Wintu schreef:Dreamboy schreef:
Ik heb wel honden gekend die vee aanvielen. Ontsnapten van het erf, ze hebben een herder van een koe af moeten trekken. En ook met regelmatig honden achter de schapen aan. Deze liepen dan op de dijk en die dijk was normaal open voor publiek, maar als er schapen liepen vanzelf niet. Maar genoeg mensen die Fikkie dan toch er bij inzetten hoor, want fikkie doet immers niks. Soms alleen stress, maar soms ook fataal.
Om het nog maar niet te hebben hoe wild hier wordt opgejaagd en bambi's worden gedood...
Natuurlijk zijn die honden er. Maar dat is dan toch over het algemeen overdag als ze met de baas aan het wandelen zijn en niet dat ze in de nacht alleen op pad gaan. In ieder geval niet in de aantallen van de laatste tijd. En dan pakken ze misschien een schaap maar bijten er geen 15 tegelijk dood. Sinds de terugkeer van de wolf zijn er ineens opvallend veel valse honden als je de experts moet geloven.
Ik zeg ook nergens dat honden voor de vele aanvallen verantwoordelijk zijn toch

En er zijn ook wel degelijk gevallen bekend waar een hond meerdere schapen doos heeft gebeten. En sommige erfhonden gaan nog wel eens aan de wandel, is hier ook gebeurd, alleen werd toen een andere hond doodgebeten ipv een schaap.
Maar idd de vele aanvallen van de laatste tijd zijn idd door de wolf. Maar ik vlak een hond nooit helemaal uit.[/quote]
Ik zeg toch ook nergens dat jij dat beweert?