juniper schreef:Ze woont in het zelfde land als ik! Ik ben in 2018 verhuisd en heb ik 2019 deze mensen/paarden leren kennen en kom er nu nog steeds. De aankomende 2/3 jaar ben ik hier nog met mijn studie bezig (minimaal) en daarna weet ik nog niet precies waar we heen gaan.
Financieel kan het. Of het 'handig' is weet ik niet want ik verdien nog geen vol salaris, maar goed wanneer is een paard nu wel een slimme financiele beslissing. Ik denk dat ik er inderdaad spijt van ga krijgen als ik het niet doe. En daarnaast denk ik ook van, ik probeer het liever dan dat ik het op de voorhand al afzeg. In het leven kan er zo veel gebeuren en wanneer heb je nou 100% zekerheid, zeker met paarden?
We hebben hier trouwens geen opfok. Wat ik van plan ben is om haar het eerste jaar bij de fokker te laten staan, en als ze een jaar oud is verhuizen naar een pensionstal waar de paarden in groepen gehuisvest worden.
Zekerheid heb je nooit inderdaad. En dan kan je haar altijd weer verkopen of als je ergens gaat wonen waar het kan juist meenemen weer. Zelfs als je wel fulltime werkt kan er iets gebeuren waardoor het ineens niet meer gaat.
Bij fokker en daarna groepsstalling is toch goed? Kan ze eerst paar jaar groeien en opgevoed worden door de paarden. Kost jou minder tijd en is misschien juist makkelijk met studie en baan.