Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 19:23

ikke schreef:
N0a schreef:
Hij stond gelijk super rustig op stal en kon al gelijk even poetsen en knuffelen.

Deze toffe peer moet alleen nog een nieuwe naam en ik kan niet kiezen. Ik denk zelf aan Loki of Nero. Het is echt een ondeugende clown, maar wat een koele kikker met 4 jaar. Ook bij de dierenarts totaal niet onder de indruk. *\o/*
[ [url=m/4FvKUu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is een jongetje.......

En dus :+ ?

Afstamming zit Holsteiner in met Tuiger. Geen spannende afstamming, oma is afstamming van Indoctro

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 19:24

Ohh dat hoofd <3 Snap helemaal dat je voor hem gevallen bent!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 19:43

Marie111 schreef:
Zijn er hier mensen die de afgelopen tijd naar paarden zijn wezen kijken in Duitsland?
Of is dat teveel gedoe?

Duitsland is gewoon open. Wel een speciaal mondkapje dragen en het verblijf mag niet langer duren dan 24 uur.
Hier grenswonend, gaat gewoon over en weer aan de grens, anders zouden de kids ook niet naar school kunnen en ouders naar het werk.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 20:10

Mkango schreef:
Ik zou het ook niet erg vinden als we dat ook hier doen hoor, maar een nieuw topic, of het weer nieuw leven inblazen van het topic van vorig jaar, vind ik ook prima! :D

Het idee was vorig jaar ook om gezellig te kletsen en elkaar te kunnen volgen. Het werd alleen nogal rustig :+

[HK] Show je (nieuwe) trots topic!!! #1

Noa wat is hij leuk <3 heb je al meer foto's?

ruitje

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 20:27

Noa, die is leuk, guitige kop heeftie :D

Ik kon dus ook geen Fjord vinden,heb daarom maar wat jongs gekocht. Zijn nu 2 jaar en wil er uiteindelijk mee gaan fokken voor de verkoop.

Met mijn geluk zijn ze vast nog maar 400 waard tegen de tijd dat ik fok :')

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-21 20:42

Gefeliciteerd Noa!! Indoctro, verklaart de blik. <3
Mijn oude merrie was een Diarado x Indoctro. Die oogopslag herken je meteen!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-21 20:43

Ik vind een paard gevonden 2021 hk topic wel een goed plan haha! :D

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 20:56

Knap dier!

_Olivia75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:13

Hoe denken jullie over het kopen van een paard van 12 jaar?
Wat vinden jullie voor- en nadelen?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:17

_Olivia75 schreef:

Ik zie alleen maar voordelen;
-Goed doorgereden
- veel gezien en gedaan
- eventuele blessures zijn tegen die tijd wel aan het licht gekomen

Maar dat was eigenlijk vooral wat ik zelf zocht :') en toen kwam ik thuis met een 4 jarige :+

En verder bedankt allemaal :)) hopelijk gaan we een fijne toekomst tegemoet.
Een jaar gezocht en hopelijk nu juiste gevonden.
Laatst bijgewerkt door N0a op 10-03-21 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

_Olivia75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:18

N0a schreef:
_Olivia75 schreef:

Ik zie alleen maar voordelen;
-Goed doorgereden
- veel gezien en gedaan
- eventuele blessures zijn tegen die tijd wel aan het licht gekomen

Maar dat was eigenlijk vooral wat ik zelf zocht :') en toen kwam ik thuis met een 4 jarige :+

Hahahaha

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:19

_Olivia75 schreef:

Nadeel is dat je meer kans hebt op dingen als artrose en KS. Voordeel is dan dat het paard vaak al wat kan en jij er dan dus van kan leren.
Zelf wil ik een paard van max 15 jaar, maar als hij richting de 15 gaat dan wil ik wel dat het paard al wat kan. Is het paard 7 dan heb je nog alle tijd om samen te leren. (In principe dan, je weet het nooit hoe iets loopt) Mijn vorige paard was dan 13 en die had M2 gelopen. Dus een leerpaard. Maar bleek dus wel KS en artrose (en meer) te hebben.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:21

_Olivia75 schreef:

ik heb het 1x gedaan en doe het nooit meer. je hebt geen idee wat voor rugzakjes het paard meeneemt. tenslotte moet je het meeste maar van de verkoper aannemen. Ook qua blessures of gevoeligheden. Als je een oudere koopt, zou ik echt meermaals gaan kijken, rijden en vragen, heel veel vragen en doorvragen. Evt keer in de bak rijden, keer buiten rijden.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:28

Heb ooit n 13 jarige gekocht, voordeel was, dat ik m al kende via mn instructrice. Hij had wel net een peesblessure gehad. Dat wist ik dus ook.
Heb er tm zn 24e lekker mee gereden en was blij met m.

12 vind ik dus echt niet te oud om te kopen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:31

_Olivia75 schreef:

Ik vind daar niets mis mee. Ik kocht mijn eerste paard als 10 jarige. Zij is ondertussen 29 en nog steeds bij mij. Heb veel van haar geleerd. Was en is geen makkelijke tante. Daarnaast kocht ik een 3 jarige, de opvolger van mijn eerste paard. Haar heb ik op haar 18e in kunnen laten slapen. Dus leeftijd zegt mij niet zoveel. Daarnaast moet je ook een beetje geluk hebben wat betreft de gezondheid van het dier.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:35

Oehlala schreef:
_Olivia75 schreef:

ik heb het 1x gedaan en doe het nooit meer. je hebt geen idee wat voor rugzakjes het paard meeneemt. tenslotte moet je het meeste maar van de verkoper aannemen. Ook qua blessures of gevoeligheden. Als je een oudere koopt, zou ik echt meermaals gaan kijken, rijden en vragen, heel veel vragen en doorvragen. Evt keer in de bak rijden, keer buiten rijden.

Kul
Alsof een 4 jarige geen rugzakje kan hebben.
Net zo goed en erger.

Een mooie 4-jarige met mankementen heeft het zwaar ik zie kost wat het kost die paarden moeten geld opbrengen.
Ojee we hebben eentje niet meer geschikt voor zware sport maar wel goed voor basis ...ja zelf met KS-3 en moet nog ff 8000€ kosten want wij hebben meer betaald

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:41

Oehlala schreef:
_Olivia75 schreef:

Daar hoeven ze geen 12 voor te zijn hoor.

Onze arabier kochten we als 7-jarige en die had al een behoorlijke rugzak. Zowel lichamelijk als in zn koppie.

Als je zo min mogelijk rugzak wil, kun je het best een veulen kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:46

Dilan93 schreef:

Onze arabier kochten we als 7-jarige en die had al een behoorlijke rugzak. Zowel lichamelijk als in zn koppie.

En als je 100% zekerheid wilt, moet je helemaal geen paard kopen. :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:49

N0a schreef:
ikke schreef:
Het is een jongetje.......

En dus :+ ?

Afstamming zit Holsteiner in met Tuiger. Geen spannende afstamming, oma is afstamming van Indoctro

Zoek er even op, hier op Bokt, dan weet je wat je te wachten staat }:)

Mkango schreef:
Dilan93 schreef:

Zo!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:50

Mkango schreef:
Dilan93 schreef:

Idd :')

Zodra ze op de wereld komen gaan ze nu eenmaal dingen meemaken. Vaak goed, soms wat minder fijn.
Helemaal zeker ben je idd nooit

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:57

Het scheelt in mijn ogen ook wel heel veel van waar hij komt. Heeft hij altijd bij iemand gestaan die hem als veulen had en nu wegdoet door andere levenssituatie (bvb studies/kinderen/... ik zeg maar wat). Of is het een paard dat van hier naar daar gaat.

Niet dat het laatste persé een probleem moet zijn hé.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 22:03

Ks is nu niet iets waar je perse meer kans op hebt mer een 12 jarige. Dat kan net zo goed al bij een 3 jarige. Ik vind het wel een fijne leeftijd als je een paard zoekt wat al wat gezien heeft. Absoluut nog niet oud en eerlijk, als ze al een tijd onder het zadel zijn en nog steeds gezond heb je er wel 1 die dus een functioneel lijf heeft, haha.

Wij kochten een 7 jarige, die bleek ook al de een na zwaarste vorm van ks te hebben. Dat zat er dus ook al een tijdje. Wij hebben nooit 1 boven de 10 gekocht omdat ik graag zelf doorrijd, maar anders geen probleem. Alleen de pony was 10 of 11 en dat was wel de max, omdat die verkocht zou worden zodra ik 19 was (ik had het geluk in januari jarig te zijn dus mocht jaar dat ik 18 werd nog helemaal uitrijden) Hij moest dus 5 jaar later nog te verkopen zijn.

Gefeliciteerd noa!
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 10-03-21 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 22:04

Noa gefeliciteerd! Heel erg mooi dier.

Ik meld mij ook voor het nieuwe ervaringstopic dan! :D
Ik heb nu mijn nieuwe aanwinst een halve week en ze is zo braaf, dat ik eerst dacht dat ze gedrogeerd was :+ . Ze is heel relaxed en vind alles leuk. <3

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-21 22:07

Wij hebben onze friese merrie gekocht toen ze 11 was. Ze heeft pech gehad met peesblessures, we weten idd niet of dat bij de vorige eigenaar ook al was. Die zei -natuurlijk- nee. :)

Dat was het nadeel. Voordeel is dat ik mijn vriendin met een gerust hart in haar eentje het bos in zou sturen, dat ze een enorme spiegel is en haar gewicht in goud waard en dat het vier handen op een buik is met mijn vriendin na veel grondwerk.

Dus ik zou het niet afraden. Als ze in de sport gepresteerd hebben en ze komen goed door de keuring zegt dat me meer dan wanneer een jonkie door de keuring komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 22:10

Wat fijn, Levita! :D Zelfs uit je posts hier werd al duidelijk hoe leuk je 'r vond, dus superleuk dat dat in de praktijk alleen maar bevestigd wordt!

Kiwiaa: Ach, er zijn zoveel variabelen dat ik daar van tevoren niet over ga nadenken. :o Paard dat ik mogelijk wil kopen aan het einde van de maand is 4 en heeft als tweejarige een sesambeen gebroken. Waarschijnlijk zullen er hier maar weinig zijn die dat aandurven, maar ik heb wat dat betreft de ruitje benadering: we zien wel waar het schip strandt. :=