dat ik erg moet wennen aan het rijden op een ander paard (heb zelf een x quarter en die loopt heel vlak en makkelijk) heb de laatste tijd zowiezo erg weinig gereden en heb alle fouten die ik redelijk onder controle had (dacht ik) gister weer de revu laten passeren. vooral bij de eerste ging het rijden niet echt goed schaamde me dood en vindt het toch best moeilijk rijden op een vreemd paard met zenuwen doordat in je achterhoofd spookt is dit 'm of juist niet.
hebben jullie dit ook of ben ik de enige die zenuwachtig wordt van dit idee en dan de eigenaar die toekijkt.pffff ik vind het erg lastig

Ik zit op een nieuw paard ook vreselijk dat viel mij meteen op op de fimpjes houd mij handen heel laag daarom bijna gestrekte ellebogen en piano vingers (snap ik niks van want dat is normaal het laatste wat ik doe:S ) Laatst was ik ook bij een paardje wezen kijken, had ik niet echt een klik mee en onder het zadel zit ik steeds op het verkeerde been. Heel raar, maar op mijn oude paard gaat dit automatisch en als je er dan op moet letten heb ik er heel veel moeite mee! :s Dus je bent echt niet de enige die het naar eigenzeggen belabberd doet op een paard van een ander! Schaam me altijd dood! Maar kan er geen verandering in brengen, vind wel als ik ergens een tweede keer op ga dat het al veel beter gaat!
Joycebunny schreef:
Hoihoi!

Dat afzeggen ken ik ook helaas.. Met een man afgesproken om te komen kijken + proefrijden, uur en datum afgesproken etc, had me al helemaal voorbereid, krijg ik de dag van tevoren een mail dat ze een andere pony gekocht hadden. Nu met m'n nieuwe advertentie kreeg ik reactie van precies dezelfde man met precies dezelfde vragen als vorige keer (vraagprijs, verkeersmak ed). Heb maar niet geantwoord..

Had je wel moeten doen! en daarna een mailtje, "maar ik dacht dat jullie al een pony hadden gekocht?"

Lioony! Spannend dat het nu toch eigenlijk dichterbij komt of niet?! Succes meid, heb je wel verdient hoor!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 09:57

Nou even 8 paginas doorgekeken. Iet echt veel onthouden. Behaleve:

@alice. Meiss je komt er wel. Je wachten word echt wel beloond
@merel. Het is goed om wat meer ervaring op te doen en tijd voor je studie os ook heel belangrijk
@safire 15+ zou ik niet doen. Maar dat ligt aan mijn ambitie om een maatje te hebben die lang bij me blijft :) dus ligt er aan wat jij zoekt.

Ik heb ook paar leuke paardjes voorbij zien komen op dit topic. Suvces allemaal met kijken en zoeken :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 11:14

Ik snap niet echt waarom iedereen oudere paarden afkeurd...op basis van wat hun eigen ervaring?

Oudere paard kan nog lang voor genot zorgen ik leasde de mijne toen ie 10 was en kocht hem toen ie 16 was en nu is ie 28 en ik rij nog steeds welliswaar geen wedstrijden maar het genieten is er niet minder om

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 11:26

Ik ben begonnen met leasen toen ze 3 was en op haar tiende gekocht! Het ligt maar net aan de persoonlijke voorkeur. Als mijn paardje dood gaat dan ga ik weer voor een jonger paard. En een sterke band opbouwen en jaren bij elkaar zijn. Dit ga ik niet doen met een paard die al een half leven heeft geleefd.
Maar iedereen heeft zo zelf zijn reden..... En iedereen moet maar lekker doen wat hij/zij wilt...

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:19

Mijn eerste paard was ook 23 jaar en ook al was hij mijn soulmate enz ik zou nooit nog een ouder paard kopen (maar dit was anders ik heb hem gekregen in ruil voor een goede thuis)
Zelf heb ik nu een 2 jarige maar daar heb ik DE klik niet mee. Dus ik moet zoiets tussenin hebben :)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:23

Ja daarom iedere situatie is weer anders :D

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:23

Ja dat is waar :D

Tyrael

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:51

Ik keur oudere niet af, maar zoals Anne_mieke88 zegt, ik zoek een maatje voor lange tijd.

heb zelf 2 oudere ponys(fjord -24 en new forest-19) gehuurd, met de laatste had ik echt een klik. mis der ;(
maar dat is al tijd terug, zullen vast allebei niet meer leven.

had vrijdag 1 persoon proberen te bellen, heb ik net pech, neemt niet op en dan beld die terug wanneer ik me mobiel niet bij de hand heb. heb dit weekend dit even aan de kant gezet. en andere dingen gedaan om me bezig te houden.

zag net nog leuk paardje, gelijk email gestuurd, waarom staat al de leuke zo ver weg :(

marygoround

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 16:05

Ik keur oudere paarden inderdaad ook niet af hoor, maar dat is gewoon niet wat ik op dit moment wil hebben. Ik zocht een paardje waar ik echt een lange tijd mee vooruit zou kunnen, waar ik samen nog veel mee zou kunnen leren.. Nou kan er natuurlijk altijd iets gebeuren, maar je snapt het principe denk ik.
Maar als mijn 18jarige (ik doe een gokje, geen idee hoe oud hij precies is) lieveling van de manege me aangeboden was had ik hem per direct meegenomen. Maar dat was niet zo en dus was ik daar ook niet naar op zoek (;

Maar nu blijkt dat ik volgens mij een jong paard heb gekocht waar ik ook nog flink van kan leren, qua springen heb ik niet zo veel ervaring namelijk en hoe meer ik google, hoe meer blijkt dat ik een absolute springer heb gekocht ;p Maar dat is niet erg, ik vind springen minstens zo leuk en al helemaal als het paard het ook leuk vind.

Moet alleen wel bekennen dat mijn poetskist alweer overvol is, alle oude spulletjes die ik terugvind en dingen waarvoor ik gelijk het dorp in fiets om ze even te halen, elke keer als ik iets voor ''mijn paard'' koop voelt dat geweldig ;p

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 10:17

Leuke paarden zag ik voorbij komen. Iedereen gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten!

Ik ben helemaal verliefd op dit pony'tje: [EA-TK-PP] Zeer tallentvolle 5-jarige NWR ruin! Ik krijg 'm maar niet uit m'n hoofd, zo jammer dat ik pas over een half jaar aan de beurt ben ;(

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 12:26

Ziet er inderdaad erg goed uit!

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 12:27

Ja is echt hélemaal mijn type :~ Ik ben mezelf echt aan het martelen haha, de hele tijd pony's kijken, terwijl ik dat eigenlijk pas over een half jaar moet doen O:)

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 12:45

Hoi allemaal!

Ik heb een super aanbod gehad, voor het paard niet duur, maargoed tis wel een hap geld dan natuurlijk.
Praat hier over a 3.000 euro. Ik rij dit paard voor een ander, en hij is dus te koop, voor een goed tehuis voor deze prijs .. Eigenlijk wil ik hem dus helemaal niet kwijt (heb 5 jaar geleden 2 eigen pony's gehad, en die helaas moeten verkopen omdat ik geen klik had met de ene pony, en omdat de andere op B pony maat bleef hangen). En toen is het er eigenlijk een beetje bij gebleven. Veel paarden voor anderen gereden, maar dat is gewoon niet wat ik zoek ;( ;(

Ik zal dit topic even in de gaten houden, en natuurlijk hou ik jullie op de hoogte met de stand van zaken :D

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 12:48

Wat een leuke pony MRIIIS! lijkt op de mijne (trouwens ook te koop) :P
Vind het echt rot, de vraagprijs voor m'n pony ligt te hoog voor de huidige markt maar m'n moeder wil die prijs er echt uithalen..

Ik vond trouwens op internet een pony terug die ik nog kende van toen ik nog op de manege gestald stond! Een driekleur tinkerruintje van 1m50, 4 jaar en werkelijk doodbraaf. Heb gezien hoe hij werd ingereden en toen hij amper 2 maanden ohz was werd hij gekocht door een 10-jarig onervaren jongetje. Echt helemaal wat ik zoek, maar ik twijfel nog een beetje of dat wel gaat passen qua lengte. Heb zo'n gevoel van wel want als ik naar mijn ouders en oudere zus kijk schat ik dat ik niet zo vreselijk veel meer ga groeien (ben nu 1m68 ongeveer).
Heb iig gemaild en de dame (moeder van dat jongetje) was superenthousiast, ze kende me ook nog van vroeger een beetje omdat ik heel vaak op de manege kwam en vaak met haar zoontje in de les reed. Hij valt ruim binnen mijnn budget, past qua karakter helemaal bij mij en staat ook nog eens op 15min rijden (heel belangrijk aangezien mijn moeder rugproblemen heeft en dus geen uren in de auto kan zitten).

Tot zover even mijn update :)

@ Zorro_ : hmm snap precies wat je bedoelt met dat paarden voor anderen rijden niet zo goed aanvoelt. na mijn vorige paard enkele vzpaarden gehad maar daar had ik het niet naar m'n zin, ookal waren het leuke paarden en waren de eigenaars vriendelijk. Ik heb ook behoefte aan mijn eigen vriendje zegmaar :j
iig veel succes, veel dingen afwegen. Stel evt een lijstje op met eisen die je nieuwe paard moet hebben en kijk of paard in kwestie daarbinnen past.

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 12:54

Joycebunny schreef:
@ Zorro_ : hmm snap precies wat je bedoelt met dat paarden voor anderen rijden niet zo goed aanvoelt. na mijn vorige paard enkele vzpaarden gehad maar daar had ik het niet naar m'n zin, ookal waren het leuke paarden en waren de eigenaars vriendelijk. Ik heb ook behoefte aan mijn eigen vriendje zegmaar :j
iig veel succes, veel dingen afwegen. Stel evt een lijstje op met eisen die je nieuwe paard moet hebben en kijk of paard in kwestie daarbinnen past.

Ik rij nou dus een Quarter Horse voor een vrouwtje, en het klikt zo ontzettend leuk tussen ons! Helaas is hij dus te koop, en ik doe mezelf heel wat aan mocht ik hem daardoor verliezen, maar om hem nou niet meer te gaan rijden vind ik ook zo sneu voor 'm. Heb het er voorzichtig, een beetje met mijn ouders over gehad, het moet natuurlijk wel allemaal betaald worden, en ik wil niet voor verrassingen komen staan dat mocht mijn paard ziek worden ik geen geld heb voor de DA. Natuurlijk laten mijn ouders een beestje ook niet zomaar lijden, maar tis niet niks wat je even aanschaft.

Bedankt voor je reactie Joycebunny :)

En voor enkele bokkers onder ons, ja ik weet wat een paard maandelijks kost etc. heb 5 jaar geleden 2 eigen pony's gehad.

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 13:20

Pfff.. Wat is dit moeilijk zeg, juist nu ik het -voor mijn gevoel dan- heb opgegeven, zie ik wat beestjes langskomen die voldoen aan mijn eisen en in mijn budget passen. Help me, zit echt in een mega-spagaat nu ):
Laatst bijgewerkt door Merel___ op 07-06-11 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 13:22

Hm moeilijk Joyce! Klinkt wel als een leuk beest :j . Hoe staat het eigenlijk met je zoektocht naar Beauty?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 13:24

Die pony is iid leuk... maar niks bijzonders IMO een prijs van 3500 is realistischer.

Tja wat is lang mee gaan zoals ik al zei de mijne werd officieel pas met 16 jaar van mij en nu is ie er 12 jaar later nog....dat is toch wel langer dan gemiddelde jonge (sport) paard

@ Jocyebunny waarom wil je moeder er precies kost wat het kost de kost eruit halen als ik dat ooit zou moeten doen dan is de mijne (die nooit verkocht gaat worden) niet meer te betalen.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:59

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:10

Die is inderdaad prachtig!