Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Spaansepony

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 18:21

Voor pre’s kan je Ton Verkerk proberen, Andre van de Zouwen, Danielle Keymel.
Voor een kinderpony heeft een kennis van mij te koop, stuur daar maar PB voor.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 10:22

A vd zouwen wel altijd keuren!de andere ken ik zo niet

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 10:56

KletsKoekje schreef:
Nogmaals gefeliciteerd Marjan

Zijn niet actief opzoek maar mocht iemand een fijne, lieve en betrouwbare kinderpony weten hoor ik het graag. Gewoon een lieve eerste eigen pony voor een 7 jarige meisje die het ook heerlijk vindt ze om lekker te keutelen met de pony.
De pony mag zeker wat ouder zijn, afstamming en looks niet belangrijk. Krijgt een liefdevol huisje.

Ik heb 5 jaar geleden een 3 jarige kleine pony gekocht, toen eigenlijk vrij snel weg gezet en nooit meer wat mee gedaan.
Mijn dochter van zes is 3 mnd geleden begonnen op de Manege te rijden en omdat de Manege nu 6 weken dicht is door kampen zijn we op de pony begonnen.
Ik heb altijd gedacht dat ik de pony eerst weer naar een plek moest sturen om haar opnieuw door te rijden maar mijn dochter rijd er zo op weg.
Inmiddels oefent ze met galop, de pony valt mij echt 100% mee.

Moraal van het verhaal, ik heb der gekocht bij het bonte stalletje
Toen voor veelste veel geld maar ik vind nog steeds dat zij toentertijd geen woord heeft gelogen over de pony.

Afbeelding

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 11:04

Die zitten vlakbij mij.

Ik heb her en der wat sites opgeslagen.
Iemand bekend met jo visser ook?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 13:50

Ook bij bonte stalletje heeel goed opletten die is twee jaar geleden nog op de markt uitgescholden door groepje dames wegens het verkopen van een kinderpony die uiteindelijk zelfs in de stal aanviel. Dus ook daar heeeeel goed je oren en ogen open houden

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 13:56

StalNollie schreef:
Ook bij bonte stalletje heeel goed opletten die is twee jaar geleden nog op de markt uitgescholden door groepje dames wegens het verkopen van een kinderpony die uiteindelijk zelfs in de stal aanviel. Dus ook daar heeeeel goed je oren en ogen open houden

Dat is ook betrekkelijk.

Als je Tante Taart op de verkeerde toon aanspreekt, bijt ze je ook in je donder en die andere is niet te beroerd om eens om zich heen te meppen.

In die context: wat is het niveau van de betreffende dames?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 14:10

Mijn Hongaarse avontuur staat inmiddels al ruim een maand in NL.
Heeft haar APK gehad (DA, enten, hoefsmid) en heeft even mogen aarden.
Ik heb wel even een handige ruiter er voor de 1e keer op gezet omdat ik zelf wat roestig was.
Longeren kende ze nog niet bijvoorbeeld en heeft nog wat grondwerk nodig.
Maar zo braaf dat ik er inmiddels zelf al een paar keer op heb gezeten en gisteren mijn eerste buiten ritje heb gedaan, viel me niks tegen!
Ze is nog wat lomp en onervaren maar wel nuchter, is ook pas 5 dus moet nog veel leren.
https://youtu.be/EfIZ3kFvCM8?si=CqsqNW6UnVltp7yo

Maar zo nuchter als deze in dr uppie buiten met mij rondstapt daar kunnen veel dure paarden nog wat van leren ;)

Ja het was een gok maar het pakte goed uit.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 14:11

Jeetje het duurde even voor ik snapte wat er stond.

Tante taart is een pony? Begrijp ik dat goed? En als die bijt of wat dan ook is het geen kinderpony als jij een kinderpony adverteerd en verkoopt hoort het dit ook te zijn. Dan maakt het toch niet uit wat voor mensen het zijn. Sorry snap de strekking van je bericht (als ik het goed ontcijferd heb) niet zo.

Ik waarschuw alleen van pas op en zet je ogen en oren vooral goed open. Ga niet voor snelle handel maar neem de tijd.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 16:30

ikke schreef:
Dat is ook betrekkelijk.

Als je Tante Taart op de verkeerde toon aanspreekt, bijt ze je ook in je donder en die andere is niet te beroerd om eens om zich heen te meppen.

In die context: wat is het niveau van de betreffende dames?

Het niveau van de dames is helemaal niet relevant. Als jij Tante Taart verkoopt als kinderpony en zij valt aan, bijt of schopt, krijg je van mij geen scheldpartij maar een rechtszaak aan je broek. En ga je niet alleen de aankoopkosten maar ook alle bijkomende kosten vergoeden.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 16:31

Maar alles heeft toch te maken met manegment….

Wellicht is die brave kinderpony z’n stal 6 weken niet uitgeweest?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 17:12

Alja schreef:
Maar alles heeft toch te maken met manegment….

Wellicht is die brave kinderpony z’n stal 6 weken niet uitgeweest?

Dat dus.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 17:21

Bijna elke kinderpony, braaf paard kun je verrot maken :))

Het is wel lastig. Want waar ligt het aan? Soms zou je niet meer durven te verkopen.....

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 17:25

Cioccolato schreef:
Bijna elke kinderpony, braaf paard kun je verrot maken :))

Het is wel lastig. Want waar ligt het aan? Soms zou je niet meer durven te verkopen.....

Aan zoiets simpels als verhuizen.
Sommige paarden hebben echt tijd nodig om te landen en dan laten we nog even buiten beschouwing dat je altijd een risico hebt dat een stal of management niet past bij het paard.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 17:30

Alja schreef:
KletsKoekje schreef:
Nogmaals gefeliciteerd Marjan

Zijn niet actief opzoek maar mocht iemand een fijne, lieve en betrouwbare kinderpony weten hoor ik het graag. Gewoon een lieve eerste eigen pony voor een 7 jarige meisje die het ook heerlijk vindt ze om lekker te keutelen met de pony.
De pony mag zeker wat ouder zijn, afstamming en looks niet belangrijk. Krijgt een liefdevol huisje.

Ik heb 5 jaar geleden een 3 jarige kleine pony gekocht, toen eigenlijk vrij snel weg gezet en nooit meer wat mee gedaan.
Mijn dochter van zes is 3 mnd geleden begonnen op de Manege te rijden en omdat de Manege nu 6 weken dicht is door kampen zijn we op de pony begonnen.
Ik heb altijd gedacht dat ik de pony eerst weer naar een plek moest sturen om haar opnieuw door te rijden maar mijn dochter rijd er zo op weg.
Inmiddels oefent ze met galop, de pony valt mij echt 100% mee.

Moraal van het verhaal, ik heb der gekocht bij het bonte stalletje
Toen voor veelste veel geld maar ik vind nog steeds dat zij toentertijd geen woord heeft gelogen over de pony.

[ [url=m/GYsQhB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou nooit bij het bonte stalletje wat kopen en ik zou nooit voor kleine onervaren kids een jonkie kopen :P Teveel ellende mee gezien.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 17:36

- en - is ook weer plus. :)

Als ik zie dat die pony naar 5 jaar weer opgepakt kan worden door een beginner vind ik hem z’n gewicht in goud waard :)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 17:39

Natuurlijk is dat zo maar dat is eerder uitzondering denk ik.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 17:42

Daarom zeg ik ook dat de pony mij mee valt en ik wel verwacht had hem eerst nog naar een stal te sturen waar ze dan weer doorgereden zou moeten worden :)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 19:31

Bij de handelstal waar ik reed, hadden we ook wel eens Engeltjes, die Bengeltjes bleken in beginnershanden. En omgekeerd heb ik ook bengeltjes op de handelsstal meegemaakt die engeltjes waren bij een onervaren baasje, die niks van ze vroeg en lekker verwende.
Soms gedragen ze zich na verkoop nu eenmaal anders dan je verwacht.

Klinkt goed dat Hongaarse paard. Ik heb in Hongarije verschillende paarden gezien en gereden. Zaten echt wel leuke dieren bij.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 19:35

Ach ja alles valt en staat bij rust en duidelijkheid. En dat begint al op de grond…

Ahhhh ik krijg al keuring stress _O-
Keuring staat voor woensdag om half 2 toch maar ff bellen of het alsnog in de ochtend kan ivm de warmte

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 19:50

Spannend marjan
En wat warm word het inderdaad, wij hebben dinsdag ook weer een bezichtiging gepland smiddags dus dat word even afzien

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 20:07

Ben je niet bang Seven dat bij een bezichtiging met die warmte, het paard heel ander gedrag laat zien (vooral rustiger) als normaal?

Ik vind het wachten tot een keuring ook altijd mega spannend, ook als heb ik eigenlijk alleen nog maar paarden gekocht die al door de verkoper gekeurd waren, dus het eigenlijk helemaal niet zo spannend was....maar toch, als ik in de ik wil hem ik wil hem ik wil hem modus zit, wordt ik heel nerveus van alles wat nog ertussen zou kunnen komen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 20:19

Ja daar hebben we wel over nagedacht maar ik wil sowieso nog een tweede keer gaan kijken. Nu toch voor dinsdag gekozen omdat vriendin mee kan die precies weet wat ik wil en m'n evt roze wolk ook weer gewoon de aarde kan maken :D

Heel herkenbaar wat je zegt over de keuring en het deze moet ik hebben gevoel. Zeker als je al een paar keer een niet goed keuring hebt gehad word het gevoel van onzekerheid over de keuring echt groter

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 20:20

Die van mij heb ik gelukkig in de winter geprobeerd, want dan is hij wel echt fris :+
In de zomer, zelfs met hitte is hij altijd fijn. Hij heeft het sowieso altijd sneller koud dan warm, dat was voor mij even wennen omdat dat normaal andersom is bij de meeste paarden.
Zelfs nu met de echte warmte is hij na het rijden net zo als er voor. Weinig zweet en ook ademhaling alsof hij in rust is... hij gaat buiten ook altijd in de volle zon staan, terwijl er altijd een stuk schaduw is. :')
In de winter, zeker als het vriest met een beetje wind is hij wel echt kneiter fris.
Denk dat hij graag in Dubai had gewoond oid _O-
Maat ben er wel blij mee dat ik me bij hem niet zo veel zorgen hoef te maken als het warm is. Was bij mijn eerdere paarden wel. Al pas ik de trainingen wel iets aan, al is het maar voor mezelf :+

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 20:23

Ik zou dinsdag wel heel rustig aan doen, want het wordt echt vies warm, mede door een hoog dauwpunt. Dan sop je lekker in je rijbroek :=

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 20:28

Nu al zin in :=
Ik sop altijd al in m'n laarzen