Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 11:37

Wintu schreef:
Dreamboy schreef:

Ik heb wel honden gekend die vee aanvielen. Ontsnapten van het erf, ze hebben een herder van een koe af moeten trekken. En ook met regelmatig honden achter de schapen aan. Deze liepen dan op de dijk en die dijk was normaal open voor publiek, maar als er schapen liepen vanzelf niet. Maar genoeg mensen die Fikkie dan toch er bij inzetten hoor, want fikkie doet immers niks. Soms alleen stress, maar soms ook fataal.

Om het nog maar niet te hebben hoe wild hier wordt opgejaagd en bambi's worden gedood...

Natuurlijk zijn die honden er. Maar dat is dan toch over het algemeen overdag als ze met de baas aan het wandelen zijn en niet dat ze in de nacht alleen op pad gaan. In ieder geval niet in de aantallen van de laatste tijd. En dan pakken ze misschien een schaap maar bijten er geen 15 tegelijk dood. Sinds de terugkeer van de wolf zijn er ineens opvallend veel valse honden als je de experts moet geloven.

Ik zeg ook nergens dat honden voor de vele aanvallen verantwoordelijk zijn toch ;)
En er zijn ook wel degelijk gevallen bekend waar een hond meerdere schapen doos heeft gebeten. En sommige erfhonden gaan nog wel eens aan de wandel, is hier ook gebeurd, alleen werd toen een andere hond doodgebeten ipv een schaap.

Maar idd de vele aanvallen van de laatste tijd zijn idd door de wolf. Maar ik vlak een hond nooit helemaal uit.[/quote]

Ik zeg toch ook nergens dat jij dat beweert?

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 12:10

Wintu schreef:
Ik heb wel honden gekend die vee aanvielen. Ontsnapten van het erf, ze hebben een herder van een koe af moeten trekken. En ook met regelmatig honden achter de schapen aan. Deze liepen dan op de dijk en die dijk was normaal open voor publiek, maar als er schapen liepen vanzelf niet. Maar genoeg mensen die Fikkie dan toch er bij inzetten hoor, want fikkie doet immers niks. Soms alleen stress, maar soms ook fataal.

Om het nog maar niet te hebben hoe wild hier wordt opgejaagd en bambi's worden gedood...

Verschil is alleen dat als er een hond achter Bambi aangaat het een grof schandaal is. En als de wolf het doet wordt het bejubeld omdat het zo goed is voor de biodiversiteit. Dat vind ik een beetje hypocriet, want de hond volgt ook alleen het jachtinstict wat hij heeft geërfd van zijn voorouder, de wolf.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 12:23

Benzz schreef:
Ik kende die Fb groep niet, maar waarom staat overal: geen wolf plus qr code? Dat zijn toch wolven?

De QR code wordt gebruikt door de groep
Geen wolf om meer bekendheid aan deze meldings groep op Facebook te generen.

Via Google lens kom je dan zonder link via de qr code in de foto of filmpje op de pagina uit.

Even nagevraagd bij beheerder van deze groep.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 13:14

journee schreef:
Wintu schreef:

Verschil is alleen dat als er een hond achter Bambi aangaat het een grof schandaal is. En als de wolf het doet wordt het bejubeld omdat het zo goed is voor de biodiversiteit. Dat vind ik een beetje hypocriet, want de hond volgt ook alleen het jachtinstict wat hij heeft geërfd van zijn voorouder, de wolf.

Oh, maar ik spreek dat ook niet tegen hoor.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 13:18

Dreamboy schreef:
Ik zeg toch ook nergens dat jij dat beweert?

Zo kwam het op me over, maar als je het niet zo bedoelde, dan excuus.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 13:20

journee schreef:
Dreamboy schreef:
Dan is mijn Mechelaar vast een uitzondering. Van mijn Corgi is het dan weer wel de grootste hobby, fietsers wegjagen.

Heeft dat najagen niet gewoon te maken met hoe een sterke jachtdrift de hond heeft? Lijkt mij ook zeker niet iets wat aan een enkel ras gebonden kan worden. (hoewel je bij een grote hond misschien nog net wat harder moet trappen om ze voor te blijven :+)

Een corgi is een herder. Een koe herder. Dus het is z’n “natuur”.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 13:23

rien10 schreef:
Dreamboy schreef:
Dan is mijn Mechelaar vast een uitzondering. Van mijn Corgi is het dan weer wel de grootste hobby, fietsers wegjagen.

Heeft dat najagen niet gewoon te maken met hoe een sterke jachtdrift de hond heeft? Lijkt mij ook zeker niet iets wat aan een enkel ras gebonden kan worden. (hoewel je bij een grote hond misschien nog net wat harder moet trappen om ze voor te blijven :+)

Een corgi is een herder. Een koe herder. Dus het is z’n “natuur”.[/quote]

Klopt helemaal. Dat opdrijven zit er echt in. Maar ze zal geen vlieg kwaad doen. Mijn mechelaar is afgericht en heeft geleerd dit soort dingen te negeren. Die gaat alleen op bevel.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 13:27

journee schreef:
Wintu schreef:
Je kan moeilijk een burgemeester verantwoordelijk houden voor de aanval van een wolf. Die man heeft ook maar bar weinig te zeggen of dat de wolf er loopt of niet.

Hij is geschoten omdat men bang was dat wanneer hij zou ontsnappen op dat moment, hij een gevaar was voor anderen.

Dat is wel iets anders dan wanneer een wolf in het bos een fietser aanvalt.

Ik bedoel zeker niet dat de burgermeester verantwoordelijk moet worden gehouden, in tegendeel. Maar wel dat er toch iemand verantwoordelijk moet zijn..

De burgemeester zal in een dergelijk geval echt wel de “verantwoordelijke” zijn en daar ook naar handelen. Hij zal, net als bij de aanval in Wapse, een spoedberaad met experts onderhouden en daar zal een plan van aanpak uit voort komen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 14:24

Hier nogmaals de bevindingen over het wolfwerende raster van het geval van de geschoten wolf in Wapse.

Er zijn pro wolvers die de conclusie van Bij12 over raster in twijfel trekken. Die reactie staat als link in de post van no wolves gemeld.

Wie stickers of spandoeken wil bestellen van no
Wolves kan dat via deze link doen.
https://m.facebook.com/groups/994653607 ... tid=WC7FNe

Bekijk dit bericht op Facebook https://www.facebook.com/share/EEE8HsPa ... tid=K35XfP

Spandoeken etc
Bekijk dit bericht op Facebook https://www.nowolvesbenelux.nl/help-me- ... CgzMI1Ixsg

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 14:28

De plaat voor de kop is bij die lui nog groter dan ik dacht.....

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 14:52

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 14:53

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 14:54

Voor de facebookloze bokkers, de scherm print van bovenstaande post

Afbeelding
Afbeelding

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 15:20

Tienus63 er staan nu ook filmpjes op fb waarop je de wolf langs het hek ziet rennen. Arme dier is compleet in paniek. En inderdaad, dat is geen hekje van 1.20m. Ik heb geen idee hoe ik die fimpjes kan delen, misschien kun jij ze hier neerzetten?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 15:32

Die hekken zijn zeker 2 meter hoog. Mooier bewijs dat een hekje van 1.20 hoog niet werkt kan je niet krijgen....
Ze hadden hem nog wat verder op moeten drijven; was ie retour afzender staatsbosbeheer gegaan. Kantoor zit een klein stukje verder.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 15:54

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 16:07

Helaas staat de sprong niet op de film maar ik ken die hekken, die zijn echt hoog. En bewijst nog maar eens dat 1.20 niks uit haalt.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 16:18

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 16:21

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 16:22

SusanH schreef:
Helaas staat de sprong niet op de film maar ik ken die hekken, die zijn echt hoog. En bewijst nog maar eens dat 1.20 niks uit haalt.

Heel zonde dat de sprong er niet op staat. Nu draait het om de geloofwaardigheid van de melder en dat wordt direct afgeserveerd.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 16:25

DuoPenotti schreef:
De pagina heet geen wolf.
Een pagina voor mensen die geen wolf in Nederland willen.
Niet zo moeilijk dus :D

De qr code heb ik nooit gebruikt maar ga er vanuit dat je dan op die pagina terecht komt.

Ohh :Y)

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 17:07

Kaja schreef:
SusanH schreef:

Heel zonde dat de sprong er niet op staat. Nu draait het om de geloofwaardigheid van de melder en dat wordt direct afgeserveerd.

Er rijden aardig wat auto's op die filmpjes dus getuigen genoeg lijkt mij.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 18:29

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 19:32

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 20:06